dpassent Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Licznik czy A czy B zeruje się co 10 kkm To w takim razie to jest srednia z 10k - tez chyba dosc miarodajna? Jezeli ktos powie jak sprawdzic z calego okresu uzytkowania chetnie przejde sie jeszcze raz do garazu i sprawdze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Dokładnie a stojąc w korku nawet diesel osiągnie 100/100 mi w diesla nie udało się przekroczyć 10l oczywiście na dłuższym odcinku gdy silnik się rozgrzal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Na krótkim odcinku uzyskam Ci różnicę jaką chcesz moje przykłady to tez spalanie z trasy o staniu w korkach nie wspominam bo mam to szczęście, że w nich stać nie muszę choćby godzina jazdy do 20 min ale dystans "zbliżony" nie 5 nie 10 km tylko w jednym wypadku niecałe 50 km w drugim ok 70 km fakt czas diametralnie różny stad tez znacząco inne spalania Mój firmowy Roomster 1,2 TSI przy spokojnej jeździe potrafi zejść w okolice 5,5 ale mocno pogoniony to i ponad 14 żąda. W Dieslu takich % różnic nie doświadczysz "pogoniony" SBD pewnie by i więcej jak wspomniane 14 żądał co nie przeszkadza mu w spokojnej jeździe schodzić w okolice 5 l/100km to samo auto, w trasie, jeden kierowca, brak pasażerów Edytowane 10 Lutego 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 A jak ruszacie XT tez wam pokazuje spalanie 50 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 (edytowane) Nowego SBD jeszcze na tej trasie tak nie ganiałem, ale stary (bez dpf-a) zamykał się w wyniku jednocyfrowym przy dawaniu w pedał i podobnym jak gonionym Roomsterem czasie dojazdu (srednia ok 100 km/h, zaznaczam że to dość wąska kręta trasa ze sporą ilością miejscowości po drodze) Jazda spokojna dawała wynik minimalnie niższy niż spokojna Roomsterem (0,2-0,3 mniej) (średnia ok 75 km/h) Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka A jak ruszacie XT tez wam pokazuje spalanie 50 ? Chwilowe czy średnie? Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edytowane 10 Lutego 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Chwilowe I pytanie ile wam pali w pozycji N ? Przy zimnym a ile przy rozgrzanym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Chwilowego nie mam numerycznego, tylko jako wykresy, gdzie skala kończy się na 30, ale wykres leci w niebo . Podobnie to wygląda na postoju. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 zk ty miales forka sbd teraz masz xt wiec mozesz obiektywnie porownac spalenia tych dwoch aut. pala w takich samych warunkach (albo bardzo zblizonych) tyle samo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 W tej chwili nie ma opcji. Ale dajcie trochę czasu pokusze sie po dotarciu o sensowne podsumowanie. Jedno co mogę powiedzieć to owszem komputer pokazuje jakieś chwilowe zużycie w XT na poziomie 4,5,6,7 ale tylko lekko smyrnę gaz i robi się naprawdę szybko dwucyfrowo. W SBD trzeba się było mocno natrudzić by taki efekt utrzymać. Stąd średnia w moim przypadku przy sporej ilości km w mieście na poziomie 8. Ale co tam. Jak mawial Zenobiusz Furman napijmy się!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 zk jeszcze zatesknisz za spalniem jak w sbd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zk Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Może tak. Mam nadzieję że ta dawka mocy XT mi to zatrze. Póki co jak już kilka osób pisało częstotliwość tankowania w związku z tym jest w tej chwili bardziej uciążliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Dokładnie. FXT wcale dużo nie pali, tylko zbiornik ma trochę przymały Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 - różnicy w spalaniu pomiędzy np. Forkiem DIT i Forkiem SBD w takich samych warunkach urzytkowania, żeby to porównać trzebaby było przejechać tą samą trase w tym samym czasie wspólnie np. jadąc SBD za DIT To jeszcze musisz uwzględnić że ten z tyłu będzie jechał w tunelu aerodynamicznym pierwszego co da nam zafałszowane wyniki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 To jeszcze musisz uwzględnić że ten z tyłu będzie jechał w tunelu aerodynamicznym pierwszego co da nam zafałszowane wyniki w takim razie lepiej zeby sbd jechał z przodu bo panowie twierdzący z fxt jest ekonomicznym autem i spala im 7l beda niepocieszeni jak porównają wyniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 jadac FSBD i spalajac srednio 9 l/100 km to FXT spali minimum 14 L/100km w tych samych warunkachi i nie ma sie co czarowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 @@haubi65,a masz F XT?