Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Tommo napisał:

 

W latach 80-90 felga 15 cali była spoko w segmencie F. Obecnie 17 to śmiesznie małe koła w klasie E.  Nasze gusta cały czas ewoluują, są poddawane próbie, kreowane przez stylistów. Być moze ten projekt jest zbyt odważny. Ja też mam z nim problem. Najwyżej szybciej zrobią face lift i tyle. Ale dajmy mu szanse. Mnie ciekawi jak na to spojrzymy za czas jakiś.

 

Felgi to tez proporcje sa teraz większe bo samochody zdecydowanie urosły i lepiej wyglądają z większa felga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Zyzol napisał:

Trzeba tak parkować, żeby omijać przód i zachodzić auto od tyłu, a jak się jedzie, to przód nie przeszkadza ;) Tu wygląda ok 

7433175E-3E47-4962-9FDD-A967C18EE99B.jpeg

No wlasnie i dlatego dupa tak boli bo generlnie to śliczne auto a jeszcze X drive i kiedys jako kombiak mogłabym w końcu postawić ktok w ta stronę. No ale jak widac nie dane bedzie a nie niestety oprócz właściwości jezdnych auto musi sie podobać i tego tu nie przeskoczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tommo napisał:

 

A który samochód jest większy od W140 który w serii miał felgę 15'?

Rozumie tu co masz na myśli i masz racje ale na tym polu zmieniły sie tez wymagania odbiorców. To akurat zmiana na plus ale tez do pewnego umiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tommo napisał:

Może być Świstak :)

 

 

Damn!! A tak się starałem. :(

 

 A w temacie, to już się nie mogę doczekać przetestowania tej nowej Mki.

 

Może wystarczy "torba na grilla" i jazda. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał:

W realu chyba jeszcze gorzej 

Dla mnie w realu jednak troszkę lepiej. 
Nie wiem, po co oni tak rozdmuchują i tuczą te auta. M4 jest tylko 6cm krótsze od M8, a rozstaw osi ma nawet większy (!) Absurdalny kierunek.

Idąc po taniości olali rozkład masy 50:50, karbonową rozpórkę zastąpili profilami z Castoramy, aż dziwne, że kute felgi jeszcze się ostały.

 

C63 ma się podobno stać 4 cylindrową hybrydą, Audi robi wszystko, żeby być najwolniejszym w stawce, los Alfy Q niepewny, także obstawiam, że bobry i tak będą sukcesem sprzedażowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Zyzol napisał:

C63 ma się podobno stać 4 cylindrową hybrydą, Audi robi wszystko, żeby być najwolniejszym w stawce, los Alfy Q niepewny, także obstawiam, że bobry i tak będą sukcesem sprzedażowym.

Hmmm... Zastanówmy się teraz nieco abstrakcyjnie: Jeżeli Tesla Model S P100D miała by gang V8 i zasięg +-700 kilometrów + ładowanie do np. 80% w 15 minut to nie wiem po co te wszystkie AMG, RS-y, M itd. itp. Niebawem dojdziemy do granicy gdzie fizyki nie oszukasz. Hennessey zrobiło Hellcat-a 1000KM. Fizyka nie pozwoli moim zdaniem, aby zejść autem poniżej 1s do 100km/h.

 

Zmierzam w tę stronę, że elektryfikacja jest nieunikniona, bo normy spalin, a gdzieś to wszystko elektryczne trzeba upchać w aucie dlatego nie zdziwi mnie, że C63 będzie niebawem z 2.0BiTutrbo...

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, NonPhixion napisał:

Fizyka nie pozwoli moim zdaniem, aby zejść autem poniżej 1s do 100km/h.

Fizyka pozwala dragsterom przyspieszać do 160km/h poniżej sekundy. Ograniczeniem nie jest fizyka, tylko wytrzymałość żołądka, w dragsterze masz ponad 5g przy przyspieszeniu, gdzie większość ludzi wytrzymuje do 5g. A nowa Tesla S ma mieć ponad 800km zasięgu i poniżej 2s do setki. Koeniggseg Gemera już teraz ma 1,9s do setki.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, skwaro napisał:

Fizyka pozwala dragsterom przyspieszać do 160km/h poniżej sekundy. Ograniczeniem nie jest fizyka, tylko wytrzymałość żołądka

 

a nie po prostu przeniesienie tej mocy na asfalt? Skrzynia biegów, opony? Chyba to jest głównym ograniczeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, STIFF napisał:

 

a nie po prostu przeniesienie tej mocy na asfalt? Skrzynia biegów, opony? Chyba to jest głównym ograniczeniem

Głównym ograniczeniem jest cena komponentów na to pozwalających i ich trwałość w autach ulicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, NonPhixion napisał:

Hmmm... Zastanówmy się teraz nieco abstrakcyjnie: Jeżeli Tesla Model S P100D miała by gang V8 i zasięg +-700 kilometrów + ładowanie do np. 80% w 15 minut to nie wiem po co te wszystkie AMG, RS-y, M itd. itp. Niebawem dojdziemy do granicy gdzie fizyki nie oszukasz. Hennessey zrobiło Hellcat-a 1000KM. Fizyka nie pozwoli moim zdaniem, aby zejść autem poniżej 1s do 100km/h.

