mariusz77b Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Witam. Może temat był już poruszany, ale nic konkretnego nie znalazłem. Czlowiek się stażeje, wzrok nie ten, ciemno zaczyna się robić wcześniej. Jak poprawić moc świateł? Może ktoś coś już przerabiał. Czy możliwe jest zamontowanie w foresterze 2003 rok ksenonów. Spryskiwacze są, samopoziomowanie zawieszenie jest, wiec technicznie można je zamontować. Tylko nie znalazłem nic do montażu. Ksenony są w foresterach , ale od liftu , chyba od 2005 roku. Mocniejsze żarówki? Ale jakie są godne , na tyle że warto dopłacić, a efekt jest dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Spróbuj zacząć od zmiany żarówek. Do GTka wsadziłem "Tungsram +120% Metalight Ultra" i widać poprawę. Są sporo tańsze od OSRAM Nightbreaker, a moim zdaniem bardzo porównywalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piottrus191 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Podobnie zrobiłem. Zamontowałem żarówki firmy Philips, też są jaśniejsze 120% i cena jest normalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Spróbuj zacząć od zmiany żarówek. Do GTka wsadziłem "Tungsram +120% Metalight Ultra" i widać poprawę. Są sporo tańsze od OSRAM Nightbreaker, a moim zdaniem bardzo porównywalne. Potwierdzam. Thungsramy +120%, robią robotę w Forku. Co prawda SF, ale różnica znaczna, w porównaniu do zwykłych "no name" I już świecą z 6 miesięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kordi Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) gdybym ja miał coś zmieniać to postawił bym na taki zestaw światła mijania Tungsramy http://allegro.pl/zarowki-tungsram-h4-megalight-ultra-120-swiatla-i4751102750.html drogowe GE Hb3 http://allegro.pl/zarowki-ge-hb3-12v-60w-megalight-ultra-120-2szt-i4702710071.htmldo tego polerka reflektorów i sprawdzenie stanu odbłyśników ewentualne wyczyszczenie całej lampy w środku Edytowane 24 Listopada 2014 przez Kordi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 U mnie sa wsadzone bixenonowe HID'y k=4300 wyglad i swiecenie super 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Są firmy od regeneracji lamp samochodowych. Polerują klosze i napylają nową warstwę na odbłyśnik. Niedawno negocjowałem taką usługę na regenerację bi-xenonów w innym aucie (nielubianej tu marki) i obiecano uporać się z całą robotą w ciągu trzech godzin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 U mnie sa wsadzone bixenonowe HID'y k=4300 Dzięki za takie pomysły, nie widziałem jeszcze HID'ów nie oślepiających mnie, chamstwo i buractwo jeździć z takim czymś. Mogę polecić Philipsy Vision +60 - przy niezmienionej żywotności w porównaniu do zwykłych żarówek dają o 60% więcej światła. Wcześniej miałem Philipsy GT130, potem jakieś no namey i znów wróciłem do Philipsów, moim zdaniem warto, nie porównywałem z Thungsramami i Osramami, zapewne też dają radę 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) najlepiej tak Edytowane 25 Listopada 2014 przez ppmarian 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 najlepiej tak 20141121_202714.jpg 20141125_065553.jpg MOC jest z Tobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Ja teraz mam OSRAM Silverlight - święcą dużo lepiej od zwykłych żarówek (wcześniej miałem żarówki marki Norauto ) i lepiej od Megalightów +90% (które wytrzymaly jedynie 3 miesiące/~8 tys. km). Co do trwałości się nie wypowiadam bo mam je dopiero 3 tygodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariush78 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Przede wszystkim wypolerować klosze ,100-150zł, chyba że ktoś ma ochote samemu. U mnie zdecydowanie pomogło, jakoś lepiej świeci i lampa wygląda elegancko. Co do żarówek mam OSRAM Cool Blue, kiedyś miałem Philips Blue Vision ale szybko się paliły ( 3-6 miesięcy ) . Osramy na razie świecą ponad pół roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Właśnie przyszły Osram Nightbreaker. Zakładam jutro Sent with Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamaryn Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Żarówki to jedno, ale można by się pokusić o polerkę lamp - jeśli nie było nigdy robione to trochę pomoże a na pewno wizualnie forek zrzuci kilka lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesius88 Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Też polecam żaròwki firmy Thungsram. Bardzo dobrze swieca i maja dobrą cene Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Wróbel Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 chamstwo i buractwo jeździć z takim czymś. Wlasnie widac jakim jestes chamem i burakiem skoro przypierdzielasz sie do mnie. To ze ktos ma hidy a ktos osramy nie staje sie "lepszym" lub "gorszym" pozdro 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Wlasnie widac jakim jestes chamem i burakiem skoro przypierdzielasz sie do mnie. To ze ktos ma hidy a ktos osramy nie staje sie "lepszym" lub "gorszym" Nie do Ciebie a do wszystkich buraków oślepiających tych jadących z przeciwka. Droga publiczna to nie prywatny folwark i trzeba się dostosować do przepisów, a bez samopoziomowania te pseudo ksenony oślepiają i to bardzo, niezależnie od barwy. Dobre żarówki halogenowe, czyste klosze i masz wystarczająco doświetloną drogę bez oślepiania innych. 