Skocz do zawartości

Który samochód "trafi" we mnie bardziej


lukemike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie zaznaczam że nie wiem czy w dobrym dziale pisze, jeśli nie to proszę o przeniesienie.

 

Do rzeczy.

 

Planuję zmianę samochodu, obecnie mam Hultaja i30 1.4 z 2008 roku. Powiększa mi się rodzina i potrzebuję coś większego czyli kombi, ale nie chcę passata albo vectry. Upatrzyłem sobie dwa Subarniaki, Forestera II gen. i Legacy Outback III gen. Nie znam się na samochodach bardzo, tym bardziej na Subaru. Dlatego prośba do was, żebyście mi doradzili co dla mnie będzie lepsze, który model. Wypunktuję swoje preferencje, żeby było łatwiej (kolejność przypadkowa) :

 

- przestronność i przestrzeń bagażowa, tak, wiem, czytałem że obydwa nie grzeszą przestronnością ale na pewno jest lepiej niż w moim ciasnym i30

- spalanie, wiem że auto będzie więcej paliło ale czy 7-9 litrów w małym i30 to mało ? wg mnie dużo jak na taki samochód tak więc jestem przygotowany na te 10-12 litrów w subarynie

- koszty utrzymania, serwis, awaryjność, no tutaj nie wiem jak z awaryjnością w tych dwóch modelach, zdaję się na waszą wiedzę

- wyposażenie, obecnie w i30 nie mam w ogóle klimatyzacji, najtańsza wersja classic. Co chcę mieć w subarynie ? klimę, komputer pokładowy, radio z cd/mp3, elektrykę we wnętrzu

- silnik, teraz mam 1.4 109km, Czytałem że te modele nie lubią się z turbo, prawda to ? jaki silnik benzynowy polecacie ??

 

 

Na koniec napiszcie prosze czy do 30tyś zł kupię coś w stanie dobrym czy raczej więcej przygotować ? 

Edytowane przez VanillaHajs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Forester 2 generacji to dość ciasne auto - dużo mniejsze w środku niż się wydaje, szczególnie na tylnej kanapie. Sam mam 191 cm wzrostu, jest mi bardzo wygodnie, ale za mną nikt 'normalny' nie usiądzie komfortowo. Z przodu miejsca jest w sam raz dla mnie. Bagażnik jest też dość skromny. Zależy czego szukasz... Myślę że dopóki dziecko (dzieci?) są małe, to z tyłu spokojnie fotelik wejdzie i dla osoby dorosłej też się miejsce znajdzie. Wózek do bagażnika też wejdzie bez problemu. Nie da się jednak ukryć że Outback przy Forku jest jak katedra :) Spalanie nie jest złe, średnią z ostatnich 5 miesięcy mam 11,65 L, a mam 2.5 litra z wiatrakiem...

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek jakoś tragicznie mały w środku nie jest - jeździłem moim w 3 i 4 osoby i dawał radę, a do bagażnika zapakowaliśmy z żoną sprzęt na 3 tygodnie objazdowych wakacji z namiotem. W porównaniu z Outbackiem ma niewątpliwe zalety w mieście, bo jest mniejszy. Jeżdżę głównie po Warszawie i w tym kontekście bardzo chwalę sobie Forka.

 

Spalanie mojego 2.0 N/A wynosi średnio 10l/100km w lecie i 11-12 w zimie (to w Polsce, bo w Niemczech Forek spala 8l/100km, cuda, cuda). Jest niemal kompletnie bezawaryjny, przez prawie 4 lata i 72000 km wymieniłem tylko sondę lambda i jedno lożysko piasty, poza tym tylko części eksploatacyjne.

 

Komputer pokładowy ma bardzo ubogie funkcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jeszcze zastanowić się, czy bardziej trasa, czy miasto. Jeśli jeździsz często na dłuższe trasy to kolejny argument za obk.

Jeśli planujesz kupić Forka z LPG, albo zagazować, to wożąc zapas w bagażniku mocno ograniczamy przestrzeń bagażową... Dodatkowo bryła Forka daje dość duże opory, co w połączeniu z bezramkowymi szybami daje dość duży hałas...

Nie jest to jakiś wielki minus, ale ten typ tak ma...

 

W zeszłym roku jadąc do Włoch na deskę z trójką pasażerów bez boxa dachowego nie dałoby rady...

Co do wnętrza, to z przodu nie można narzekać, zgodzę się z przedmówcami , że z tyłu już gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy albo Legacy Outback bardziej mnie się podoba od Forestera, Forester bardziej pancerny a Legacy albo Legacy Outback wygląda delikatniej. Szkoda że nie mam możliwości bliżej oglądnąć tych aut, chyba że pojadę do salonu Subaru i mają tam komis używanych...

 

Absolutnie nie będę gazował

Edytowane przez VanillaHajs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Legacy IV ale sedan. 2.0MT. Jako rodzinne auto sprawdza się dobrze, podróżuje się względnie komfortowo. Na wakacyjne wyjazdy niestety musisz mieć box na dachu, zęby pomieścić toboły dla 4-5 osób. Odpukać na razie 130kkm, wymieniłem jedno łożysko piasty. Hamulce przy 95kkm, swap z dizla. Trochę poprawiłem fabrykę. Audio, wyciszenie, konserwacja podwozia, osłony wydechu, pospawałem środkowy tłumik, rozrząd. 

Jak dbasz tak masz.

Na razie nie zmieniam, bo nie ma na co. Właśnie  dokupiłem drugie Subaru, bo w 2008 kupiłem auto w benzynie, choć mogłem wybierać.  :D

 

Sebastian

Edytowane przez Sebastian32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy w posiadaniu oba modele i Forestera i OBKa . Na co dzień ja używam Forestera a żoneczka jeździ OBKiem i powiem ,że kiedy jadę OBK to tak jak bym był w innym świecie po prostu o klasę wyżej ; cicho komfortowo ,pozycja za kierownicą o wiele wygodniejsza jak i same fotele. Mam wersję z Nawi więc komputer jest nie wiem jak w wersji bez. Dla mnie OBK 2.5 to najlepszy wybór w kwocie jaką przeznaczasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Legacy albo Legacy Outback bardziej mnie się podoba od Forestera, Forester bardziej pancerny

 

1) W którym miejscu Forester jest bardziej pancerny?

 

2) Dlaczego na dziury i krawężniki potrzebny ci SUV?

 

3) Legacy ma najlepsze przełożenie ceny do jakości i najszerszą gamę silników. Jest najtańsze (w porównaniu do Forka i OBK-a) bo nie jest modnym SUV-em.

I najlepiej się prowadzi na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześwit w najniższych punktach - ok.21mm. Co prawda podłoga jest wyżej o ok.60mm, ale zespół napędowy i zawieszenie opuszczone o ok.40mm względem nadwozia.

Katalog dla MY07 mówi o 200mm prześwitu dla Outbacka, i 150-160mm dla Legacy.

Prawda jest taka, że koła w OBK-u mają (wg kalkulatorów internetowych) średnicę większą o 43mm, a więc oś jest wyżej o 21,5mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...