Jump to content

bierze olej


Pioo
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Zauważyłem ostatnio, że mój forek 2.0 NA (2007r, 138tys km) bierze ok 150-200ml na 1000km. Z racji, że mam go dopiero od pół roku zwracam sie z pytaniem czy takie ilości przekraczają dopuszczalne zużycie i z jakimi naprawami może się to wiązać.

Jeszcze jedno, rozumiem, że wskaźniki na bagnecie typu wcięcie lub dziurki są nie istotne. Poziom oleju powinien być mierzony na powierzchni "zagiętej" czy może się mylę??

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

Jak mierzyć olej: LINK

150-200 ml bym się nie przejmował (już się nie przejmuję :) ), gdyby to była wersja turbo. Wolnossaki na takie przypadłości raczej nie cierpią... aLe takie zużycie oleju to i tak kosztowo grosze w porównaniu to remontu który musiałby zostać wykonany żeby temu zapobiec. Na jakim oleju jeździsz obecnie? Jakie parametry?

Link to comment
Share on other sites

No rzeczywiście jak na wolnossaka to trochę za dużo niż średnia dla tego silnika. Bierze tyle co moje STI.... Czy ten przebieg to autentyczny ? 

Ja swojego forka 2.0 N/A 2007r. sprzedałem niedawno z przebiegiem 125 kkm i nigdy nie dolewałem nic..... zero brania. Raczej nogę mam dynamiczną.... zawsze rozgrzewałem auto i pilnowałem przebiegów i regularnych serwisów.

 

Zmień olej, poobserwuj co i jak, zobacz od spodu co się dzieje czy wszystkie uszczelnienia są ok....  podejrzewam, że to branie oleju może nie zmniejszyć się już..... ale z drugiej strony 150-200 ml to jeszcze nie jakiś horror.... przecież nie będziesz robił remontu...... a dymi coś ten forek , chociaż przy takim zużyciu pewnie nie, może powoli coś nie tak z pierścieniami tłokowymi ?

 

Ja bym zrobił przegląd + olej i obserwacja.... w razie pogorszenia do serwisu na diagnostykę.

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ok, pomiar poziomu oleju był zrobiony nie prawidłowow. Nie mniej jednak wymieniłem olej na nowy (MOTUL 5W40) i będę teraz regularnie obserwował poziom.

Pytanie, czy to normalne, że olej w benzyniaku po przejechaniu 8k km był czarny jak smoła??

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę  pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy?

Link to comment
Share on other sites

Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę  pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy?

Sporo tzn. ile? Mój, też turbo, ale 2.0, przez ostatnie 10 tyś km wypił mniej-więcej 2,5l motula 8100 5w40. Jakiś czas temu, przez moment, myślałem o remoncie, bo po jeździe autostradowej wydawało mi się,że spalił oleum jakoś podejrzanie dużo. Zacząłem jednak dokładnie zapisywać zużycie względem przejechanego w różnych warunkach dystansu i po dokładniejszej obserwacji okazało się, że spalanie oleju utrzymuje się na równych poziomach w zależności od obciążenia silnika, co jest normalne, a średnia nie przekracza 300ml/1000km. Kiedyś radziłem się w tej sprawie mailowo warsztatu Carfit i wg. nich przy takim zużyciu oleju w boxerze turbodoładowanym remont mija się z celem. Podobno zasilanie lpg także może trochę zwiększyć konsumpcję, ale tą hipotezę słyszałem tylko z jednego źródła.

Link to comment
Share on other sites

Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę  pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy?

Co to znaczy sporo?

Link to comment
Share on other sites

 

 

a średnia nie przekracza 300ml/1000km.
Też tak mam. To nic strasznego. Niektóre egzemplarze zużywają więcej, niektóre mniej. Dopiero jak osiągniesz 1 litr/ 1000 km - czas na remont.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kiedyś radziłem się w tej sprawie mailowo warsztatu Carfit i wg. nich przy takim zużyciu oleju w boxerze turbodoładowanym remont mija się z celem.

 

I dalej to podtrzymuje ! norma ( 0.7-1.0 ) oczywiście zawyżona przez wszystkie koncerny , ale 300ml/1000km nie świadczy że silnik jest do remontu ! . Może rownież przepuszczać turbo . Moim skromnym zdaniem , jeśli silnik pracuje równo, nie ma missfire ( wypadania zapłonu ) , auto ma moc , i bierze np. większe ilosci oleju pod koniec interwału serwisowego , nie ma sie czym stresować . Oczywiscie mówimy o seryjnym silniku. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Moj 2.0 N/A z 2006 w ogóle nie bierze oleju, przy 135000km przebiegu.

Każdy silnik spala olej. Większe lub mniejsze ilości.

Regularnie sprawdzam na bagnecie i nie widać różnicy. Jeśli więc coś bierze to tak mało, że trudno stwierdzić ile.

Link to comment
Share on other sites

Witam,podłącze sie do tematu odnosnie brania oliwy mi po remoncie jak mi sie wydawało u dobrego mechanika bierze 800ml na 1000km. W odpowiedzi usłyszałem te silniki tak mają 2.5 xt.

 

Co wchodziło w zakres remontu?

Generalnie to bierze sporo.

Link to comment
Share on other sites

Bierze mega sporo chyba zapomniało sie mechanikowi założyć nowych pierscieni. Szlifowanie głowic nowe gniazda wszystkie panewki juz dokładnie nke pamietam jakie graty jeszcze wymienił ale sporo tego było. A co gorsza serce zostało zle złożone tak na szybko bo opaski nie dokrecone rozwalona lambda stukowy. Jak na razie auto stoi juz na innym warsztacie bo nie da rady nim jezdzic stracił moc szarpie dusi sie ogolnie masakra. Nowy mechanior juz jest na 100% ogarniety i szuka przyczyny takiego zachowania auta.

Link to comment
Share on other sites

Bierze mega sporo chyba zapomniało sie mechanikowi założyć nowych pierscieni. Szlifowanie głowic nowe gniazda wszystkie panewki juz dokładnie nke pamietam jakie graty jeszcze wymienił ale sporo tego było. A co gorsza serce zostało zle złożone tak na szybko bo opaski nie dokrecone rozwalona lambda stukowy. Jak na razie auto stoi juz na innym warsztacie bo nie da rady nim jezdzic stracił moc szarpie dusi sie ogolnie masakra. Nowy mechanior juz jest na 100% ogarniety i szuka przyczyny takiego zachowania auta.

Powiem Ci ze że szukać nie musi przyczyny. Jak on bierze ci tyle oliwy to chyba jasne

 

Wysłane z mojego Honor 7.

Link to comment
Share on other sites

Tak z ciekawości. Ile oleju wchodzi pomiędzy kropka na bagnecie minimum do maximum ? Silniczek 2.0 N/A FB20 :)

 

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Około pół litra, z tego co zauważyłem.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...