Skocz do zawartości

Legacy BH - Zielony Legwan


DETT

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, bzzoin napisał:

Ooo, teraz skapowałem. Nie Zero Sports tylko RFRB. Grill, spojler i pewnie dokładki progów. Na eBay'u wisi taki spojler od dłuższego czasu. Za 600 dolców. :blink: Ale fajny jest. Jakby mniej wulgarna wersja skrzydła STi. Z wysokimi relingami to jakoś nie leży. Wyobraźcie to sobie na moim. B)

Z fajnych smaczków to ten Legas ma jeszcze dokładkę tylnego zderzaka (chyba z JDM-owego GT-B) i nakładkę na tylny zderzak z tarczą L7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Lotka JDM świetnie wydłużyła linię dachu:

P8Eatez.jpg

 

Nawet jak na zewnątrz leje miło jest wyjrzeć z okna w pracy B):

YTfEss8.jpg

 

I mała sprawa techniczna. Wątek tylnych świateł - ciąg dalszy.

Tylne światła w wersji JDM:

Ky6zZmx.jpg

Zarówno lampy główne, jak i blenda robią za pozycje/stop. Tyle, że w blendzie jest jeden duży odbłyśnik i miejsce na jedną żarówkę P21/5W na stronę.

 

W wersjach europejskich jest tak:

qbAoYYp.jpg

Tylko lampy główne są pozycją/stop. W blendzie jest tylko jedno przeciwmgłowe, po lewej. I to bliżej środka auta.

 

Ja do tej pory miałem tak:

9nZMtpa.jpg

W miejsce przeciwmgłowego (i po przeciwnej stronie) dałem stop. Taki wariant pośredni. Problemem był brak światła przeciwmgłowego.

 

Teraz mam tak:

ykX9z53.gif

Wstawiłem do blendy po dwie żarówki P21/5W po każdej stronie, więc "światłość" lamp głównych tworzy całość z blaskiem blendy. Ta przestrzeń między oryginalnym miejscem przeciwmgłowego, a lampą główną jest nadal ciemniejsza, bo nadal nie ma tam odbłyśnika. Spróbuję temu zaradzić jakimiś mocnymi LED'ami.

Przeciwmgłowe w zderzaku działa.

Stop w lotce jest biały w stanie spoczynku, co trochę mnie razi. Zamierzam oblepić go czerwoną folią do lamp.

Jest jeszcze jedna rzecz, którą chciałbym zmienić w tylnej części - lampy USDM z pomarańczowymi kierunkami. Gdyby ktoś miał hamerykańskiego Legacy 3 / Outbacka 2 i chciał mieć lampy EURO z kierunkami clear to chętnie się zamienię 1:1. ;)

 

I jeszcze jedno - sprawę zegarów JDM/BFM/Optitron wyekstrahowałem do osobnego wątku na podforum Legacy w dziale technicznym, ło >>>TU<<<. Gdyby ktoś przeoczył. ;)

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciekawiły mnie te nowe relingi. Czy masz na dachu otwory montażowe do których po zmianie można przykręcić stopy z bagażnika bazowego? W Legacy III do tych odstających szybko można te stopy zamontować bez narzędzi, w Legacy IV do przylegających mocowanie stóp jest dość upierdliwe i trzeba się nakręcić kluczykiem. Te niskie lepiej wyglądają ale w wolałbym mieć w Legacy IV jednak te wysokie z powodu dużo szybszego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny wątek :) auto przeszło fajną metamorfozę, dobrze ma u Ciebie. Dokładka przód siedzi jak trzeba a lotka tył dobrze kończy linie auta. Gratuluję wkładu własnego w auto. Też jestem uzależniony od tego dlatego doceniam i szanuję :) Z tymi dodatkami jakby go opuścić trochę na ziemię wizualnie nie zaszkodziłoby mu napewno :)

pozdrawiam i będę zaglądał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.04.2017 o 14:23, bzzoin napisał:

Zaciekawiły mnie te nowe relingi. Czy masz na dachu otwory montażowe do których po zmianie można przykręcić stopy z bagażnika bazowego? W Legacy III do tych odstających szybko można te stopy zamontować bez narzędzi, w Legacy IV do przylegających mocowanie stóp jest dość upierdliwe i trzeba się nakręcić kluczykiem. Te niskie lepiej wyglądają ale w wolałbym mieć w Legacy IV jednak te wysokie z powodu dużo szybszego montażu.

