Skocz do zawartości

harek

Użytkownik
  • Zawartość

    170
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O harek

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Auto
    Forester SG, Volvo 740

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. harek

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Po odkręceniu przednich śrub fotel unosi się tylko odrobinkę - niedobry dostęp, wystarcza jedynie na podłożenie folii co by nie pobrudzić wykładziny. Nie ma mowy o dokładnym czyszczeniu i malowaniu. Pocieszające jest że reszta - prowadnice są ok
  2. harek

    Wszystko o LETNICH oponach do subaru

    Nie wiem czy okaże się pomocna moja opinia, bo dotyczy trochę innych opon, ale też Vredków. Do niedawna używałem Vredestein Xtreme Wintrac 215/55R17 i Vredestein Ultrac Cento 225/55R17 94Y . Zarówno letnie, jak i zimowe, mimo oznakowania, że powinny być ciche to w forku takie nie są. Zimowe dość niepewnie zachowują się w trudnych warunkach (śliska nawierzchnia) - 2x doprowadziły do poślizgu auta przy niedużej prędkości. Letnie „zabiłem” przelatując przez krawężnik – powstało uwypuklenie – bąbel grożący pęknięciem. Od 2 miesięcy mam Continental ContiPremium Contact 5 i są bardziej ciche i wydają się być bardziej komfortowe od Vredków. Co do pewności jazdy na suchym i po deszczu to też jest OK. Zimowe też w tym roku wymienię bo trochę się do Vredków zraziłem.
  3. harek

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję - zarobiony byłem . Trochę się bałem sam to robić bo nie jestem zbyt "techniczny". A więc tak: odłączyłem akumulator - następnie odkręciłem śruby mocujące i odłączyłem trzy kabelki (od podgrzewania fotela, poduszek i czegoś jeszcze - dla mnie to było dość trudne bo wtyczki i zaciski są trochę "dziwne"), następnie wyciągnąłem fotele - uważając aby nic nie podrapać bo to też nie jest proste. Następnie szczoteczkami drucianymi czyszczenie z rdzy i luźnej farby. Odtłuszczenie. Malowanie podkładem do stali, a po wyschnięciu następnego dnia farbą zewnętrzną do metalu - czarny półmat (Hammerite). Malowałem pędzelkiem i o dziwo wyszło całkiem dobrze. A najważniejsza jest satysfakcja z własnej pracy. Po malowaniu , włożeniu foteli do środka, przykręceniu do podłogi i podłączeniu kabelków i akumulatora - wszystko działa i nic nie zwariowało. Pozdrawiam, miłego dłubania, Marek.
  4. harek

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    W ostatnią sobotę i niedzielę oczyściłem i pomalowałem mocowania fotela. Nie wiedziałem, że forkowy fotel jest taki ciężki !
  5. harek

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    W tym tygodniu udało się naprawić niedziałający spryskiwacz szyby przedniej – jak się okazało winą nie był silniczek spryskiwacza (dwa uległy spaleniu) lecz spięcie w wiązce elektrycznej – jak dobrze jest mieć czystą szybę !
  6. Zakupiłem breloczek – klasyczną świnkę subaru. Świnka docelowo wyląduje na klapce od popielniczki, gdzie po wymianie radia i demontażu zestawu głośnomówiącego parrot pozostały trzy brzydkie dziurki.
  7. harek

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Wczoraj w forku najpierw migotała a później zaświeciła się na stałe kontrolka „R. diff. temp”- jako, że temat kiedyś przerabiałem, wiedziałem, że prawdopodobnie winna jest szybko-złączka kabelków pod wykładzinami bagażnika. Okazało się, że jedna blaszka została urwana i włożony we wtyczkę malutki kawałek odsłoniętego drucika załatwił sprawę. Złączka dodatkowo „ściągnięta” trytytką co by jakiś luzów nie dostała, wreszcie coś samemu udało mi się naprawić
  8. harek

