Skocz do zawartości

Subaru Impreza [GT+GK] (MY18=>MY23)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

Raju , stare indiańskie przysłowie mówi , że przyznać się i umrzeć ...zawsze jest czas  :)

Z godnością przyjąłbym, gdybym to był ja :D
Frog Frogiem, wrażenie robił Gruzin za kierownicą BMW M5 E34 :yahoo:Robił... bo jak na ironię losu zginął z rąk swojego kolegi siedząc na miejscu pasażera :(
W tym przypadku, w ruchu drogowym jego czyny uważam za godne potępienia, co nie zmienia faktu, że są bardzo widowiskowe...

 

Edytowane przez raju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem...

Testy spoko , pokazują przynajmniej ze nowa impreza nie jest takim leniwym baleronem jakby się mogło wydawać, chociaż szału też nie ma -"idzie" jak stary XV w manualu kręcony na czerwone pole. Wielka szkoda że nie będzie oferowana w EU własnie z manualem bo podejrzewam że mogłaby sprawić większą frajde a a osiągi byłyby na poziomie konkurencji z manualną skrzynią biegów.( 8s do 100km/h  i mocny 3 bieg) Gdzieś na YT jest test nowej Imprezy albo XV US z manualem gdzie dość mocno chwalą to połączenie fb20 di ze skrzynią 6 biegowa manualną ale nie mogę znaleźć -  jak znajdę to wkleję. Polityka Subaru mnie rozbraja. W US gdzie nie lubią manualnych skrzyń biegów  oferują 6mt natomiast w EU gdzie manual jest na porządku dziennym taka skrzynia nie jest oferowana...

Tak czy siak następnym razem byłoby chyba lepiej jakby testy byly anonimowe bez przedstawiania się ani adresatów... ( konfidentów w naszym kraju nie brakuje )

 

 

 

 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

tak przy okazji , Frog to bardzo dobry kierowca , świetnie oceniał sytuację na drodze i praktycznie w żadnym miejscu nie stwarzał realnego zagrożenia dla innych użytkowników 

 

Czy to jakiś żart? Może wart się zastanowić 2 razy zanim się coś takiego napisze.

 

Przykładowy film z wyczynami "bardzo dobrego kierowcy".

 

 

Edytowane przez subleo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

 tak przy okazji , Frog to bardzo dobry kierowca

to przede wszystkim ignorant i bezmózgi człowiek, do tego stopnia że swoje wyczyny dokumentował i się nimi chwalil w internecie. Co innego raz czy dwa przekroczyć prędkość na 3 pasmowej drodze obwodnicy czy autostradzie  a co innego wjezdzac na czerwone, wyprzedzać prawą stroną, jeździć po chodnikach i pod prąd i to w dodatku na pełnej ...w godzinach szczytu. To że ktoś jest dobrym kierowca nie znaczy że kierowcy obok też tak dobrze jeżdżą. Powinni mu dożywotnio zabrać prawko  (o ile już tego nie zrobili )

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, subleo napisał:

 

Czy to jakiś żart? Może wart się zastanowić 2 razy zanim się coś takiego napisze.

 

@subleo, wyrwałeś to z kontekstu. @Andrzej Koper powiedział to z niedowierzaniem w głosie, ponieważ faktycznie powołani do sprawy biegli uznali go za kierowcę z dużymi umiejętnościami. Wypowiedź dotyczyła filmików z miasta.
Poza tym odbiegamy mocno od tematu imprezy MY18, tak więc jak dla mnie EOT.

Edytowane przez raju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Karas napisał:

nie będzie tak samo szybkie. Chyba mylisz moc z momentem obrotowym.  Auto z turbo o tej samej mocy będzie miało dużo dużo większy moment niż wolnossak. . Zresztą jest Subaru 2.0i o mocy 150 koni i jest Subaru z silnikiem diesla o mocy 147 koni. I wolnossak do diesla nie ma nawet podejścia i przy starcie i w normalnej jezdzie

nic nie myle , sprawdz sobie czasy, w palowaniu spod swiatel moment nie ma tak duzego znaczenia bo i tak caly czas jestes w gornym zakresie obrotow gdzie przy niskim momencie masz maksymalna moc wysoko. Dlatego 200km w wolnossacej benzynie ma porownywalny czas do 0-100km/h jak 200km diesel/benzyna turbo, no moze ciut wolniejszy bedzie. Co innego w codziennej jezdzie , gdzie nie trzymasz auta powyzej 5k ciagle i liczy sie elastycznosc, przyspieszenie na 5biegu od 80 do 120 auto z wysokim momentem bedzie mialo duzo lepsze. 

