Skocz do zawartości

Subaru diesel - pozytywne doświadczenia.


stach1111

Rekomendowane odpowiedzi

muszę, żeby przestrzec potencjalnych zainteresowanych zakupem Subaru Diesel nie jest miło zostać na lodzie ze złomem który ciężko sprzedać

 

Ketiv to nie mój biznes ale "czarny PR" może mieć swoje konsekwencje prawne a Ty aż się prosisz o taką reakcję ze strony SIP......

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketiv to nie mój biznes ale "czarny PR" może mieć swoje konsekwencje prawne a Ty aż się prosisz o taką reakcję ze strony SIP......

Takie tam info z małego serwisu Subaru w D. Proszę brać poprawkę na moją słabą znajomość określeń i zwrotów dotyczących techniki moto w dodatku gadane było po niemiecku Przed wakacjami trafił tam diesel z 2012 roku z przebiegiem 80 tys km (przebieg autostradowy). Objawy to rozpoczynanie wypalania filtra, przerwanie, wypalanie itd. wysoka temperatura, rozrzedzanie oleju. Po podpięciu do kompa dpf zapełniony w 20%. Żadnych błędów nie znaleziono. Po nocy w serwisie wyjazd na A9 i problem od nowa. Taki ketivv mode. Mechanik się zawziął i powyczepiał wszystkie czujniki. Ten od temperatury spalin był uwalony ale tak parszywie, że nie generował żadnych błędów mimo że podawał fałszywe dane do sterownika. O ile dobrze zapamiętałem to różnica na testerze była mniejsza od 1 milivolta co by to nie miało znaczyć. Delikatne poruszenie drutem dochodzącym do czujnika powodowało skoki napięcia. Po wymianie czujnika auto zrobiło kilka tysięcy na przykład byli w Chorwacji i silnik pracuje bezproblemowo. Jesienią bedzie na przeglądzie po 90 kkm i dowiem się czy nadal jest OK

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/58620-subaru-xv-diesel/?p=2298571

 

 

ze swoim dieslem - co jest na tym forum opisane - bywałem w ASO wielokrotnie, błędów brak tak jak i rozwiązania problemu, auto było na gwarancji, wszystkie wymaganie przeglądy w ASO i w wymaganym czasie

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ketivv nie mam najnowszych infos ale na 99% przyczyną kłopotów był czujnik. Wymieniono - naprawiono  :) 

 

Temat który ostatnio przewija się na niemieckim forum to zapychanie dpf od początku chłodów w Bawarii.

Ale ktoś przytomnie zauważył że auta w mieście mają ten problem.Przebieżka po autobanie czyści dpf skutecznie.

Czyli: dyszlem nie po bułki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat który ostatnio przewija się na niemieckim forum to zapychanie dpf od początku chłodów w Bawarii. Ale ktoś przytomnie zauważył że auta w mieście mają ten problem.Przebieżka po autobanie czyści dpf skutecznie. Czyli: dyszlem nie po bułki

 

u mnie DPF nigdy nie był zapchany co wielokrotnie stwierdzało ASO

 

problem występował tylko w trasie, gdybym jeździł po mieście problem nigdy by się nie pokazał bo nie dochodziło by do aktywnych wypalań DPF

 

 

raz jeszcze u mnie problemem nie był zapchany DPF gdyby tak było nie wymieniono by mi filtra bezpłatne w ramach działań ASO, jednakże to nie rozwiązało problemu

 

Teraz jak VW "naprawi" swoje auta to się nagle okaże, że inne marki też mają problem z dpf

 

być może działania VW byly celowe własnie po to żeby oszczędzić DPF-y

 

w teorii im więcej NOx w dieslu tym mniej sadzy w spalinach

akurat dieslem VW w którym problem przekroczonej emisji występował zrobiłem prawie 100 k km bez jakichkolwiek problemów z DPF itp. bolączkami

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat dieslem VW w którym problem przekroczonej emisji występował zrobiłem prawie 100 k km bez jakichkolwiek problemów z DPF itp. bolączkami

A ja zrobiłem prawie 190kkm SBD bez żadnych problemów z DPFem. A ojciec zrobił 140kkm volvo D5 i DPF poszedł do kosza. A sąsiad i tak woli jeździć rowerem :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

akurat dieslem VW w którym problem przekroczonej emisji występował zrobiłem prawie 100 k km bez jakichkolwiek problemów z DPF itp. bolączkami

