Wiatrak Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 (edited) Cześć, orientujecie się którego wskaźnika się słuchać przy mierzeniu ciśnienia w oponach? Czy te na stacjach mają certyfikaty? Naszło mnie, bo w weekend jak zacząłem sprawdzać ciśnienie opon to: - pompka nożna pokazała średnio 2,3 BAR, - wskaźnik elektroniczny 1,75 BAR, - pompka elektryczna, pewnie popsuta, będę reklamował coś koło 1,5 BAR. Przy okazji tankowania sprawdzę na stacji ile pokazuje i tu chciałbym by ten pomiar był pomiarem wzorcowym, bo czegoś muszę się trzymać. Tak więc, naprawdę nie wiem jakie mam ciśnienie w kołach, bazuję tylko na wzroku, że ugięcie opony nie jest za duże (flak) i nie małe (kamień). Często się przekomarzamy jakie ciśnienie jest dobre itp. ale przyrządy pomiarowe mają ogromy rozrzut więc tak naprawdę nie wiadomo kto ile ma. Pozdrowienia. Edited May 5, 2015 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 podjedź na stację diagnostyczną i sprawdź, porównaj wyniki ze swoim i trzymaj się różnicy wskazań. Na SKP, gdzei jeżdżę mają fajny, elektroniczny moduł na ścianie z okropnie długim wężem, nie robią problemów jak się chce sprawdzić ciśnienie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasiem Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Tym na stacjach benzynowych raczej bym nie wierzył. Jakiś czas temu któraś gazeta motoryzacyjna robiła testy i słabo to wyglądało - już teraz dobrze nie pamiętam, ale nie wiem czy znaleźli chociaż jedną stację na której było prawidłowe wskazanie. Za to w teście dobrze wypadł taki ciśnieniomierz: http://kufieta.pl/oferta-2/cisnieniomierz-do-samochodow-osobowych/ - jakieś tam odchyłki od pomiaru wzorcowego miał, ale generalnie wypadł jako jeden z lepszych. A jeszcze uwzględniając cenę (góra kilkanaście złotych) to wręcz rewelacja Sam taki mam i na stacjach co najwyżej dopompowuje ale ciśnienie mierzę właśnie takim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Kura myślałem, że cyfrowe na Orlenie działają jak należy Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 (edited) Kura myślałem, że cyfrowe na Orlenie działają jak należy U mnie na Orlenie 0,3 atm "przewala" (tzn pompuje z górką), ale myślę, że na każdym jest inaczej Edited May 5, 2015 by sjak Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnoldpe Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Kura myślałem, że cyfrowe na Orlenie działają jak należy U mnie na Orlenie 0,3 atm "przewala" (tzn pompuje z górką), ale myślę, że na każdym jest inaczej No to jak 0.3 to nie ma tragedii. Ostatnio dziko się trzymam 2.0 na 1.9. Więcej może być aby tylko nie okazało się, że jeżdżę na 1.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
555marcin Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 podjedź na stację diagnostyczną i sprawdź, porównaj wyniki ze swoim i trzymaj się różnicy wskazań. "Swój" nie koniecznie liniowo będzie błąd przenosił Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 (edited) Ja zawsze jadę tam gdzie mi zmieniali koła. Sprzęt mają dobry, w razie potrzeby można coś (np. wentylki) wymienić Edited May 5, 2015 by piotruś Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozarek Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 (edited) "Swój" nie koniecznie liniowo będzie błąd przenosił pewnie, że nie będzie ale mając jakiś tam pkt odniesienia wolę trzymać określoną różnicę do czegoś porządnego niż zgadywać i pompować losowo na stacjach. A co do cyfrowych, zdecydowanie bardziej ufam tym klasycznym. Edited May 5, 2015 by ozarek Link to comment Share on other sites More sharing options...
ccwrc Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Tym na stacjach benzynowych raczej bym nie wierzył. Jakiś czas temu któraś gazeta motoryzacyjna robiła testy i słabo to wyglądało - już teraz dobrze nie pamiętam, ale nie wiem czy znaleźli chociaż jedną stację na której było prawidłowe wskazanie. Za to w teście dobrze wypadł taki ciśnieniomierz: http://kufieta.pl/oferta-2/cisnieniomierz-do-samochodow-osobowych/ - jakieś tam odchyłki od pomiaru wzorcowego miał, ale generalnie wypadł jako jeden z lepszych. A jeszcze uwzględniając cenę (góra kilkanaście złotych) to wręcz rewelacja Sam taki mam i na stacjach co najwyżej dopompowuje ale ciśnienie mierzę właśnie takim. No proszę. W jego produkcji doszli już chyba do perfekcji. Ja używam dokładnie tego ciśnieniomierza od lat 90 (jednego - kiela 20lat), cały czas jest tak samo dokładny jak ciśnieniomierz w moim ASO. Z tego co widzę to kosztuje poniżej 10zł: http://allegro.pl/listing/listing.php?description=1&order=m&string=kufieta+ci%C5%9Bnieniomierz&bmatch=seng-v6-sm-isqm-2-default-0113 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Jeszcze trzeba pamietac ze na zimno moze być duuuuuzo mniej niż na cieplo. Kiedy i ile to juz opowieść tysąca i jednej nocy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ccwrc Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Jeszcze trzeba pamietac ze na zimno moze być duuuuuzo mniej niż na cieplo. Kiedy i ile to juz opowieść tysąca i jednej nocy. Ciśnienie w oponach sprawdza się tylko na zimno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Tak ucza na kursie do prawajazdy natomiast do upalanka to inna kołysanka Link to comment Share on other sites More sharing options...
