Skocz do zawartości

Maniek95

Użytkownik
  • Postów

    358
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Maniek95

  • Urodziny 01.02.1995

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Strzyżów
  • Auto
    było :
    Legacy III 2.5 AT 99
    Forester S-Turbo 01
    Subaru Vivio

    Jest:
    Impreza GT Wagon 00

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Maniek95

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

275

Reputacja

  1. Siema, mam zamienniki SKV nie mam do nich większych zastrzeżeń, ponad rok działają bez problemu. Wada to niskiej jakości odlewy z dołkami i nierównościami , zaleta to cynkowanie przez co nie gniją tak szybko jak OEM. Moim zdaniem to dobra opcja, na pewno lepsza jak zgniły OEM droższy od nowego zamiennika.
  2. Akurat ja się spotkałem z ''115'' na hydraulice, głowice są inne, tłoki, różnic jest sporo. Spróbuj kiedyś przełożyć taki w miejsce '125'. Zresztą takie przezbywanie nie wnosi nic do tematu.
  3. Może trochę przesadziłem ale na taniej jak 2-2.5k bym nie liczył, pisałem o silniku kompletnym z osprzętem, 137km jednak trochę się różni od 125km, głównie osprzętem. Porównanie z 2.0 115 jest bez sensu to całkowicie inna konstrukcja. Tutaj taki mały przykład https://allegro.pl/kategoria/silniki-i-osprzet-silniki-kompletne-312565?string=ej202
  4. 3-4tyś kompletny sprawny, przekładka z 1000zł w zależności od ilość rzeczy do przełożenia. Remont to 12tyś lekko.
  5. Siemano, wybór zamienników twojej skrzyni jest bardzo duży możesz to zweryfikować sam na stronie https://legacypic.uk/transmission/index.php Podstawa to dobór przełożenia w twojej skrzyni to 4.11 z transferem 1:1 czyli tylni dyfer 4.11 Twoja skrzynia : US Forester MY03 TY755VC3AA 1-3.454 2-2.062 3-1.448 4-1.088 5-0.780 R-3.333 Trans-1.000 diff4.111 Nie wiem czy masz reduktor pewnie nie, w taki układzie szukaj skrzyni serii TY755VC.....
  6. Siemano, temat był wałkowany na forum kilkadziesiąt razy, na przyszłość możesz poszukać na forum stare tematy. 1. Do samej wymiany nie potrzeba specjalnych kluczy, ale jak byś chciał wymieniać uszczelniacze wałków musisz mieć blokady kół (do ssących z zmienną faz jest dostępna na znanym portalu aukcyjnym, do wydechowy najlepiej użyć nasadki 12kątnej M60) 2. Pasek rozrządu najlepiej OEM lub Mitsuboshi to firma która produkuje paski na pierwszy montaż, nad innymi nawet nie myśl. 3. raczej tak ogólna zasada jest prosta śruby m6-5-10nm, m8-25nm, m10-40nm pompa wody 12-14nm w dwóch etapach 4. pomp wody było kilka wariantów, najłatwiej schylić się pod zderzak i zobaczyć co tam siedzi. Przy takiej robocie warto sprawdzić luzy zaworowe, zaniedbanie w tej kwestii może być bardzo drogie. Zamów nowy termostat albo samą uszczelkę, czasami dodają nową do pomy wody. W silniki DOHC często nie zgrywają się znaki rozrządu możesz mieć sytuację że znak na wale będzie lekko przestawiony w prawo (tzw pół zęba) to norma w tych silnikach np po obróbce głowic.
  7. Wychodzi nieznajomość tematu i kiepscy doradcy. Swoją drogą program TV ma swoje prawa, za silnik i skrzynie z NA przepłacili Przemkowi 3 razy chyba dla reklamy.
  8. Opisałem to w dużym skrócie, zamiast kupować graty na blok i płacić za obróbkę i składanie kilka tyś. Możesz kupić gotowy fabryczny shortblock. Montaż głowic i reszty to formalność w przypadku zawodowego mechanika to formalność. Finalnie wychodzi taniej lepiej i szybciej a o to chodzi w programie. O strojeniu czy osprzęcie nie wspominałem w programie też nie było o tym mowy.
  9. Nowy shortblock spec C po rabacie 13K, ARP 1K, Używane głowice z obróbką 4-5K taki motor bez problemu wytrzyma 350KM i to dość długo, więcej w GC nie potrzeba tym bardziej jak budżet jest ograniczony.
  10. Osobiście bardzo lubię Subaru ale projekt Przemka to mocna amatorka, buda kiepska, przepłaca na gratach bez potrzeby itd.. Za 20K można kupić nowy silnik wzmocniony, z głowicami po regeneracji gotowy do montażu a nie kupę gratów do poskładania. Ja stawiam na Grześka profesjonalne podejście do tematu a projekt o wiele trudniejszy, aż naszła mnie ochota na Lancera na podstawie Outlandera I bardzo ciekawy temat.
  11. Super, to była dobra decyzja o sprzedaży dużo lepiej wygląda na GTku niż u mnie na półce
  12. Zamontowałem nowe felgi Work Emotion T7R po pół roku od zakupuchwilę to trwało ale efekt zacny, do tego wpadły nowe Potenzy Sport. @abecer dzięki za fajne felgi.
  13. Maniek95

    Szlif wału?

    Możesz zrobić polerkę jak wyjdzie idealnie gładki i prosty, luz tez musi się zgadzać z tym podamy przez producenta.
  14. Maniek95

    Szlif wału?

    W subaru wały też są utwardzone powierzchniowo, szlif nie jest zalecany. Chyba że ktoś wykona szlif z utwardzeniem to jest szansa że będzie to działać. Wzmacniane panewki podejdą bez problemu, tylko nie rozumiem po co Ci kuty tłok, jak nie planujesz montażu turbiny lub kompresora to jedna z głupszych rzeczy jaką możesz zrobić. Nie zakładaj tłoków z wersji turbo, wymiar jest taki sam tylko zmienisz stopień sprężania.
  15. Mam wisko po regeneracji na 10kgf nie odczuwam żadnych negatywnych efektów, a wisko zauważalnie lepiej spina. Fabryczne 4kgf to bardzo słabe spięcie. Szybsze zużycie napędu jest raczej niemożliwe.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...