Skocz do zawartości

Bagażnik rowerowy na klapę Forester 2015


Warthog

Rekomendowane odpowiedzi

jechaliśmy kiedyś do Wrocka z rowerami na klapowym. 2x bmx + 1x mtb 24" Cała droga w stresie :krecka_dostal: Mtb wystawało i kręciło kołem, a jego efekt żyroskopowy powodował dziwne naprężenia (kierownica sie chciała wyprostować)
  To już bym wolał na dach...

albo rozebrać rowery do zera. Swoją drogą jeżdziliśmy w 4os + 4 rowery imprezą :P tylko że 20"

jak macie niezrozumiałe dla mnie 29" to faktycznie jest problem upchać gdziekolwiek te kobyły... :ph34r:

 

podach.thumb.jpg.cc2572db993528750db362518f7ee124.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za dziwny pedał? Co to robi ? 

 

Jeden lub dwa rowery można spokojnie na dachowym wozić, obecne bagażniki się szybko otwiera i zamyka więc to nie problem. Gorzej jak ktoś ma 3 lub 4 

Bagazniki na klapę podobno strasznie niszczą samochód

Stopień. Wieszasz go na oczku od zamka drzwi na słupku w samochodzie. Robi Ci się stopień i możesz bez problemu załadować bagażnik.

867b21d1bab100acfd169fcb5ec0a88a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Matiz napisał:

jak macie niezrozumiałe dla mnie 29" to faktycznie jest problem upchać gdziekolwiek te kobyły...

Jeżeli nie rozumiesz 29' to powinieneś przejechać ścieżkę "Pod Reglami"  tam i z powrotem na rowerze 26 cali, a potem to samo zrobić na 29cio calowym. 

Wtedy doznasz olśnienia, będzie to niczym dotyk Boga, będziesz już wtedy wiedział jaki jest właściwy rozmiar kół. 

Powiem jeszcze trochę inaczej. Jak jedziesz na dwudziestosześciocalowcu to masz wrażenie że siedzisz na kołach. Jak jedziesz na dwudziestodziewięciocalowcu, to masz wrażenie że siedzisz między kołami. A to spora różnica. Duże koło o wiele, wiele lepiej przetacza się po nierównościach.

Małe nie jest piękne . Nie ma lali.

A do transportu rowerów tylko platforma na hak. Nie wymyślono nic lepszego.  I to jest jedyna prawda objawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale duże jest wiotkie;) kompromisem jest 27,5. Albo po prostu dobre zawieszenie w rowerze. A nie twentyniner z Decathlonu za 2000 PLN. Albo i mniej. Wszystko zależy do czego się roweru używa. Nie wyobrażam sobie dobrego roweru enduro na 29". Natomiast do maratonów XC to już 29" jest w sam raz. Bo większość maratończyków i tak nie umie zjeżdżać na ściankach. I nie potrzebują sztywnego koła.

 

Wypadłem od roku z obiegu, może ktoś wypuścił Enduro na 29". Ale wątpię.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaśmiecajmy z tym 29". Mnie nie przekonacie ,ja dalej żyje w erze gdzie tylne koło zmieniało sie na 24".

Poza tym nie jestem dobrym partnerem do takiej polemiki, w górach jestem raz na ruski rok, zawsze byłem bardziej grawitacyjny niż endurowy. A z obiegu MTB wypadłem 10 lat temu. W sumie nie żałuje bo widze celowe postarzanie produktu i zmuszanie klienta do serwisów gwarancyjnych. Biznes rowerowy stal sie drugim motoryzacyjnym. Wole tłuc sie na moich haszplach z roku 2000 i mieć frajde niż wydawać co sezon fortune na uszczelki do foxa...


...które nie bez przyczyny poddają sie zbyt szybko :ph34r:
Z mojej strony EOT.
----------------------

 

1173268d1513781302t-cheap-hack-diy-hitch


A jeszcze kontunuąjąc temat- swego czasu chciałem zrobić handmade do imprezy, mocowany jak zderzak. Jak moze wiecie (lub nie) zderzak w GC jest wpuszczany w podłużnice i trzyma na 4 śrubach chyba M10.