ccwrc Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Tak ucza na kursie do prawajazdy natomiast do upalanka to inna kołysanka I na pewno chodzi Ci o tego wolnossącego Forka, którym jeździ Wiatrak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Mojego forka dyszla też to dotyczy. Sorki ale nie na srajfonie nie widzę a z pamięci skojazylem wiatraka z wiatrakiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted May 6, 2015 Author Share Posted May 6, 2015 (edited) Faktem jest, że była różnica jakieś 0,2 - 0,5 BAR'a pomiędzy oponami w słońcu i w cieniu... To może zdradzić i te w cieniu można przeholować z pompowaniem. Edited May 6, 2015 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajac_am Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Ja odkad napompowalem na stacji 4,5, a pokazywalo 2, to juz zawsze sprawdzam swoim elektronicznym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted May 6, 2015 Author Share Posted May 6, 2015 No a mój chiński elektroniczny badziew zaniża jakieś 15% :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Ja też używam Kufiety i sprawdza się bardzo dobrze, nie ufam żadnym innym. Był nawet jakiś test chyba w Auto Świat gdzie wypadł najlepiej. Mam ten komfort że parkuję w garażu podziemnym gdzie jest zawsze taka sama temperatura (10-12 stopni) ale tak się zastanawiam, czy na pewno pomiar zawsze w garażu jest właściwy? W sensie, czy to nie robi różnicy że raz na dworze jest +30 a innym razem -20? Czy nie powinno się raczej mierzyć "na zimno" ale jednak w warunkach w jakich się jeździ? Co myślicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Ja również mam Kufiete. Wskazania mam identyczne jak mój zakład oponiarski przy wymianie kół. Kompresorów na stacji nie używam bo mam kompresorek w bagażniku. Do pomiaru zawsze wskaźnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Jak kogos bardzo interesuje ciśnienie i zmiany z temperaturą to warto zakupic diwajs di ciąglego kontrolowania cisnienie. Kostuje ~150€i nie trzba nic wiercić w felgach tylko zaklada sie czapeczki na wentylle Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 (edited) Jak sądzicie, czy poprzez sterowanie ciśnieniem tylnych kół jest możliwe osiągnięcie w Subaru zachowania auta RWD? Czy może w ogóle koncepcyjnie jest to nieosiągalne (przód zawsze napędzany). Ktoś robił takie testy? Jeżeli tak, o ile zmniejszane było ciśnienie? Edited February 3, 2019 by subleo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karenz Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 wiskoze zabijesz taką zabawą A w temacie manometrów pewien wulkanizator wyjawił mi pewną prawdą. Po jednym upadku większość manometrów zaczyna źle pokazywać dlatego te przy pompkach które jeżdżą w samochodach od wstrząsów przekłamują. Najlepiej mieć swój manometr trzymać go w garażu i pilnować go jak w oczka w głowie. Ja raz dałem komuś potpąpować koło w taczce i już zegar startował od 0,5 bara ... na szczęście to było badziewie z lidla za 30 zł. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 Z tymi manometrami w tanich kompresorach to loteria. Kupilem kiedyś kompresorek za ok 120. Sprawdziłem czy wskazuje dobrze. Wziąłem go do pracy (duży zakład produkcyjny) porównałem wskazania. Pokrywały się tylko w okolicy 4 bar. Poza tym zakresem mocno się rozjeżdżał. Pompował np 2 bary a w rzeczywistości były 3.Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasz_555 Posted February 4, 2019 Share Posted February 4, 2019 W dniu 3.02.2019 o 12:40, subleo napisał: Jak sądzicie, czy poprzez sterowanie ciśnieniem tylnych kół jest możliwe osiągnięcie w Subaru zachowania auta RWD? Sabo, nie idźcie tą drogą. Ogólnie nie ma to sensu. Zniszczysz opony, ucierpi napęd, a efekt dalej będzie niezadowalający. Co gorsze można sobie krzywdę zrobić. Nawet RWD potrafi wypluć przodem bo się niektórym wydaje, że wystarczy w takim aucie gaz do uzyskania nadsterowności. Fizyki się nie oszuka, rozłożenie masy w każdym napędzie ma kluczowe znaczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now