Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wyznaje tylko 2 komplety kół są ku temu różne powody :

-wolniejsze zużycie opony 

-niszczenie stopki przy przykładaniu 

-możliwość zmiany felgi (stal zima , alu lato )

 

i najważniejszy to możliwość dokładnego oczyszczenia felgi po zdjęciu , przed wyważeniem powinno się wyczyścić koło na błysk oraz zerwać stare ciężarki 

Tylko tak czyszcząc można idealnie wyważyć koła a nikt w serwisie tego wam nie zrobi gwarantuje , przy przekładce wyciera się tylko miejsce pod ciężarki które i tak potem odpadają .  

Na stalówkach można sobie tak jeździć bo nie trzeba dbać o ich wygląd i ciężarki ale   alusy raz na rok trzeba dokładnie wypucować (chociaż do wyważenia ) 

 

co do samego TPMS słyszałem że bardo lubi korodować na alufelgach z powodu połączenia miedź - aluminium czyli ogniwa .

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co do samego TPMS słyszałem że bardo lubi korodować na alufelgach z powodu połączenia miedź - aluminium czyli ogniwa .

A co tam jest miedzianego? Bo z tego co widziałem to cały czujnik zewnętrznie nie ma ani grama metalu. No może po za wkrętem mocującym obudowę zaworu do samego czujnika.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

 

Tylko tak czyszcząc można idealnie wyważyć koła a nikt w serwisie tego wam nie zrobi gwarantuje , przy przekładce wyciera się tylko miejsce pod ciężarki które i tak potem odpadają .  

 

skąd ta pewność że nikt tego nie robi, nie bardzo rozumiem.

 

Nie znam się ale moje felgi jak odbieram samochód są czyste jakby z fabryki wyjechały.  Inna rzecz że płacę 160 PLN  za wymianę opon poza ASO - co mi się troszkę drogo wydaje. Ale mam złe doświadczenia z zakładami oponiarskim 2x zrysowana felga poza ASO, 1x uszkodzony czujnik poza ASO i 1x zarysowane wszystkie felgi w ASO -na szczęście wymieniono na nowe. Tam gdzie jeżdze obecnie koszt to 160 PLN ale jak na razie się nie zawiodłem. 


 

 

Ile najwięcej zatankowaliście? Ja ostatnio 60,5 litra

 

Nigdy tyle nie wlałem, a leje często pod korek, max 56 chyba było.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile najwięcej zatankowaliście? Ja ostatnio 60,5 litra

 

Raz wlałem 59,9 ale na stację dojechałem na oparach i lałem do oporu.

 

Swoja drogą mam problem. Za pierwszym razem to przeżyłem chociaż było lato (dziwne bardzo). Teraz mamy zimę ale bez skrajnych temperatur, auto stało około 5 dni na parkingu podziemnym (-3), przychodzę do auta, otwiera się bez problemu, wszystko się pali (w lecie nie dało się nawet alarmu rozbroić i było ciemno [po 3 dniach stania]), wciskam hamulec i guzik, zakręcił pół raza i zero reakcji (wszystko się świeci, klima działa, przednie się świecą, nawigacja). Wyłączyłem co niepotrzebne, kolejna próba i nic. Patrzę na napięcie a tam 8 V i spadło do 7 V. 4 dni temu auto miało normalnie 14V! Tak jak mówię, raz mogło się zdarzyć ale drugi raz to o dwa za dużo. Czy SIP z racji montowania ISR nie może montować większych akumulatorów?! Przecież to jakiś żart, auto stoi na -3, nawet na N nie da się wrzucić, ładowarki nie mam przy Sobie i bujaj się.  :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ale po co ?? dodat

 

 

 

Czy SIP z racji montowania ISR nie może montować większych akumulatorów?! 

 

Moze, tylko po co?? Skoro moze zalorzyc ze nawet z ISR'em akumulator wytrzyma dwa lata albo i wiecej a pozniej i tak klient kupi w auryzowanej sieci super akumulator pewnej japonskiej firmy na P.

 

 

Czy SIP z racji montowania ISR nie może montować większych akumulatorów?!

 

to kwestia mocy alternatora. 

 

Alternator daje rade ;)  przynajmniej w XT (aku 60Ah, 540A)


 

 

Przecież to jakiś żart, auto stoi na -3

 

to nie jest kwestia temperatury ale parkingu, który tłumi sygnał.

