Skocz do zawartości

Legacy BH - Zielony Legwan


DETT

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny update. Może wreszcie przywyknę do robienia tego na bieżąco...

 

Obniżony zawias poszedł precz:

FfWkFC9.jpg

Wstawiłem na przód totalną serię z 2,5NA. Te co leżą na podłodze poszły na zamianę za coś fajnego, co pokażę jak znajdę czas na rozpakowanie kolejnego kartonu. B)

Teraz znów jeździ się wygodnie i na szczęście nadal nie buja. Czyli mam najlepsze z dwu światów. Minusem jest kiepski stance. Przód jest ciut wyżej niż tył. Ale puki zima może być. Zbieżność ustawiłem żyłkami, lokalny szpec sprawdził i pochwalił. B)

Dokładki na razie nie będzie. Odrodził mi się we łbie zapomniany koncept, ale to też najpewniej dopiero wiosną.

 

A teraz obiecane chwalipięctwo. Przyszła druga paczka z Kraju Kwitnącej Wiśni!! Yo Haj!!

SBgeDZm.jpg

 

4YxQqfa.jpg

 

Tym razem nieco większa. To kilka towarów skonsolidowanych w jeden karton z profesjonalnym zabezpieczeniem.

XG786GP.jpg

U nas nawet szkła się tak nie pakuje...

Leciała do mnie 7 dni, w tym weekend.

 

Zaczęło się od znalezienia białego kruka wśród modeli 1/24. Nissan Skyline R33 GT-R RGODEMO CAR. Nr. 4 z serii Wangan MidNight:

jpGbe54.jpg

Do skompletowania serii brakuje mi już tylko dwu modeli. Oba to R32 GT-R. Nr 6 to ACE GT-R - bardzo rzadki, widziałem na aukcjach może ze 2-3 razy. Nr. 3 to YM-Speed GT-R, który namierzyłem tylko raz i to w komplecie z Nr. 1 i 2 za chore pieniądze.

 

Druga sprawa, też związana z Wangan MidNight (czyt. z jap.: Wangano Mitto-Najto) to trzy pierwsze tomy rzeczonej mangi autorstwa Kusoniki'ego Michiharu:

ssKB6bC.jpg

Znam je niemal na pamięć, jak wszystkie odcinki przygód Kapitana Klossa. To prezent dla siostry, która na poważnie łyknęła bakcyla JDM. Tylko boi się jeździć samochodem. Ale liczę że ten instynkt się w niej obudzi po tej lekturze. Mnie wzięło w technikum jak odkryłem Initial D. Dopiero potem objawił mi się WM, który stał się moją osobistą epopeją. ;)

 

Jakimś dziwnym cudem znalazłem też na "japońskim allegro" tylną lampę do Daihatsu Applausa w wersji JDM, tzn. ze światłem cofania po lewej:

iJglxvf.jpg

Europejskie maja cofkę po prawej. Z lewej jest przeciwmgłowe. Teraz Haiiro będzie miał dwie cofki, tak symetrycznie, a przeciwmgłowe zrzucę w/pod zderzak, tak jak zrobiłem u Legwana. Wpadłem na to jak jeszcze miałem Białego, ponad 11 late temu. Dopiero teraz udało mi się zrealizować to młodzieńcze marzenie... Jakież to wzruszające, a jednocześnie radosne :dance:

 

Są też inne prezenty dla bliskich mi osób, ale są ... zbyt osobiste żeby się tu z nich spowiadać.

 

Na koniec zostawiłem jednak najlepsze.

muNhS2c.jpg

 

Kto jara się Legacy BE/BH i nurtem JDM niech lepiej mocno trzyma się tego na czym siedzi.

Oto bowiem przed Wami...

Jedyny!!

Niepowtarzalny!!!

Oryginalny!!!!

 

HyperREV

Vol. 40 - LEGACY No. 3

IxzkZr7.jpg

 

Ponad 200 stron niesamowitej jakości papieru zadrukowanego wspaniałościami jakie tylko prawdziwy entuzjasta jest w stanie prawdziwie docenić. W sam raz na dłuugie, zimowe, samotne wieczory z kubkiem zielonej herbaty i przy akompaniamencie Tatsuro Yamashity z kasety magnetofonowej...

