Skocz do zawartości

harek

Użytkownik
  • Zawartość

    162
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O harek

  • Tytuł
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Auto
    Forester SG, Volvo 740
  1. Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Gdzieś wyczytałem na forum (chyba z instrukcji) : "Washer motor does not operate. (Nie działa silnik spryskiwaczy), PRZYCZYNY: (1) Washer switch (przełącznik) (2) Washer motor (silnik) (3) Wiring harness (przewody)" zacząć trzeba od bezpieczników . W moim forku spryskiwacz szyby przedniej "osłabł" - płyn leciał, ale pod niskim ciśnieniem. Spryskiwacze lamp i tylnej szyby działały b. dobrze. W końcu dzisiaj wybrałem się do serwisu - panowie mocno się zdziwili bo kiedy sprawdzali to spryskiwacz sikał, że aż miło Po prostu cuda, mam samonaprawialnegoforka !
  2. Nie działa odpalanie Forestera III SH

    kara za polowanie
  3. płyta pod silnik i dyfer

    No tak, widziałem forestery brodzące "po pas" w wodzie, kopiące piasek i błoto - zgadzam się, że dają radę - jeśli kierownik wie co robi! Ja nigdy nie męczyłem swojego w ten sposób- przeraża mnie dopieszczenie auta po takiej zabawie. A tak na prawdę to cierpię na notoryczny brak czasu, aby auto wykorzystać bardziej dla własnej przyjemności, w przyszłości (na emeryturze ?) może przyjdzie czas na "zbrojenie" forka ... tylko te pirotechniczne napinacze mnie trochę męczą !
  4. płyta pod silnik i dyfer

    Mili moi rozumiem chęć zabezpieczenia auta przed urazami terenowymi (choć forester zwłaszcza z turbiną i bez reduktora -samochodem terenowym nie jest), ale: w instrukcji obsługi mojego forka (SG XT MY 07) wyraźnie jest napisane, że nie wolno montować m. in. : płyt ochronnych pod silnik oraz dokonywać modyfikacji zawieszenia ani elementów konstrukcyjnych przedniej części pojazdu. Modyfikacje mogą powodować niewłaściwe działanie układu pirotechnicznych napinaczy pasów bezpieczeństwa. Oczywiście każdy sam decyduje co chciałby zrobić w swoim samochodzie, ale lepiej rozważyć wszystkie argumenty za i przeciw. Pozdrawiam , Marek.
  5. UPG asekuracyjny zakup klamotów

    A tak nawiązując do tematu - (profilaktycznych zakupów) to w moim forku rozszczelniła się chłodnica - przy przebiegu ok. 130tys. km. Sytuacja dramatyczna bo nagle pojawiły się kłęby pary buchające spod maski silnika, no i koniec jazdy ( tzn pojechał dalej ale do serwisu na lawecie). Podobno się to zdarza w autkach starszych niż 10 lat. Co do pompy - gdyby mi w serwisie powiedzieli, że lepiej wymienić to bym wymienił. Tak było ze smokiem olejowym. Ha, w ponad 10 letnim samochodzie profilaktycznie można by było wymienić wszystkie części i podzespoły
  6. UPG asekuracyjny zakup klamotów

    Oczywiście, forku nigdy niczego nie żałuję, olej wymieniam 2x w roku (wypada co 3-4 tys. km), pompę chciałem wymienić z rozrządem, ale znawcy przekonali mnie, że akurat pompy wody subaru są wyjątkowo udane
  7. UPG asekuracyjny zakup klamotów

    Tak z ciekawości się zapytam: to będzie wymiana rozrządu już druga? Pierwsza powinna była być po 7 latach lub 105tys. km , czyli następna po 14 latach lub ok. 200 tys. km czyż nie tak? Przy drugiej wypada wymienić pompę wodną.
  8. Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Wlałem zimowy płyn do spryskiwaczy - na pewno będzie ocieplenie !
  9. Godny następca dla 2.5XT

    Np.: Lexus RX 350 (276KM) ?
  10. Czujnik temperatury w dyfrze

    A na pewno czujnik jest zły? U mnie kiedyś kontrolka mrugała w temperaturze otoczenia ok. 0 stopni , na wertepach i kostce brukowej- okazało się, że był słaby kontakt na złączu kabelków w bagażniku (pod wykładziną) - po poprawieniu łącza nadal działa ok (już 11 lat!)
  11. Nazwa modelu felgi Forester II lift

    Kiedyś kompletowałem zestaw kół zimowych i też chciałem zakupić nowe do forka. Kilka lat temu były w sklepie subaru w cenie 1577,34zł za sztukę. Do tego trzeba było dokupić dekielki w cenie ok. 70zł za sztukę. Ostatecznie zakupiłem (na forum) nieużywane felgi od Legacy (za coś ok. 2400zł komplet) - dekielki musiałem niestety kupić w sklepie subaru, bo ich nie było w zestawie. Te felgi od legasia mają inne ET (55), ale pasują świetnie i nic nie obciera
  12. Co dzisiaj zrobiłem/am przy swoim Subaraczku :)

    Też umyłem forka, potem oczywiście była plucha. Ale śliczna psinka ! No subaryna też Zapomniałem dopisać, że subarynę umyłem specjalnie na badanie techniczne, które jak co roku zdał celująco !
  13. Szybkie pytanie

    w starszych jest , w nowszych trzeba dorobić
  14. Zaparowany reflektor Forester SG

    W moim forku ta dolegliwość pojawiła się w lampie kierunkowskazu lusterka bocznego, moje próby osuszania, przedmuchiwania, kontroli odpowietrznika były nieskuteczne. Zakup nowej lampy i wymiana ukoiły moje nerwy .
  15. Świecąca kontrolki tempomatu i serwisowa

    Z ciekawości się zapytam: jakie błędy wyskakują po podłączeniu komputera? Często może to być problem z pompą, lub układem wtórnego obiegu powietrza, np: P0410 Secondary Air System Malfunction P0411 Secondary Air Pump Flow Abnormal P0413 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 1 (Low) P0414 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 1 (High) P0416 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 2 (Low) P0417 Secondary Air Combi Valve Relay Circuit 2 (High) P0418 Secondary Air Pump Relay (Low) P1410 Secondary Air Combi Valve Open Seized P1418 Secondary Air Pump Relay (High) P2431 Secondary Air Pressure Sensor Property P2432 Secondary Air Pressure Sensor (Low) P2433 Secondary Air Pressure Sensor (High) P2440 Secondary Air System Open Seized (Bank 1) P2441 Secondary Air System Closed Seized (Bank 1) P2442 Secondary Air System Open Seized (Bank 2) P2443 Secondary Air System Closed Seized (Bank 2) P2444 Secondary Air Pump On Malfunction
×