Karas Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 godne polecenia sa opony z pierwszej 15: http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/wielki-test-50-opon/ej5lx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
impreza555 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) ja jeżdziłem na regenerowanych profil alpiner wzór nokian hakkapellita 4 zimy teraz jeżdzę na profil z bieznikiem continentala ts 790 ceny ok 100-120 zł sztuka, nowe nie regenerowane ok 200 -300 zł zaznaczam felgi 15 cali.polecam nokiana lub continenetala z nowych opon te dwie marki zreszta maja wysokie opinie uzytkowników i w testach Edytowane 11 Lutego 2015 przez impreza555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) kup cos markowego - nie chinczyka- z bieznikiem w ksztalcie jodelki a bedziesz zadowolony Chińczyk nie wchodzi w grę. Nokianami WR D3, tylko nie wiem czy indeks nośności 102, to nie za twardo będzie? Uniroyal ms plus 77, sprawdza się w XT? Wydaj emi się , że oba modele są dobre na czarną ewen.mokrą trasę. O Nokianach pisałem wcześniej i ja bym drugi raz ich nie kupił, bardziej D3. Uniroyale miałem w mocnym RWD i tragedii nie było, jeśli cena gra istotna rolę..... Cena nie jest decydująca przy wyborze opon, ale nie chciałbym przepłacić za coś, co nie jest warte swoje ceny. Wydaje mi się, że lepiej kupić jednak co 3-4 sezony nowe gumy (klasy nokian, semperit, unirorayal) niż jeździć, tak jak ja 5-6 zim na tych samych Dunlopach. Niestety po takim okresie nie są to już te same, tak dobre opony. Gdybym obecnie musiał się udać w daleką trasę, to na pewno musiałbym kupić nowe - straciłem do nich zaufanie po ostatnich jazdach. Edytowane 11 Lutego 2015 przez karol76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homi Opublikowano 26 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 (edytowane) Pomimo, że zbliża się do nas bardziej lato niż zima po zakupie zaczynam uzbrajać Imprezę w niezbędne akcesoria. Obecnie jeżdżę na standardowych letnich alu 205/55/R16. Chciałbym kupić stalówki na zimę i mieć komplet opon w rozmiarze 195/65/R15. Czy to dobry wybór? Edytowane 26 Maja 2015 przez Homi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 (edytowane) Pomimo, że zbliża się do nas bardziej lato niż zima po zakupie zaczynam uzbrajać Imprezę w niezbędne akcesoria. Obecnie jeżdżę na standardowych letnich alu 205/55/R16. Chciałbym kupić stalówki na zimę i mieć komplet opon w rozmiarze 195/65/R15. Czy to dobry wybór? Węższe i wyższe opony sprawdzą się , ale stalówki już niekoniecznie, bo pordzewieją od soli na bank Proponuję poszukać używanych ale prostych aluminiowych obręczy subaru o prostym wzorze (np. 5 ramion). Mam tak i jest to optymalne rozwiązanie IMO. Wszystko za cenę nowych stalówek... Za to zapominasz o drugim komplecie śrub (inne gniazda mocowań, stówka co najmniej), kołpakach (ze 3 stówki za ori, problem jak zgubisz 1), rdzy (kilka stówek za renowację co roku), auto zdecydowanie zyskuje na wyglądzie (bezcenne) Byłbym zapomniał. Jeśli nie jeździsz ostro, głównie w cyklu miejskim dom-praca-dom, to rozważ alternatywę w postaci opon całorocznych na 1 komplecie kół. Kosztują trochę więcej od sezonowych, ale zapominasz kolejce u gumiarza dwa razy w roku (stówka w kieszeni) Edytowane 17 Czerwca 2015 przez WPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homi Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Proponuję poszukać używanych ale prostych aluminiowych obręczy subaru o prostym wzorze (np. 5 ramion). Mam tak i jest to optymalne rozwiązanie IMO. Wszystko za cenę nowych stalówek... Za to zapominasz o drugim komplecie śrub (inne gniazda mocowań, stówka co najmniej), kołpakach (ze 3 stówki za ori, problem jak zgubisz 1), rdzy (kilka stówek za renowację co roku), auto zdecydowanie zyskuje na wyglądzie (bezcenne) Cenna uwaga, chyba poszukam. Najwięcej jest felg Subaru z Forestera, będą pasować do Imprezy? Byłbym zapomniał. Jeśli nie jeździsz ostro, głównie w cyklu miejskim dom-praca-dom, to rozważ alternatywę w postaci opon całorocznych na 1 komplecie kół. Kosztują trochę więcej od sezonowych, ale zapominasz kolejce u gumiarza dwa razy w roku (stówka w kieszeni) Niestety w rejonach podgórskich zimówki się przydają. 