Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Licznik czy A czy B zeruje się co 10 kkm

To w takim razie to jest srednia z 10k - tez chyba dosc miarodajna? Jezeli ktos powie jak sprawdzic z calego okresu uzytkowania chetnie przejde sie jeszcze raz do garazu i sprawdze :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krótkim odcinku uzyskam Ci różnicę jaką chcesz

 

 

moje przykłady to tez spalanie z trasy

 

o staniu w korkach nie wspominam bo mam to szczęście, że w nich stać nie muszę 

 

 

 

choćby godzina jazdy do 20 min

 

 

ale dystans "zbliżony" nie 5 nie 10 km tylko 

 

w jednym wypadku niecałe 50 km w drugim ok 70 km 

 

fakt czas diametralnie różny stad tez znacząco inne spalania

 

 

 

 

Mój firmowy Roomster 1,2 TSI przy spokojnej jeździe potrafi zejść w okolice 5,5 ale mocno pogoniony to i ponad 14 żąda. W Dieslu takich % różnic nie doświadczysz
 

 

"pogoniony" SBD pewnie by i więcej jak wspomniane 14 żądał co nie przeszkadza mu w spokojnej jeździe schodzić w okolice 5 l/100km

 

to samo auto, w trasie, jeden kierowca, brak pasażerów 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowego SBD jeszcze na tej trasie tak nie ganiałem, ale stary (bez dpf-a) zamykał się w wyniku jednocyfrowym przy dawaniu w pedał i podobnym jak gonionym Roomsterem czasie dojazdu (srednia ok 100 km/h, zaznaczam że to dość wąska kręta trasa ze sporą ilością miejscowości po drodze) Jazda spokojna dawała wynik minimalnie niższy niż spokojna Roomsterem (0,2-0,3 mniej) (średnia ok 75 km/h)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

A jak ruszacie XT tez wam pokazuje spalanie 50 ?

Chwilowe czy średnie?

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowe

I pytanie ile wam pali w pozycji N ?

Przy zimnym a ile przy rozgrzanym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili nie ma opcji. Ale dajcie trochę czasu pokusze sie po dotarciu o sensowne podsumowanie.

Jedno co mogę powiedzieć to owszem komputer pokazuje jakieś chwilowe zużycie w XT na poziomie 4,5,6,7 ale tylko lekko smyrnę gaz i robi się naprawdę szybko dwucyfrowo. W SBD trzeba się było mocno natrudzić by taki efekt utrzymać. Stąd średnia w moim przypadku przy sporej ilości km w mieście na poziomie 8.

Ale co tam. Jak mawial Zenobiusz Furman napijmy się!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak. Mam nadzieję że ta dawka mocy XT mi to zatrze. Póki co jak już kilka osób pisało częstotliwość tankowania w związku z tym jest w tej chwili bardziej uciążliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- różnicy w spalaniu pomiędzy np. Forkiem DIT i Forkiem SBD w takich samych warunkach urzytkowania, żeby to porównać trzebaby było przejechać tą samą trase w tym samym czasie wspólnie np. jadąc SBD za DIT
 

To jeszcze musisz uwzględnić że ten z tyłu będzie jechał w tunelu aerodynamicznym pierwszego co da nam zafałszowane wyniki  :biglol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To jeszcze musisz uwzględnić że ten z tyłu będzie jechał w tunelu aerodynamicznym pierwszego co da nam zafałszowane wyniki

w takim razie lepiej zeby sbd jechał z przodu  bo panowie twierdzący z fxt jest ekonomicznym autem i spala im 7l beda niepocieszeni jak porównają wyniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby spalić 9 l w SBD trzeba "mocno" jechać, i tutaj sie zgodzę - przy takiej jeździe FXT spali 14L na pewno, nie wiem czy nie więcej ...

Mój OBK palił ok 8L przy jeździe autorstradowej ale tak w granicach rpozsądku - do 150. Później robił sie zdecydowanie bardziej pazerny - przy 160-170 potrzebował już w granicach 9L, wyżej - pod 200 konsumował nawet w okolicach 10 L.

FXT spali sporo więcej ...

Z drugiej strony - żonowóz - Forek 2.0 N/A w mieście też wciąga ok 10,5 - 11L / 100 ... Więć FXT nie jest jakoś dramatycznie żarłoczny :)

A jazda zdecydowanie inna :)

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mój OBK palił ok 8L przy jeździe autorstradowej ale tak w granicach rpozsądku - do 150. Później robił sie zdecydowanie bardziej pazerny - przy 160-170 potrzebował już w granicach 9L, wyżej - pod 200 konsumował nawet w okolicach 10 L.

 

dokładnie tak jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

żeby spalić 9 l w SBD trzeba "mocno" jechać, i tutaj sie zgodzę - przy takiej jeździe FXT spali 14L na pewno, nie wiem czy nie więcej ...
 

