Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, NonPhixion napisał:

Ja mam na myśli normalne drogowe auta. Dragster nim nie jest, a Gemera to 99% czasu swojego życia będzie stać w garażu jak dzieło sztuki, które wisi na ścianie.

 

Aktualnie normą jest to, że cześć elektryków lub plug-inów nie pozwala jechać szybciej na autostradzie niż 140km/h. Trochę to jest bez sensu, że idą w moc, która pozwoli osiągnąć 100km/h w +-2 sekundy, ale nie pojedziesz szybciej niż 140km/h, chyba że sobie ściągniesz ogranicznik jak w jakimś skuterze :-D

Ale przykład dragsterów miał pokazać że to nie fizyka jest problemem, bo ona pozwala na znacznie więcej. Co do Gemery, jedna niedawno przyjechała do PL, właściciel twierdzi że zamierza nią jeździć na co dzień :)

 

I nie słyszałem żeby Tesla nie pozwalała jechać szybciej niż 140km/h po autostradzie. Jest w necie film jak człowiek w DE leci Teslą 200km/h przez 100km. Porsche Tacyan, najlepiej sprzedający się model tej marki obecnie też nie ma takiego ograniczenia, ale jest trochę wolniejszy bo ma "aż" 3s do setki :)

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, skwaro napisał:

Ale przykład dragsterów miał pokazać że to nie fizyka jest problemem, bo ona pozwala na znacznie więcej. Co do Gemery, jedna niedawno przyjechała do PL, właściciel twierdzi że zamierza nią jeździć na co dzień :)

 

I nie słyszałem żeby Tesla nie pozwalała jechać szybciej niż 140km/h po autostradzie. Jest w necie film jak człowiek w DE leci Teslą 200km/h przez 100km. 

I podobno spał jeszcze ;)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, skwaro napisał:

Ale przykład dragsterów miał pokazać że to nie fizyka jest problemem, bo ona pozwala na znacznie więcej. Co do Gemery, jedna niedawno przyjechała do PL, właściciel twierdzi że zamierza nią jeździć na co dzień :)

 

I nie słyszałem żeby Tesla nie pozwalała jechać szybciej niż 140km/h po autostradzie. Jest w necie film jak człowiek w DE leci Teslą 200km/h przez 100km. Porsche Tacyan, najlepiej sprzedający się model tej marki obecnie też nie ma takiego ograniczenia, ale jest trochę wolniejszy bo ma "aż" 3s do setki

Jakby to powiedzieć żeby się z Tobą zrozumieć hehe :-) ... Fizyka to problem, ale technologia z nią walczy. Kiedyś większość aut z przednim napędem przy mocy 200KM jechało prosto przy skręconych kołach, a obecnie ponad 300KM dla FWD nie jest jakimś większym problemem i nie mam na myśli jakiegoś ulepa po tuningu...

 

Nic nie pisałem o Tesli czy Porsche. W Nissanach, Peugeotach, VAG itd. w wielu model elektrycznych lub plug-in jest kaganiec na 140km/h. W Volvo wszystkie nowe auta wydawane od drugiej połowy 2020 mają kaganiec na 180km/h. Kupujesz V90 T8 407KM, a na autostradzie budowlańcy w Transporterze T4 będą migać długimi, że masz na prawy zjechać :-D

 

P.S. Jestem na bieżąco z egzotykami w naszym kraju. Często przeglądam profile spotterów na FB. Aktualnie po stolicy Chiron się kręci, a po Katowicach P1 :-)

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nadal nie tak. Problemem jest technologia nie fizyka. Fizyki nie zmienisz technologią, ona jest cały czas taka sama,tylko wykorzystujesz jest prawa dopracowując technologię. 

 

I nie wiem kiedy to 200KM FWD jechało prosto przy skręconych kołach, bo miałem takie auto. Po modach na 260KM skręcało jeszcze lepiej. Rocznik 1997, czyli ponad 20lat i wierz mi, nie jechało prosto. Może i ulep, ale paru cwaniaczków w autach za grube $ srogo zdziwił, szczególnie na zakrętach :)Volvo, o ktorym wspominasz to nie elektryk, tylko filozofia firmy, to trochę inny temat.

