rosaskc Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 Może na stałe zamiast zapasu wrzucić? W Forku SH na stałe mieliśmy pełnowymiarowe koło we wnęce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 (edytowane) 8 minut temu, rosaskc napisał: Może na stałe zamiast zapasu wrzucić? W Forku SH na stałe mieliśmy pełnowymiarowe koło we wnęce. W Outbacku tak woziłem ale pełnowymiarowa felga mieściła się pod podłogą a do Forestera nie wchodzi a jest za to ta nieszczęsna dojazdówka więc zapomniałem o temacie - do pierwszego kapcia w dalekiej trasie. Ale skoro w SH się mieściła to muszę jeszcze pokombinować jak żona wróci. Edytowane 13 Listopada 2021 przez Michał W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 13 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2021 Pokombinuj Jeśli niedużo brakuje, to można spuścić trochę powietrza i w zestawie wozić kompresor / pompkę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Które z tych dwóch lepiej wybrać bo parametry hamowania na mokrym chyba takie same: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Obecnie mam nokiany WR D4 w subaru i nokiany WR A4 w hondzie. Nigdy się na nich nie zawiodłem, porównanie mam co prawda tylko z pirelli sotto zero i nokiany są istotnie lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 (edytowane) Czegoś tu nie kumam, na oponeo etykiety nokian B/A/A na allegro ten sam model etykiety C/B/A to w końcu jakie poprawne oznaczenia tych WR D4 ?? Na oponeo też już znalazłem że ten sam model z ta samą nośnością i prędkością ma różne etykiety , dlaczego tak ??? Odpowiedź typu BO TAK nie brana pod uwagę Edytowane 22 Grudnia 2021 przez ipsx82 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 @ipsx82 zanim kupisz WR D4 dowiedz się o kraj produkcji. Z Finlandii bierz, z Rosji nie bierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Ja od siebie dorzucę Contiego TS. Kolejne auto , kolejny conti i nie ma lepszych opon. Good year trochę gorszy, a Dunlop daleko, daleko z tyłu. To z moich obserwacji. Nokianow nie miałem ale dużo opinii jest że bez śniegu opona pływa na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajonc Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 30 minut temu, rosaskc napisał: @ipsx82 zanim kupisz WR D4 dowiedz się o kraj produkcji. Z Finlandii bierz, z Rosji nie bierz. Tak z ciekawości: masz jakieś negatywne doświadczenia z tymi z Rosji? Bo ja, jak dobrze pamiętam, miałem rosyjskie i nie zauważyłem nic niepokojącego. Natomiast bezpośredniego porównania jednego modelu z dwóch krajów nie miałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 28 minut temu, Zajonc napisał: Tak z ciekawości: masz jakieś negatywne doświadczenia z tymi z Rosji? Bo ja, jak dobrze pamiętam, miałem rosyjskie i nie zauważyłem nic niepokojącego. Natomiast bezpośredniego porównania jednego modelu z dwóch krajów nie miałem A w jakim były wieku, kiedy się z nimi rozstałeś? Dużo widziałem zdjęć sparciałych rosyjskich i w 2018 kupiłem je do Hawka WRX nowe z Finlandii i byłem bardzo zadowolony. Natomiast dwa miesiące temu kupiłem Legacy, które miało parę WR D4 z Finlandii starszą o pół roku niż druga para z Rosji. Stan opon był skrajnie różny, na niekorzyść rosyjskich, które były całe spękane z wyszczerbionymi lamelami, kiedy fińskie wyglądały solidnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 @Aga a jak te Twoje brigsy się spisują ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajonc Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Godzinę temu, rosaskc napisał: A w jakim były wieku, kiedy się z nimi rozstałeś? Dużo widziałem zdjęć sparciałych rosyjskich i w 2018 kupiłem je do Hawka WRX nowe z Finlandii i byłem bardzo zadowolony. Natomiast dwa miesiące temu kupiłem Legacy, które miało parę WR D4 z Finlandii starszą o pół roku niż druga para z Rosji. Stan opon był skrajnie różny, na niekorzyść rosyjskich, które były całe spękane z wyszczerbionymi lamelami, kiedy fińskie wyglądały solidnie. No właśnie kupiłem nówki, świeżutkie. Jakieś trzy lata je miałem. Samochód niezbyt mocny i ciężki, ale eksploatacja intensywna. Może akurat dobrze trafiłem. Bo na przykład Pirelka w Kawasaki Vulcan na bokach zaczęła mi się rozwarstwiać po 18 miesiącach od założenia (też kupiona jako nowa i świeża) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Godzinę temu, ipsx82 napisał: @Aga a jak te Twoje brigsy się spisują ? Zaskakująco dobrze, chyba jednak nie jest tak źle z Forkiem, to opony miałam kiepskie w zeszłą zimę Po śniegu idzie jak po szynach, jak zmieniam pasy i jest breja na jezdni, to nie robi to żadnego wrażenia. Na lodzie nie sprawdzałam Jestem zadowolona. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 23 minuty temu, Aga napisał: Zaskakująco dobrze, chyba jednak nie jest tak źle z Forkiem, to opony miałam kiepskie w zeszłą zimę Po śniegu idzie jak po szynach, jak zmieniam pasy i jest breja na jezdni, to nie robi to żadnego wrażenia. Na lodzie nie sprawdzałam Jestem zadowolona. Na lodzie bez kolców to raczej nie ma co oczekiwać cudów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 22 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2021 Teraz, Neutrino33 napisał: Na lodzie bez kolców to raczej nie ma co oczekiwać cudów. Serio? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2021 Zdecydowałem się na brygsy po obejrzeniu testów wypadają zdecydowanie lepiej od innych na mokrym i suchym asfalcie a taki zazwyczaj bywa zimą 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zajonc Opublikowano 23 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2021 (edytowane) 2 godziny temu, ipsx82 napisał: Zdecydowałem się na brygsy po obejrzeniu testów wypadają zdecydowanie lepiej od innych na mokrym i suchym asfalcie a taki zazwyczaj bywa zimą Mój ojczulek takie sobie zamontował ostatnio (Blizzak LM005 225/45R18). Tylko on ma FWD, 200 koni, mnóstwo momentu i tylko przedni napęd. Komplet opon to u niego 2-3 sezony. W dodatku to 7-osobowy autobus. Nie narzeka po ostatnich opadach, a ze względu na powyższe warunki, potrzebna jest dobra opona żeby tym dynamicznie jeździć. Wiosną zbierzemy opinie użytkowników Edytowane 23 Grudnia 2021 przez Zajonc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kytutr Opublikowano 17 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2022 W dniu 27.10.2021 o 14:22, Kytutr napisał: Też zamówiłem Bridgestone Blizzak LM005 (w rozmiarze 225/60 R18). Z pierwszym śniegiem w "czeskich obszarach wysokogórskich" zdam relację z jazdy. Słowo się rzekło - w weekend pojeździłem po śniegu, więc czas zdać relację. Krótki film poglądowy, żeby było widzieć z czym miałem do czynienia: Nawierzchnię kilkukilometrowego podjazdu stanowił ubity śnieg (miejscami zlodowaciały) posypany żwirkiem. Na parkingu żwirku już nie było - tylko zmrożony śnieg, miejscami bardzo ubity. Moje wrażenia: - jazda po drodze, obojętnie w górę czy w dół, bez poczucia niepewności i poślizgów w zakrętach (elektronika też pewnie miała tutaj swój udział) - manewry na parkingu bez mielenia kołami, włączając w to podjazdy (część parkingu była położona niżej) - powrót do Pragi w padającym marznącym deszczu ze śniegiem także bez problemu Dodam, że tę trasę pokonywałem już wielokrotnie kilkoma różnymi autami (Skoda Octavia z napędem na przód, Lexus GS z napędem na tył, Subaru Outback III 3.0 a teraz Subaru Outback V 2.5) z różnymi oponami, więc mogę powiedzieć, że mam całkiem rozsądne porównanie jak zachowują się auta z różnymi napędami i oponami. Z poprzednim Subaru miałem okazję przetestować stare Nokiany WR A3 kontra nowe opony Dębica Frigo HP2 i mogę powiedzieć, że bez względu na klasę cenową wiek i stan bieżnika opon stanowią zauważalną różnicę. Podsumowując: Bridgestone Blizzak LM005 i Outback stanowią bardzo dobry duet. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2022 Witam chciałbym kupić opony zimowe do Subaru pytanie czy ktoś użytkował opon typowo nordyckich o podwyższonej przyczepności na lodzie(bez kolców) myślę nad takim wyborem jednak mam obawy o przyczepność takich opon na rozmarzającym śniegu. Zdaję sobie sprawę że opony na suchym asfalcie będą po prostu kiepskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 W dniu 23.08.2022 o 21:53, SubaruLPG napisał: Witam chciałbym kupić opony zimowe do Subaru pytanie czy ktoś użytkował opon typowo nordyckich o podwyższonej przyczepności na lodzie(bez kolców) myślę nad takim wyborem jednak mam obawy o przyczepność takich opon na rozmarzającym śniegu. Zdaję sobie sprawę że opony na suchym asfalcie będą po prostu kiepskie. Ja odjeździłem kilka zim Celicą AWD na takich oponach (Nokian Hakka R2) i wszystko było jak najbardziej OK 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2022 Po raz pierwszy słyszę o czymś takim jak opony W dniu 23.08.2022 o 20:53, SubaruLPG napisał: o podwyższonej przyczepności