 

I tu sie zgadzam posrednio ale tez spadek wydajnosci akumulatora jest spowodowany niskimi temperaturami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 V to miał przy ładowaniu , normalnie rano powinno być min 11.5 V 

Te felgi jak z fabryki są przelane tylko kwasem ale osadów stałych nikt nie rusza . 

160 zł to cenna kosmos , ja płace 50 zł . 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 V to miał przy ładowaniu , normalnie rano powinno być min 11.5 V

Te felgi jak z fabryki są przelane tylko kwasem ale osadów stałych nikt nie rusza .

160 zł to cenna kosmos , ja płace 50 zł .

 

Pytanie jeszcze gdzie płacisz te 50. Zakładam, ze nie w Warszawie, jak wskazuje sygnaturka?

Mi cena 50 zł za taka usługę wydaje się .... niemoralnie i dziwnie niska. Trochę czasu trzeba, sprzęt, lokal, podatek. Ile zostaje zysku? 20zl? No chyba ze wierzymy ministrowi, który twierdzi, ze jak ktoś w PL zarabia 6000 brutto jest bogaczem....

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można się całkowicie pozbyć ISR? , ja nie płacę abonamentu ale jakieś diodki się zapalają na tym "profesjonanie" zainstalowanym panelu co mi ciągle odpada przy suficie? chyba  poproszę o demontaż przy najbliższym przeglądzie - wie ktoś może ile się płaci za taką usługę


 

 

Te felgi jak z fabryki są przelane tylko kwasem ale osadów stałych nikt nie rusza .  160 zł to cenna kosmos , ja płace 50 zł . 

 

Mimo że Lublin to bardzo drogie miasto to też mi się kosmiczna wydaje,  ale tam mi przynajmniej felg nigdy nie popsuli. Jakim znowu kwasem to traktują ? To co najlepiej sobie kupić sprzęt i samemu zmieniać  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpadającego panelu. Ja wiem, że każdy szuka oszczędności, ale bez przesady. Wystarczy zastosować taśmę z zieloną bądź czerwoną przekładką, zamiast najtańszą żółtą lub białą. Różnica na rolce (50mb) to ok 2 zł netto, czyli ok 0,5 gr/samochód (tak, pół grosza) Myślę, że taki wydatek jednak by montażystów nie zrujnował, a nie byłoby powodów do szydery i krytyki, bo naprawdę wtedy to działa. Daję pod rozwagę odpowiednim osobom :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje XT 14 zdechło przez ISR pod 2 dniach stania na parkingu naziemnym zadaszonym na lotnisku w Dreźnie. Poleciałem do Stanów na urlop na 2 tyg,po 2 dniach od wyjazdu przyszedł  sms od Keratronik "prosimy o kontakt w sprawie auta nr...". Nie zadzwoniłem bo pomyślałem ze nie widzą auta poza PL bo tego nie włączyłem.

Przychodzimy do auta a tam 0 reakcji. Zadzwoniłem na Subaru Assistance ale zaoferowali odpłatną pomoc bo auta było poza PL. Na infolinii ISR Pan mocno przekonywał ze teraz auta mają tyle elektroniki ,że to nie ich system rozładował akumulator. Pomoc przyszła z obsługi parkingu , podjechał gość z maszyną,dwa kable do aku i odpalił od ręki. 

Parę aut dalej stała Mazda 3 znajomych którzy z nami byli na ten sam czas. Miała monitoring Impel który też szukał sygnału auta poza PL bo dzwonili co mają robić bo nie widzą auta. Odpaliła od ręki.

Na najbliższym przeglądzie ISR do demontażu.

Dobra decyzja. Ja nie mam i jest spokój.

Czy u Was ten daszek na komputerem też tak poskrzypuje na nierównościach?

Jak przyłożę z góry rękę to cisza...

 

Bo trochę mnie to niepokoi i denerwuje z lekka...Zgłaszać to w ASO, zrobią coś z tym czy TTTM...?