200m różnicy poziomu dom-praca robi swoje. Ale w końcu po to jest Subaru... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Najwięcej jest felg Subaru z Forestera, będą pasować do Imprezy? Niestety w rejonach podgórskich zimówki się przydają. 200m różnicy poziomu dom-praca robi swoje. Ale w końcu po to jest Subaru... Szukaj felg z takim samym ET jak letnie. Do legacy kupiłem zimowe R16/5x100/ET55. Ogumienie 205/55/R16 Nokian WR D3 oceniam na 5 z plusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homi Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Hmn, teraz zacząłem się zastanawiać czy mi tarcza 294mm wejdzie do felg 15. Jest jakiś sposób, żeby to sprawdzić (poza empirycznym)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Hmn, teraz zacząłem się zastanawiać czy mi tarcza 294mm wejdzie do felg 15. Jest jakiś sposób, żeby to sprawdzić (poza empirycznym)? Zdaje się, że temat był już wałkowany przez imprezowiczów... http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/44127-s-felgi-braid-acropolis-15-cali/#unread http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/72054-felga-6x15-et-20-wejdzie-do-gc/?hl=%2Bfelga+%2Bczterot%C5%82oczek#entry2040734 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzejk Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Mógłby ktoś polecić zimówki w rozmiarze 205/50 r17 do STI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homi Opublikowano 6 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2015 (edytowane) Dla chcących zmienić opony zimowe w tym sezonie. Znane i lubiane opony Nokian WR D3 mają swojego następcę - WR D4. Według opisu mają lepiej hamować na mokrym. http://www.nokiantyres.com/company/news-article/the-new-nokian-wr-d4-winter-tyre-masters-the-varying-central-european-winter-weather/ Edytowane 7 Lipca 2015 przez Homi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Temperatury raczej nie skłaniają nas do myślenia o zimie, ale ja postanowiłem kupić teraz zimówki - ceny zachęcają. Wymyśliłem sobie Nokiany WR, ale nie wiem czy D3, czy A3 ? Wydaje mi się, że D3 lepiej poradzą sobie na śniegu, za to A3 powinny mieć lepszą przyczepność w pozostałych warunkach jakie spotykamy zimą. Co wybrać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Proponuję poszukać używanych ale prostych aluminiowych obręczy subaru o prostym wzorze (np. 5 ramion) też tak polecam i nadodatek polcam ENZO H j6,5 et 38 bo wtedy wystsją na zewnątrz jak oem et48 7j od wiesnikowo...yhy czytaj grypy vw bardzo tanie do kupienia plus mały adapterek dostępny u oponiarzy Aa, pasują idealnie do 4 tłoczka jak kupisz et48 to nie dość, że koła się chowają w nadkolach i wygląda to śmiesznie jak w golfie 2 to jeszcez 4 pot nie pasują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Ktoś mnie może oświecić co to za opony ?http://allegro.pl/federal-himalaya-suv-p215-65r16-102h-xl-97ag6afe-i5271552828.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Temperatury raczej nie skłaniają nas do myślenia o zimie, ale ja postanowiłem kupić teraz zimówki - ceny zachęcają. Wymyśliłem sobie Nokiany WR, ale nie wiem czy D3, czy A3 ? Wydaje mi się, że D3 lepiej poradzą sobie na śniegu, za to A3 powinny mieć lepszą przyczepność w pozostałych warunkach jakie spotykamy zimą. Co wybrać ? Elmo D3 są ok. Ciekawostka, w sezonie widywałem wiele ofert na przecenione A3 (zwłaszcza radzieckie), a D3 z fińskiej fabryki musiałem trochę poszukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Ktoś mnie może oświecić co to za opony ?http://allegro.pl/federal-himalaya-suv-p215-65r16-102h-xl-97ag6afe-i5271552828.htmlJa