Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, rosaskc napisał:

Może na stałe zamiast zapasu wrzucić? W Forku SH na stałe mieliśmy pełnowymiarowe koło we wnęce.

W Outbacku tak woziłem ale pełnowymiarowa felga mieściła się pod podłogą a do Forestera nie wchodzi a jest za to ta nieszczęsna dojazdówka więc zapomniałem o temacie - do pierwszego kapcia w dalekiej trasie. ;)

 

Ale skoro w SH się mieściła to muszę jeszcze pokombinować jak żona wróci. :)

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czegoś  tu nie kumam, na oponeo etykiety nokian  B/A/A na allegro ten sam model etykiety C/B/A to w końcu  jakie poprawne oznaczenia tych WR D4 ??

 

Na oponeo też już znalazłem że ten sam model z ta samą nośnością i prędkością ma różne etykiety , dlaczego tak ??? Odpowiedź typu BO TAK nie brana pod uwagę :biglol:

opona.jpg

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie dorzucę Contiego TS. Kolejne auto , kolejny conti i nie ma lepszych opon. Good year trochę gorszy, a Dunlop daleko, daleko z tyłu. To z moich obserwacji. Nokianow nie miałem ale dużo opinii jest że bez śniegu opona pływa na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, rosaskc napisał:

@ipsx82 zanim kupisz WR D4 dowiedz się o kraj produkcji. Z Finlandii bierz, z Rosji nie bierz.

Tak z ciekawości: masz jakieś negatywne doświadczenia z tymi z Rosji?

Bo ja, jak dobrze pamiętam, miałem rosyjskie i nie zauważyłem nic niepokojącego.

Natomiast bezpośredniego porównania jednego modelu z dwóch krajów nie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Zajonc napisał:

Tak z ciekawości: masz jakieś negatywne doświadczenia z tymi z Rosji?

Bo ja, jak dobrze pamiętam, miałem rosyjskie i nie zauważyłem nic niepokojącego.

Natomiast bezpośredniego porównania jednego modelu z dwóch krajów nie miałem

 

A w jakim były wieku, kiedy się z nimi rozstałeś?

Dużo widziałem zdjęć sparciałych rosyjskich i w 2018 kupiłem je do Hawka WRX nowe z Finlandii i byłem bardzo zadowolony.

Natomiast dwa miesiące temu kupiłem Legacy, które miało parę WR D4 z Finlandii starszą o pół roku niż druga para z Rosji. Stan opon był skrajnie różny, na niekorzyść rosyjskich, które były całe spękane z wyszczerbionymi lamelami, kiedy fińskie wyglądały solidnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rosaskc napisał:

 

A w jakim były wieku, kiedy się z nimi rozstałeś?

Dużo widziałem zdjęć sparciałych rosyjskich i w 2018 kupiłem je do Hawka WRX nowe z Finlandii i byłem bardzo zadowolony.

Natomiast dwa miesiące temu kupiłem Legacy, które miało parę WR D4 z Finlandii starszą o pół roku niż druga para z Rosji. Stan opon był skrajnie różny, na niekorzyść rosyjskich, które były całe spękane z wyszczerbionymi lamelami, kiedy fińskie wyglądały solidnie. 

No właśnie kupiłem nówki, świeżutkie.

Jakieś trzy lata je miałem.

Samochód niezbyt mocny i ciężki, ale eksploatacja intensywna.

Może akurat dobrze trafiłem.

Bo na przykład Pirelka w Kawasaki Vulcan na bokach zaczęła mi się rozwarstwiać po 18 miesiącach od założenia (też kupiona jako nowa i świeża)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ipsx82 napisał:

@Aga a jak te Twoje brigsy się spisują ?

Zaskakująco dobrze, chyba jednak nie jest tak źle z Forkiem, to opony miałam kiepskie w zeszłą zimę ;)

Po śniegu idzie jak po szynach, jak zmieniam pasy i jest breja na jezdni, to nie robi to żadnego wrażenia. 

Na lodzie nie sprawdzałam ;)

Jestem zadowolona. 

 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Aga napisał:

Zaskakująco dobrze, chyba jednak nie jest tak źle z Forkiem, to opony miałam kiepskie w zeszłą zimę ;)

Po śniegu idzie jak po szynach, jak zmieniam pasy i jest breja na jezdni, to nie robi to żadnego wrażenia. 

