Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

carfit, zapomniałeś o wyważaniu w miarę zużycia - czasem starczy jedno hamowanie i jest co wyważać ;-)

 

tak dokladnie, to jest to co mówiłe opona się potrafi przsuwać na feldze podczas gawałtownych hamowań, jeżli ktoś jeździ jak babcia po pączki jetem prawie pewien że raz dobrze wyważone koło wystarczy na co najmniej dwa sezony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KWyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę.

 

A co wrzucić? Bo po takim przebiegu opon nie ma... :twisted:

 

optymista :mrgreen: mi starczyły re070 na 4000 km. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Natomiast nadal nie wiem, jak dziala ten tryb zimowy w AT, eny ajdias?

Eny. Ajdijas

Tryb zimowy A/T (używać można, a wręcz wskazane jest, na bardzo śliskich nawierzniach, także poza zimą) działa w ten sposób, że skrzynia prełącza tylko pomiędzy 2. a 4. biegiem (o ile wajchy nie przestawisz poza "D" - n.p. na 3 albo 2).

 

Chdzi o zredukowanie momentu obrotowego na kołach, tak aby nie zrywać przyczepności. Po prostu (niezależnie od LSD) tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego - więc jak się przyczepność którymś kołem zerwie to już jest trochę przesrane dla napędu, pomimo wiskozy (M/T) czy elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego (A/T).

 

Tak jest przynajmniej w Forysiu, a co do OBK to zgaduję, że jest podobnie.

 

(Jak coś pokićkałem to poprawcie.)

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto idzie o zakład? Wyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. W 95% przypadków wychodzą rozbierzności w wywazeniu. Czasami minimalne ale zawsze. Zresztą, jak ktoś robi 10-15 tyś w roku to niema poco. Ja w roku robię 80-90 tyś więc raczej preferuję profilaktyczne wyważanie. Nie lubię jak mi kierownicą targa.

 

Ja idę o taki zakład: weź koło wyważ zdejmij z wyważarki i jeszcze raz założ. I się zdziwisz w 95% ze jest róznica ok 5gr. Potem poproś tego szpeca co Ci wyważał uby właczył przycisk dokładnej tolerancji i zobaczysz jaka jest ustawiona!!! W większości gumiarzy co idą na ilość tolerancja ustawiona jest 10-15 gramów !!!, po to żeby szybciej wyważać i nie pieprzyć się z dodatkowymi odważnikami!!! Wiem to bo mam naprawde dobrą wyważarkę, i robiłem rózne eksperymenty. Nie wiem czy wiesz ale żeby wyważarka dobrze wyważała trzeba ją kalibrować po wyważaniu ok 100 opon , ciekawy jestem kto to robi . Ja tak bo chce mieć w swoich autjkach wszystko idelanie. :razz:

 

Carfit, źle mnie tu zrozumiałeś. Nie mówiłem o tym, żeby 2 razy pod rząd wyważać raz po razie. Mówiłem o tym, że po ok 10-15000km jazdy zmieni się wyważenie koła (nawet przy normalnej jeździe). Chyba nie zaprzeczysz temu? Zrobiłem już autami łącznie ponad 600.000 km więc coś mogę z praktyki powiedzieć o kołach chyba no nie? Czasami faktycznie po tych 15000 wyjdzie 5gr a czasem 20gr i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto idzie o zakład? Wyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. W 95% przypadków wychodzą rozbierzności w wywazeniu. Czasami minimalne ale zawsze. Zresztą, jak ktoś robi 10-15 tyś w roku to niema poco. Ja w roku robię 80-90 tyś więc raczej preferuję profilaktyczne wyważanie. Nie lubię jak mi kierownicą targa.