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) żeby spalić 9 l w SBD trzeba "mocno" jechać, i tutaj sie zgodzę - przy takiej jeździe FXT spali 14L na pewno, nie wiem czy nie więcej ... Mój OBK palił ok 8L przy jeździe autorstradowej ale tak w granicach rpozsądku - do 150. Później robił sie zdecydowanie bardziej pazerny - przy 160-170 potrzebował już w granicach 9L, wyżej - pod 200 konsumował nawet w okolicach 10 L. FXT spali sporo więcej ... Z drugiej strony - żonowóz - Forek 2.0 N/A w mieście też wciąga ok 10,5 - 11L / 100 ... Więć FXT nie jest jakoś dramatycznie żarłoczny A jazda zdecydowanie inna Edytowane 11 Lutego 2015 przez MForbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Mój OBK palił ok 8L przy jeździe autorstradowej ale tak w granicach rpozsądku - do 150. Później robił sie zdecydowanie bardziej pazerny - przy 160-170 potrzebował już w granicach 9L, wyżej - pod 200 konsumował nawet w okolicach 10 L. dokładnie tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 żeby spalić 9 l w SBD trzeba "mocno" jechać, i tutaj sie zgodzę - przy takiej jeździe FXT spali 14L na pewno, nie wiem czy nie więcej ... SBD w XV przebieg średniego spalania z trasy gdzie autostrada była tylko etapem, prędkość na autostradzie 150 km/h "wg. licznika" zapięte na tempomacie spalania średnie z autostrady 10 l/100 km lub odrobina więcej trudno tu mówić o jakimkolwiek staraniu się bo jest to w praktyce przepisowa prędkość przez wjazdem na autostradę jak i po zjeździe z niej bez najmniejszego problemu średnie spalania spadają do okolic 5 l/100 km (mniej więcej jazda zgodnie ze znakami ograniczeń) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 spalania średnie z autostrady 10 l/100 km lub odrobina więcej trudno tu mówić o jakimkolwiek staraniu się bo jest to w praktyce przepisowa prędkość w kilku wątkach była już o tym mowa. Twój XV połyka "nienormalne" ilości paliwa. OBK z SBD trasa Drezno - Jena odleglość 180km A4, niedziela rano więc w miarę pusto prędkość licznikowa między 160-170km/h spalanie w ok. 9l. Sprawdzane dwu lub trzy krotnie. Specjalnie tankowałem pod korek w Jena żeby się dowiedzieć ile faktycznie pali bo komp. pokazywał 8.2 - 8.4l. Żeby nie było to OBK H6 MY08 na tej samej trasie i warunkach wciągał ponad 14l Kolegów od Forków przepraszam z OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 @@ketivv, |Mam nie odparte wrażenie że zajawiłeś się na temat spalania swojego sbd"i na siłę chcesz zainteresować tym innych' ... temat twojego XV był przerabiany jak dobrze pamiętam w dwóch wątkach .. ten jest trzeci ... nie nudzi Cię to ? To że tobie tyle spala nie znaczy że wszystkim innym ma tyle spalać.. To że da się jeździć normalnie i spalać relatywnie mało paliwa jeżdżąc XT też nie przyjmujesz do wiadomości ... Jak kolega powyżej napisał - jak można porównywać 150konnego Diesla do 240 konnej Benzyny ? i to w dwóch różnych samochodach znacząco odmiennej bryle nadwozia. Porównaj sobie swoje sbd do innych sbd co robiłeś w innych wątkach i otrzymałeś odpowiedź .. i jak już tak Cię boli że xt przy normalnej jeździe jest w stanie być w miarę ekonomiczny to porównaj go właśnie z 2.0i - boxer lub z silnikiem innej marki np Volvo xc60 2.0 245PS... Ciekaw jestem czy porównał byś tak samo Silnik 2.0 Tdi i 2.0 Tfsi ... i jaki był by wynik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 moc to w uproszeniu zdolność do wykonania pracy jeśli Forester XT jak i SBD poruszaja się np. autostradą z ta samą predkoscia to wykonuja ta sama prace jeden i drugi używa zbliżonej mocy do wykonania tej samej pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Niektórych nie przekonacie. Robienie testów na krótkim odcinku z gazem w podłodze jest tak samo wiarygodne jak opisywanie architektury miasta na podstawie jednej cegły. Niestety niektórzy są jak Taliby spalania Jeżdżę długie odcinki z przepisowymi prędkościami autostradowymi do licznikowych 135-140 km/h (130 według GPS) i tankuję zawsze pod korek. Średnie spalanie zbliża się do 7.0, ale jeszcze go w praktyce nie przekroczyłem. Po godzinie pracy silnika na autostradzie spalanie spada (pewnie się wypala DPF) do normalnych wartości. Poza obszarem zabudowanym mogę podróżować 100km/h i normalnie mieszczę się w 6.0-6,4 litra. Z resztą spalanie potwierdza moja statystyka w stopce. Mam prawidłowo działający silnik SBD, jeżdżę rozsądnie i nie mogę się nadziwić, że nagle komuś się robi 10 litrów tak z niczego. Przy tańszym o 0,25€ paliwie nie potrzebuję udowadniać ani paliwożerności, ani ekonomiczności silnika SBD, gdyż samochodem jeżdżę często, więc życie pokazuje, ile tak naprawdę muszę zatankować, bo przecież wody do niego nie naleję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promil_one Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 moc to w uproszeniu zdolność do wykonania pracy jeśli Forester XT jak i SBD poruszaja się np. autostradą z ta samą predkoscia to wykonuja ta sama prace jeden i drugi używa zbliżonej mocy do wykonania tej samej pracy W życiu nigdy!!! Opory powietrza zmieniają bardzo dużo. By forester utrzymał tą samą prędkość co sbd (np 120 km) musi dostarczyć więcej mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) W życiu nigdy!!! Opory powietrza zmieniają bardzo dużo. By forester utrzymał tą samą prędkość co sbd (np 120 km) musi dostarczyć więcej mocy. nie tak do konca. Moc rosnie wraz z obrotami ( nie myslic z momentem) Wydaje mi sie zeby porownac jakiej mocy uzywaja oba auta ( tak mi podpowiada intuicja inzyniera ) trzeba by sprawdzic jakie obroty maja przy danej predkosci. jak juz bedziemy znali obroty wtedy przydaloby sie spojrzec na wykres mocy i momentu i sprawdzic jaka moc jest przy danych obrotach silnika... wykres dla sbd i fxt: :http://subaru.pl/2014forester_technology.html i tak dla sbd: 1000obr-20kW 2000obr-70kW 3000obr-100kW 4700obr- max pozniej moc spada dla fxt: 1000obr-30kW 2000obr-60kW 3000obr-100kW 4000obr-140kW 5000obr-150kW 5700obr-max pozniej moc spada Edytowane 11 Lutego 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się