Na lodzie nie sprawdzałam ;)

Jestem zadowolona. 

 

Na lodzie bez kolców to raczej nie ma co oczekiwać cudów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ipsx82 napisał:

Zdecydowałem się na brygsy po obejrzeniu testów wypadają zdecydowanie lepiej od innych na mokrym i suchym asfalcie  a taki zazwyczaj bywa zimą 

Mój ojczulek takie sobie zamontował ostatnio (Blizzak LM005 225/45R18).

Tylko on ma FWD, 200 koni, mnóstwo momentu i tylko przedni napęd. Komplet opon to u niego 2-3 sezony.

W dodatku to 7-osobowy autobus.

Nie narzeka po ostatnich opadach, a ze względu na powyższe warunki, potrzebna jest dobra opona żeby tym dynamicznie jeździć.

Wiosną zbierzemy opinie użytkowników :)

 

Edytowane przez Zajonc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 27.10.2021 o 14:22, Kytutr napisał:

Też zamówiłem Bridgestone Blizzak LM005 (w rozmiarze 225/60 R18). Z pierwszym śniegiem w "czeskich obszarach wysokogórskich" zdam relację z jazdy. 

Słowo się rzekło - w weekend pojeździłem po śniegu, więc czas zdać relację.

Krótki film poglądowy, żeby było widzieć z czym miałem do czynienia:

 

Nawierzchnię kilkukilometrowego podjazdu stanowił ubity śnieg (miejscami zlodowaciały) posypany żwirkiem. Na parkingu żwirku już nie było - tylko zmrożony śnieg, miejscami bardzo ubity. 

Moje wrażenia:

- jazda po drodze, obojętnie w górę czy w dół, bez poczucia niepewności i poślizgów w zakrętach (elektronika też pewnie miała tutaj swój udział)

- manewry na parkingu bez mielenia kołami, włączając w to podjazdy (część parkingu była położona niżej)

- powrót do Pragi w padającym marznącym deszczu ze śniegiem także bez problemu

 

Dodam, że tę trasę pokonywałem już wielokrotnie kilkoma różnymi autami (Skoda Octavia z napędem na przód, Lexus GS z napędem na tył, Subaru Outback III 3.0 a teraz Subaru Outback V 2.5) z różnymi oponami, więc mogę powiedzieć, że mam całkiem rozsądne porównanie jak zachowują się auta z różnymi napędami i oponami. Z poprzednim Subaru miałem okazję przetestować stare Nokiany WR A3 kontra nowe opony Dębica Frigo HP2 i mogę powiedzieć, że bez względu na klasę cenową wiek i stan bieżnika opon stanowią zauważalną różnicę.

 

Podsumowując: Bridgestone Blizzak LM005 i Outback stanowią bardzo dobry duet. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

chciałbym kupić opony zimowe do Subaru pytanie czy ktoś użytkował opon typowo nordyckich o podwyższonej przyczepności na lodzie(bez kolców) myślę nad takim wyborem jednak mam obawy o przyczepność takich opon na rozmarzającym śniegu. Zdaję sobie sprawę że opony na suchym asfalcie będą po prostu kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2022 o 21:53, SubaruLPG napisał:

Witam

chciałbym kupić opony zimowe do Subaru pytanie czy ktoś użytkował opon typowo nordyckich o podwyższonej przyczepności na lodzie(bez kolców) myślę nad takim wyborem jednak mam obawy o przyczepność takich opon na rozmarzającym śniegu. Zdaję sobie sprawę że opony na suchym asfalcie będą po prostu kiepskie.

 

Ja odjeździłem kilka zim Celicą AWD na takich oponach (Nokian Hakka R2) i wszystko było jak najbardziej OK 

20200802_153049.jpg

20200802_153104.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Po raz pierwszy słyszę o czymś takim jak opony

 

czy któryś z was - @SubaruLPG , @eddie_gt4 - mógłby przyblizyć kwestię?

 

To są tzw. opony nordyckie, dedykowane do trudnych warunków zimowych, zazwyczaj mają spec. mieszankę gumy oraz niskie indeksy szybkości... raczej nie dokupienia w Centralnej Europie (ja swoje kupiłem w Kazachstanie)

 

Użytkowałem swoje Nokiany jako zwykłe zimówki, specjalnie nie sprawdzałem ich na żadnym lodowisku

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinuje z oponami nordyckimi tak ponieważ mam trudny wyjazd zimą.