A ja zrobiłem prawie 190kkm SBD bez żadnych problemów z DPFem. A ojciec zrobił 140kkm volvo D5 i DPF poszedł do kosza. A sąsiad i tak woli jeździć rowerem :facepalm:

 

 

tak wiec trudno się nie zgodzić z tezą, że coś jest nie tak z SBD, który w trasie cały czas wypala DPF, który wg. odczytów nie jest zapchany w związku z czym wymaga wymian oleju co 2k km do czego wzywa Cię mrugająca kontrolka

po czym ASO stwierdza nie mamy pojęcia co się dzieje i taka sytuacja powtarza się na okrągło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

akurat dieslem VW w którym problem przekroczonej emisji występował zrobiłem prawie 100 k km bez jakichkolwiek problemów z DPF itp. bolączkami

A ja zrobiłem prawie 190kkm SBD bez żadnych problemów z DPFem. A ojciec zrobił 140kkm volvo D5 i DPF poszedł do kosza. A sąsiad i tak woli jeździć rowerem :facepalm:

 

 

tak wiec trudno się nie zgodzić z tezą, że coś jest nie tak z SBD, który w trasie cały czas wypala DPF, który wg. odczytów nie jest zapchany w związku z czym wymaga wymian oleju co 2k km do czego wzywa Cię mrugająca kontrolka

po czym ASO stwierdza nie mamy pojęcia co się dzieje i taka sytuacja powtarza się na okrągło 

 

Twój problem to nie SBD, tylko słabe ASO ;) Ja zrobiłem 80tys. km SBD i byłem bardzo zadowolony. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ketiv,jaki jest tytuł tego wątku? Jeśli nie mieścisz się w jego formule to masz inne miejsca.
 

 

 

 

swoje auto kupiłem na przekór złej opinii o tym silniku nie wierząc w "plotki" o tym, że taka firm jak Subaru może tak lekceważąco podchodzić do sprawy i być może ta naiwność się na mnie zemściła

 

co więcej własnie pozytywne opinie o tym silniku z tego forum przekonały mnie, ze nie może być tak źle

 

w tym wszystkim pozytywnym doświadczeniem posiadania SBD jest:

 

1. jeśli nie nauczyłeś się na błędach obcych to naucz się na swoim i więcej nie kupuj Subaru Boxer Diesel - ryzyko jest za duże

 

2. podziel się swoimi doświadczeniami z innymi o tym że taka sytuacja może mieć miejsce, żeby świadomie mogli dokonać decyzji 

 

 

wierzę, że wasze SBD są czy były niemalże bezawaryjne jednak moje doświadczenie jest odmienne 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

akurat dieslem VW w którym problem przekroczonej emisji występował zrobiłem prawie 100 k km bez jakichkolwiek problemów z DPF itp. bolączkami

A ja zrobiłem prawie 190kkm SBD bez żadnych problemów z DPFem. A ojciec zrobił 140kkm volvo D5 i DPF poszedł do kosza. A sąsiad i tak woli jeździć rowerem :facepalm:

 

 

tak wiec trudno się nie zgodzić z tezą, że coś jest nie tak z SBD, który w trasie cały czas wypala DPF, który wg. odczytów nie jest zapchany w związku z czym wymaga wymian oleju co 2k km do czego wzywa Cię mrugająca kontrolka

po czym ASO stwierdza nie mamy pojęcia co się dzieje i taka sytuacja powtarza się na okrągło 

 

Twój problem to nie SBD, tylko słabe ASO ;) Ja zrobiłem 80tys. km SBD i byłem bardzo zadowolony. :)

 

 

ASO w Wojniczu bardzo mi pomogło i pomimo tego, ze niestety byli - pomimo konsultacji - bezradni wobec problemu to bardzo wysoko ich oceniam za nastawienie, które nazwał bym 

 

entuzjastyczną chęcią pomocy 

 

za co dziękuje całej ekipie ASO Wojnicz

Czy jeśli ustalimy, czyje doświadczenie jest ważniejsze to Twój problem będzie rozwiązany?

 

czy ja się o to dopominam ?

 

 

zwracam uwagę i będę zwracał, ze zakup Subaru Boxer Diesel to ryzyko i nawet pomimo posiadania gwarancji można mieć z tym autem problemy przy których ASO będzie bezradne 

 

nie trzeba do tego pękającego wału, co więcej gdyby to się stało ASO momentalnie by sobie z tym poradziło bo znają problem i wiedza jak postępować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...