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Thungsramy +120 świetne żarówki już trzeci komplet założyłem padają tak 1-1,5roku wiec nie jest źle a i cena super. Różnica kolosalna i 55w czyli pełny legal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Równiez polecam Tungsramy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Podobnie jak przedmówcy założyłem mocniejsze żarówki Philipsa +30% i wyraźna poprawa. Ostrzegano mnie przed mniejszą żywotnością, ale mam je już chyba 3 rok. W ogóle mam Forka 9 lat i to dopiero drugi komplet żarówek. Polerkę kloszy można bezproblemowo zrobić samemu przy odrobinie uwagi. Pastę kupisz za grosze. Grunt to nie dociskać za mocno i nie śmigać w jednym miejscu bo przypalisz klosz. Regeneracja odbłyśników to już trudniejsza sprawa i lepiej zostawić komuś z doświadczeniem, szczególnie, że trzeba rozebrać reflektor. Za niehomologowane ksenony mogą zabrać DR. I w sumie się nie dziwię, niektóre świecą w kosmos i oślepiają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Ja zleciłem polerkę w zakładzie w Radomiu, zapłaciłem 100 zł. Właściciel zakładu przekonał mnie pokazując swojego własnego Forka (1 gen) polerowanego kilka lat temu - dziś niewiele się różnią od nowych lamp. Nie chciałem tego robić sam, bo o ile polerkę zrobić nie problem, to oni tam nakładają potem warstwę zabezpieczającą przed UV. Bez tego klosz zrobi się matowy dużo szybciej niż od nowości do teraz - bo będzie starta zewnętrzna utwardzona warstwa fabryczna. Kolega robił samodzielną polerkę w Primerze P12 i po pół roku miał znowu mleko. Co do żarówek włożyłem kilka dni temu Tungsram Sportlight +50%. Różnica w barwie światła i zasięgu zauważalna. Dużo bielsze światło, lepiej doświetlone pobocza. Mam zdjęcia przed i po - mogę wrzucić wieczorem. Tylko do tego obowiązkowa wymiana pozycyjnych W5W na takie z niebieskim szkłem (świecą biało) bo bez tego strasznie kijowo wyglądają białe mijania + żółta pozycja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Podobnie jak przedmówcy założyłem mocniejsze żarówki Philipsa +30% i wyraźna poprawa. Ostrzegano mnie przed mniejszą żywotnością, ale mam je już chyba 3 rok. W ogóle mam Forka 9 lat i to dopiero drugi komplet żarówek. Moje pierwsze philipsy - GT130 działały 4 lata, jeździłem codziennie, robiłem jakieś 10k km rocznie, uważam to za bardzo dobry wynik, teraz mam Vision +60% i zobaczymy jak długo pożyją. Myślę, że koszt dobrych żarówek jest niższy od marketówek za 20zł te drugie często kupuje mój tata i wymienia co pół roku :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Ktoś też przerabiał światła, wstawiając soczewkę pod klosz xenonowy, tyle że to było w aucie po lifcie SG9. Myślę, że to zdecydowanie najefektywniejsza metoda, ale droga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 Zraziłem się do jaśniejszych żarówek gdy po miesiącu użytkowaniu przepaliły sie jedna, po drugiej . AŚ : W przypadku szczególnie „wysilonych” żarówek, w których przy określonym napięciu żarnik świeci jaśniej, bo jest cieńszy, wystarczy czasem przy włączonych, rozgrzanych światłach trzasnąć mocno maską, żeby żarówka się przepaliła. Jeśli jeździcie terenówką, autem z obniżonym, stuningowanym zawieszeniem lub samochodem, który trzeba do połowy rozebrać, żeby dostać się do reflektorów – żarówki „wzmocnione” nie są dla was. W takiej sytuacji trzeba się pogodzić z nieco gorszym światłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brt Opublikowano 5 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) @@Mont, jakie miałeś? Może zrobimy forumowy ranking "wzmocnionych" żarówek? Chodzi mi tu szczególnie o ranking wytrzymałości, bo jakość świecenia ciężko będzie nam porównać. Co do tekstu z AŚ to pewnie coś w tym jest, ale te nieco jaśniejsze - +30/60% są opisywane przez producentów jako tak samo żywotne jak zwykłe. Te 90/120% mają już zaznaczone, że mogą działać krócej. Przy montażu trzeba też uważać, żeby nie dotknąć bańki i żeby porządnie osadzić żarówkę. Edytowane 5 Grudnia 2014 przez brt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się