Edytowane przez Karol Maciejewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, raju napisał:


 Z godnością przyjmę 500 zł i 10 punktów - to żadna cena za radość jaka mogłem dać większości Użytkownikom tego Forum. 

 

 

Byłem wielokrotnie i polecam każdemu. Dlatego też wyraźnie podkreśliłem, że nie jestem przyzwyczajony do prowadzenia pojazdu jedną ręką co dla wielu użytkowników dróg ze wzrokiem w kolanach (telefonie) jest całkiem normalne. A te wspomniane 180 km/h na 3 pasach do tego kompletnie pustych było samobójstwem i zagrożeniem dla innych...  
 

Jak z taką godnością to proszę się zgłosić i poprosić o ukaranie.

Tylko trochę drożej będzie, 500 zł i 10 pkt za prędkość, 200 zł i 5 pkt za telefon, 300 zł za zatrzymanie na drodze ekspresowej. A jeśli ta droga jest na obszarze zabudowanym - to prawko na 3 miesiące :biglol:

Widzę, że znajomość przepisów taka sobie.

 

Tłumaczenie powyższego posta - jestem dobrym kierowcą, znam zasady bezpiecznej jazdy, ale złamałem je żeby frajdę forumowiczom zrobić. To co następne - popisy przed panienkami?

 

Poza tym nie czarujmy się, nie robi Pan tego dla przyjemności forumowiczów tylko żeby sobie sprzedaż nakręcić

Edytowane przez Jaca68
  • Do kitu 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Jaca68 napisał:

Tłumaczenie powyższego posta - jestem dobrym kierowcą, znam zasady bezpiecznej jazdy, ale złamałem je żeby frajdę forumowiczom zrobić. To co następne - popisy przed panienkami?


Przepraszam, czy powyższy post jest prowokacją?  Mamy sobie coś udowodnić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Jaca68 napisał:

Jak z taką godnością to proszę się zgłosić i poprosić o ukaranie.

Tylko trochę drożej będzie, 500 zł i 10 pkt za prędkość, 200 zł i 5 pkt za telefon, 300 zł za zatrzymanie na drodze ekspresowej. A jeśli ta droga jest na obszarze zabudowanym - to prawko na 3 miesiące :biglol:

 

Tłumaczenie powyższego posta - jestem dobrym kierowcą, znam zasady bezpiecznej jazdy, ale złamałem je żeby frajdę forumowiczom zrobić. To co następne - popisy przed panienkami?

Jaca daj już spokój. Ktoś chciał pokazać, że auto "padłem" nie jest, zrobił to w dobrej wierze, a że trochę nieprzepisowych zachowań na drodze wyszło - nie wiem jak Ty, ale ja nie widziałem, by stworzone było przez prowadzącego zagrożenie dla siebie czy innych uczestników ruchu (był jak widać znikomy). Oczywiście, łamanie przepisów literalnie jest jasne, ale czy warto ciągnąć ten wątek i męczyć? A może tak Cię zdenerwowało porównanie do Rudego Konfidenta z Blok Ekipy? Jeśli tak to przepraszam, wydawało mi się że to zabawne w kontekście sytuacji. Na tym forum już tak bywa, że czasem offtop zalewa wątek główny, tak stało się i tym razem, trochę z mojego powodu. Przepraszam wszystkich Forumowiczy, ale nie mogłem się powstrzymać... Rudy jest mega ;)

@raju proszę o info jak będzie nowe XV na jazdy próbne, jestem zainteresowany :)

 

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powrót do imprezy. Skoro nie dostałem odpowiedzi wczoraj to poszukałem: 

 

https://carmanuals2.com/get/subaru-impreza-2017-owner-s-manual-104182

 

Manual do wersji US nowej imprezy, strona 331:

New vehicle break-in driving – the first 1,000 miles (1,600 km) The performance and long life of your vehicle are dependent on how you handle and care for your vehicle while it is new. Follow these instructions during the first 1,000 miles (1,600 km): . Do not race the engine. And do not allow engine speed to exceed 4,000 rpm except in an emergency. . Do not drive at one constant engine or vehicle speed, either fast or slow. . Avoid starting suddenly and rapid acceleration, except in an emergency. . Avoid hard braking, except in an emergency. The same break-in procedures should be applied to an overhauled engine, newly mounted engine or when brake pads or brake linings are replaced with new ones.

