Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.07.2018 o 08:26, lojszczyk napisał:

Kierunek jest dobry, więc w styczniu wezmę w leasing. Teraz kwestia wyboru silnika. Chcę się zmiescić w kwocie 250tys

Drugą opcją był lexus. Na razie wygrywa MACAN-y :bowdown:

 

 

Zasmucę Cię .... jesienią wchodzi Macan FL i nie ma szans na tę kwotę. Obecną wersję można było zamawiać do początku czerwca, teraz Porsche ma przerwę produkcyjną więc w styczniu 2019 poszukiwanie nowego Macana w cenie do 250 tys. będzie raczej graniczyć z cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lojszczyk napisał:

Ludzie co z Wami? 

 

Z nami .......??? 

 

2 godziny temu, lojszczyk napisał:

 Ja chcę kupić auto dla kobiety do jazdy po mieście. Ma być automat i kamery. robi po mieście rocznie 20tys km. 

 

 I do tego potrzebuje Macan ? 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, turdziGT napisał:

 

Z nami .......??? 

 

 

 I do tego potrzebuje Macan ? 

A co to cię obchodzi?

Ty jeździsz szybkim kiblem z miejscem na pampersy wózki itp.i to twoja sprawa.

 

Edytowane przez Q37
  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Q37 napisał:

A co to cię obchodzi?

Ty jeździsz szybkim kiblem z miejscem na pampersy wózki itp.i to twoja sprawa.

 

Mnie nic po prostu dziwne kryteria dla wyboru  Porsche no ale happy wife happy life...... :

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tsunetomo napisał:

porównanie Skorpio do X1 mnie rozbawiło

 

Scorpio i BMW X1 E84 podobnieństwa

- taki sam rozstaw osi 

- podobny rozstaw rozstaw kół

- Scorpio napęd na tył, X1 E84 X-Drive z preferencją osi tylnej (w praktyce napęd na tył z "dopinaną" osią przednią)

- w obydwu silniki umieszczone wzdłużnie

- wspomaganie układu kierowniczego w pełni hydrauliczne w jednym i drugim aucie (w BMW X1 2.8i XDrive jeszcze z użyciem "starej" pompy napędzanej mechanicznie z silnika dokładnie tak jak w Scorpio)

- podobna pozycja za kierownicą, nie taboretowa, równie dobre fotele w jednym i drugim aucie (X1 ma co prawda fotele sportowe ale bardzo podobne były bazowymi w Scorpio) podobnie wąskie i dość miłe zarówno w dłuższej trasie jak i dość dobrze trzymające na boki

 

 

 

 

11 godzin temu, Tsunetomo napisał:

podobnie jak pokonywanie "na strzał" 1300-1600km. Wiesz, ze ludzkość wynalazła samoloty i nawet "tanie linie", gdzie taka podróż trwa 5x krócej, taniej, bezpiecznie etc.?). 

 

kto co lubi, jeden lubi polecieć a drugi czerpie radość z jazdy, nie tyle liczy się cel co sama droga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ketivv napisał:

 

Scorpio i BMW X1 E84 podobnieństwa

- taki sam rozstaw osi 

- podobny rozstaw rozstaw kół

- Scorpio napęd na tył, X1 E84 X-Drive z preferencją osi tylnej (w praktyce napęd na tył z "dopinaną" osią przednią)

- w obydwu silniki umieszczone wzdłużnie

- wspomaganie układu kierowniczego w pełni hydrauliczne w jednym i drugim aucie (w BMW X1 2.8i XDrive jeszcze z użyciem "starej" pompy napędzanej mechanicznie z silnika dokładnie tak jak w Scorpio)

- podobna pozycja za kierownicą, nie taboretowa, równie dobre fotele w jednym i drugim aucie (X1 ma co prawda fotele sportowe ale bardzo podobne były bazowymi w Scorpio) podobnie wąskie i dość miłe zarówno w dłuższej trasie jak i dość dobrze trzymające na boki

 

 

 

 

Przekonałeś mnie. Prawdziwy z Ciebie ekspert. Bez szydery. Miałem na mysli lata produkcji aut :)

Udanego wieczoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ketivv napisał:

 

