slim2102 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Tak z ciekawości. Ile oleju wchodzi pomiędzy kropka na bagnecie minimum do maximum ? Silniczek 2.0 N/A FB20 Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Około pół litra, z tego co zauważyłem.Oj chyba cos za mało. Standardowo chyba jest od 1 do 2 litrów tylko czy fb20 mają 1 czy 2 litry Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Tak z ciekawości. Ile oleju wchodzi pomiędzy kropka na bagnecie minimum do maximum ? Silniczek 2.0 N/A FB20 Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Około pół litra, z tego co zauważyłem.Oj chyba cos za mało. Standardowo chyba jest od 1 do 2 litrów tylko czy fb20 mają 1 czy 2 litry Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka W moim bagnet wskazywał minimum (dolna kropka na bagnecie) wlałem ponad pół litrowej butelki Lotosa i poziom wzrósł ponad górną kropkę na bagnecie. Sądzę, że pół litra byłoby akurat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy? Sporo tzn. ile? Mój, też turbo, ale 2.0, przez ostatnie 10 tyś km wypił mniej-więcej 2,5l motula 8100 5w40. Jakiś czas temu, przez moment, myślałem o remoncie, bo po jeździe autostradowej wydawało mi się,że spalił oleum jakoś podejrzanie dużo. Zacząłem jednak dokładnie zapisywać zużycie względem przejechanego w różnych warunkach dystansu i po dokładniejszej obserwacji okazało się, że spalanie oleju utrzymuje się na równych poziomach w zależności od obciążenia silnika, co jest normalne, a średnia nie przekracza 300ml/1000km. Kiedyś radziłem się w tej sprawie mailowo warsztatu Carfit i wg. nich przy takim zużyciu oleju w boxerze turbodoładowanym remont mija się z celem. Podobno zasilanie lpg także może trochę zwiększyć konsumpcję, ale tą hipotezę słyszałem tylko z jednego źródła. Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy? Co to znaczy sporo? Sporo to przy dynamicznej jeździe tak ok.800ml-1l/1000km,przebieg Forka to 213000km,niedawno założona instalacja gazowa,samochód elegandzko przyśpiesza,nie dymi podczas zimnego ,czy ciepłego rozruchu,czy podczas przekraczania 5000tyś.obr.,a ile tak szacunkowo może kosztować remont silnika?tak plus minus? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Noja impreza N/A przy przebiegu 267kkm niespala oleju;D od wymiany do wymiany jest git:) widac w tamtych czasach stawiali na jakosc ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Noja impreza N/A przy przebiegu 267kkm niespala oleju;D od wymiany do wymiany jest git:) widac w tamtych czasach stawiali na jakosc ;D To nie w tym rzecz. Ty masz N/A. Te silniki rzadko łykają olej, Mowa jest raczej o turbo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czlapus Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 No wiem wiem ;D takze na subaru niema co narzekac bo w niektorych markach nawet silnikiwolnossace polykaja olej a co dopiero turbo;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Minimum -Maximum: dokladnie 1 Litr (FB20) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy? Sporo tzn. ile? Mój, też turbo, ale 2.0, przez ostatnie 10 tyś km wypił mniej-więcej 2,5l motula 8100 5w40. Jakiś czas temu, przez moment, myślałem o remoncie, bo po jeździe autostradowej wydawało mi się,że spalił oleum jakoś podejrzanie dużo. Zacząłem jednak dokładnie zapisywać zużycie względem przejechanego w różnych warunkach dystansu i po dokładniejszej obserwacji okazało się, że spalanie oleju utrzymuje się na równych poziomach w zależności od obciążenia silnika, co jest normalne, a średnia nie przekracza 300ml/1000km. Kiedyś radziłem się w tej sprawie mailowo warsztatu Carfit i wg. nich przy takim zużyciu oleju w boxerze turbodoładowanym remont mija się z celem. Podobno zasilanie lpg także może trochę zwiększyć konsumpcję, ale tą hipotezę słyszałem tylko z jednego źródła. Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy? Co to znaczy sporo? Sporo to przy dynamicznej jeździe tak ok.800ml-1l/1000km,przebieg Forka to 213000km,niedawno założona instalacja gazowa,samochód elegandzko przyśpiesza,nie dymi podczas zimnego ,czy ciepłego rozruchu,czy podczas przekraczania 5000tyś.obr.,a ile tak szacunkowo może kosztować remont silnika?tak plus minus? Jeździć i cały czas kontrolować czy się nie pogarsza. Remont za rozsądne pieniądze nie gwarantuje poprawy a remont za nierozsądne pieniądze na tym etapie jest nierozsądny. Mam zużycie 0,7 od 5 lat i jest bez zmiany a najechałem w tym czasie ca. 80 tkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 (edytowane) Już kiedyś to pisałem, ale