Trzeci tom wydany w 1999 poświęcony głównie nowemu wówczas Legacy BE/BH. Definitywna biblia tunera. Gdyby ktoś nie znał wydawnictw HyperRev, to takie "Księgi Rodzaju" są niemal o każdym japońskim aucie ze sportową żyłką. O vanach i Kei-Car'ach też. :D

 

Są wywiady z projektantami i inżynierami odpowiedzialnymi za powstanie Legacy 3:

cFaR0X8.jpg

 

Są artykuły techniczne podobne nieco do tych z broszur dealerskich:

JNuV25z.jpg

 

Są porady i opisy modyfikacji mechanicznych i stylistycznych:

bynthsp.jpg

 

feature'ingi najlepszych warsztatów tuningowych i producentów akcesoriów:

VCv0pGt.jpg

 

Są opisy dziesiątek, tfu, setek części, np. katalog felg:

BBv2ymX.jpg

 

A nawet katalog opon. OPON!!

LHRtrih.jpg

 

Sporo miejsca poświęcone jest też ustępującej z tronu, choć wciąż żwawej generacji BD/BG:

QsF8aTk.jpg

 

Mówię wam, ekstaza... Ciul że niewiele kumam z kanji, ale same obrazki... Będzie mi chyba potrzebny ssak do śliny jak u dentysty...

Jak będę miał trochę luzu w biurze, to postaram się przepuścić to przez skaner, albo porobię zdjęcia stron aparatem ze statywu i zmontuje PDF'a. Na razie jednak będę się nasycał tym sam. :ph34r::mrgreen:

 

Mam jeszcze kilka rzeczy do pokazania, ale sami wiecie - święta, próbne matury, licealistki... Nie ma kiedy paczek pootwierać. ;)

 

P.S.

Tym razem bez przynudzania o kierownicach, ale gdyby ktoś przeoczył, to polecam poprzedni mój post, ostatni na poprzedniej stronie. Głównie na temat ItalVolanti. ;)

Edytowane przez DETT
  • Super! 4
  • Dzięki! 1
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DETT - świetny temat. Jestem tu nowy i pierwszy temat, przez który przebrnąłem od deski do deski, był właśnie Twój. Bardzo ciekawa historia auta, poparta wieloma ciekawymi zdjęciami no i oczywiście modyfikacje - a jak już zobaczyłem japońską "encyklopedię" o Legacy na końcu, to już była wisienka na torcie. :)

 

Poza tym Twój temat upewnił mnie w 200% (wcześniej byłem pewny tylko w 100%), że ta generacja Legacy w kombiaku i automacie to jest właśnie to auto, jakiego szukam. Mam nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli wymienić się swoimi doświadczeniami (to znaczy Ty będziesz dzielił się doświadczeniami, a ja... będę słuchał). :D

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zakupów ciąg dalszy...

 

GTkX3xS.jpg

Kolumny przednie Bilstein + sprężyny Eibach z B4 RSK. Zamontuje je wiosną. Mam nadzieję, że przód siądzie delikatnie w stosunku do serii.

 

Jak to mówią: "Do cierpliwych świat należy"... czy jakooś taak...

8ZxEqgm.jpg

W każdym razie - mam tylny zderzak w kolorze nadwozia! Co prawda ma kilka blizn i wyrżniętą dziurę prawdopodobnie na hak, ale jest zielony. ;) Montaż też dopiero wiosną.

 

Trzecia grubsza sprawa - zimówki:

EBvsTkl.jpg

Kumho 205/55/16. Liczyłem że poprzednie Bridgestone'y pociągną jeszcze jeden sezon, ale przy pierwszych opadach śniegu płynąłem na nich jak "statystyczny 18-sto latek w BMW 525i" :facepalm:

Teraz jest git.