Do niskich przebiegów i jazdy nie agresywnej (bardziej zachowawczej) po asfalcie takie opony wydają się ciekawym wyborem.

 

Tutaj jeśli opona nordycka po 2 sezonach jeśli mi stwardnieje dalej będzie prawdopodobnie miększa a jeżeli nowa zimowa na rynek środkowo europejski z wyższym indexem prędkości.

 

Różnica w twardości opon nordyckich jest duża (może wynieść 10 shore w porównaniu z klasyczną zimówką) przynajmniej takie znalazłem informacje.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 Mam pytanie do użytkowników opon zimowych a może nawet letnich, jak twardość opony determinuje jej przyczepność w trudnych warunkach (deszcz śnieg lód)

 

Sprawdzałem kilka opon zimowych oraz letnich chińskich producentów i co dziwne mają  niski współczynnik twardości(co dziwne opona zimowa posiada podobną twardość co lato:krecka_dostal:) a opony posiadają tragiczne właściwości trakcyjne w takich warunkach.

 

wychodzi na to że przyczepność zimowej opony głównie zatem bierze się kolejno z:

Składu mieszanki

Twardości mieszanki (te dwa elementy generują ze sobą okno temperaturowe w których opona uzyskuje najlepsze rezultaty-przynajmniej tak mi się wydaje)

Rzeźby bieżnika oraz ilości lameli ich typowi (lamela zygzakowata daje najlepsze parametry ponieważ ma największą powierzchnie a lamele 3d-kombinowane posiadają lepsze parametry na suchym asfalcie oraz powodują prawdopodobnie mniejszą ich degradacje podczas eksplantacji, lamele jeśli ulegają zaokrąglaniu to zaczynają gorzej wgryzać się w śnieg. część opon jak np kormoran snowpro posiada agresywny przekrój bieżnika lecz lamele są wyłącznie proste, zauważyłem że opony zimowe mają coraz gorsze przystosowanie do ciężkich warunków typowo zimowych. opona ma przede wszystkim dobrze trzymać się w warunkach przejściowych czy mokrym asfalcie.)

Twardości bocznego kordu oraz karkasu (ciśnienie w oponie tutaj odgrywa również ważną rolę)

 

Gdzieś w Internecie znalazłem ciekawy artykuł/test opon. Letnie opony dostały zimową mieszankę a zimowe dostały letnią mieszankę.

Podczas testów wyszło że opona o zimowej mieszance  sprawdza się lepiej na śniegu pomimo braku typowych zimowych lameli:wacko:

 

 

Czekam  na zimę aby przetestować continental icecontact 3  na razie czekają na montaż

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, widzę, że temat odżył. Szukam zimówek do Forestera 2006 r.

 

Mam obecnie letne Yokohamy 215/55 r17 94W BlueEarth. Bardzo przyjemnie się na nich jeździ, w zakręty podczas jesiennej pluchy wchodzi się jak w masło.

Zastanawiam się nad zimową Yokohamą, lub na czymś typu Bridgestone Blizzak LM-005, jednak jestem dość świeżym właścicielem Forestera i mam problem z doborem opon, jak i na samych oponach specjalnie się nie znam.

Ogólnie zauważyłem, że są opony dedykowane pod 4x4 i ta Yokohama pasowałaby jak znalazł, ale ww. Bridgestone ma lepsze (wg producenta) hamowanie na mokrym oraz mają mniejszy wpływ na zużycie paliwa.

 

Ale do brzegu, możecie coś polecić w moim rozmiarze 215/55 r17? Zależy mi na półce premium, jeżdżę głównie poza miastem po dziurawych i załatanych jak kot napłakał gminnych drogach z poboczami jakby pług je zaorał, trelince, kocich łbach, leśnych ścieżkach – z rzadka zdarzy się autostrada lub krajówka. Zastanawiam się, czy nie weszłaby do mnie opona 215/60 r 17, bo trochę tam miejsca jest do kielicha amortyzatora (ok. 5 cm), ale nie jestem pewien. Będę też podnosił budę, wstawię podkładki 5cm, więc z kolei nie chcę, żeby auto dziwnie się zachowywało w trakcie dynamicznej jazdy – chociaż wątpię, aby podkładki miały tu jakiś wpływ.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...