Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba tylko pozostaje pełnowymiarowe bo dojazdówki są 135/80/r16 co daje 623 mm a Twoje koło pełnowymiarowe daje 686

Ewentualnie takiego kloca wielkiego 185/65/R17

https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdowe-185-65-17-5x100-subaru-forester-iv-14000251118?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_tires_pla_pmax&ev_campaign_id=20976695001&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45mo8NEUMoqiy0ZSt0lYd_W0fmKojZ75VvLjgnqDuqu-P9rTQROMYRUaAvu7EALw_wcB

 

Jak chcesz to mam dwa komplety felg stalowych i mogę jedna sztukę sprzedać i sobie zrobisz pełnowymiarowe dojazdowe

Edytowane przez Henryk82
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Henryk82 napisał(a):

Chyba tylko pozostaje pełnowymiarowe bo dojazdówki są 135/80/r16 co daje 623 mm a Twoje koło pełnowymiarowe daje 686

Ewentualnie takiego kloca wielkiego 185/65/R17

https://allegro.pl/oferta/kolo-dojazdowe-185-65-17-5x100-subaru-forester-iv-14000251118?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_tires_pla_pmax&ev_campaign_id=20976695001&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45mo8NEUMoqiy0ZSt0lYd_W0fmKojZ75VvLjgnqDuqu-P9rTQROMYRUaAvu7EALw_wcB

 

Jak chcesz to mam dwa komplety felg stalowych i mogę jedna sztukę sprzedać i sobie zrobisz pełnowymiarowe dojazdowe

Możesz mi w wiadomości podesłać co to tam masz ciekawego:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Możesz mi w wiadomości podesłać co to tam masz ciekawego:)

Uważaj bo pełnowymiarowe koło w rozmiarze 215/65/16 nie mieści się we wnęce bagażnika, trzeba spuszczać powietrze, ale to też zależy od bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, koziolek napisał(a):

Uważaj bo pełnowymiarowe koło w rozmiarze 215/65/16 nie mieści się we wnęce bagażnika, trzeba spuszczać powietrze, ale to też zależy od bieżnika.

Z wnęką bagażnika nie problem, bo tam już siedzi butla LPG.

@Henryk82 już po temacie. @LosioDriver ma coś na stanie.

 

A zapas jakoś pasami przyczepie do belek na dachu :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kiwi 4ester napisał(a):

A zapas jakoś pasami przyczepie do belek na dachu :)

zapas jako pełny wymiar na dach? a nie będzie cie bujać na zakrętach+szum+opory? 

zastanawiam sie czy ta dojazdówka sporo mniejsza od Twoich kół nie będzie na dachu lepsza? nawet z mniejszym kołem założonym na przód mógłbyś się powoli dotoczyć do najbliższego wulkanizatora aby ten ogarnął złapaną gumę
<tak, wiem, różnica obwodów itp, ale to nie mój wymysł tylko powtarzam po mechaniku ;-) >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alcedo napisał(a):

zapas jako pełny wymiar na dach? a nie będzie cie bujać na zakrętach+szum+opory? 

zastanawiam sie czy ta dojazdówka sporo mniejsza od Twoich kół nie będzie na dachu lepsza? nawet z mniejszym kołem założonym na przód mógłbyś się powoli dotoczyć do najbliższego wulkanizatora aby ten ogarnął złapaną gumę
<tak, wiem, różnica obwodów itp, ale to nie mój wymysł tylko powtarzam po mechaniku ;-) >

Ludzie jeżdżą z cięższymi rzeczami na dachu i jakoś dojeżdżają. Szumy pewnie jakieś będą, a ile wzrośnie spalanie to się zobaczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu wracam z tematem alternatora :facepalm:

Jestem świadom, że w moim modelu jest zamontowany "inteligentny alternator" natomiast zaczyna mnie to po prostu już irytować, bo wolałbym mieć stały zakres odczytu napięcia, a nie wg widzimisię ECU. Znalazłem taki temat, który opisuje z czego to wynika, natomiast moje pytanie, czy ktoś z Was próbował to już robić i czy w wersji EU też się to sprawdzi? 

https://www.strongforsubaru.com/subaru-alternator-fault-fix/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester SH 2009, wersja US -> pęknięty szyberdach. 

Kilka pytań:

-  ile kosztuje nowy/używany szyberdach do wersji z US,

- ile może kosztować jego wymiana,

- czy da się to ogarnąć samemu

- czy szyberdach z wersji US jest taki sam jak z EU (i przy okazji, z diesla, do benzyny itd?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, tedimy99 napisał(a):

Panowie , jakie żaróweczki podświetlenia licznika są w forku SG? Kilka nie świeci i chciałbym wymienić.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2024 o 17:21, Major0013 napisał(a):

Forester SH 2009, wersja US -> pęknięty szyberdach. 

