Skocz do zawartości

Legacy BH - Zielony Legwan


DETT

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro się podoba to ciąg dalszy opowieści.

 

To już pokazywałem w innym dziale, ale tu też muszę się pochwalić:

PjqIDND.jpg

 

Ostatni taki model jaki był do nabycia w Polsce. Może kiedyś ściągnę jeszcze jakieś GT-B z Hong-Kongu. Ten pasuje super bo kolor się zgadza, ino wnętrze nie po tej stronie. No i innych felg trzeba poszukać.

Poskładam najpewniej dopiero zimą...

 

Z postoju:

Vq20OX1.jpg

 

Wypadła jeszcze nieplanowana wymiana osłony przegubu zewnętrznego. Dosłownie kilka dni po wymianie osłon wewnętrznych.

4uWf5hb.jpg

Szary Waran z zaciekawieniem obserwował operację na Zielonym Legwanie. :lol:

 

Cały czas uzupełniam drobiazgi. Kolejna mała sprawa to haczyk do podtrzymywania podłogi bagażnika po jej podniesieniu:

di6EtUa.jpg

Nie jest co prawda oryginalny, ale doskonale się sprawdza, bo nie muszę opierać tej dechy o swoją pieczołowicie wystylizowaną fryzurę. B)

 

To mam już od dość dawna w aucie, ale dopiero teraz zrobiłem foto:

9OOUiP2.jpg

Wyłącznik VDC. Prosty, żeby nie powiedzieć chamski. Ale dzięki niemu mogę wytrącić Legasa z równowagi. Przy odrobinie wysiłku nawet na suchym. :yahoo:  Z czasem zamienię go na zielony, żeby się lepiej komponował wizualnie z resztą konsoli.

 

3FpebJ1.jpg

Nawet ja się załapałem na fotkę z Legwanem...

 

Taka ciekawostka - instalacja alarmowa w Corolli mojej mamuśki:

Jw0TIuy.jpg

Już instalacja telefonu stacjonarnego, którą popełniłem w Daihatsu nie wyglądała tak przerażająco. Wszystko poszło w śmietnik.

 

A teraz frutti di mare, czyli gwóźdź programu, tzn. to na co Wszyscy czekacie.

Sportowa kierownica w dostojnym Legacy!

Ale najpierw naba:

9rz2U32.jpg

To ta z Allegro za 80,- zł. Jak widać musiałem "nieco" ją zmodyfikować. Przede wszystkim po to by zachować samo auto i jego instalację w stanie nienaruszonym. To wycięcie to miejsce na kostkę airbag/tempomat/klakson. Dodatkowo wywierciłem dwa otwory na te "cycki" pozycjonujące kierownicę. Żółtą naklejkę ostrzegawczą na zwijaku okleiłem czarną folią, bo ziała spod naby.

 

Tu wolant testowy, tylko na pierwszy oblot:

wU6Cmyj.jpg

Ad acta: ItalVolanti BBS Seim 360mm. Z uber-retro klaksonem Eskulap.

 

A tu wariant obecny, choć wciąż nie finalny:

waoP61Q.jpg

Personal Blitz w wersji poliuretanowej. 350mm średnicy. Tempomat działa choć na tym akurat foto manetki nie ma. Tak jak na poprzednim foto jest wetknięta i zaklinowana wewnątrz naby. Klakson też działa. Lampka AIRBAG na desce się nie pali, bo jak ostatnio wyciągałem zegary to wstawiłem tam przepaloną żaróweczkę. :P

Oprócz tego zmieniłem kolor podświetlenia zegarów z zielonego na amber. Tak samo mam od lat w Daihatsu, w Corolli matki też tak zrobiłem. Konsola środkowa zawsze zostaje zielona - dla kontrastu. I dla tego, że ongiś urzekło mnie wnętrze JDM'owej Corolli Levin AE111 z taką właśnie kolorystyką.

 

Jakiś czas temu, na przełomie czerwca i lipca naszło mnie na przejażdżkę po drogach "nieasfaltowych". Zatem zawias na HIGH i w las:

BiVBhme.jpg

Ww żyyciuu Go taak nie uwaliłem. Może właściciele OBK'ów i Forków zanoszą się ze śmiechu, ale serio czułem że zbrukałem jego i siebie... Ale było w sumie było fajnie. Potrzebny mi w gospodarstwie domowym Forester na takie eskapady. :D

pugesB2.jpg

 

Somebody's watching meee...