Szczerze mówiąc to w ogóle nie zastanawiałem się nad tym. Nie mam bagażnika dachowego i nie mam planów na niego, bo nie jeżdżę na narty/rower/kajaki/surfing.

Żadnych dodatkowych otworów nie ma. Od wewnętrznej strony tego relingu jest rowek na całej długości, zakładam że tak jak w Legacy IV. Rozumiem że stopy bagażnika trzeba łapać "od wewnętrznej strony relingu?

A wysokie relingi mają chyba Outbacki III z rynku amerykańskiego?

Subaru_Legacy_Outback_(3517379134).jpg

 

Dnia 28.04.2017 o 15:58, SAAB2.3AERO napisał:

Z tymi dodatkami jakby go opuścić trochę na ziemię wizualnie nie zaszkodziłoby mu napewno :)

Dzięki. Też mi się tak wydaje.;) Ale puki pneumatyka jako-tako działa to jej nie ruszam. Dopiero jak zacznie mocno świrować wstawię zawias sprężynowy i wówczas może opuszczę przód na sprężynach H&R z Imprezy GD.

Edytowane przez DETT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Legacy IV stopy łapie się od góry, trzeba wyjąć po dwie zatyczki z przodu i z tyłu tych relingów, przyłożyć stopy z odpowiedniej strony i przykręcić dwiema śrubami jak na zdjęciu. Jeśli nie masz tych otworów to do tych nowych relingów stóp nie zamontujesz. Do tych starych odstających stopy są zupełnie inne, działają na zasadzie zaciskających się szczęk na relingu. 

IMG_20170503_145040188.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
21 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

DETT , najlepszego :D

A dziękuje bardzo. :D Przypomniałeś mi przy okazji, że mam tu wątek do uaktualnienia. :rolleyes:

 

No więc tak... Zacznę nieco od tylca. Szary Aku. Żyje, ale stał się już tylko pojemnikiem na sentymenty:

zQeuAUq.jpg

W kwietniu wypuściłem Go z gawry na chwile, dosłownie 500m do ronda i z powrotem. Stał właściwie od października. Zawieszenie się zastało, podobnie hamulce. Przynajmniej silnik nie cieknie, bo wszystko już wyciekło...

Zatem w kwietniu postawiłem Go na kobyłkach i tak wisi do tej pory:

DuWN4YN.jpg

Przynajmniej kolega naprowadził mnie na furtkę do mega taniego OC poprzez PZM. Będą członkiem Polskiego Związku Motorowego i mając auto w wieku 25 lat lub więcej można dostać dodatkowe 70% zniżki w PZU. Oprócz rzecz jasna swoich zniżek za bezszkodowość i bez "żółtych blach". Mam dzięki temu OC na Aku tańsze niż buty Wojasa. ;)

 

Z rzeczy związanych z Legwanem:

Zepsuł mi się ten dynks do otwierania klapki paliwa. Ułamał się plastikowy kołeczek trzymający klapkę zamkniętą. Na jakiś czas zastąpiłem go kołkiem rozporowym fi=6:

Wjpa0fZ.jpg

Ostatecznie cały ten mechanizm udało mi się zdobyć (a jakże!) na złomie. Z Hondy Civic EG. Identyk. Montaż przebiegł bezproblemowo:

Y4DJ35s.jpg

 

Od jakiegoś czasu z coraz większym niepokojem obserwuje to co dzieje się na drogach. Ignoranci, debile, pijacy, niedołęgi i chamy na każdym kroku. Zapadła decyzja o doposażeniu Legasa w wideorejestrator:

heX1Xb4.jpg

Żaden hi-end, mały Blaupunkt. Właśnie rozmiar był dla mnie kluczowy. Nie chciałem mieć jakiegoś wielkiego ustrojstwa w polu widzenia. Ten jest tak mały, że bez trudu ukryłem go pod lusterkiem i w ogóle go nie dostrzegam podczas jazdy. Kabel schowany pod podsufitką i pociągnięty przez słupek A do schowka. Tam wyprowadziłem dodatkowe gniazdo zapalniczki, żeby nie tracić tego oryginalnego i móc np. ładować telefon bez potrzeby odłączania kamery albo stosowania badziewiarskich rozgałęźników:

m5eBlT6.jpg

Nie ma co się nad tym sprzętem rozwodzić - spełnia swoje zadanie. I obym nigdy nie musiał się powoływać na jego nagrania. Ale obraz całkiem ok jak na sprzęt za mniej niż 200zł.

