Skocz do zawartości

jak wzmocnić światła w foresterze


mariusz77b

Rekomendowane odpowiedzi

Prze polerowana lampa, hidy i dobrze a nawet bardzo dobrze ustawione światła. Nic nie razi. świeci rewelacyjnie. Buractwo to jeździć z nieustawionymi światłami bo takich buraków jest bardzo wiele i to Oni najbardziej oślepiają i stwarzają zagrożenie. Jeżeli ktoś pakuje wszystkich do jednego wora oceniając na podstawie kilku napotkanych buraków z nieustawionymi światłami, a nie na własnym doświadczeniu, sam obniża się do poziomu buraka :). Choć buraki niczemu winne tu nie są więc zostawmy je w spokoju ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Igi_666, na postoju te hidy może i nie oślepiają, ale jak jedziesz, a szczególnie jak jedziesz po górkach/dołkach to oślepiasz ze względu na brak samopoziomowania, xenomy mają strumień światła na poziomie 3200 lumem, H4 ok 700 lumen, H1 ok 1500 lumen. Bez takiego układu na nierównościach będziesz świecił po oczach innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie standardowej zarówki Osram (góra) i Tungsram Sportlight +50%:

 

post-16624-0-73596100-1417872653_thumb.jpg

 

post-16624-0-03847900-1417872666_thumb.jpg

 

post-16624-0-03650700-1417872673_thumb.jpg

 

post-16624-0-98857200-1417872682_thumb.jpg

 

Zdjęcia jeszcze na standardowych pozycyjnych, teraz zmienione na białe i dużo lepiej to wygląda. Bałem się +120% ze względu właśnie na to co pisał brt (trwałość). O tych Sportlight słyszałem z wielu źródeł dobre opinie nt. trwałości. W Subaru mam nawyk nie dotykania pokrętła od świateł, jest cały czas włączony i zapalają się razem ze stacyjką. Zastanawiam się czy może to mieć duży wpływ na wytrzymałość żarówek... podobno lepiej zapalać kilka sekund po uruchomieniu silnika ze względu na skoki napięcia szkodzące żarówkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samopoziomowanie nie ma tutaj nic do rzeczy, reflektor w czasie jazdy sie nie porusza, tak samo możne ustawić światła manualnie kręcąc pstryczkiem w dół pod większym obciążeniem auta (np. 2 osoby) Mialem hidy h7r w toyocie coś pięknego, nie oślepiało nikt mi nie mrugał, aż przed sprzedażą wsadziłem stare żarówki osram +90%, pojechałem za miasto to się zaczęło mruganie długimi ze niby oślepiam :D

Grunt zeby były dopasowane odpowiednie żarniki do klosza, i barwa typu 4100-do max 4500, tak żeby patrząc w klosz nie było niebiesko, tylko biała barwa, zrobiłem na tym zestawie ponad 50k km i przy kontrolach nikt nigdy sie nie czepił, to samo na przeglądach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@krecik, może i racja, dobry artykuł do poczytania:

http://forum.skodaclub.pl/motonews/xenony-z-chin-hid-o-wiec-czy-o-lepi-t1721.html


 

Po co poziomowanie?
Nawet fabryczne ksenony oślepiają, jeśli ich ustawienie jest choćby minimalnie nieprawidłowe. Automatyczna korekcja poziomu świateł redukuje to zjawisko. Zaś spryskiwacze są po to, aby brud na kloszu nie powodował rozpraszania światła i oślepiania. Teraz wyobraźcie sobie, że jesteście uczestnikiem kolizji, a jej sprawca twierdzi, że wasz samochód go oślepił. Czeka was odpowiedzialność karna i finansowa, a facet, który rozbił wam auto wychodzi oczyszczony z zarzutów! Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@brt, w sg9 przy ksenonach poziomowanie nie działa w czasie jazdy. Działa tylko na postoju, ustawienie się automatycznie koryguje. Na nierównej jezdni nie jest tak, że samochód skacze, a światła świecą wciąż na takiej samej wysokości. Z drugiej strony jestem zdecydowanie przeciwny montowaniu hid-ów w reflektorach do tego nieprzystosowanych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robił, ale nie polerowanie tylko porządną regenerację kloszy. Samo polerowanie zadziała na krótko, powłoka musi być wykończona trwałym zabezpieczeniem.

Ja polecam wodny papier ścierny, dużo wody i lakier 2K (dwuskładnikowy). Papiery 1200-2000-2500-3000(opcjonalnie, ładniejszy efekt),

Zdzierasz stary, zmatowiały lakier z klosza, doprowadzasz do równości i lakierujesz. Efekt lepszy niż po polerowaniu i co ważne trwały.

Edytowane przez ozarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównanie standardowej zarówki Osram (góra) i Tungsram Sportlight +50%:

 

attachicon.gif1-1-1.jpg

 

attachicon.gif1-2-1.jpg

 

attachicon.gif2-1-1.jpg

 

attachicon.gif2-2-1.jpg

 

Zdjęcia jeszcze na standardowych pozycyjnych, teraz zmienione na białe i dużo lepiej to wygląda. Bałem się +120% ze względu właśnie na to co pisał brt (trwałość). O tych Sportlight słyszałem z wielu źródeł dobre opinie nt. trwałości. W Subaru mam nawyk nie dotykania pokrętła od świateł, jest cały czas włączony i zapalają się razem ze stacyjką. Zastanawiam się czy może to mieć duży wpływ na wytrzymałość żarówek... podobno lepiej zapalać kilka sekund po uruchomieniu silnika ze względu na skoki napięcia szkodzące żarówkom.