Kilka pytań:

-  ile kosztuje nowy/używany szyberdach do wersji z US,

- ile może kosztować jego wymiana,

- czy da się to ogarnąć samemu

- czy szyberdach z wersji US jest taki sam jak z EU (i przy okazji, z diesla, do benzyny itd?)

nowy w ASO 7840 zł brutto :biglol: używki były na alledrogo po parę stówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2024 o 11:36, Tuff napisał(a):

nowy w ASO 7840 zł brutto :biglol: używki były na alledrogo po parę stówek

 

ok, ale czy jest taki sam, jak w innych Foresterach SH i nie ma znaczenia jaki silnik, pochodzenie? Chodzi mi głównie o szybę - czy jest taka sama wszędzie i wystarczy kupić z dawcy szyberdach i przełożyć PnP (mam Forestera SH 2009 2.5 USA).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Major0013 napisał(a):

 

ok, ale czy jest taki sam, jak w innych Foresterach SH i nie ma znaczenia jaki silnik, pochodzenie? Chodzi mi głównie o szybę - czy jest taka sama wszędzie i wystarczy kupić z dawcy szyberdach i przełożyć PnP (mam Forestera SH 2009 2.5 USA).

Wątpię żeby się producentowi opłacało cokolwiek zmieniać w szyberdachu, ale dla pewności poszukaj w katalogu po numerach części - http://opposedforces.com/parts

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam forka 2003 sg turbo. Wymyslil mi sie swap na ej207. I teraz prosilbym o :

 

- koszty roboty ( mniej wiecej, wiadomo kazdy przypadek indywidualny )

- moze juz ktos robil i poleci warsztat osobe.

 

Dzieki, pozdrawiam ✌️ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, michal666 napisał(a):

Witam

Posiadam forka 2003 sg turbo. Wymyslil mi sie swap na ej207. I teraz prosilbym o :

 

- koszty roboty ( mniej wiecej, wiadomo kazdy przypadek indywidualny )

- moze juz ktos robil i poleci warsztat osobe.

 

Dzieki, pozdrawiam ✌️ 

 

nie napisałeś skąd jesteś...

jak masz NA to w sumie bez sensu...

koszt dobrego EJ207 pewnie przewyższy wartość auta, a przy NA jest tyle do wymiany :facepalm:

przeskok techniczny jest ogromny między NA vs XT vs STI

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, AdaSch napisał(a):

nie napisałeś skąd jesteś...

jak masz NA to w sumie bez sensu...

koszt dobrego EJ207 pewnie przewyższy wartość auta, a przy NA jest tyle do wymiany :facepalm:

przeskok techniczny jest ogromny między NA vs XT vs STI

Ale człowiek napisał, że ma sg turbo.

Tam jest ej205 chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

próbowałem wczoraj zgłębić temat porysowanych szyb w Foresterze SG. Większość informacji mówi, że jest to wina docisków/stabilizatorów zamocowanych w drzwiach i wytartego materiału welurowego. Rozebrałem swoje drzwi, patrzyłem, testowałem i w moim przypadku rysy na szybie są zupełnie w innym miejscu niż te dociski. Wg. mnie to coś innego rysuje szybę. Tylko nie znalazłem co to może być.

Jakie są wasze doświadczenia z tym i czy ew wiecie jak zapobiec rysowaniu? Co i gdzie ew. trzeba poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester sg polift. Podniesiony na podkładkach 2cm przód i 4tył. Pytanie czy 215/60r17 wejdą bez obcierania przy skręcie?  Teraz mam 225/55r17 i nic nie trze. Ale średnica też mniejsza o ponad centymetr.

Jeździ ktoś z Was na 215/60r17?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SLAVG napisał(a):

Cześć,

próbowałem wczoraj zgłębić temat porysowanych szyb w Foresterze SG. Większość informacji mówi, że jest to wina docisków/stabilizatorów zamocowanych w drzwiach i wytartego materiału welurowego. Rozebrałem swoje drzwi, patrzyłem, testowałem i w moim przypadku rysy na szybie są zupełnie w innym miejscu niż te dociski. Wg. mnie to coś innego rysuje szybę. Tylko nie znalazłem co to może być.

Jakie są wasze doświadczenia z tym i czy ew wiecie jak zapobiec rysowaniu? Co i gdzie ew. trzeba poprawić?

Nie jestem co do tego pewny ale z czasem jak szyba nie jest dobrze dociskana to przy odsuwaniu/zasuwaniu szyby pył/piach zbiera się przy tej czarnej listwie w szczytowej części drzwi. I ten brud powoduje, że szyba rysuje się na całej długości/szerokości. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...