Scorpio i BMW X1 E84 podobnieństwa

- taki sam rozstaw osi 

- podobny rozstaw rozstaw kół

- Scorpio napęd na tył, X1 E84 X-Drive z preferencją osi tylnej (w praktyce napęd na tył z "dopinaną" osią przednią)

- w obydwu silniki umieszczone wzdłużnie

- wspomaganie układu kierowniczego w pełni hydrauliczne w jednym i drugim aucie (w BMW X1 2.8i XDrive jeszcze z użyciem "starej" pompy napędzanej mechanicznie z silnika dokładnie tak jak w Scorpio)

- podobna pozycja za kierownicą, nie taboretowa, równie dobre fotele w jednym i drugim aucie (X1 ma co prawda fotele sportowe ale bardzo podobne były bazowymi w Scorpio) podobnie wąskie i dość miłe zarówno w dłuższej trasie jak i dość dobrze trzymające na boki

 

 

 

 

 

 

Kiedyś jeździłem Scorpionem i przy BMW (nie ważne nowe czy stare) to tapczan niemiłosierny z precyzją układu kierowniczego zbliżoną do Autosanu H-10.

 

Edytowane przez Tommo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, turdziGT napisał:

 

Z nami .......??? 

 

 

 I do tego potrzebuje Macan ? 

 

Dokładnie do codziennej jazdy uniwersalny pojazd. Dopóki nie wybuduję domu, to przeniosłem się do mojej partnerki. Tu nie mam miejsca na parkowanie kilku aut. Czasem lubimy wyskoczyć w lekki teren na jazdę rowerową, obserwację przyrody czy w góry. Przekonaj mnie, że powinienem kupić trzy różne pojazdy i czwarty dla siebie.

Dla mnie MACAN stanowi pewien kompromis. Poza tym dla kogoś kto przesiądzie się z passata (nawet nowego) to i tak duży awans techniczny. Żeby poryszać się sprawnie po Warszawie czy Trójmieście potrzeba 300KM? Zanim zaczeliśmy rozmowę o samochodzie dla niej, to wyszło, że chce mieć XV z powodu dużej ilości gwiazdek. To co oferuje subaru, to jakaś porażka. 

Masz inny pomysł na nasze potrzeby w cenie do 250tys ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Tommo napisał:

Kiedyś jeździłem Scorpionem i przy BMW (nie ważne nowe czy stare) to tapczan niemiłosierny z precyzją układu kierowniczego zbliżoną do Autosanu H-10.

 

 

ha ha tak za to X1 E84 to gokart ;) 

 

drodzy rozmówcy odniosłem się tylko do tego, że nie trzeba mieć "full wypas" w "premium" żeby autem się miło podróżowało

jak i to, ze stare auto wcale nie musi być gorsze do tego celu jak "najnowsze konstrukcje" czego przykłady można by też znaleźć w stajni Subaru

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sorry, ale to już porsche tak ustawiło poprzeczkę, że za 250 nic nie kupisz u nich sensownego. Macan najtańszy na otomoto w tej chwili kosztuje 274 i wygląda gorzej niż superb, nawet nie full opcja: https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-macan-ID6A7M3T.html#8acf8d51ab

można się obrażać na rzeczywistość, na importera który pisze że chyba nawet poniżej 250 jest cena wyjściowa, prawda jest po prostu inna. I albo wyciągasz wg mnie między 290-310 żeby mieć przyzwoicie wyglądający samochód, albo idziesz gdzie indziej. Ja swego czasu sie zastanawiałem i poszedłem gdzie indziej, do MB.

Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad Stelvio, wygląda bardzo podobnie jakościowo do tej wersji Macana, a za okolice 200-220 tys kupisz dobrze wyposażonego suva z 280 konną benzyną, ładnymi kołami, tapicerką ze skóry. A prowadzi się super. Albo jeśli sport to nie Twoje klimaty to za 250 kupisz albo xc60 na full wypasie, albo niewiele biedniejsze xc90.Volvo w przeciwieństwie do porsche dale duuuże rabaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli Macan się mu/jego żonie po prostu podoba? Nadal ma kupić inne auto bo szybsze/lepiej wyposażone/coś tam jeszcze? Jak ja lubię jak ludzie próbują udowodnić że wiedzą lepiej od samego zainteresowanego co powinien kupić :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, krist napisał:

no sorry, ale to już porsche tak ustawiło poprzeczkę, że za 250 nic nie kupisz u nich sensownego. Macan najtańszy na otomoto w tej chwili kosztuje 274 i wygląda gorzej niż superb, nawet nie full opcja: https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-macan-ID6A7M3T.html#8acf8d51ab

można się obrażać na rzeczywistość, na importera który pisze że chyba nawet poniżej 250 jest cena wyjściowa, prawda jest po prostu inna. I albo wyciągasz wg mnie między 290-310 żeby mieć przyzwoicie wyglądający samochód, albo idziesz gdzie indziej. Ja swego czasu sie zastanawiałem i poszedłem gdzie indziej, do MB.

Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad Stelvio, wygląda bardzo podobnie jakościowo do tej wersji Macana, a za okolice 200-220 tys kupisz dobrze wyposażonego suva z 280 konną benzyną, ładnymi kołami, tapicerką ze skóry. A prowadzi się super. Albo jeśli sport to nie Twoje klimaty to za 250 kupisz albo xc60 na full wypasie, albo niewiele biedniejsze xc90.Volvo w przeciwieństwie do porsche dale duuuże rabaty

 

Masz rację, ale nie do końca.

Po pierwsze, to można przejąć leasing. Po drugie, to jest salonowa full opcja. Po trzecie, to jest coś takiego jak negocjacje. Po czwarte, 20tys plus też da się wyskrobać, bo rozłożone w ratach, może wywalczę serwis na jakiś czas? Nie mam zamiaru kupować za gotówkę. Mam mozliwość wziąć na spółkę, więc skorzystam z tej opcji. W ostateczności budowa domu się opóźni, albo połowa działki pójdzie w inne ręce.

Szukam czegoś rozsądnego i uniwersalnego w podobnej kwocie. Subaru nie ma takiej oferty. Do AUDI się mocno zraziłem parę lat temu- nie wrócę do tej marki.

Miałem nawet plan kupna innego auta, ale dużo mi się zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biedny jestem.

Dziś straciłem dom i muszę coś wybudować- poważnie .

Nie stać mnie na drogie auto.Myślę nad wynajmem długoterminowym albo leasingiem. Płacę podatek 15% a potem drugi 35% od dywidendy. Nie widzę sensu kupować w ratach czy za gotówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, lojszczyk napisał:

Po drugie, to jest salonowa full opcja.

nie, to jest bieda. Jakby to była full opcja lista wyposażenia byłaby dużo dłuższa.

 

42 minuty temu, lojszczyk napisał:

to jest coś takiego jak negocjacje

spróbuj, ja poległem. Jak kupujesz panamerę turbo to coś tam urwiesz, ale na najtańsze modele dają pojedyncze procenty. Chyba że dorwiesz demo, ale one są doposażone, więc mimo rabatu przekroczy grubo 250k

44 minuty temu, lojszczyk napisał:

20tys plus też da się wyskrobać, bo rozłożone w ratach, może wywalczę serwis na jakiś czas

 

 

to jest jedyna opcja, dołożyć i kupić, jeśli już musi być Macan. Ja nikomu nie żałuję, tylko tłumaczę że nie 

da się kupić tanio i dobrze porsche, to nie subaru, ani skoda. Jeśli będzie tanio, nie będzie dobrze. Zwłaszcza Macan i Cayenne pod to podpadają. Już 911 to się nie zgodzę, nawet carrera jest autem wykończonym dobrze, w 911 to już bardziej kwestia samopoczucia, możliwości i osiągów, ale podstawowa wersja trzyma poziom

44 minuty temu, Pan Dziedzic napisał:

siedzą przy kompie i rozkminiają jaki komu wóz i po co, jakby nie można było z kobitom iść na spacer albo z kumplami popedałować

 

Nie rozumiem logiki, gość się pyta o  opinie na temat kupna auta, ja akurat temat Macana conieco przerobiłem, stąd staram się przekazać opinię i fakty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, jak będę kupował kolejne auto założę osobny wątek, szczegółowo opiszę swoją sytuację rodzinno / materialno / osobistą i TF po burzliwej, 3-miesięcznej dyskusji pomoże mi w optymalnym wyborze :)

Uwielbiam to Forum, naprawdę żyje. Fajnie, że można i coś o Subaru się dowiedzieć ;)

Udanego dnia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...