CTHC9oY.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze brakuje Ci styropianowej wkładki z przegródkami na kole zapasowym ;)

Jest tam taki "kubełek", w którym mieści się elegancko gaśnica i kocyk piknikowy. Wygląda na dość dopasowany, ma przetłoczenie na nakrętkę trzymającą koło zapasowe. Wyobrażam sobie o jakiej wyprasce ze styropianu mówisz, ale co by miało być w niej umieszczone? Masz jakieś foto tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz kunu, rozwikłałeś zagadkę. U mnie jest pełne koło i jest ono niemal równo z płaszczyzną podłogi. Felga z zapasu to OEM stalówka Subaru 15" więc to raczej tak było z salonu.

Ale wygląda ta kuweta fajnie i kieruje moje zainteresowanie w stronę dojazdówek, które jak dotąd permanentnie olewałem. :biglol:

Od Pana Dziedzica będę brał coś jeszcze to może się kilka rzeczy za jednym zamachem, ale dzięki za ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I ta dokładka... M u s z ę m i e ć . . . :drool:

Hahaha :D wiem, wiem, śliniłeś się na nią. :P
Na ebay widziałem ale to chyba w "ju es ej".

 

 

Zostawisz tak czy będziesz malować w kolor nadwozia?

Myślałem o czarnym macie. Kupiłem kurnik oklejony karbonem, ale u mnie to nie przejdzie...
Z kolorem nadwozia jest problem taki, że (podobno) bardzo ciężko jest dobrać kolor srebrny, żeby się nie różnił.

BTW. Ze światłami robię ten sam patent co Ty :D ostatnio już to obadałem.


DETTku, sprawdzałeś już jak się zachowuje kurnik przy większych prędkościach? Powyżej 150km/h? Nie faluje Ci macha? Bo to jakby nie było, opór powietrza jest. :D
BTW. Rozkminiłem jak zrobić, żeby klej złapał do maski a nie ingerować w powłokę lakierniczą. :) Tylko te opory powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło PW.

 

Dodam jeszcze, że maska sama w sobie jest ciężka jak zaraza, więc marne-shanse na to żeby ją podniosło. W GT-B były aluminiowe, lżejsze bodaj o 5kg. Także wtopiony kurnik to nie jedyna zaleta JDM'owych pokryw przedziału silnikowego. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Okami Speed Shop. Beginning of August.

AYdryi6.jpg

W czasie mojego urlopu Legwan wylądował na warsztacie. Z racji wakacji ( ;) ) mogłem spokojnie skorzystać z jednej pracowni szkolnych.

Powodem dla którego wziąłem Legasa w obroty był tym razem układ kierowniczy.

Na pierwszy ogień poszły osłony drążków kierowniczych, bo jedna się rozlazła.

WesVLDS.jpg

 

Druga sprawa to eliminacja luzu na mocowaniu magla. Gumowe tuleje, które są między obejmami mocującymi magiel, a sama przekładnią tak się zużyły, że cała przekładnia chodziła na boki.

Zamówiłem żółte poliuretany z Olkusza.

Dokręcanie ostatniej śruby:

KNfk4ub.jpg

 

ffthiYs.jpg

Luz wyeliminowany, kąty ustawione, zbieżność też.

Gładko poszło.

 

 

Later on, at Okami Speed Shop...

OIZ5E6e.jpg

Korzystając z pustego warsztatu oporządziłem też wydech w Corolii. Tylny tłumik był jakoś dziwnie po skosie. Jak w 500 konnej Maździe FD. :biglol:

 

 

Wracając do Subaru - zamontowałem docelową kierownicę:

zLYbkIo.jpg

VOTEX Concorde by Nardi

380mm średnicy, więc niemal jak OEM.