+120 pisałem wcześniej, nie padają bardzo często u mnie 1-1,5 roku a koszt żarówek nie wielki. I to aktualnie chyba najlepsza opcja żarówek na rynku

Edytowane przez kubabb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Nie pamiętam już gdzie (a jakże - skleroza) widziałam tu kiedyś post o możliwości montażu bi-xenonów do Forka II w miejsce standardowych xenonów. Wtedy mnie to nie dotyczyło ale wreszcie stajnia poszerzyła się o Forka XT (miał być IV gen. a wyszedł II - życie)...

Czy jest to możliwe i czy ma sens dla poprawy oświetlenia drogi?

Czy da się to połączyć z jakimś modułem doświetlania zakrętów lub kierunków "autostradowych" ?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRANCISZA,

 

zajzyj na stronę www.hidretrofit.pl zrobili caaale mnóstwo dobrej roboty. owszem trochę wsi jeśli klient się upiera na devileye też.

Przewiduję wywalic ori ksenon zamieniajac na soczewki cena ok. 800pln podstawowa opcja z wysyłką. Zresztą samemu się określa jakie graty mają być. Filmiki na YT też znajdziesz. Powodzenia.

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szkoda tylko, że po takiej przeróbce traci się homologację

 

[sarkazm]

no jak to nie doczytałeś - wklejają znaki homologacyjne... [/sarkazm]

 

Niestety nie przegadasz ludzi, że takie przeróbki są nielegalne i przeszkadzają innym bez wzgledu na to jak dobrze są zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szkoda tylko, że po takiej przeróbce traci się homologację

 

[sarkazm]

no jak to nie doczytałeś - wklejają znaki homologacyjne... [/sarkazm]

 

Niestety nie przegadasz ludzi, że takie przeróbki są nielegalne i przeszkadzają innym bez wzgledu na to jak dobrze są zrobione.

 

 

... nielegalne, owszem może i tak (tu racja) przeszkadza innym ? w czym ???

 

W drugim forku MY07 mam ori ksenony bez soczewki i jakby dobrze tego nie skalibrował granicy miedzy świtało/cień jest rozmazana a lampy wymieniłem na nowe bo samych kloszy jeszcze nie sprzedają różnica tylko umowna!!!

Granica światło/cień w soczewce ( po poprawnym skalibrowaniu) po prostu mega żyleta. Czym zatem przeszkadza ?

Obecna lampa mimo starań na stacji diagnostycznej i kilku zestawach żarówek jedynie mocno umowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gdzieś w sprzedaży w USA widziałem taki reflektor...

 

 

Wyszukiwanie obrazu odpowiada, że to reflektor tworzony przez coś na wzór naszego hid retrofit - czyli samoróbka.

Od dłuższego czasu poluję na takie lampy z homologacją ale nigdzie nie mogę czegoś takiego znaleźć.

 

Sprawa jest chyba o tyle przegrana, że niestety w Europie nie jest to popularny samochód do tuningu - w USA lepiej, ale nawet jeśli ktoś tam robi lampy to zapewne bez europejskiej homologacji a do tego światła USA są symetryczne. Podobnie Japonia, może i się coś by znalazło, ale ruch lewostronny i brak homologacji pozostaje.

 

Ja się zastanawiam nad czymś zupełnie innym, mianowicie jestem ciekaw czy można wystąpić do jakiegoś instytutu który wydaje dokumenty homologacji o legalizację takiej przeróbki - czy polskie prawo w ogóle coś takiego przewiduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystąpić o homolagację można, lecz koszt będzie taki że kupić można nowego forka z ksenonami.

 

Ja się zastanawiam nad jedną kwestią, a mianowicie jak wyglądałaby kwestia montażu lamp z forka z ksenonami , które były w tych autach chyba od 2004 lub 2005 roku. Jak wygladałaby kwestia montażu takiej lampy i jak bardzo się ona różni w mocowaniach, profilach od zwykłej lampy.

 

Próbuje kupic za grosze taka lampę, pobitą, żeby było jak najtaniej i sobie przymierzyć do mojego. Można kupić przecież komplet takich lamp, z przetwornicami , które mają homologację.

Forek spryskiwacze lamp i tak ma, zawieszenie tyne jest samopoziomujące , choć kosztowne w utrzymaniu , ostatnio zmuszony byl to wymiany jednego amortyzatora, koszt to 2300, ale wymieniłem, więc z technicznego punktu widzenia, forek spełnia wymogi techniczne do posiadania ksenonów.

 

Może ktoś już pracował nad takim rozwiązaniem .

 

Może ktoś w Poznaniu lub okolicach, ma może starą , pobitą lampę ksenonową, żeby można było przylożyć i sobaczyć jak duże są to różnice między lampami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja się zastanawiam nad jedną kwestią, a mianowicie jak wyglądałaby kwestia montażu lamp z forka z ksenonami , które były w tych autach chyba od 2004 lub 2005 roku. Jak wygladałaby kwestia montażu takiej lampy i jak bardzo się ona różni w mocowaniach, profilach od zwykłej lampy.
 

 

Wydaje mi się, że ksenony były montowane dopiero po liftingu z 2006 roku. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Jeśli tak to przekładanie lamp będzie bardzo trudne, bo przecież lampy poliftowe mają zupełnie inny kształt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...