lukemike Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Witam, na wstępie zaznaczam że nie wiem czy w dobrym dziale pisze, jeśli nie to proszę o przeniesienie. Do rzeczy. Planuję zmianę samochodu, obecnie mam Hultaja i30 1.4 z 2008 roku. Powiększa mi się rodzina i potrzebuję coś większego czyli kombi, ale nie chcę passata albo vectry. Upatrzyłem sobie dwa Subarniaki, Forestera II gen. i Legacy Outback III gen. Nie znam się na samochodach bardzo, tym bardziej na Subaru. Dlatego prośba do was, żebyście mi doradzili co dla mnie będzie lepsze, który model. Wypunktuję swoje preferencje, żeby było łatwiej (kolejność przypadkowa) : - przestronność i przestrzeń bagażowa, tak, wiem, czytałem że obydwa nie grzeszą przestronnością ale na pewno jest lepiej niż w moim ciasnym i30 - spalanie, wiem że auto będzie więcej paliło ale czy 7-9 litrów w małym i30 to mało ? wg mnie dużo jak na taki samochód tak więc jestem przygotowany na te 10-12 litrów w subarynie - koszty utrzymania, serwis, awaryjność, no tutaj nie wiem jak z awaryjnością w tych dwóch modelach, zdaję się na waszą wiedzę - wyposażenie, obecnie w i30 nie mam w ogóle klimatyzacji, najtańsza wersja classic. Co chcę mieć w subarynie ? klimę, komputer pokładowy, radio z cd/mp3, elektrykę we wnętrzu - silnik, teraz mam 1.4 109km, Czytałem że te modele nie lubią się z turbo, prawda to ? jaki silnik benzynowy polecacie ?? Na koniec napiszcie prosze czy do 30tyś zł kupię coś w stanie dobrym czy raczej więcej przygotować ? Edytowane 1 Marca 2016 przez VanillaHajs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Jeśli chodzi Ci głównie o przestronność, to na samym wstępie odpada Forek, zostaje Outback. Jeśli chodzi o bezawaryjność, to kup silnik 2.0 bez turbo. Będzie Pan zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 jeśli Outback to chyba 2,5 bez turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 OBK XT (2,5 Turbo, ale chyba tylko USA) ewentualnie H6 daje też dużo radości Tylko chyba nie ten budżet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukemike Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Outback jest dużo przestronniejszy od Forestera ? Czyli szukać 2.0 albo 2.5 bez turbo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawskip Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 2.0 były montowane tylko w Legacy, w Outbacku najmniejszym silnikiem benzynowym jest 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 LegacyIV 2.0 wolnossące kasy starczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Potrzebny Ci większy prześwit etc? Jeśli nie, to weź Legacy kombi 2.0 tak jak radzi mój przedmówca. IV gen to bardzo ładne auto przy okazji! Edytowane 1 Marca 2016 przez QbaqBA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Powiększa mi się rodzina i potrzebuję coś większego czyli kombi, ale nie chcę passata albo vectry jezeli nie potrzebujesz napedu AWD to odpuscilbym Subaru a pomyslal nad np. Hundai'em i40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Forester 2 generacji to dość ciasne auto - dużo mniejsze w środku niż się wydaje, szczególnie na tylnej kanapie. Sam mam 191 cm wzrostu, jest mi bardzo wygodnie, ale za mną nikt 'normalny' nie usiądzie komfortowo. Z przodu miejsca jest w sam raz dla mnie. Bagażnik jest też dość skromny. Zależy czego szukasz... Myślę że dopóki dziecko (dzieci?) są małe, to z tyłu spokojnie fotelik wejdzie i dla osoby dorosłej też się miejsce znajdzie. Wózek do bagażnika też wejdzie bez problemu. Nie da się jednak ukryć że Outback przy Forku jest jak katedra Spalanie nie jest złe, średnią z ostatnich 5 miesięcy mam 11,65 L, a mam 2.5 litra z wiatrakiem... Edytowane 1 Marca 2016 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukemike Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 hyundai odpada, chcę coś wyższego, krawężniki, dziury itd. a jak z wyposażeniem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 a jak z wyposażeniem ? Jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Forek jakoś tragicznie mały w środku nie jest - jeździłem moim w 3 i 4 osoby i dawał radę, a do bagażnika zapakowaliśmy z żoną sprzęt na 3 tygodnie objazdowych wakacji z namiotem. W porównaniu z Outbackiem ma niewątpliwe zalety w mieście, bo jest mniejszy. Jeżdżę głównie po Warszawie i w tym kontekście bardzo chwalę sobie Forka. Spalanie mojego 2.0 N/A wynosi średnio 10l/100km w lecie i 11-12 w zimie (to w Polsce, bo w Niemczech Forek spala 8l/100km, cuda, cuda). Jest niemal kompletnie bezawaryjny, przez