Tapicer przeszlifował i odmalował wieniec i crash-pad. Wszystko w oryginale. Nie mam pojęcia czy ta kiera była oferowana jako opcja do jakiegoś auta. Dość rzadka rzecz. Jako ciekawostka - wieniec w niektórych partiach ma trójkątny przekrój. Doznania są nietuzinkowe.

 

Mariusz Wolpiuk przysłał mi takie cukierki:

CbLmg2w.jpg

Naklejki na ori emblemat ze wzorem L7.

 

Jak na razie zaaplikowałem tą:

bVIcvZR.jpg

Granatową zostawiam na później.

Jeszcze raz dzięki Mariusz.  :thumbup:

 

Zabawiłem się też w chałupnicze odświeżenie lakieru.

Najpierw delikatny peeling:

JOM7j8B.jpg

Dopiero podczas mozolnego pocierania każdego centymetra kwadratowego nadwozia dotarło do mnie o ile większy jest Legas od mojego Daihatsu. O jakieś 1,5h polerki większy. :P

Plus kolejne 1,5h dłużej woskowania w porównaniu z Daihatsu.

A oto efekt:

dR1kVNJ.jpg

 

Dalekie jest to od satysfakcjonującego mnie efektu. Przede wszystkim z uwagi na liczne rysy i wgniotki, oraz różnice w odcieniu zieleni na zderzaku przednim i nakładkach progowych.

 

l7M2iX9.jpg

Tak tylne nadkole było robione (jeszcze "za Niemca") i znów jest do roboty. ;)

 

つづく

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraź się, ale trochę Polonezowata ta kierownica  ;)  :D

Nie patrzyłem na to w ten sposób. Ale faktycznie. :D

Jakoś trójramienna mi nie pasowała do Legasa i jego gabarytu. A trójramiennych mam w pip.

Czteroramienną mam jeszcze tylko jedną - ItalVolanti Corsa, ale ona ma 400mm średnicy. Z Merca W123.

 

Sorki za lamerske pytanie, ale co to za logo co nakleiłeś na przód?

W Japonii się takie spotyka na niektórych Legacy. Imprezy maja to stylizowane "i" , a w Legasach jest takie właśnie "L7". Tylko że w wersjach JDM ten emblemat ma kształt tarczy:

50cf7e2541490a83gen.jpg

Amerykanie wymyślili jak jajowaty emblemat przerobić na japońsko wyglądający bez wymiany całego grilla. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Znów trzeba trochę wątek podnieść.

 

nJklH8m.jpg

Tak mój Szary Waran spędził większość lata. Zakamuflowany wśród wraków do rozbiórki...

 

Wiem, że to trochę nie na temat, ale to też część mojego CarLife'u:

HMghKUj.jpg

Wymieniłem skrzynię w Toyocie mojej mamy. Przy okazji kupiłem też nowe sprzęgło Sachs, bo jak się już galop-kaste zwala to nie wypada nie ruszać sprzęgła. Jak się okazało Valeo, które było na aucie miało się świetnie. Kilka stów wywalone w sumie dla sztuki.

 

Db5Mck6.jpg

Ale Toyka jest fajna. Przypomina mi w swoim siermiężnym charakterze moje Daihatsu, tylko że nadaje się do normalnej jazdy. :P

Jakby ktoś ją chciał to w zasadzie jest do sprzedania. Tak tylko mówię. :rolleyes:

 

Doobra, wracam już do Subaru.

Naprawiłem zasłonkę drugiego szyberdachu:

2FmoUeQ.jpg

Teraz można ją swobodnie przesuwać ręką gdy dach jest zamknięty. Wcześniej odsłaniała się tylko razem z szybą jadącą do tyłu.

 

Małe zakupy:

yELQ5L2.jpg

Tłumik kupiony za kilkadziesiąt zł wygląda mi na RM-Motors z emblematami Blitz. Profilaktycznie dokupię do niego silencer, bo dopiero jak paczka z nim przyszła zorientowałem się jaka to wulgarna rynna. :biglol:

Olej jak olej, filtr OEM - nic specjalnego.