U mnie coś puka pod tym daszkiem, tak jakby jakaś kostka stukała w ten daszek. W aso w Gdańsku nie wiedzieli jak to się rozbiera. Na jutjubie znalazłem jak ale nie bylo czasu sie za to zabrać

 

Po co ten temat tu istnieje? Jest nieaktualny

 

No moze dla Pana jest nie aktualny ale jeszcze dla wielu urzytkownikow bedzie. Wiec zostawmy dla potomnych  :)
No tak, coś mi się popiętroliło. Nie wiem jak usunąć ten wpis.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie ISR to ok. 100PLN, ale nie w ASO, tylko w Keratroniku - zadzwoniłem, umówiłem się i przyjechał miły pan - wszystko wiedział gdzie pochowane - 15 minut w garażu i usunął. Pytał czy zostawić kable - bo centralka jest moja i mogę ją zatrzymać do użycia w przyszłości - i tak zrobił - kable zostały, centralkę mam, panel jest schowany pod schowkiem na okulary (zabezpieczony by nie hałasował), więc mogę w każdej chwili to tego wrócić. I tak musiałem zainstalować dodatkowe zabezpieczenia, bo dla mojego ubezpieczyciela ISR nie wystarczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi cena 50 zł za taka usługę wydaje się .... niemoralnie i dziwnie niska. Trochę czasu trzeba, sprzęt, lokal, podatek. Ile zostaje zysku? 20zl? No chyba ze wierzymy ministrowi, który twierdzi, ze jak ktoś w PL zarabia 6000 brutto jest bogaczem....

 

Jak ktoś jeździ do pięknego błyszczącego salony gdzie podają kawę to musi kosztować . Ja latam do zwykłej budy gdzie opony wyjmujesz i ładujesz sam . Wulkanizacja mieści się obok domu właściciela więc najpierw trzeba po niego iść .

W okolicy jest wiele zakładów które robią tanio ale tylko ten jeden robi dobrze . 

 

Na warszawę za same opony 100 zł to normalka można spokojnie zejść do 60 zł ale warunki obsługi klienta są drastycznie pogorszone  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow. Nie wiedziałem ze aż tak idzie do góry. Dzięki

Aha, kiedyś proszono mnie bym napisał jak będę wiedział ile kosztuje założenie ogrzewania postojowego w serwisie. Jest to cena od 7000 do 9000 zł. Ta pierwsza cena z pilotem, ta druga z możliwością podłączenia smartfona. PozdrawiamA dobra. W związku z moim powyższym postem: czy jeżeli założę ogrzewanie postojowe (silnik będzie dogrzany) to mniej będzie palił xt po mieście? Może ktoś testował takie rozwiazanie. Denerwuje mnie spalanie w mieście i cześć

Mnie też denerwowało i zamiast ogrzewania postojowego założyłem DLMa. Teraz kosztowo wychodzi tyle co tym Yarisem Keresa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wow. Nie wiedziałem ze aż tak idzie do góry. Dzięki

Aha, kiedyś proszono mnie bym napisał jak będę wiedział ile kosztuje założenie ogrzewania postojowego w serwisie. Jest to cena od 7000 do 9000 zł. Ta pierwsza cena z pilotem, ta druga z możliwością podłączenia smartfona. PozdrawiamA dobra. W związku z moim powyższym postem: czy jeżeli założę ogrzewanie postojowe (silnik będzie dogrzany) to mniej będzie palił xt po mieście? Może ktoś testował takie rozwiazanie. Denerwuje mnie spalanie w mieście i cześć

Mnie też denerwowało i zamiast ogrzewania postojowego założyłem DLMa. Teraz kosztowo wychodzi tyle co tym Yarisem Keresa

Napisz coś dla szerokiego grona xt o jeździe z dlm-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała masa Foresterów DIT jeździ już z DLMem ale jakoś mało kto się tym chwali. Był ten temat już poruszany na forum ale gdzieś przepadł. No cóż, z moich obserwacji po 10kkm zrobinych z DLMem wynika jednoznacznie że FA20 bardziej kocha gaz niż benzynę. Od razu to zauważyłem odebrawszy auto od PTAKa (tam mocowali DLMa). Autko na LPG jest zdecydowanie bardziej zrywne i inaczej brzmi podczas przyspieszania, tak jakoś niżej. Od czasu konwersji na LPG benzyny nie tankowałem. Ta co jest w baku yrzeba jednak spalić raz do roku ponieważ ulega "starzeniu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...