mogę, jeździłem na takich dwie zimy w Outbacku. Na śniegu rewelacja, chyba nawet lepsze niż Nokian Hakkapellita 5,które mam w Imprezie. Na asfalcie miekka mieszanka trochę pływa, ale tragedii nie ma. Jedyny minus, to taki, że trochę ciężko się je wyważa.Ja byłem z nich bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Temperatury raczej nie skłaniają nas do myślenia o zimie, ale ja postanowiłem kupić teraz zimówki - ceny zachęcają. Wymyśliłem sobie Nokiany WR, ale nie wiem czy D3, czy A3 ? Wydaje mi się, że D3 lepiej poradzą sobie na śniegu, za to A3 powinny mieć lepszą przyczepność w pozostałych warunkach jakie spotykamy zimą. Co wybrać ? Elmo D3 są ok. Ciekawostka, w sezonie widywałem wiele ofert na przecenione A3 (zwłaszcza radzieckie), a D3 z fińskiej fabryki musiałem trochę poszukać. Kupiłem ostatecznie A3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Próbował ktoś wstawić do Forka MY13 nieco węższe niż seryjne 225/60/17 ? Myślę o zamianie na TS830P 215/65/17. Powinny być nieco lepsze na śniegu. Jeżeli spadnie w tym roku Boję się tylko czy nie będzie za wąska. Z drugiej strony miałem takie w OBK MY10 i sprawowały się bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Próbował ktoś wstawić do Forka MY13 nieco węższe niż seryjne 225/60/17 ? Myślę o zamianie na TS830P 215/65/17. Powinny być nieco lepsze na śniegu. Jeżeli spadnie w tym roku Boję się tylko czy nie będzie za wąska. Z drugiej strony miałem takie w OBK MY10 i sprawowały się bardzo dobrze. Niech przemówi doświadczenie: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7799-jakie-opony-zimowe-do-szuwarka-było-zimówki/?p=1931678 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Pamiętam tą dyskusje Dlatego do OBK zapodałem TS830P ale obecny Forek jest znacznie wyższy i mam obawy czy nie będzie za bardzo "bujało". 215/65 to już całkiem spory "balon".... Z drugiej strony XT ma sztywniejszy zawias stąd moje pytanie. Może ktoś już przerabiał temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 Pamiętam tą dyskusje Dlatego do OBK zapodałem TS830P ale obecny Forek jest znacznie wyższy i mam obawy czy nie będzie za bardzo "bujało". 215/65 to już całkiem spory "balon".... Z drugiej strony XT ma sztywniejszy zawias stąd moje pytanie. Może ktoś już przerabiał temat. Do odważnych świat należy Mam w legacy zimowe 205/55/R16 i w stosunku do letnich 215/45/R17 są odczuwalnie bardziej komfortowe na nierównościach, ale wymagają trochę większej uwagi na zakrętach. Myślę, że w twoim przypadku będzie podobnie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2015 chyba tak zrobię. Przede wszystkim zależy mi na "sprawności" po śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniooo Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Witam. Zima coraz bliżej, więc i mnie dopadł odwieczny dylemat. Szukam czegoś 215/60 R16, czyli do Forka z podpisu chyba standard. Poprzedni właściciel używał Pirelli SottoZero Winter 210 Serie II. Bardzo chwalił. Teraz są Serie III - ponoć sporo pozytywów zbierają. Po przestudiowaniu sporej części tego wątku widzę, że przewijają się jeszcze: Nokian WR D3 Vredestein Wintrac Xtreme S Hankook Winter i*cept evo2 W320 Te chyba najczęściej mi się powtarzały. Te Pirelli w zasadzie mnie przekonują, ale może ktoś z Was rzuci jakimś fajnym pomysłem jeszcze i coś tam innego poleci. Także czekam. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 (edytowane) A goodyear rozważałeś? W dramowozie mam od lukassa UG7 chyba z plusem a w forku UGW3 Na pewno UGW3 mogę pochwalić za trwałość i generalnie działają a UG7 za wszystko oprócz trwałosci bo mam je dopiero jednen sezon więc nie wiem jaka jest uch wytrzymałość. Edytowane 20 Września 2015 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniooo Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 A rzucę okiem - dzięki za cynk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się