Felgi Intra T-Line dla Daihatsu. Dwie nowe opony (dla mnie, bo to stare używki), koła wyważone na nowo. Żeby się łożyska nie wytłukły jak będzie całą zimę stał na nich w garażu. ;)

 

Udało mi się okazyjnie (a jakże) kupić przedni zderzak w świetnym stanie. Kolor pasujący.

kNauTXH.jpg

Na zdjęciu, po podciągnięciu nasycenia widać jak inny odcień ma ten na aucie. W realu nie jest to tak widoczne, ale ogólnie zderzak był w słabej kondycji już jak kupowałem Legasa.

Ten nowy zamontuje jednakoż dopiero na wiosnę. A nuż zimą zaliczę jakąś zaspę albo coś twardszego w niej ukrytego?

 

W związku z tym, że dni obecnego zderzaka są już policzone postanowiłem trochę z nim poeksperymentować w moim sprawdzonym oportunistycznym stylu.

yv9z36G.jpg

Dokładka z zezłomowanego Opla Omegi B MV6. Podejrzanie dobrze zgrywa się z zielenią starego zderzaka...

 

Aż Haiiro wyjrzał spod plandeki:

niOllK2.jpg

:huh:

 

Na koniec:

D4ha05m.jpg

Takie ujęcia zawsze będą mi się kojarzyć z Drużyną A B)

 

つづく

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz mega zajafffkę do fur i fotek ;) Ten felun z Avensis strasznie fajnie leży, chyba z dyszkę mniejsze ET niż fabryka?

17/7" ET45.

 

 

Z tą dokładką, kurnikiem i znaczkiem to się z dziadkowozu kocur zrobił :) Nie wiem czy nie przegapiłem ale chrom na grillu okleiłeś czy malowałeś?

Chrom zamalowałem. A do mojego standardu kocura to jeszcze brakuje. ;)  Ale po kolei odkreślam punkty z listy "Things To Do".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dettku, czyli jednak dopadłeś dokładkę :D gratki, ciekawie wygląda. :) 
Może będziesz kiedyś przejeżdżał Legwanem przez Wadowice? :) 
Można by było ładne fotki zrobić i  :drinks:

Daj znać jak Legwan gada z puchą na końcu. :)

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dettku, czyli jednak dopadłeś dokładkę :D gratki, ciekawie wygląda. :) 

Może będziesz kiedyś przejeżdżał Legwanem przez Wadowice? :) 

Można by było ładne fotki zrobić i  :drinks:

 

Daj znać jak Legwan gada z puchą na końcu. :)

Ta dokładka to na razie eksperyment. Zobaczymy co powiesz jak pokaże ją z profilu. :P

Nagram, nagram. Najpierw z aktualnym wydechem, bo już dudni na całe osiedle. Przegniła mi rura przed końcowym, stąd pomysł wymiany tłumika.

 

Najbardziej zaintrygowało mnie to żółte podświetlenie zegarów :)

Miało być amber/pomarańcz, ale filtr od spodniej strony zegarów nieco zmienił odcień. Ale miało się po prostu odróżniać od konsoli środkowej, więc zamierzony efekt osiągnięty. Może kiedyś jeszcze do tego wrócę, np. z LED'ami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ta dokładka to na razie eksperyment. Zobaczymy co powiesz jak pokaże ją z profilu.
 
A tak mnie teraz nawiedziło! 
Ty polujesz na dokładkę podobną do mojej. Mam kolegę który potrafi takie rzeczy zbudować/skleić, może by skopiował moją dokładkę w rozsądnej kasie. :D 
Jutro mu wlot zawożę do pomalowania, mogę rzucić temat jak chcesz. 

 

 

Nagram, nagram. Najpierw z aktualnym wydechem, bo już dudni na całe osiedle. Przegniła mi rura przed końcowym, stąd pomysł wymiany tłumika.

Pojeździsz chwile z db-killerem, potem będziesz jeździł bez a jeszcze bardziej potem, będziesz szukał kolektora nierównoodległościowego. :P (ja jestem na tym etapie: "jeszcze bardziej potem")

 

 

 

Miało być amber/pomarańcz, ale filtr od spodniej strony zegarów nieco zmienił odcień. Ale miało się po prostu odróżniać od konsoli środkowej, więc zamierzony efekt osiągnięty. Może kiedyś jeszcze do tego wrócę, np. z LED'ami.
 

Dużo czarowania z licznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...