 

Podłubałem też przy czujniku spalania stukowego. Na "kresce" jeden user zalecał wyprowadzenie z czujnika dodatkowej masy i przykręcenie jej do bloku. Popełniłem taki mod:

3IUIsdB.jpg

 

TVp26CG.jpg

Jednakoż w moim przypadku poprawy to nie przyniosło. Check zapala się nadal, więc czas czujnika jest już policzony.

 

A poza tym... Jeździmy sobie. I inne auta którymi przychodzi mi czasem się przemieszczać coraz mniej mi odpowiadają. Ewidentnie zapadłem na Subaroholizm.

DS1GLmG.jpg

 

azf08cR.jpg

 

A jako teaser następnego UP-u:

JwxH0kg.jpg

Work In Progress

loading_icon.gif

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Też mi się tak wydaje. Ale puki pneumatyka jako-tako działa to jej nie ruszam. Dopiero jak zacznie mocno świrować wstawię zawias sprężynowy i wówczas może opuszczę przód na sprężynach H&R z Imprezy GD.

H&R chyba ma sprężyny dedykowane do tych legaców, pamietam ze ktoś u mnie w Norwegii sprzedawał nówki...
Świetny legaś. Taki jak moje pierwsze Subaru, też miałem plany wstawiać pakiet z GTB...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2017 o 23:23, sredniaq napisał:

H&R chyba ma sprężyny dedykowane do tych legaców, pamietam ze ktoś u mnie w Norwegii sprzedawał nówki...

Już mam cały zestaw do konwersji pneumat->sprężyna plus H&R'y -30mm z GD. Jeść nie woła, miejsca dużo w garażu też nie zajmuje to wszystko. Jak zimą pneumatyka znów zacznie mnie wkurzać to może na wiosnę to zamontuje. No chyba że (tfu, tfu) nastąpi jakaś niespodziewana awaria systemu. Ale przynajmniej śpię spokojnie i taka awaria nie wyłączy mi auta na kilkanaście dni, co najwyżej dzień. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No więc urlop mi minął, a ja niewiele zdziałałem przy Legacy. A przy Daihatsu zupełnie nic... Trochę mi łyso przed Nimi i przed samym sobą. Ale za to Subarakiem jeździ się bombowo. Powoduje to takie mieszane uczucia. Trochę jak w sytuacji gdy przychodzę do znajomej wymienić jej baterie na umywalce, a kończy się na uprawianiu seksu. Robota w sumie nie zrobiona, ale wrażenia mimo to pozytywne.

No i te zawistne spojrzenia innych kierowców na parkingach jak otwieram drzwi a tam nie ma ramki. :D

 

Coś niecoś jednak poprawiłem Legwanowi. Wreszcie wpadł nowy-używany zderzak. Nie jest tip-top-high-life, ale jest o niebo lepszy od poprzedniego, bo kolor się zgadza i nie jest poharatany jakbym jeździł w rally-crosie.

 

Nie będę się dalej wynurzał, niech zdjęcia powiedzą swoje:

 

GJnTuSb.jpg

 

GG83G8D.jpg

 

 

zI22JpV.jpg

 

EUxbiuC.jpg

 

 

wmdPcxi.jpg

 

JZ158Lb.jpg

 

VWH3uca.jpg

 

 

BHtajzA.jpg

(Forek SF S-turbo się załapał ;) )

pJr6UVo.jpg

  • Haha 1
  • Lajk 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładka była takim powiewem nowości ale jednak muszę powiedzieć, że lepiej mu w uczciwej serii :) Oczywiście grill, lotka i relingi to co innego i nadają mu takiej eleganckiej drapieżności. Wizualnie chyba nie ma już co kombinować (może poza lusterkami, których urody jakoś nie mogę docenić:D) Pięknie się prezentuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście bardzo brakuje mi jakiegoś przedłużenia zderzaka. Jeśli przez zimę nie trafie ori dokładki (takiej jak ma @thomson0073), ew. front-lip z GD blob (pasuje z minimalną rzeźbą) to będę na wiosnę reanimować tą nieszczęśnicę z Omegi. Przynajmniej unikatowy koncept o jest. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DETT napisał:

