Pioo Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Witam, Zauważyłem ostatnio, że mój forek 2.0 NA (2007r, 138tys km) bierze ok 150-200ml na 1000km. Z racji, że mam go dopiero od pół roku zwracam sie z pytaniem czy takie ilości przekraczają dopuszczalne zużycie i z jakimi naprawami może się to wiązać. Jeszcze jedno, rozumiem, że wskaźniki na bagnecie typu wcięcie lub dziurki są nie istotne. Poziom oleju powinien być mierzony na powierzchni "zagiętej" czy może się mylę?? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Jak mierzyć olej: LINK 150-200 ml bym się nie przejmował (już się nie przejmuję ), gdyby to była wersja turbo. Wolnossaki na takie przypadłości raczej nie cierpią... aLe takie zużycie oleju to i tak kosztowo grosze w porównaniu to remontu który musiałby zostać wykonany żeby temu zapobiec. Na jakim oleju jeździsz obecnie? Jakie parametry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoń Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 No rzeczywiście jak na wolnossaka to trochę za dużo niż średnia dla tego silnika. Bierze tyle co moje STI.... Czy ten przebieg to autentyczny ? Ja swojego forka 2.0 N/A 2007r. sprzedałem niedawno z przebiegiem 125 kkm i nigdy nie dolewałem nic..... zero brania. Raczej nogę mam dynamiczną.... zawsze rozgrzewałem auto i pilnowałem przebiegów i regularnych serwisów. Zmień olej, poobserwuj co i jak, zobacz od spodu co się dzieje czy wszystkie uszczelnienia są ok.... podejrzewam, że to branie oleju może nie zmniejszyć się już..... ale z drugiej strony 150-200 ml to jeszcze nie jakiś horror.... przecież nie będziesz robił remontu...... a dymi coś ten forek , chociaż przy takim zużyciu pewnie nie, może powoli coś nie tak z pierścieniami tłokowymi ? Ja bym zrobił przegląd + olej i obserwacja.... w razie pogorszenia do serwisu na diagnostykę. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 czyli na 15k km 2,5 litra- sporo ale dramatu jeszcze nie ma. Pamietam ze w Hondach zmiana na mobila 5w50 czy valvoline maxlife 5w40 zmniejszała pobor oliwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioo Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Ok, pomiar poziomu oleju był zrobiony nie prawidłowow. Nie mniej jednak wymieniłem olej na nowy (MOTUL 5W40) i będę teraz regularnie obserwował poziom. Pytanie, czy to normalne, że olej w benzyniaku po przejechaniu 8k km był czarny jak smoła?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 Olej brudny = silnik (benzynowy) czysty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Moj 2.0 N/A z 2006 w ogóle nie bierze oleju, przy 135000km przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy? Sporo tzn. ile? Mój, też turbo, ale 2.0, przez ostatnie 10 tyś km wypił mniej-więcej 2,5l motula 8100 5w40. Jakiś czas temu, przez moment, myślałem o remoncie, bo po jeździe autostradowej wydawało mi się,że spalił oleum jakoś podejrzanie dużo. Zacząłem jednak dokładnie zapisywać zużycie względem przejechanego w różnych warunkach dystansu i po dokładniejszej obserwacji okazało się, że spalanie oleju utrzymuje się na równych poziomach w zależności od obciążenia silnika, co jest normalne, a średnia nie przekracza 300ml/1000km. Kiedyś radziłem się w tej sprawie mailowo warsztatu Carfit i wg. nich przy takim zużyciu oleju w boxerze turbodoładowanym remont mija się z celem. Podobno zasilanie lpg także może trochę zwiększyć konsumpcję, ale tą hipotezę słyszałem tylko z jednego źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Mój forek też sporo pije oliwy,wychodzi jakoś żę pasowało by zmienić lepkość,na chwilę obecną lany był olej Valvoline max life 5w30,na jaki by zmienić żeby zredukować to chlanie oliwy? Co to znaczy sporo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 a średnia nie przekracza 300ml/1000km. Też tak mam. To nic strasznego. Niektóre egzemplarze zużywają więcej, niektóre mniej. Dopiero jak osiągniesz 1 litr/ 1000 km - czas na remont. