Skocz do zawartości

Dlaczego nie kupię kolejnego Subaru


Marcin_nielubiesubaru

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe auta Subaru same w sobie nie są złe co prawda wykonanie tych samochodów jest jakie jest - jednemu odpowiada inny kupi cos innego.

Ja równiez mam podobne zdanie co autor tematu.

-akumulator padł po 25 miesiącach przez co po raz pierwszy od lat zostałem unieruchomiony z dala od domu mając bezawaryjne auto

- ASO MTS  podczas przegladu  na m.in informacje o trzęsącym się lewarku skrzyni biegów w nowym aucie zamiast wziazc auto na warsztat ( bo pieniążki za przegląd wzięli bardzo chętnie  )  pouczyło  mnie zebym nie trzymał na nim reki podczas jazdy. JM Auto wykonano naprawę po kolizyjną tak że szkoda słów ( łącznie z oddaniem klientowi auta ze zderzakiem przymocowanym na trytke) , jakiegokolwiek informacji o brakujących częściach nie otrzymałem, a sam okres oczekiwania na czesci to 2 miesiace +... IMO serwis Subaru to najgorszy serwis z jakim miałem do czynienia w życiu a byłem raptem 3 czy 4 razy. . Myślalem ze tylko ja mam jakiegos pecha jeżeli chodzi o obsługe w  ASO ale widze ze nie i dobrze ze ten temat powstał. Bo co z tego ze to fajne auta skoro serwis słaby.

Kurczę, co powiedzieć ... Ja mam inne doświadczenia bo i serwis inny ... Miałem i naprawy gwarancyjne, i powypadkową, i akcję serwisową - zawsze miło, sympatycznie, wzorcowo, o co zapytałem wszystko powiedzieli i objaśnili. Może dlatego kupiłem u nich już 4 samochód i nie zamierzam nic zmieniać - bo jestem bardzo zadowolony z obsługi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO temat powinien brzmiec dlaczego nie kupie kolejnego NOWEGO Subaru. 

bo uzywane auto tej marki być może kiedyś kupie i to bardzo chętnie, auto w którym naprawy mechaniczne czy blacharsko-lakiernicze  moge wykonac u specjalisty ( bez obawy o utrate gwarancji) którego znam od lat i wiem ze nie spartoli i nie odda auta klientowi zrobionego "na odwal". Nawet nie chodzi o pieniądze, szanuje ludzi i  doskonale rozumiem ze dobrze wykonana usługa swoje kosztuje. - niestety ASO biorą nie małe $$ ( np. przegląd tzn. wymiana oleju i 2 filterków 1400zł) a klienta mają głęboko w uchu. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie powiedziane.

 

MForbi

Pewnie ale jak kupisz coś zasługującego na reklamację, a ta jest odrzucana przez ASO to co?

Mam ze podkulonym ogonem wychwalać Subaru?

Sam samochód na rynku jest jednym z elementów kontraktu jakim jest jego zakup. Może być genialny i piękny, jednak dla użytkownika końcowego, który nie jest mechanikiem i nie ma warsztatu, a brak porządnej obsługi czyni go conajwyżej zabawką, a nie narzędziem i staje się bezużyteczne. W takim kierunku zmierza SUBARU w Polsce, bo nie wiem jak to wygląda to w Japonii ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

moge wykonac u specjalisty którego znam od lat

 

Właśnie jestem po wizycie "u specjalisty którego znam od lat" , a przynajmniej część tego forum go zna - bo poleca. 

 

 

 

Nawet nie chodzi o pieniądze, szanuje ludzi i  doskonale rozumiem ze dobrze wykonana usługa swoje kosztuje.
 

 

Ale są jakieś granice, naciąganie że na wymianę świec (6) potrzeba całego dnia a potem wykonanie tego w 1:30h to lekka przesada. Takiej stawki godzinowej to nie ma nawet w  ASO Subaru :)

 

Nic to, jeleń da się rypać raz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są zadowoleni klienci/użytkownicy Subaru tak aut jak serwisów, a istnieją traktowani źle to świadczy tylko o różnych oczekiwaniach czy dyskryminacji tych co kupili tylko jedno, dwa czy trzy nowe samochody? Od kiedy jakość usług zależy od ilości zakupionych subaru?

Czy konieczne jest przy pierwszych trzech proszenie o pomoc Dyrekcji?

Żenujące.

 

Należałem do chwalących MARKĘ Subaru, już nie należę nawet jeżeli ich inżynierowie, projektanci czy technicy w FHI należą do elity.

Bo całokształt użytkowania ich produktów jest uciążliwy i jak się okazuje zależy od liczby zakupionych aut ... :(

 

Wciąż brak realnej konkurencji dla aut, ale dla aut i obsługi już nie.

Edytowane przez Marcin_nielubiesubaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do Dyrekcji to tylko na PW? Mnie interesuje upublicznienie postawy Dyrekcji.

Wolałbym (wolelibyśmy?) móc chwalić nie tylko GC, czy sześciocylindrowce, czy co tam jeszcze namieszało nam cudownie w głowach ale również Subaru jako całość od minitaxi w Japoni do rajdówek wraz z obsługą, a się nie należy, bo są marni ... bardzo marni.

Edytowane przez Marcin_nielubiesubaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do Dyrekcji to tylko na PW? Mnie interesuje upublicznienie postawy Dyrekcji.

W tym cały jest ambaras. Ze zdaniem drugiej strony też musisz się liczyć

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są zadowoleni klienci/użytkownicy Subaru tak aut jak serwisów... 

 

 

Widocznie jestem dzieckiem szczęścia.