 

A Nissan Leaf czy VW ID to miejskie wozidełka, też trochę inny temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, NonPhixion napisał:

obecnie ponad 300KM dla FWD nie jest jakimś większym problemem

A właśnie ze jest. W manualu 250-300 KM jest problematyczne - trzeba walczyć o przyczepność nawet na porządnych Michelinach. Pięknym przykładem jest Leon Cupra, który w wersji kombi 4x4 robi setkę o sekundę lepiej niż hatchback. Poza jazda autostradowa takie moce w osce są trochę na sile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

A właśnie ze jest. W manualu 250-300 KM jest problematyczne - trzeba walczyć o przyczepność nawet na porządnych Michelinach. Pięknym przykładem jest Leon Cupra, który w wersji kombi 4x4 robi setkę o sekundę lepiej niż hatchback. Poza jazda autostradowa takie moce w osce są trochę na sile.

To, że w ośce w porównaniu do 4x4 trzeba walczyć to to jest oczywiste, ale jak porównam jazdę Octavią I RS dłubniętą na około 220KM do Focusa RS MK2 FL to jakby inne światy... Mnie tutaj bardziej chodzi o to, że technologia walczy z fizyką :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 29.07.2020 o 19:11, jaszyn napisał:

No to odebrałem stelvio Q i pojeździłem ok. 1500 km i krótka recenzja co prawda jestem laikiem w samochodach sportowych ale może kogoś zainteresuja wrażenia. 

 

w skrócie wyglada to dla mnie tak: 

 

1.Rewelacyjne właściwości jezdne – dziwne uczucie siedzisz dość wysoko a jeździ nie jak SUV

 

2. rewelacyjny dzięki wydechu -jazda w trybie race uzależnia -strzaly z wydechu, brzmienie silnika, przegazówki przy redukcjach i strzały - szkoda że nie można mieć otwartych klap wydechu w trybie dynamic bo w race nie działają systemy kontroli trakcji, jeśli porównać z AMG 35 to nie ma co porónwywać

 

3 Niesamowicie szybko działająca sktrzynia biegów ZF

 

4 Silnik – brzmienie, reakcja na gaz, to jak się wkręca na obroty coś niesamowitego

 

5 Super wyglądające i trzymające karbonowe fotele sparco, czy wygodne to się okaze w dłuższych trasach mam obawy 

 

 

Co mogę powiedzieć więcej, żaden samochód nie zrobił na mnie do tej pory takiego wrażenia, nie chce się wysiadać, w trybie race ryku silnika można słuchać w nieskonczoność przy najmniej na razie 

 

Z minusów jak pisałem brak możliwości otwarcia klap w innych niż race trybach, nie domykają się szyby po zamknięciu zamków -z tego co wiem to jest to do ogarnięcia. 

 

Słaba kamera cofania, reszta jest OK przynajmniej dla mnie -nie jestem gadzciazem Przydałby się wskaźnik temperatury oleju i ciśnienia doałdowania jak w Forku -tego chyba nie ma, jest wskańik temp. oleju ale bez wartośći , w formie kresek. Ciśnienia doałdowania chyba nie ma albo nie potrafię znaleźć.

Trochę skrzypią hamulce na zimno jak się wolno jedzie , toczy -może się dotrą

 

Na razie uważam że dobra decyzja, w tych pieniądzach nic co jeździ podobnie bym chyba nie kupił, nic co ma więcej niż 500 KM i może zabrac rodzine też nie. Atutem dla mnie jest też to że nie ma niczego udawanego- wydechy, karbon, aluminium, zegary. Poodobno nie ma tez GPFu ale nie jestem pewny. 

 

Miał być niszowy ale nie wiem czy jest spotkałem już drugą koniczynkę oklejona w macie w Lublinie w pobliskim sklepie jak po piwko zajechałem, pogadałem z właścielem ma nabite 20 kkm i jest bardzo zadowolony. Na pocieszenia kilka Lambo tez się kręci po dzielni....

 

No i na koniece pytanie – nakulałem około 1.5 kkm teraz chce jechac na wczasy więc wpadnie kolejne około 3kkm. Alfa podobno zaleca pierwsza wymiane oleju po 3000 km ale to nieoficalnie i nieobligatoryjne. Wiem że są tu na forum mechanicy -zmienialibyście teraz olej przy aktualnym przebiegu czy po powrocie z wczasów z przebiegiem pewnie około 5 kkm (ta druga opcja bardziej mi pasuje z braku czasu, w Lublionie ASO nie chcec zmienic brak aurotuzacji). 