 

1 minutę temu, Tsunetomo napisał:

Jaca daj już spokój. Ktoś chciał pokazać, że auto "padłem" nie jest, zrobił to w dobrej wierze, a że trochę nieprzepisowych zachowań na drodze wyszło - nie wiem jak Ty, ale ja nie widziałem, by stworzone było przez prowadzącego zagrożenie dla siebie czy innych uczestników ruchu (był jak widać znikomy). Oczywiście, łamanie przepisów literalnie jest jasne, ale czy warto ciągnąć ten wątek i męczyć? A może tak Cię zdenerwowało porównanie do Rudego Konfidenta z Blok Ekipy? Jeśli tak to przepraszam, wydawało mi się że to zabawne w kontekście sytuacji. Na tym forum już tak bywa, że czasem offtop zalewa wątek główny, tak stało się i tym razem, trochę z mojego powodu. Przepraszam wszystkich Forumowiczy, ale nie mogłem się powstrzymać... Rudy jest mega ;)

@raju proszę o info jak będzie nowe XV na jazdy próbne, jestem zainteresowany :)

 

Jak już coś mnie zdenerwowało to chamskie odpowiedzi pewnego dealera na całkiem konkretne pytanie o zasady docierania imprezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Jaca68 napisał:

Poza tym nie czarujmy się, nie robi Pan tego dla przyjemności forumowiczów tylko żeby sobie sprzedaż nakręcić

 

Szanowny Panie, od 12 lat sprzedaję samochody Subaru, od 12 lat jestem forumowiczem. Nie mam potrzeby "nakręcać" sobie sprzedaż poprzez nagrywanie filmików balansując przy tym na krawędzi życia i śmierci. Nie jest również moim celem propagowanie niebezpiecznych i niezgodnych z prawem technik prowadzenia pojazdu. Jeżeli Pana celem jest wytknięcie palcem tego co Panu, tu, na tym forum publicznym nie pasuje, tak moim prawem jest zaprezentowanie modelu w taki sposób w jaki ja sobie to  wymyśliłem. Ciągnięcie tego tematu przez Pana jest aroganckie i pozbawione dobrego smaku. Może dla własnego spokoju warto by było, aby forum Pan zamknął. Mimo tych wszystkich niesprzyjających okoliczności, życzę Panu miłego dnia.

Edytowane przez raju
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda kwestia nagłośnienia w topowej wersji? (zakładam, ze w XV będzie to samo). Da się słuchać muzyki w przyzwoitej jakości? Dodam, ze H&K w OBK uważam za przyzwoity, to co jest w Levorgu 2016 raczej nie. Co w Imprezie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

A jak wygląda kwestia nagłośnienia w topowej wersji? (zakładam, ze w XV będzie to samo). Da się słuchać muzyki w przyzwoitej jakości? Dodam, ze H&K w OBK uważam za przyzwoity, to co jest w Levorgu 2016 raczej nie. Co w Imprezie? 

 

Nie ma H&K ale jest porządne wytłumienie drzwi i dobry procesor dźwiękowy. Gra to bardzo fajnie, na poziomie zbliżonym do Harmana. Zresztą wymiana głośników zawsze jest możliwa we własnym zakresie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, raju napisał:

Nie ma H&K ale jest porządne wytłumienie drzwi i dobry procesor dźwiękowy. Gra to bardzo fajnie, na poziomie zbliżonym do Harmana. Zresztą wymiana głośników zawsze jest możliwa we własnym zakresie...

Czy gra to lepiej niż zwykłe audio z Forestera 2.0i Exclusive ?    Czy zmiana głośników w aucie nowym na gwarancji nie stwarza jakiś komplikacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Siemek napisał:

Czy gra to lepiej niż zwykłe audio z Forestera 2.0i Exclusive ?    Czy zmiana głośników w aucie nowym na gwarancji nie stwarza jakiś komplikacji ?

Tak, gra to lepiej. Wymiana głośników nie ma wpływu na gwarancję (mamy w tym duże doświadczenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Siemek napisał:

Czy gra to lepiej niż zwykłe audio z Forestera 2.0i Exclusive ?    Czy zmiana głośników w aucie nowym na gwarancji nie stwarza jakiś komplikacji ?