    Gdzie na przegląd rejestracyjny

    Od kilku lat odwiedzam Stację Kontroli Pojazdów przy ul. Staniewickiej 3 (Targówek} - sprawdzają autko dokładnie (pomiar spalin też) i napęd 4x4 nie jest im obcy.
  9. harek

    Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Gdzieś wyczytałem na forum (chyba z instrukcji) : "Washer motor does not operate. (Nie działa silnik spryskiwaczy), PRZYCZYNY: (1) Washer switch (przełącznik) (2) Washer motor (silnik) (3) Wiring harness (przewody)" zacząć trzeba od bezpieczników . W moim forku spryskiwacz szyby przedniej "osłabł" - płyn leciał, ale pod niskim ciśnieniem. Spryskiwacze lamp i tylnej szyby działały b. dobrze. W końcu dzisiaj wybrałem się do serwisu - panowie mocno się zdziwili bo kiedy sprawdzali to spryskiwacz sikał, że aż miło Po prostu cuda, mam samonaprawialnegoforka !
  10. harek

    Nie działa odpalanie Forestera III SH

    kara za polowanie
  11. harek

    płyta pod silnik i dyfer

    No tak, widziałem forestery brodzące "po pas" w wodzie, kopiące piasek i błoto - zgadzam się, że dają radę - jeśli kierownik wie co robi! Ja nigdy nie męczyłem swojego w ten sposób- przeraża mnie dopieszczenie auta po takiej zabawie. A tak na prawdę to cierpię na notoryczny brak czasu, aby auto wykorzystać bardziej dla własnej przyjemności, w przyszłości (na emeryturze ?) może przyjdzie czas na "zbrojenie" forka ... tylko te pirotechniczne napinacze mnie trochę męczą !
  12. harek

    płyta pod silnik i dyfer

    Mili moi rozumiem chęć zabezpieczenia auta przed urazami terenowymi (choć forester zwłaszcza z turbiną i bez reduktora -samochodem terenowym nie jest), ale: w instrukcji obsługi mojego forka (SG XT MY 07) wyraźnie jest napisane, że nie wolno montować m. in. : płyt ochronnych pod silnik oraz dokonywać modyfikacji zawieszenia ani elementów konstrukcyjnych przedniej części pojazdu. Modyfikacje mogą powodować niewłaściwe działanie układu pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa. Oczywiście każdy sam decyduje co chciałby zrobić w swoim samochodzie, ale lepiej rozważyć wszystkie argumenty za i przeciw. Pozdrawiam , Marek.
  13. harek

    UPG asekuracyjny zakup klamotów

    A tak nawiązując do tematu - (profilaktycznych zakupów) to w moim forku rozszczelniła się chłodnica - przy przebiegu ok. 130tys. km. Sytuacja dramatyczna bo nagle pojawiły się kłęby pary buchające spod maski silnika, no i koniec jazdy ( tzn pojechał dalej ale do serwisu na lawecie). Podobno się to zdarza w autkach starszych niż 10 lat. Co do pompy - gdyby mi w serwisie powiedzieli, że lepiej wymienić to bym wymienił. Tak było ze smokiem olejowym. Ha, w ponad 10 letnim samochodzie profilaktycznie można by było wymienić wszystkie części i podzespoły
  14. harek

    UPG asekuracyjny zakup klamotów

    Oczywiście, forku nigdy niczego nie żałuję, olej wymieniam 2x w roku (wypada co 3-4 tys. km), pompę chciałem wymienić z rozrządem, ale znawcy przekonali mnie, że akurat pompy wody subaru są wyjątkowo udane
  15. harek

    UPG asekuracyjny zakup klamotów

    Tak z ciekawości się zapytam: to będzie wymiana rozrządu już druga? Pierwsza powinna była być po 7 latach lub 105tys. km , czyli następna po 14 latach lub ok. 200 tys. km czyż nie tak? Przy drugiej wypada wymienić pompę wodną.
×