 

Z góry dzieki za sugestie co do wymiany oleju. 

fullsizeoutput_2953.jpeg

A7FgjYVYS2OTlbPu20XN6g.jpg

 

fullsizeoutput_2957.jpeg

jwd6TZ17QMqUWICYVRlD2Q.jpg

k6R51Y+tT6WXRxEv%n1PUQ.jpg

X473HnvhT02zuB2V9bE6Ug.jpg

p8GHdr8vT8SJC3ce3c5ooQ.jpg

fullsizeoutput_2958.jpeg

 

To chyba z Tobą (za i przed) dzisiaj jechałem ok. 7.30 rano po ul. Armii Krajowej...?

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dottoree napisał:

 

To chyba z Tobą (za i przed) dzisiaj jechałem ok. 7.30 rano po ul. Armii Krajowej...?

 

 

Tak, to byłem ja, i nawet pomyśłałem czy tym AMG to nie forumowicz Dottoree ;) ładny ten Twój białas i ładnie się drze. U mnie dziś był tryb eko-emeryt, bo sie zpoznawałem z autem na nowo po tygodniowym pobycie w detalingu na foliach. 

Od kilku miesięcy tamtędy jeżdzę codzienne (latem częściej skuterem) do pracy z Lipniaka na Kruczkowegkiego  i chyba Cie już wczesniej widywałem. No to Ci machnę następnym razem 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

38 minut temu, jaszyn napisał:

 

Tak, to byłem ja, i nawet pomyśłałem czy tym AMG to nie forumowicz Dottoree ;) ładny ten Twój białas i ładnie się drze. U mnie dziś był tryb eko-emeryt, bo sie zpoznawałem z autem na nowo po tygodniowym pobycie w detalingu na foliach. 

Od kilku miesięcy tamtędy jeżdzę codzienne (latem częściej skuterem) do pracy z Lipniaka na Kruczkowegkiego  i chyba Cie już wczesniej widywałem. No to Ci machnę następnym razem 

Do tego jeszcze detailing robiłeś w fimie mojego kumpla z tego co widziałem po ramce do tablicy rej.

Piękne to Stelvio :thumbup:

Edytowane przez Dottoree
.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje krótko przejechać się aktualną trójką 330i Xdrive i porównać sobie do Giulii Veloce.

Na plus dla BMW:

- zestrojenie zawieszenia. BMW lepiej wybiera nierówności (opony identyczne drewno jak w Guilii - run flat 225/40/19p, 255/35/19t).

- BMW jest przestronniejsze i ma bardziej foremny bagażnik.

 

Pod innymi względami Giulia mi się bardziej podoba.

Skrzynia w obu autach jest ta sama, ale w BMW mniej przyjemnie działa.

Jak się idzie piecem, to BMW strasznie przeciąga na obrotach jak na takie małe turbo, chyba do 6800 (w Juli 5800). Wrażenie jest takie, że się męczy i dźwięk przy tym nieszczególny (z głośników?). Jula jest trochę szybsza, ale to nie jest duża różnica (280KM, 1530kg vs 258KM, 1570 kg).

Wnętrze BMW nie w moim guście, pełno jakiegoś aluminium w czarne wzorki (chociaż lepsze to niż hektary "piano blacka" w C-klasie). Ok pewnie można wziąć inne.

Jakość materiałów podobna. W BMW złe wrażenie robią drzwi (materiały i wrażenie przy zamykaniu).

 

Ale w ogóle całkiem fajna ta trójka i nawet niebrzydka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, krist napisał:

jest problem, jest i rozwiązanie:

Ten jest spoko. Ciekawe, czy wdrożą. Mimo wszystko słabe, jeżeli do auta za 500 trzeba dołożyć kolejne 20 czy 30 tysi, aby poprawić dział designu, który wciąga jakieś przeterminowane prochy. Ja bym się na tak dużą zmianę nie zdecydował, ale kibicuję projektowi. W przypadku powodzenia być może BMW wyciągnie odpowiednie wnioski.
 

 

0B901492-7F6B-454E-B508-3261C6F4A9F0.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Zyzol napisał:

słabe, jeżeli do auta za 500 trzeba dołożyć kolejne 20 czy 30 tysi,

 

 

jeszcze nie wprowadzili obowiazkowego posiadania bmw

to jojczenie przypomina mi czasy golfa 4 i niebieskie podswietlenie - placz jakie okropne a potem przerabiali swoje zegary na fiolet   :mrgreen:

 

tapatalked

  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, to prawda. Konsumentów kupujących drogie auta łatwiej dymać na kasę. :P Przykładów nie trzeba szukać daleko: słynna akcesoryjna gaśnica w Porsche - polecam sprawdzić cenę dla poprawy humoru. ;)  

No a tak poważniej, to kolejne 20-30 tysi w racie leasingu to nie to samo, co w gotówce. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...