Stykło by uspawać stelaż z prostkątnych profili montowany jak zderzak i do tego kupić jakieś tanie runny rowerowe z olx. Wtedy jeszcze nie wpadłem że szłoby dać drugi zderzak żeby było schludniej. Jednak nie jeździło sie na tyle często na tripy zeby sie tym zająć. Poza tym brak homologacji dla prawilnych. W ameryce takie rzeczy przechodzą, nawet jest sporo tematów necie

https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=136031
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacja jest Ci potrzebna na lampy i oświetlenie tablicy. Tak to możesz tam powiesić co chcesz :) także każdy może sobie taki zrobić. Kupić uniwersalne lampy do tyłu i ramkę na tablicę. Podłączyć do do wtyczki przy haku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie próbował tego rozwiązania. Zaczep zamka drzwi nie jest stworzony do takich obciążeń. Jak pakowałem boxa dachowego to używałem stołeczka bo na szczęście nie jestem dwumetrowcem.
Ja staję na tylnym kole ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagażnik na klapę to pomyłka. Przeciążony bądź chociażby granicznie obciążony potrafi uszkodzić klapę, skrzywić zawiasy, co przy wiotkim nadwoziu w tylnej jego części może powodować problemy z prawidłowym zamykaniem klapy.

Rowery najlepiej przewozić:

1. wewnątrz,

2. na bagażniku montowanym na hak,

3. na bagażniku dachowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
59 minut temu, spawalniczy napisał:


Ważne, żeby montując hak wybrać złącze 13 pionowe. Bagażnik rowerowe też powinien mieć takie złącze inaczej nie ma zgodnego z przepisami oświetlenia.


To już raczej standard

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2020 o 08:15, Patryk Andrzej napisał:

bagażnik na klapę do forka SG  ;) taki nie za miliony  ktoś poleci ? 

 

auto zostaje ze mna ale nie mam zamiaru montować haka  

a  ładowanie do środka 2x 28 jest upierdliwe 

Nigdy nie próbuj montować rowerów na klapę w Foresterze pow. 2013 ani Outback Legacy pow. 2006, nie wiem jak Imprezami ale raczej też nie. Wybij to sobie z głowy. Odpowiedź jest bardzo prosta NIE dlatego że klapa jest z aluminium!

Sprzedaję bagażniki na dach, klapy i haki od ponad 18 lat. Wiem co mówię. Od dobrych już 8 lat lub dłużej producenci przestali już produkować bagażniki na klapę po samochody są coraz słabsze.

W Renault np. maski i klapy z tworzywa sztucznego. 

Nie próbuj również kupować i montować tzw. bagażnika uniwersalnego bo to badziewia często bez atestów i albo zniszczysz samochód albo spowodujesz wypadek.

Ostatnim Forkiem jaki znam do którego montowaliśmy dedykowany przez Thule bagażnik na klapę był Forester z rocznika do -> 2013

był to bagażnik  Bagażnik rowerowy Thule ClipOn High 9106

Na mojej stronie www.bagazniki.eu jest u góry pomarańczowa specjalnie zbudowana wyszukiwarka, w której znajdujesz markę i model samochodu. Sprawdź po modelu :

Subaru, Forester III 5d SUV z relingami 2007->2013  (chyba że to jest właśnie SG bo tego nie wiem)

wyświetla się na liście w/w bagażnik.

Oczywiście za chwilę moderatorzy wywalą powyższe linki więc informuję, iż nie uprawiam tu reklamy tylko chcę odpowiedzieć na post i podzielić się zdobytą przez lata wiedzą.

 

Jeśli do Twojego samochodu nie ma bagażnika na klapę tzn. że nie został wyprodukowany przez wiodące i solidne firmy gdyż jest to po prostu niebezpieczne. Firma Thule daje 5 lat gwarancji

na bagażniki i nie będzie odpowiadać za wyrządzone szkody.

Najlepszym bagażnikiem był i zawsze będzie dobrej jakości i bezpieczny bagażnik na hak od 2 do 4 rowerów.