 

To nie jest żadna abstrakcja, to się dzieje. 

 

Ponad 520 mil zasięgu (832 km), przyspieszenie poniżej 2 sekund od 0 do 60 mil na godzinę.

 

Napęd Tri Motor a ćwierć mili poniżej 9 sekund.

Prędkość maksymalna 320 km/h

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał:

Głównym ograniczeniem jest cena komponentów na to pozwalających i ich trwałość w autach ulicznych.

 

chyba nie tylko a raczej nie wprost bo oczywiście wszystko można sprowadzić do ceny - trwałość jest kluczowa. Ale odnosząc się do przykładu dragsterów - problemem nie jest cena opon tylko ich rozmiar i trwałość. Teraz można zadać pytanie czy technologia pozwala zmniejszyć rozmiary opon tak by weszły w sedana klasy średniej pozostawiając trochę miejsca w bagażniku oraz czy pozwala na to by zrobic na tych oponach 10-15k kilometrów a nie zmieniać po dwóch startach spod świateł. Sądzę, że nie pozwala wogóle a już na pewno w akceptowalnych budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, STIFF napisał:

 

chyba nie tylko a raczej nie wprost bo oczywiście wszystko można sprowadzić do ceny - trwałość jest kluczowa. Ale odnosząc się do przykładu dragsterów - problemem nie jest cena opon tylko ich rozmiar i trwałość. Teraz można zadać pytanie czy technologia pozwala zmniejszyć rozmiary opon tak by weszły w sedana klasy średniej pozostawiając trochę miejsca w bagażniku oraz czy pozwala na to by zrobic na tych oponach 10-15k kilometrów a nie zmieniać po dwóch startach spod świateł. Sądzę, że nie pozwala wogóle a już na pewno w akceptowalnych budżecie.

Technologia opon idzie do przodu. Jeszcze niedawno to samo się mówiło o zejściu autem poniżej 3s do setki, obecnie nowa Tesla S (to rozumiesz jako sedan średniej klasy?) ma zejść poniżej 2 s. Na zwykłych drogowych oponach od Pirelli, a nie jakichś kosmicznych wynalazkach. Z drugiej strony w takim Veyronie czy Chironie producent zaleca wymianę opon co 2500mil, a po 10k mil zaleca wymianę całych kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, NonPhixion napisał:

Hmmm... Zastanówmy się teraz nieco abstrakcyjnie: Jeżeli Tesla Model S P100D miała by gang V8 i zasięg +-700 kilometrów + ładowanie do np. 80% w 15 minut to nie wiem po co te wszystkie AMG, RS-y, M itd. itp. Niebawem dojdziemy do granicy gdzie fizyki nie oszukasz. Hennessey zrobiło Hellcat-a 1000KM. Fizyka nie pozwoli moim zdaniem, aby zejść autem poniżej 1s do 100km/h.

 

Zmierzam w tę stronę, że elektryfikacja jest nieunikniona, bo normy spalin, a gdzieś to wszystko elektryczne trzeba upchać w aucie dlatego nie zdziwi mnie, że C63 będzie niebawem z 2.0BiTutrbo...

U mnie realnym konkurentem tej Mki moze byc Taycan 4S bo sena i osiagi podobne a odpowiednim superchargerem da się go naładować do 80% w 15 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2020 o 10:51, skwaro napisał:

Fizyka pozwala dragsterom przyspieszać do 160km/h poniżej sekundy. Ograniczeniem nie jest fizyka, tylko wytrzymałość żołądka, w dragsterze masz ponad 5g przy przyspieszeniu, gdzie większość ludzi wytrzymuje do 5g. A nowa Tesla S ma mieć ponad 800km zasięgu i poniżej 2s do setki. Koeniggseg Gemera już teraz ma 1,9s do setki.

Ja mam na myśli normalne drogowe auta. Dragster nim nie jest, a Gemera to 99% czasu swojego życia będzie stać w garażu jak dzieło sztuki, które wisi na ścianie.

 

Aktualnie normą jest to, że cześć elektryków lub plug-inów nie pozwala jechać szybciej na autostradzie niż 140km/h. Trochę to jest bez sensu, że idą w moc, która pozwoli osiągnąć 100km/h w +-2 sekundy, ale nie pojedziesz szybciej niż 140km/h, chyba że sobie ściągniesz ogranicznik jak w jakimś skuterze :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, NonPhixion napisał:

Trochę to jest bez sensu, że idą w moc, która pozwoli osiągnąć 100km/h w +-2 sekundy

Ale tylko jeden raz, bo jak spróbujesz kilku startów pod rząd to albo zdalnie zablokują albo się bateria rozgrzeje i obetnie moc.

Te 2 sek to taki "chłyt maketingowy". :biglol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...