 

Ja idę o taki zakład: weź koło wyważ zdejmij z wyważarki i jeszcze raz założ. I się zdziwisz w 95% ze jest róznica ok 5gr. Potem poproś tego szpeca co Ci wyważał uby właczył przycisk dokładnej tolerancji i zobaczysz jaka jest ustawiona!!! W większości gumiarzy co idą na ilość tolerancja ustawiona jest 10-15 gramów !!!, po to żeby szybciej wyważać i nie pieprzyć się z dodatkowymi odważnikami!!! Wiem to bo mam naprawde dobrą wyważarkę, i robiłem rózne eksperymenty. Nie wiem czy wiesz ale żeby wyważarka dobrze wyważała trzeba ją kalibrować po wyważaniu ok 100 opon , ciekawy jestem kto to robi . Ja tak bo chce mieć w swoich autjkach wszystko idelanie. :razz:

 

 

 

Carfit, źle mnie tu zrozumiałeś. Nie mówiłem o tym, żeby 2 razy pod rząd wyważać raz po razie. Mówiłem o tym, że po ok 10-15000km jazdy zmieni się wyważenie koła (nawet przy normalnej jeździe). Chyba nie zaprzeczysz temu? Zrobiłem już autami łącznie ponad 600.000 km więc coś mogę z praktyki powiedzieć o kołach chyba no nie? Czasami faktycznie po tych 15000 wyjdzie 5gr a czasem 20gr i więcej.

 

Tak zgadzam się z Toba w 100% bo tak jest ! ale ja napisałem że nawet nie musisz przejeżdząć 10-15k km żeby były różnice. Bicia na kierownicy odczuwalne sa generalnie od 10gr. 5 gr. praktycznie nie wyczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj mocno potestowałem te nowe Goodyeary Performance. Po prostu bajka :!: :!: :!: Oczywiście testowałem przy mocno padającym deszczu, na bardzo krętych drogach oklice Gródka-Zakliczyna. Nie pisze tu jako autoreklama bo je sprzedaję ( już ich nie ma i prawdobodobnie nie bedzie) ale jako naprawde obiektywna opinię. Trzyma na zakretach jak wściekła, odprowadza wode perfekcyjnie, jestem baaardzo zadowolony. Jak ktoś ma jeszcze okazje je kupic niech kupuje, co prawda nie wiem jak na śniegu, ale to mnie akurat mniej martwi, w kóńcu to czterołap, więc sobie poradzi.

Porównał bym to tak jak najlepsza opona letnia w konfrontacji z RE070. Taka jest różnica!!!

Na mokrym naprawde fenomenalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mocno potestowałem te nowe Goodyeary Performance. Po prostu bajka

Rozumię,że auto Daniela juz gotowe... :wink: :mrgreen:

 

No prawie, stoi u blacharza :mrgreen: ale sie szybko uwijają :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie po wielu dniach zadumy :lol: zakupiłem nowe Dunlopy SP Winter SPORT M3, 17" 205/50 czyli trochę węższe i wyższe od letniej serii (215/45). W cieplejszej temp czuć bardzo, że miekkie i że wyższy profil, troszkę mniej stabilnie i aż żal ostrzejszego hamowania przy co lepszej akcji :lol: , ale jak temp zbliża się do zera to jest bajka. Bardzo polecam, zwłaszcza, że w tym rozmiarze dałem 500zł/szt z przekładką itp, także nie tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja kupiłem jakieś Szawjcarskie Maloya Cresto 205/55/16 niestety węższych 16 nie mieli.

Łykałem je bo nówki prosto z fabryki a już kiedyś takie miałem w Golfie IV i mi pomogły uciec po śniegu przed "niebieskimi". :wink:

Hmm zobaczymy jak będzie tej zimy. :lol:

 

Ale powiem wam, że ja nie potrafie powiedzieć które z moich poprzednich opon były najlepsze.

A jeździlem na różnych nowych i używanych Dunlopach M2/M3, Conti Pirelli i cusik tanm jeszcze.

Tak naprawdę wszystkie były do bani bo się do lodu nie chciały kleić. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...