 

Godzinę temu, Norweski_Pacjent napisał:

Czyli nie ma tego złego emoji16.png

Nie musicie niczego wymieniać. Gniazda 7 pinowe i zakupione platformy są OK. Brak tylko wstecznego, które w platformie nie jest obowiązkowe tylko w przyczepach. Wymiana gniazda nic Ci nie da

bo w platformie i tak nie będziesz miał tego światła.

Nowe przepisy dotyczą zawsze nowych zakupów. To na sprzedawcom nie wolno już teoretycznie sprzedawać platform z instalacją 7 pin a montażystom haków nie wolno teoretycznie

montować haków z instalacją 7 pin a diagnosta ma to sprawdzić przed rejestracją ale o tym nie mają pojęcia i rejestrują każdy zamontowany hak byle był z atestem.  Gniazda 7 pinowe są trwalsze i mniej awaryjne. Jeśli nie ciągniecie i nie zamierzacie ciągnąć przyczep kempingowych z dodatkowym ładowaniem i własnym aku  i dodatkowym tzw. stałym + to gnizdo 13 pin nigdy nie będzie potrzebne.

 

 

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Nie musicie niczego wymieniać. Gniazda 7 pinowe i zakupione platformy są OK. Brak tylko wstecznego, które w platformie nie jest obowiązkowe tylko w przyczepach.


Zacytuj Kolego aktualny przepis który tak mówi, bo ja mam odmienną wiedzę na ten temat.

 

18 godzin temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Nowe przepisy dotyczą zawsze nowych zakupów.


Czyli co, mam na drodze udowadniać policjantowi, że bagażnik kupiłem w 2000r. - jak?
 

18 godzin temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

Wymiana gniazda nic Ci nie da

bo w platformie i tak nie będziesz miał tego światła.


Jak kupi zgodne z przepisami, to będzie miał. Można też małym nakładem kosztów wymienić lampy w platformie na zgodne z przepisami (+ wtyczkę i przewody). Ja tak zrobiłem.

 

 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, UciekajZaMiasto.pl napisał:

To na sprzedawcom nie wolno już teoretycznie sprzedawać platform z instalacją 7 pin

 

A jednak sprzedają - mimo że od zmian prawa upłynęły już ponad 4 lata - zawsze trafi się jakiś nieświadomy klient albo taki z wężem w kieszeni. Widzę, że Ty też masz takie w ofercie.

 

Dla mających wątpliwości, czy w świetle prawa wymagane jest światło cofania w platformie, tu jest jasno opisane: LINK

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2020 o 10:46, spawalniczy napisał:

 

A jednak sprzedają - mimo że od zmian prawa upłynęły już ponad 4 lata - zawsze trafi się jakiś nieświadomy klient albo taki z wężem w kieszeni. Widzę, że Ty też masz takie w ofercie.

 

Dla mających wątpliwości, czy w świetle prawa wymagane jest światło cofania w platformie, tu jest jasno opisane: LINK

 

 

 

 

Przykro mi, że nie umiecie czytać przepisów a chcecie je interpretować. 

We wspomnianym artykule, który jest błędny masz również zawartą odpowiedź.

1. prawo nie działa wstecz

2. platforma nie jest pojazdem, sprzedaję również przyczepy do 750 kg i też nie mają świateł cofania ani takiego obowiązku jak też np. motocykl - to Ci nie przszkadza ? 

a może każesz domontować wszystkim motocyklom światła wstecznie

Nie bądźcie nadgorliwi.... bo to gorsze niż ....

3. Pojazdy zarejestrowane z wiązką 7 pin mają prawo jeździć z platformą 7 pin (taki właściciel ma prawo również taką nadal kupić) 

Nie mam ich w stałej ofercie tylko 13. & pinowe sprowadzam jednak na zamówienie jeśli klient sobie życzy bo jest to zgodne z prawem.

 

Po naszych drogach jak i w UE jeżdżą jeszcze pojazdy np. bez pasów z tyłu bo tak zostały zarejestrowane, i wolno im jeździć... prawo nie działa wstecz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...