Nawet w serwisie gdzie płaci się za kawę ja dostaję ją gratis :yahoo: doskonale pamiętam takiego forumowicza dla którego kawa za 2 złote eliminowała dealera z rynku.

Przez ostatnie lata sprawdziłem kilka serwisów i trzymam się tego który najbardziej mi odpowiada.

To mój subiektywny wybór bo właściwie w żadnym mnie nie pokrzywdzili.

Co do cennika też nie narzekam bo nigdy nie trzymają się tabelki z SIP, zresztą widziały gały co brały.

 

Z dość dużą rezerwą podchodzę do takich tematów pełnych jadu i frustracji bo jak zwykle prawda leży gdzieś pośrodku.

Często nawet po drugiej stronie ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim życiu samochodowym odbierałem AUDI i BMW z salonu i każdym 3 lata toczyłem się.

Według mnie w serwisie tych marek nie było lepiej, arogancja wszechobecna i zlewanie klientów.

Zgaduję, że na serwis każdej* marki można odszukać wiele przykładów, często gorszych.

 

Moim zdaniem trwałość elementów (podzespołów) jest problemem globalnym i dotyczy wszystkich branż od pewnie 10 lat.

Niestety akceptacja bylejakości i uciecha z "wystarczająco dobrze" degradują nas.

 

Pamiętać też należy, że jeden niezadowolony klient wyleje dużo jadu wszędzie gdzie znajdzie sobie wentyl, a 10 klientów zadowolonych jako-tako nie powie o tym nikomu.

Dopiero klient obsłużony bardzo dobrze będzie polecał usługodawcę w swoim gronie - raczej nie publicznie.

 

*) Słyszałem, że w Bentley'ach nie ma takiego problemu z jakością. No ale tylko tak słyszałem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Karas powiedział moge wykonac u specjalisty którego znam od lat   Właśnie jestem po wizycie "u specjalisty którego znam od lat" , a przynajmniej część tego forum go zna - bo poleca. 

Też byłem na początku przygody z subaru u polecanego i cenionego na forum specjalisty, niestety poważne rozczarowanie. Zapłaciłem za usługi które były na fakturze(drobne pierdółki) a po przypadkowej wizycie na podnośniku po około tygodniu okazało się, że nie zostały wykonane. Widocznie jeżeli nie jesteś klientem który zostawia czterocyfrowe sumy nie jesteś warty uwagi. No cóż mądry polak po szkodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie w serwisie tych marek nie było lepiej, arogancja wszechobecna i zlewanie klientów

tutaj problem jest IMO troche inny. ASO firm takich jak BMW, Audi, aut koncernu VW czy Hundai/Kia jest naprawdę dużo przez co każdy serwis stara się zeby przyciagnąc do siebie klienta - wiadomo konkurencja. W jednym spartaczą jedziesz do innego oddalonego 10km od tego w którym jestes. 

ASO Subaru jest niewiele bo i nowych aut tej marki jest mało. I niestety jestes skazany albo na słaby serwis albo na 100 km + wycieczkę do innego ASO. W dodatku brak konkurencji to i staranie się o klienta inne...

@Karas, a czy lewarek przestał się trząść? Czy to była usterka i ktoś inny ją naprawił?

Wiesz, że uwaga o tym aby nie trzymać dłoni na lewarku jest jak najbardziej słuszna?

trzęsie się dalej - wiem jak naprawic ( luz na tulejce info od uzytkonika Ketiv ) ale jak narazie mam wywalone podobnie jak na XV :)

wiem ze uwaga słuszna ale odpowiedz sobie sam na pytanie czy tak powinno zachowac się ASO, w którym zgłaszam usterkę podczas obowiązkowego przeglądu (za który płace worek $$ bo tak jak napisałem wymiana oleju i 2 filterków za 1400pln to jednak niemał kwota) auta będącego na gwarancji czy raczej wziąć auto na warsztat i sprawdzić ?  Być może problem jaki zgłosiłem był zbyt błachy dla tego ASO ( bo  widziałem jakie potwory Subarki tam się znajdowały ) ale jednak nie tak IMO powinno to wyglądać. ( a może jestem w błędzie...)

Edytowane przez Karas
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji czy może mnie ktoś oświecić co to jest Subaru Import Polaka ?

 

Subaru Import Polska to importer marki subaru na polskim rynku, a przy okazji właściciel tego forum.

 

Kto jest właścicielem tej spółki ?

 

Może najlepiej jak na to pytanie odpowie Dyrekcja :)

 

A do Dyrekcji to tylko na PW? Mnie interesuje upublicznienie postawy Dyrekcji.

 

Całe nasze forum jest upublicznieniem postawy Dyrekcji... gdyż właśnie dzięki Dyrekcji istnieje. W każdej firmie coś może pójść nie po myśli klienta, ale z rzadko którą można na ten temat publicznie podyskutować. Przenoszę zatem Twój wątek do działu przeznaczonego na publiczne Pytania do Dyrekcji w nadziei na konstruktywne pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Import Polska to importer marki subaru na polskim rynku, a przy okazji właściciel tego forum.

 

To to raczej każdy z nas wie.

 

Bardziej chodzi mi do kogo raportuje szef SIP. Bo na ten przykład szefowie Toyoty i Hondy Motor Poland  są chyba bliżej oryginalnej marki.

 

Szefem Toyoty w Polsce przez wiele wiele lat zawsze był Japończyk. Teraz dopiero od 2-3 lat jest pierwszy Polak ale za to z 20 latami w Toyocie na karku.

 

Ogólnie to mi to wygląda tak że samo Subaru (FHI) pewnie nie wie że sprzedaje w Polsce, bo idzie to na konto Niemców i ci dyktują tu zasady.

Edytowane przez Paku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...