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Kiedyś radziłem się w tej sprawie mailowo warsztatu Carfit i wg. nich przy takim zużyciu oleju w boxerze turbodoładowanym remont mija się z celem. I dalej to podtrzymuje ! norma ( 0.7-1.0 ) oczywiście zawyżona przez wszystkie koncerny , ale 300ml/1000km nie świadczy że silnik jest do remontu ! . Może rownież przepuszczać turbo . Moim skromnym zdaniem , jeśli silnik pracuje równo, nie ma missfire ( wypadania zapłonu ) , auto ma moc , i bierze np. większe ilosci oleju pod koniec interwału serwisowego , nie ma sie czym stresować . Oczywiscie mówimy o seryjnym silniku. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Może rownież przepuszczać turbo A jak można to sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Moj 2.0 N/A z 2006 w ogóle nie bierze oleju, przy 135000km przebiegu. Każdy silnik spala olej. Większe lub mniejsze ilości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 (edytowane) Może rownież przepuszczać turboA jak można to sprawdzić? Np zaolejony dolot, nadmierne dymienie. Edytowane 19 Maja 2016 przez monsieurboxeur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Moj 2.0 N/A z 2006 w ogóle nie bierze oleju, przy 135000km przebiegu. Każdy silnik spala olej. Większe lub mniejsze ilości. Regularnie sprawdzam na bagnecie i nie widać różnicy. Jeśli więc coś bierze to tak mało, że trudno stwierdzić ile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek 01 Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Witam,podłącze sie do tematu odnosnie brania oliwy mi po remoncie jak mi sie wydawało u dobrego mechanika bierze 800ml na 1000km. W odpowiedzi usłyszałem te silniki tak mają 2.5 xt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Witam,podłącze sie do tematu odnosnie brania oliwy mi po remoncie jak mi sie wydawało u dobrego mechanika bierze 800ml na 1000km. W odpowiedzi usłyszałem te silniki tak mają 2.5 xt. Co wchodziło w zakres remontu? Generalnie to bierze sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek 01 Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Bierze mega sporo chyba zapomniało sie mechanikowi założyć nowych pierscieni. Szlifowanie głowic nowe gniazda wszystkie panewki juz dokładnie nke pamietam jakie graty jeszcze wymienił ale sporo tego było. A co gorsza serce zostało zle złożone tak na szybko bo opaski nie dokrecone rozwalona lambda stukowy. Jak na razie auto stoi juz na innym warsztacie bo nie da rady nim jezdzic stracił moc szarpie dusi sie ogolnie masakra. Nowy mechanior juz jest na 100% ogarniety i szuka przyczyny takiego zachowania auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Bierze mega sporo chyba zapomniało sie mechanikowi założyć nowych pierscieni. Szlifowanie głowic nowe gniazda wszystkie panewki juz dokładnie nke pamietam jakie graty jeszcze wymienił ale sporo tego było. A co gorsza serce zostało zle złożone tak na szybko bo opaski nie dokrecone rozwalona lambda stukowy. Jak na razie auto stoi juz na innym warsztacie bo nie da rady nim jezdzic stracił moc szarpie dusi sie ogolnie masakra. Nowy mechanior juz jest na 100% ogarniety i szuka przyczyny takiego zachowania auta.Powiem Ci ze że szukać nie musi przyczyny. Jak on bierze ci tyle oliwy to chyba jasne Wysłane z mojego Honor 7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek 01 Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Ciśnienie trzyma. A co masz na mysli pisząc że to jasne bo mowiac szczerze to ja juz załamany jestem. Nie zniose kolejnego remontu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Nie wymienił pierścieni, ułożyły się już inaczej przy zakładaniu i nie trzymają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek 01 Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Może i masz racje tylko auto po resecie eku jeździ normalnie dopiero po paru dniach zaczyna mulić wiec pierscienie nie są przyczyną . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Tak z ciekawości. Ile oleju wchodzi pomiędzy kropka na bagnecie minimum do maximum ? Silniczek 2.0 N/A FB20 Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Tak z ciekawości. Ile oleju wchodzi pomiędzy kropka na bagnecie minimum do maximum ? Silniczek 2.0 N/A FB20 Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Około pół litra, z tego co zauważyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się