prawie 4 lata i 72000 km wymieniłem tylko sondę lambda i jedno lożysko piasty, poza tym tylko części eksploatacyjne. Komputer pokładowy ma bardzo ubogie funkcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uagun Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Proponuję jeszcze zastanowić się, czy bardziej trasa, czy miasto. Jeśli jeździsz często na dłuższe trasy to kolejny argument za obk. Jeśli planujesz kupić Forka z LPG, albo zagazować, to wożąc zapas w bagażniku mocno ograniczamy przestrzeń bagażową... Dodatkowo bryła Forka daje dość duże opory, co w połączeniu z bezramkowymi szybami daje dość duży hałas... Nie jest to jakiś wielki minus, ale ten typ tak ma... W zeszłym roku jadąc do Włoch na deskę z trójką pasażerów bez boxa dachowego nie dałoby rady... Co do wnętrza, to z przodu nie można narzekać, zgodzę się z przedmówcami , że z tyłu już gorzej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 to w Polsce, bo w Niemczech Forek spala 8l/100km, cuda, cuda nie cuda tylko paliwo a raczej jego kalowycznosc i jakosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukemike Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Legacy albo Legacy Outback bardziej mnie się podoba od Forestera, Forester bardziej pancerny a Legacy albo Legacy Outback wygląda delikatniej. Szkoda że nie mam możliwości bliżej oglądnąć tych aut, chyba że pojadę do salonu Subaru i mają tam komis używanych... Absolutnie nie będę gazował Edytowane 1 Marca 2016 przez VanillaHajs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Mam Legacy IV ale sedan. 2.0MT. Jako rodzinne auto sprawdza się dobrze, podróżuje się względnie komfortowo. Na wakacyjne wyjazdy niestety musisz mieć box na dachu, zęby pomieścić toboły dla 4-5 osób. Odpukać na razie 130kkm, wymieniłem jedno łożysko piasty. Hamulce przy 95kkm, swap z dizla. Trochę poprawiłem fabrykę. Audio, wyciszenie, konserwacja podwozia, osłony wydechu, pospawałem środkowy tłumik, rozrząd. Jak dbasz tak masz. Na razie nie zmieniam, bo nie ma na co. Właśnie dokupiłem drugie Subaru, bo w 2008 kupiłem auto w benzynie, choć mogłem wybierać. Sebastian Edytowane 1 Marca 2016 przez Sebastian32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Mamy w posiadaniu oba modele i Forestera i OBKa . Na co dzień ja używam Forestera a żoneczka jeździ OBKiem i powiem ,że kiedy jadę OBK to tak jak bym był w innym świecie po prostu o klasę wyżej ; cicho komfortowo ,pozycja za kierownicą o wiele wygodniejsza jak i same fotele. Mam wersję z Nawi więc komputer jest nie wiem jak w wersji bez. Dla mnie OBK 2.5 to najlepszy wybór w kwocie jaką przeznaczasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukemike Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Oczywiście automat tak ? Tylko pytanie czy znajdę jakiś godny model, bez większych przygód, dużo jest sprowadzanych złomów ? wiecie coś na ten temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Legacy albo Legacy Outback bardziej mnie się podoba od Forestera, Forester bardziej pancerny 1) W którym miejscu Forester jest bardziej pancerny? 2) Dlaczego na dziury i krawężniki potrzebny ci SUV? 3) Legacy ma najlepsze przełożenie ceny do jakości i najszerszą gamę silników. Jest najtańsze (w porównaniu do Forka i OBK-a) bo nie jest modnym SUV-em. I najlepiej się prowadzi na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukemike Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 1. No wygląd ma bardziej pancerny, kwadratowy 2. Wyższy prześwit 3. W moim mieście więcej jest dziur niż asfaltu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 A ja swoim Legacy jadę dziurą po mojej wsi.... patrzę.... a tam asfalt! Legacy to nie Octavia - nie tak łatwo go uszkodzić na dziurach. Coś wiem na ten temat . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 A nikt jeszcze nie napisał, że Skoda Panie lepsza od Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukemike Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 A jaka różnica w prześwicie jest między legacy a legacy outback ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2016 Prześwit w najniższych punktach - ok.21mm. Co prawda podłoga jest wyżej o ok.60mm, ale zespół napędowy i zawieszenie opuszczone o ok.40mm względem nadwozia. Katalog dla MY07 mówi o 200mm prześwitu dla Outbacka, i 150-160mm dla Legacy. Prawda jest taka, że koła w OBK-u mają (wg kalkulatorów internetowych) średnicę większą o 43mm, a więc oś jest wyżej o 21,5mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się