Osobiście bardzo brakuje mi jakiegoś przedłużenia zderzaka. Jeśli przez zimę nie trafie ori dokładki (takiej jak ma @thomson0073), ew. front-lip z GD blob (pasuje z minimalną rzeźbą) to będę na wiosnę reanimować tą nieszczęśnicę z Omegi. Przynajmniej unikatowy koncept o jest. ;)

Chyba na forum wisi ogłoszenie o sprzedaży frontlipa z bloba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DETT no nareszcie coś się pojawiło w wątku! :D A co z Optritronami? Ogarnąłeś temat? Co do zderzaka, masz ten sam co ja - wg mnie najbardziej pasujący do Legwana, te "uśmiechnięte" jakoś do mnie nie przemawiają.
A z tym członkostwem w PZM to możesz coś więcej napisać? (może być priv.) :D Bo zbliża mi się wydatek rzędu 1300 pln na ubezpieczenie... :unsure: i już mnie boli... zwłaszcza, że ostatnio wydałem 2000 pln na ogarnięcie przedniego zawieszenia, gum itd. W sumie wymieniłem wszystko oprócz amorów. Ciekawostka taka, że sporo części pasowało z WRXa i STIaja, więc mam nadzieję, że to dłużej wytrzyma niż zwykłe OEM.
Fajnie się czyta te aktualizację, aż mi wstyd i chyba muszę coś ogarnąć ze swoim wątkiem. Chociaż nawiedza mnie ostatnio myśl na zamianę bądź sprzedaż Legwana i ogarnięcie jakiejś Imprezy (bug, blob) albo coś wyżej nawet z padniętym silnikiem (Bo 2.0 NA stoi w garażu).  A wczoraj to już w ogóle  zgrzeszyłem i przeszła mnie myśl Volvo C30, chociaż jak patrze na moc tego auta i paletę silników to jakoś szału nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04/06/2017 o 12:18, bzzoin napisał:

Przypadkiem na takiego dzisiaj trafiłem na otomoto.

 

Subaru Legacy 2,0 Automat, Klimatronik, Serwisowany, Czysty, Zadbany, z Niemiec. - 4

To on już tyle czasu wisi :o

Czyli chyba jednak nie warto jechać tyle km po to auto.

Dnia 04/07/2017 o 22:08, DETT napisał:

Ooo, teraz skapowałem. Nie Zero Sports tylko RFRB. Grill, spojler i pewnie dokładki progów. Na eBay'u wisi taki spojler od dłuższego czasu. Za 600 dolców. :blink: Ale fajny jest. Jakby mniej wulgarna wersja skrzydła STi. Z wysokimi relingami to jakoś nie leży. Wyobraźcie to sobie na moim. B)

Z fajnych smaczków to ten Legas ma jeszcze dokładkę tylnego zderzaka (chyba z JDM-owego GT-B) i nakładkę na tylny zderzak z tarczą L7.

I się wyjaśniło co to za body w tym wozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, niebieskiultras napisał:

 

Dnia 6.04.2017 o 12:18, bzzoin napisał:

Przypadkiem na takiego dzisiaj trafiłem na otomoto.

 

Subaru Legacy 2,0 Automat, Klimatronik, Serwisowany, Czysty, Zadbany, z Niemiec. - 4

To on już tyle czasu wisi :o

Czyli chyba jednak nie warto jechać tyle km po to auto.

 

Trudno powiedzieć czy warto, czy nie warto. Jedno jest pewne - ma cukierkowe fanty zamontowane. Na wejściu +25 pts do lansu. To są rzeczy raczej z gatunku unikatów w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DETT napisał:

Trudno powiedzieć czy warto, czy nie warto. Jedno jest pewne - ma cukierkowe fanty zamontowane. Na wejściu +25 pts do lansu. To są rzeczy raczej z gatunku unikatów w Europie.

Właśnie to mnie ciągnie do zakupu ale teraz patrząc ze wisi od kwietnia jakoś załącza się lampka ostrzegawcza. Widać że nadkola do roboty są pytanie co jeszcze. Gdyby nie to że mam ponad 350km do tego auta jechał bym obejrzeć i ewentualnie kupić. Przy takiej kasie auta szkoda mi ewentualnie ryzykować 500zl na paliwo i się zawieść na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...