na lodzie czy któryś z was - @SubaruLPG , @eddie_gt4 - mógłby przyblizyć kwestię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 28 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2022 16 godzin temu, Neutrino33 napisał: Po raz pierwszy słyszę o czymś takim jak opony czy któryś z was - @SubaruLPG , @eddie_gt4 - mógłby przyblizyć kwestię? To są tzw. opony nordyckie, dedykowane do trudnych warunków zimowych, zazwyczaj mają spec. mieszankę gumy oraz niskie indeksy szybkości... raczej nie dokupienia w Centralnej Europie (ja swoje kupiłem w Kazachstanie) Użytkowałem swoje Nokiany jako zwykłe zimówki, specjalnie nie sprawdzałem ich na żadnym lodowisku 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Kombinuje z oponami nordyckimi tak ponieważ mam trudny wyjazd zimą. Do niskich przebiegów i jazdy nie agresywnej (bardziej zachowawczej) po asfalcie takie opony wydają się ciekawym wyborem. Tutaj jeśli opona nordycka po 2 sezonach jeśli mi stwardnieje dalej będzie prawdopodobnie miększa a jeżeli nowa zimowa na rynek środkowo europejski z wyższym indexem prędkości. Różnica w twardości opon nordyckich jest duża (może wynieść 10 shore w porównaniu z klasyczną zimówką) przynajmniej takie znalazłem informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Mam pytanie do użytkowników opon zimowych a może nawet letnich, jak twardość opony determinuje jej przyczepność w trudnych warunkach (deszcz śnieg lód) Sprawdzałem kilka opon zimowych oraz letnich chińskich producentów i co dziwne mają niski współczynnik twardości(co dziwne opona zimowa posiada podobną twardość co lato) a opony posiadają tragiczne właściwości trakcyjne w takich warunkach. wychodzi na to że przyczepność zimowej opony głównie zatem bierze się kolejno z: Składu mieszanki Twardości mieszanki (te dwa elementy generują ze sobą okno temperaturowe w których opona uzyskuje najlepsze rezultaty-przynajmniej tak mi się wydaje) Rzeźby bieżnika oraz ilości lameli ich typowi (lamela zygzakowata daje najlepsze parametry ponieważ ma największą powierzchnie a lamele 3d-kombinowane posiadają lepsze parametry na suchym asfalcie oraz powodują prawdopodobnie mniejszą ich degradacje podczas eksplantacji, lamele jeśli ulegają zaokrąglaniu to zaczynają gorzej wgryzać się w śnieg. część opon jak np kormoran snowpro posiada agresywny przekrój bieżnika lecz lamele są wyłącznie proste, zauważyłem że opony zimowe mają coraz gorsze przystosowanie do ciężkich warunków typowo zimowych. opona ma przede wszystkim dobrze trzymać się w warunkach przejściowych czy mokrym asfalcie.) Twardości bocznego kordu oraz karkasu (ciśnienie w oponie tutaj odgrywa również ważną rolę) Gdzieś w Internecie znalazłem ciekawy artykuł/test opon. Letnie opony dostały zimową mieszankę a zimowe dostały letnią mieszankę. Podczas testów wyszło że opona o zimowej mieszance sprawdza się lepiej na śniegu pomimo braku typowych zimowych lameli Czekam na zimę aby przetestować continental icecontact 3 na razie czekają na montaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xoxo Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Witam, widzę, że temat odżył. Szukam zimówek do Forestera 2006 r. Mam obecnie letne Yokohamy 215/55 r17 94W BlueEarth. Bardzo przyjemnie się na nich jeździ, w zakręty podczas jesiennej pluchy wchodzi się jak w masło. Zastanawiam się nad zimową Yokohamą, lub na czymś typu Bridgestone Blizzak LM-005, jednak jestem dość świeżym właścicielem Forestera i mam problem z doborem opon, jak i na samych oponach specjalnie się nie znam. Ogólnie zauważyłem, że są opony dedykowane pod 4x4 i ta Yokohama pasowałaby jak znalazł, ale ww. Bridgestone ma lepsze (wg producenta) hamowanie na mokrym oraz mają mniejszy wpływ na zużycie paliwa. Ale do brzegu, możecie coś polecić w moim rozmiarze 215/55 r17? Zależy mi na półce premium, jeżdżę głównie poza miastem po dziurawych i załatanych jak kot napłakał gminnych drogach z poboczami jakby pług je zaorał, trelince, kocich łbach, leśnych ścieżkach – z rzadka zdarzy się autostrada lub krajówka. Zastanawiam się, czy nie weszłaby do mnie opona 215/60 r 17, bo trochę tam miejsca jest do kielicha amortyzatora (ok. 5 cm), ale nie jestem pewien. Będę też podnosił budę, wstawię podkładki 5cm, więc z kolei nie chcę, żeby auto dziwnie się zachowywało w trakcie dynamicznej jazdy – chociaż wątpię, aby podkładki miały tu jakiś wpływ. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się