się powtórzę. Nasz SF 2,5XT od nowości (!) brał ok. 0,2 l oleju na tys.km. Silnik docierany jak bozia przykazała. Przy 65 tys. wymieniony nowy silnik (short block) i brał tyle samo. Teraz przy 180 tys przebiegu spala od 0,2 do ponad 0,5 przy ciągłej autostradowej jeździe powyżej 150 km/h. Mi, tam nie przeszkadza to dolewanie. Jazda nim wciąż bardzo cieszy, więc trzeba mu dać się napić Edytowane 21 Maja 2016 przez piotruś 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Już kiedyś to pisałem, ale się powtórzę. Nasz SF 2,5XT od nowości (!) brał ok. 0,2 l oleju na tys.km. Silnik docierany jak bozia przykazała. Przy 65 tys. wymieniony nowy silnik (short block) i brał tyle samo. Teraz przy 180 tys przebiegu spala od 0,2 do ponad 0,5 przy ciągłej autostradowej jeździe powyżej 150 km/h. Mi, tam nie przeszkadza to dolewanie. Jazda nim wciąż bardzo cieszy, więc trzeba mu dać się napić Informacyjnie, dzisiaj sprawdzałem olej (rutynowo) i zrobiłem dolewkę - akurat opróżniłem do dna butelkę 1L (5w40), starczyła na około ~5000 km, w tym autostrady i okazjonalnie jazda powyżej 150 km/h, więc to chyba można uznać za jakąś normę. Przebieg 156k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Mój 2.0 xt spala max 1.5l oliwy na 10000 km, a przebiegu ma ok. 240000km i głośny piston slap odkąd pamiętam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Co by się stało gdybym zmienił olej na Valvoline max life 10w40 niby półsyntetczny,a lany był syntetyczny 5w30,tej samej firmy,czy to może znacznie zaszkodzić silnikowi.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Co by się stało gdybym zmienił olej na Valvoline max life 10w40 niby półsyntetczny,a lany był syntetyczny 5w30,tej samej firmy,czy to może znacznie zaszkodzić silnikowi.?Nic będzie jeździł Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Śmiało zmieniaj - powinno spaść spalanie oleju. Też go używam tego maxlifa, akurat w dostawczaku, bardzo sobie chwalę bo nie robi się czarny momentalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Też go używam tego maxlifa, akurat w dostawczaku, bardzo sobie chwalę bo nie robi się czarny momentalnie. To akurat słabo bo oznacza to, że słabo czyści silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Nie, to oznacza że nie przepala się tak szybko jak zwykły mobil. Poza tym nie wiem z czego ma czyścić silnik, skoro sam motor po kapitalce jest kilkanaście tysięcy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 (edytowane) No wiem wiem ;D takze na subaru niema co narzekac bo w niektorych markach nawet silnikiwolnossace polykaja olej a co dopiero turbo;DMój N/A MY12 łyka olej. Przebieg 212 tys i 0,2 na 1000 km, a może i więcej. .... Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Edytowane 25 Maja 2016 przez slim2102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Śmiało zmieniaj - powinno spaść spalanie oleju. Też go używam tego maxlifa, akurat w dostawczaku, bardzo sobie chwalę bo nie robi się czarny momentalnie. Narazię dolałem 1 litr 10w40 valvoline maxlife,dojeżdżę już na tym oleju co mam do tych 10 tyś. km i zmienię na ten co dolałem,zobaczymy jak się sprawdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Jeżdżę na maxlife już kilka lat,wymiana co 6-10k km w każdym z aut i te co brały olej po drugiej wymianie oleju przestawały brać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 te co brały olej po drugiej wymianie oleju przestawały brać. czyli dużo kleju w tym oleju, że wszystkie dziury zalepiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 maxlife i mobil1 5w50 ograniczaja pobory oleju... przetestowane przez uzytkowników Hond wiartarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 te co brały olej po drugiej wymianie oleju przestawały brać. czyli dużo kleju w tym oleju, że wszystkie dziury zalepiło. Może to i plastelina ale działa Wydaje mi się że zlewany olej jest jakby bardziej czysty więc może coś tam czyści te biedne pierścionki i się mniej zapiekają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Wydaje mi się że zlewany olej jest jakby bardziej czysty to wlej przed wymianą jakąś płukankę, zobaczysz czy olej jest tak dobry że się nie spala, czy tak "dobry" że nie czyści i cały syf zostaje przyklejony w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Rozumim,że zalepi mi silnik,ale nie będzie spalał oliwy aż tyle,więc mogę co jakiś czas dawać płukankę przy wymianie,może taki mały kompromis na chwilę obecna.zobaczymy jak to się będzie sprawowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się