 

Miało miejsce pewne przełomowe wydarzenie w życiu Legwana. Stał się "autem z dużym przebiegiem".

eV40NIr.jpg

 

Dziś o 17:16 przekroczyliśmy magiczną barierę:

l7naQ9W.jpg

Czułem się jak Chuck Yeager przekraczający barierę dźwięku. :puchar:

 

Dla uczczenia takie wiekopomnego wydarzenia popełniłem Legwanowi takie dwa zdjęcia nocne:

k8p763j.jpg

 

U87doEC.jpg

A wyszły kijowo, bo posiałem gdzieś w odmętach garażu statyw do aparatu...<_<

A w domu zjadłem paczkę kabanosów i obaliłem litra mleka 3,2%. Na bogato. B)

Edytowane przez DETT
  • Super! 7
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@DETT odświeżę Ci trochę temat, bo widzę, że nic się nie dzieje, a fantów masz całe stado. :D

 

Przy okazji chciałem się zapytać Ciebie - jako mojego guru od Legacy i Outbacków - od czego zależał napis na tylnej blendzie w naszych autach? Bo na jednych jest "Subaru", na innych "Legacy" i nie mam pojęcia od czego ta zależność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 godzin temu, Dj Brabus napisał:

od czego zależał napis na tylnej blendzie w naszych autach? Bo na jednych jest "Subaru", na innych "Legacy" i nie mam pojęcia od czego ta zależność...

LEGACY pisze na blendach JDM, SUBARU - reszta świata (EU, US, AUS). Dlatego na całym świecie blendy z napisem LEGACY są najbardziej w cenie dla wyznawców JDM'u.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2019 o 20:04, Dj Brabus napisał:

 

 

Wiedziałeś @DETT, że w Polsce takie sprzęty mamy?

Tomek Piechnik.jpg

Miałem okazje oglądać na żywo ten egzemplarz na spocie w rzeszowie, naprawde zacny wóz sam choruje na b4 od dłuższego czasu.

received_1443949362382797.jpeg

 

14 godzin temu, Dymian napisał:

Ten biały ma jakiś  mod przednich lamp? Dorzucona soczewka lub coś w tym stylu? Odróżnia się znacznie od standardowej poliftowej- a wygląda miodnie.

Właściciel twierdzi że w japoni były dostępne takie lampy, ale ja nie widziałem takich w innym legacu.

Edytowane przez Maniek95
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BeQuiet napisał:

Planuję taką modyfikacje lamp u siebie. Tylko nie wiem do końca jak to jest z rozklejeniem lamp czy nie będzie z tym problemu.

Ale wiesz że to lewizna? ;)

Taki manewr ma wg. mnie uzasadnienie jedynie w przypadku adaptowania do naszego ruchu prawostronnego auta, które nie miało reflektorów do tego, np. FTO czy Skyline'y. Sorki, ale za dużo ludzi oślepia na drodze przez źle ustawione oryginalne lampy, a co dopiero taka rzeźba. Może to i działa, ale nikt Ci nie da na to gwarancji, nie mówiąc już o homologacji czy błogosławieństwie służb mundurowych. Po co wyważać otwarte drzwi? Przecież są oryginalne lampy z xenonami do BE/BH. Ino rzadko i drogo. ;)

 

Nieco podobnie wyglądały przedliftowe lampy do USDM'a. Tylko że nie miały tego przedzielenia, bo działały na jedną żarówkę H4. W to ludzie w USA i Kanadzie pchają jedną taką dużą soczewkę:

600x450-2016042800004.jpg

p4pb6852019.jpg.e903c4391bca261640be80041d192bee.jpg

Choć osobiście mi się to nie podoba. Standardowy reflektor wyraźnie podzielony na sektory nadaje twarzy auta nowoczesności.

 

20 godzin temu, Dymian napisał:

Dopiero zobaczyłem wyżej umieszczone zdjęcia z katalogiem legacy- gdzieś można pobrać pdf, żeby się poślinić?

Nie, nie ma. Jak kiedyś zdarzy mi się nudzić w biurze to może się zdobędę na scanlację, ale publicznie tego udostępniać nie będę żeby mnie Yakuza nie zaszlachtowała. :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...