No właśnie, chodzi o to, żeby nie będąc melomanem nie trzeba było wybebeszać głośników a normalnie posłuchać radia czy płyty. 

Osobiście patrząc na znaczący postęp we wnętrzu nowej Imprezy, byłbym zaskoczony gdyby audi było dramatyczne. Ale Subaru czasem potrafi zadziwić ;) Na szczęście są nieśmiertelne przyciski do ogrzewania foteli. Ciekawe ile im jeszcze zostało w magazynie i na ile lat jeszcze ich starczy. Fajne są, takie old-schoolowe :)  

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, raju napisał:

Tak, gra to lepiej. Wymiana głośników nie ma wpływu na gwarancję (mamy w tym duże doświadczenie).

Dzięki ! A bawicie się sami w zmianę głośników w zakupionych u Was Subaru czy raczej na zewnątrz trzeba kombinować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, burton napisał:

witam,

jak to jest, że wszyscy mówią, że w manualu auto szybciej by jechało , a cvt go tylko zamula? Pytam w kontekście nowego civica, który przyspiesza szybciej z cvt niż z manualem.....


Witam,

 

ciężko jest zmienić bieg szybciej niż nowoczesna skrzynia automatyczna tym bardziej w kontekście auta z permanentnym napędem wszystkich kół. Mówienie o tym, że CVT zamula mija się z prawdą (skrzynia zmienia przełożenia - symuluje zmianę przełożeń - szybciej jak DSG). Pozdrawiam

1 minutę temu, Siemek napisał:

Dzięki ! A bawicie się sami w zmianę głośników w zakupionych u Was Subaru czy raczej na zewnątrz trzeba kombinować ?

W związku z dużym doświadczeniem w temacie audio - tak, bawimy się sami :)

Edytowane przez raju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karol Maciejewski napisał:

nic nie myle , sprawdz sobie czasy, w palowaniu spod swiatel moment nie ma tak duzego znaczenia bo i tak caly czas jestes w gornym zakresie obrotow gdzie przy niskim momencie masz maksymalna moc wysoko. Dlatego 200km w wolnossacej benzynie ma porownywalny czas do 0-100km/h jak 200km diesel/benzyna turbo, no moze ciut wolniejszy bedzie. Co innego w codziennej jezdzie , gdzie nie trzymasz auta powyzej 5k ciagle i liczy sie elastycznosc, przyspieszenie na 5biegu od 80 do 120 auto z wysokim momentem bedzie mialo duzo lepsze.

akurat tak się składa że sprawdzałem w dodatku na własnej skórze . Auto z turbo będzie zawsze i wszędzie bez wyjątku szybsze do 100km/h  i bardziej elastyczne niż auto wolnossace o takiej samej mocy. Fizyki nie oszukasz jedziesz momentem nie mocą.Co więcej auta z turbo o  trochę mniejszej mocy np 180koni są  szybsze  niż wolnossace o mocy 200koni.Np  taki brz vs 1,8tsi  -a    jeżeli na  pokładzie jest  dsg to wogole VW odjeżdża  w kosmos.

 

np Nowa impreza 2.0i 156koni  awd 0-100km/h  9,8  sekund  ,

Yeti czy inny VW 1,4tsi 150 koni 4x4 0-100km/h 8,7 sekund  do stówki i wiele wiele innych.

Raz jeszcze napisze matkę oszukasz, dziewczynę oszukasz ale fizyki nie oszukasz :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Karas napisał:

akurat tak się składa że sprawdzałem w dodatku na własnej skórze . Auto z turbo będzie zawsze i wszędzie bez wyjątku szybsze do 100km/h  i bardziej elastyczne niż auto wolnossace o takiej samej mocy. Fizyki nie oszukasz jedziesz momentem nie mocą.Co więcej auta z turbo o  trochę mniejszej mocy np 180koni są  szybsze  niż wolnossace o mocy 200koni.Np  taki brz vs 1,8tsi  -a    jeżeli na  pokładzie jest  dsg to wogole VW odjeżdża  w kosmos.

 

np Nowa impreza 2.0i 156koni  awd 0-100km/h  9,8  sekund  ,

Yeti czy inny VW 1,4tsi 150 koni 4x4 0-100km/h 8,7 sekund  do stówki i wiele wiele innych.