 

DSC_0554.JPG

 

SBD w XV przebieg średniego spalania z trasy gdzie autostrada była tylko etapem, prędkość na autostradzie 150 km/h "wg. licznika" zapięte na tempomacie

spalania średnie z autostrady 10 l/100 km lub odrobina więcej trudno tu mówić o jakimkolwiek staraniu się bo jest to w praktyce przepisowa prędkość 

 

przez wjazdem na autostradę jak i po zjeździe z niej bez najmniejszego problemu średnie spalania spadają do okolic 5 l/100 km (mniej więcej jazda zgodnie ze znakami ograniczeń)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

spalania średnie z autostrady 10 l/100 km lub odrobina więcej trudno tu mówić o jakimkolwiek staraniu się bo jest to w praktyce przepisowa prędkość

 

w kilku wątkach była już o tym mowa. Twój XV połyka "nienormalne" ilości paliwa. OBK z SBD trasa Drezno - Jena odleglość 180km A4, niedziela rano więc w miarę pusto prędkość licznikowa między 160-170km/h spalanie w ok. 9l. Sprawdzane dwu lub trzy krotnie. Specjalnie tankowałem pod korek w Jena żeby się dowiedzieć ile faktycznie pali bo komp. pokazywał 8.2 - 8.4l.

Żeby nie było to OBK H6 MY08 na tej samej trasie i warunkach wciągał ponad 14l

 

Kolegów od Forków przepraszam z  OT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ketivv, |Mam nie odparte wrażenie że zajawiłeś się na temat spalania swojego sbd"i na siłę chcesz zainteresować tym innych' ... temat twojego XV był przerabiany jak dobrze pamiętam w dwóch wątkach .. ten jest trzeci ... nie nudzi Cię to ?

To że tobie tyle spala nie znaczy że wszystkim innym ma tyle spalać..

To że da się jeździć normalnie i spalać relatywnie mało paliwa jeżdżąc XT też nie przyjmujesz do wiadomości ...

Jak kolega powyżej napisał - jak można porównywać 150konnego Diesla do 240 konnej Benzyny ? i to w dwóch różnych samochodach znacząco odmiennej bryle nadwozia.

Porównaj sobie swoje sbd do innych sbd co robiłeś w innych wątkach i otrzymałeś odpowiedź ..

i jak już tak Cię boli że xt przy normalnej jeździe jest w stanie być w miarę ekonomiczny to porównaj go właśnie z 2.0i - boxer

lub z silnikiem innej marki np Volvo xc60 2.0 245PS...

Ciekaw jestem czy porównał byś tak samo Silnik 2.0 Tdi i 2.0 Tfsi ... i jaki był by wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórych nie przekonacie. Robienie testów na krótkim odcinku z gazem w podłodze jest tak samo wiarygodne jak opisywanie architektury miasta na podstawie jednej cegły. Niestety niektórzy są jak Taliby spalania :P

 

Jeżdżę długie odcinki z przepisowymi prędkościami autostradowymi do licznikowych 135-140 km/h (130 według GPS) i tankuję zawsze pod korek. Średnie spalanie zbliża się do 7.0, ale jeszcze go w praktyce nie przekroczyłem. Po godzinie pracy silnika na autostradzie spalanie spada (pewnie się wypala DPF) do normalnych wartości. Poza obszarem zabudowanym mogę podróżować 100km/h i normalnie mieszczę się w 6.0-6,4 litra. Z resztą spalanie potwierdza moja statystyka w stopce.

 

Mam prawidłowo działający silnik SBD, jeżdżę rozsądnie i nie mogę się nadziwić, że nagle komuś się robi 10 litrów tak z niczego. Przy tańszym o 0,25€ paliwie nie potrzebuję udowadniać ani paliwożerności, ani ekonomiczności silnika SBD, gdyż samochodem jeżdżę często, więc życie pokazuje, ile tak naprawdę muszę zatankować, bo przecież wody do niego nie naleję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc to w uproszeniu zdolność do wykonania pracy

jeśli Forester XT jak i SBD poruszaja się np. autostradą z ta samą predkoscia to wykonuja ta sama prace

 

jeden i drugi używa zbliżonej mocy do wykonania tej samej pracy

W życiu nigdy!!! Opory powietrza zmieniają bardzo dużo. By forester utrzymał tą samą prędkość co sbd (np 120 km) musi dostarczyć więcej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu nigdy!!! Opory powietrza zmieniają bardzo dużo. By forester utrzymał tą samą prędkość co sbd (np 120 km) musi dostarczyć więcej mocy.

nie tak do konca. Moc rosnie wraz z obrotami ( nie myslic z momentem) Wydaje mi sie zeby porownac jakiej mocy uzywaja oba auta ( tak mi podpowiada intuicja inzyniera :) ) trzeba by sprawdzic jakie obroty maja przy danej predkosci. jak juz bedziemy znali obroty wtedy przydaloby sie spojrzec na wykres mocy i momentu i sprawdzic jaka moc jest przy danych obrotach silnika... :)

wykres dla sbd i fxt:

:http://subaru.pl/2014forester_technology.html

i tak dla sbd:

1000obr-20kW

2000obr-70kW

3000obr-100kW

4700obr- max pozniej moc spada

dla fxt:

1000obr-30kW

2000obr-60kW

3000obr-100kW

4000obr-140kW

5000obr-150kW

5700obr-max pozniej moc spada

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...