Jump to content

DETT

Użytkownik
  • Content Count

    1341
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

DETT last won the day on September 30 2018

DETT had the most liked content!

Community Reputation

782 Wspaniały

About DETT

  • Rank
    ..:: Uzależniony(a) od Subaru ::..
  • Birthday 07/27/1986

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Miastko
  • Auto
    A101, JZS160, CP

Recent Profile Visitors

1238 profile views
  1. Jak miałem Legacy 3 to podjazdy pod bardzo strome wzniesienia (po błocie lub piachu) robił bardzo skutecznie z VDC aktywnym. Nie wtrącało się w takiej sytuacji tak jak to się dzieje jak próbujesz pokonać zakręt z prędkością 130km/h, a powinieneś przy 70km/h. Ten system jest naprawdę cwany jak na lata, w których powstał. VDC jako całość działa kilku-warstwowo. Nie sprowadzałbym tego to "subarowego ESP". To układ integrujący w sobie manipulowanie rozdziałem mocy/momentu między osiami, funkcje stabilizacji toru jazdy (ESP) i kontrolę trakcji (tłamszenie mocy silnika). Najwięcej daje właśnie
  2. A jakoś w okolicy świąt kupiłem na Steam'ie albo na GOG'u w wyprzedaży. Tak "żeby mieć". W ogóle zastanawiam się jaki oni mają w Epicu w tym interes, żeby rozdawać gry za free? I to czasem są naprawdę przyzwoite produkcje, kosztujące regularnie ponad 100zł. A projekt darmowego UT4 został w fazie niedokończonej bety i ukręcili mu łeb...
  3. DETT

    Jaki zestaw kluczy

    Też staram się nie używać grzechotek do ciężkich prac. Luzowanie i dociąganie robię przy użyciu fajki 1/2". Nie pamiętam jakiej firmy, ale bardzo wytrzymała, odkręcanie/dokręcanie np. nakrętki centralnej przegubu - rura 1,5m i wio. Tą chińską grzechotkę co pisałem to używałem do wszystkiego (z montażem kół włącznie), bo nie miałem nic innego. Jak z czasem zacząłem budować swój zestaw narzędzi to się zmieniło. Na początku kupiłem tylko te nasadki i klucze, których potrzebowałem do prac przy Daihatsu. Potem dokupowałem na bieżąco to co było potrzebne. Nigdy nie kupowałem żadnych zestawów kl
  4. Wyścigowy Nissan Skyline R32 GT-R z udokumentowaną historią w sporcie wyczynowym na europejskim poziomie: https://www.racecarsdirect.com/Advert/Details/82357/zexel-skyline-gt-r-grn-1990-spa-24hrs-number Marzenie człowieka wychowanego na Gran Turismo. Czyli moje na przykład.
  5. DETT

    Zbieżność

    No nie wiem... Otwory w wózku, przez które przechodzą śruby mocujące go do płyty podłogowej to miałyby być fasolki? Wg. mnie jeśli kończy się regulacja, a zadane parametry wciąż "nie wchodzą" to coś jest krzywe: wahacz, wózek, podłużnica, całe nadwozie.
  6. DETT

    Jaki zestaw kluczy

    Ja mam takie specyficzne spostrzeżenie odnośnie grzechotek. O ile te droższe (lepsze?) np. wspomniane Yato są faktycznie przyjemne w użytku, mają dużo "ząbków" przez co łatwo operować w ciasnych przestrzeniach, mają wygięte rączki pokryte pianką itd. Ale w kwestii żywotności to używając ich amatorsko (czyli kilka godzin co dwa - cztery tygodnie) potrafiłem je "wysypać" w pół roku. Albo szlag trafiał mechanizm zmiany kierunku, albo cały mechanizm i nie blokowało się w ogóle. Co innego taniocha marketowa. Kupiłem kiedyś jakąś chińszczyznę w Netto za 20zł i przez 3 lata używałem jej do
  7. No bo to bardzo poszerza krąg podejrzanych. Takie zachowanie trochę jak w Toyotach/Lexusach z rynku US, gdzie linka gazu się blokowała - jakieś uszkodzenie samej linki w pancerzu chyba. Może być, że tempomat dostaje szajby, ale tu już raczej szukanie winnego na siłę. Ale wszystko to wymaga weryfikacji.
  8. DETT

    Zbieżność

    Ludzie ciągle mylą pojęcia albo nie znają po prostu nomenklatury fachowej. "Zbieżność" to tylko jedn z parametrów wchodzących w skład "geometrii zawieszenia". Samą zbieżność to można sobie ustawić samemu za pomocą żyłek i metalowej linijki. A ustawianie kompletnej geometrii to zupełnie inna historia (choć w Daihatsu robiłem to wszystko analogowo - żyłki, piony, wasserwaga, kątomierz, liniał)i wymaga raczej dobrego sprzętu i co najważniejsze wiedzy mechanika i dokładnych danych. Geometria to wysokość zawieszenia, caster, camber i na koniec zbieżność. W mnie na prowincji, za sam
  9. Nie chcę przesadnie rozgrzebywać ran, ale nie bardzo rozumiem stwierdzenie "efekt bardziej jakby mi się napęd nie wyłączał po wciśnięciu hamulca". Tzn., że jak zdejmujesz prawą nogę z gazu i wciskasz nią hamulec to obroty nie spadają i auto utrzymuje prędkość, czy moc/moment silnika "przeciwstawiają się" sile hamowania? W "zbieżność" to tylko jeden z parametrów geometrii zawieszenia. Jeśli coś jest krzywe/uszkodzone/luźne to zbieżność może być zachowana, ale rozjechane mogą być inne parametry: kąt pochylenia koła (camber), kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (caster), czy nawet wys
  10. Może to ABS dostaje świra w takich warunkach? Masz wersję ze skrzynią z VTD, tak? Więc w "domyślnym" trybie nieco więcej mocy tafia na tył, dopiero w przypadku znoszenia elektronika wkracza i przenosi moc/moment tam gdzie uzna za stosowne. I dopiero jak to nie pomoże wkracza ESP, próbując dohamować poszczególne koła. Ostatecznie TC odcina moc silnika. Możesz chyba wyłączyć VDC przyciskiem, czy bez ESP/TC jest tak samo, czy coś się zmienia?
  11. To z zupełnie innego spektrum modyfikowanych aut japońskich: https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-sera-exy10-import-japonia-ID6DtzP8.html#dd5e5ec451
  12. Gdyby to było auto od mieszkańca jakieś nadmorskiej miejscowości, który ma wyjazd z garażu prosto na plażę, albo chociaż sprowadzone z USA - to bym się nie dziwował...
  13. @Dj Brabus chyba robił coś w ten deseń: Nawet dokładne pomiary zrobił
  14. Już kilka osób robiło tu na forum lifty BH, ale też Forków i Imprez - ogólnie zasady są te same.
  15. Amor+sprężyna, inne różnice są marginalne, albo nawet żadne.
×
×
  • Create New...