Raz jeszcze napisze matkę oszukasz, dziewczynę oszukasz ale fizyki nie oszukasz :(

 

porownujesz dwa zupelnie rozne auta gdzie 100 innych czynnikow ma znaczenie. 

http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/mazda/6/iii-2012-teraz-sedan/

benzyna troche slabsza jest 0,5s wolniejsza, nie jest to jakas przepasc, przy rowniej mocy pewnie by bylo 0,4s, roznica na poziomie szybszej/wolniejszej zmiany biegu. Nie chce tutaj matematyki wyciagac, ale tak jak mowie , niski moment obrotowy przy starcie ze swiatel gdzie palujemu auto w gornym zakresie i tak, nie ma takiego znaczenia, wieksze znaczenie ma np przy wyprzedzaniu na 4 biegu. 

Edytowane przez Karol Maciejewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Karol Maciejewski napisał:

porownujesz dwa zupelnie rozne auta gdzie 100 innych czynnikow ma znaczenie. 

http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/mazda/6/iii-2012-teraz-sedan/

 porównuje bardzo zblizone auta( nadwoziem , masą  ) z AWD mocą 150 koni jeden z turbo drugi wolnossak (czyli  150 koni z turbo awd vs 150 koni z  wolnossaka awd)

Ty natomiast porównujesz nie właściwie gdyż mazda nie ma napedu AWD, który jednak troche mocy silnikowi zabiera... porównuj auta  o zblizonej mocy/masie i napędzie.

26 minut temu, Karol Maciejewski napisał:

niski moment obrotowy przy starcie ze swiatel gdzie palujemu auto w gornym zakresie i tak, nie ma takiego znaczenia

jeszcze raz Ci pisze ze ma kolosalne znaczenie w  szczególności gdy max moment osiągany jest w turbo bardzo nisko. Im moc większa tym moment większy i różnica w przyspieszeniu   wieksza - jak pisałem temat przerobiłem w Hondzie teraz w Subaru, turbo ( golfy , skody , kie)odjeżdżają  spod świateł i to dość mocno nawet kiedy w wolnossaku strzelisz ze sprzegła i wskazówka obrotomierza przekroczy czerwone

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Karas napisał:

 porównuje bardzo zblizone auta( nadwoziem , masą  ) z AWD mocą 150 koni jeden z turbo drugi wolnossak (czyli  150 koni z turbo awd vs 150 koni z  wolnossaka awd)

Ty natomiast porównujesz nie właściwie gdyż mazda nie ma napedu AWD, który jednak troche mocy silnikowi zabiera... porównuj auta  o zblizonej mocy/masie i napędzie.

jeszcze raz Ci pisze ze ma kolosalne znaczenie w  szczególności gdy max moment osiągany jest w turbo bardzo nisko. Im moc większa tym moment większy i różnica w przyspieszeniu   wieksza - jak pisałem temat przerobiłem w Hondzie teraz w Subaru, turbo ( golfy , skody , kie)odjeżdżają  spod świateł i to dość mocno nawet kiedy w wolnossaku strzelisz ze sprzegła i wskazówka obrotomierza przekroczy czerwone

http://www.wheels24.co.za/NewModels/Road-Tests/Hot-hatch-shootout-Type-R-vs-GTI-20100303

 

In fact, despite being down 7kW on power (and a rather substantial 87Nm in terms of peak rotational force), the Type R boasts a 1kW per tonne advantage over the GTI…

Both cars run the 0-100km/h benchmark in a shade over seven seconds at the coast - the Type R a whisper quicker at 7.02 seconds compared to the GTI's 7.10 second time.

GTI troche wiecej KM  87NM wiecej, a do 100 fn2 nieznacznie szybsze (ratio km/kg praktyczne takie samo). W codziennej jezdzie GTI jednak wydaje sie wlasnie dzieki momentowi duzo szybsze. 

 

Edytowane przez Karol Maciejewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Karol Maciejewski napisał:

the Type R a whisper quicker at 7.02 seconds compared to the GTI's 7.10 second time.

 

Akurat katalogowo to civ ma  6,6  a gti  6,9 a jak  pokazuje test różnica jest na poziomie 0,08s a nie 0,3 :)    Akurat z paroma ex   właścicielami k20 i b18  utrzymuje kontakt . Wszyscy   przeszli na "ciemną" stronę mocy ( turbo ) bo są zwyczajnie szybsze. Sama Honda  też poszła w tą stronę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...