Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Kto ma albo jezdzil juz nowym forkiem przyznawac sie :)

Waśnie, kto już jeździł nowym Forkiem, a jeszcze nie meldował - do tablicy, zdawajcie relację :)

 

No dobra ;) Jak pisalem strone wczesniej, jezdzilem wlasnie XTkiem po face-lifcie. Wczoraj znow dosiadlem nowego Forka, tym razem inny egzemplarz, w troche ubozszej wersji czyli bez nawi, bez skory i innych dupereli typu automatyczna klapa bagaznika itp. Na pokladzie natomiast w dalszym ciagu znajdowaly sie te, w sumie, najistotniejsze udogodnienia czyli LEDowe swiatla skretne, skorzana kierownica, tempomat oraz stacja multimedialna i oczywiscie X-mode oraz SI-Drive oraz komputer pokladowy i dwustrefowa klimatyzacja. Mozna sie smiac, ale jednak sa to elementy, ktore w kwestii komfortu daja znacznie wiecej niz te, ktorych na pokladzie nie bylo ;)

 

Troszke bylem zdziwiony, gdy nawet w trybie samochod dosc agresywnie zareagowal na gaz przy cofaniu - to dla mnie jest nowosc. Ale to chyba zmieniono juz wraz z wprowadzeniem Levorga, u ktorego wedlug mnie CVT jest bardziej agresywnie ustawione tak, aby kierowca nie mial wrazenia "mulowatosci". Spoko, mnie sie podoba ;) Tryb ten nadaje sie swietnie do jazdy miejskiej w tej konfiguracji, praktycznie w zadnym momencie (trzeba przyznac, ruch byl duzy) nie odczulem braku mocy, a przyspieszajac powiedzmy "normalnie", ze swiatel odjezdzalem jako pierwszy. Rzut oka na srednie spalanie troszke mnie zdziwil (9,2 z trasy 3800km - ktos nie zerowal licznika przez dluzszy czas), ale coz, widac ktos sie nim bardzo delikatnie obchodzil. Zawieszenie wydaje mi sie byc ciut bardziej komfortowe od poprzedniego XT, choc w dalszym ciagu odpowiednio sztywne. Nie buja, nie chwieje sie, co przy wysokiej pozycji siedzenia w miescie sprawia, ze duzo widac i latwo jest sie przemieszczac w sposob pewny i dynamiczny.

 

Po paru kilometrach nadazyla sie okazja, zeby wyprobowac dynamike ze startu zatrzymanego. Ulica Conrada, trzy pasy, podwyzszone ograniczenie predkosci, moj pas sie konczy. Przelaczam wiec na Sport Sharp S# .... hmmm cos jest nie tak. Nie ma Sport Sharp, jest tylko Sport. To ci nowosc! Ale dobra, widocznie stwierdzono, ze trzy tryby sa niepotrzebne, lepiej zwiekszyc agresywnosc trybu Inteligent i za to pozbyc sie tego najostrzejszego. Niewazne. Robi sie zielone i dodaje gazu. No, przyspiesza calkiem zwawo, inni uzytkownicy drogi zostaja zdecydowanie w tyle, ale .... cos .... tak ... nie do konca jak to sobie przypominalem z XT ... Rozgladam sie wiec po kabinie: obok przycisku X-mode jest "Auto Start/stop" ... dziwne ... przelaczam tryby na wyswietlaczu centralnym... brakuje informacji o cisnieniu doladowania... ach! Wszystko jasne! W tej wersji podstawowej temu XT brakuje skory, nawi, automatycznej klapy, trybu Sport Sharp i ..... turbiny :mrgreen:

Co do hamulcow to ich skuteczność trzeba przyznać jest średnia. Przy takiej CX-5 (wolnyssak 2.0 w benie) Forek nie hamuje.

a nie jest to czasem wrazenie subiektywne? Wedlug testow Forek XT hamuje lepiej od CX5 (33m vs 36m)

 

http://www.motortrend.com/news/2014-subaru-forester-limited-xt-first-test/

 

https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4773_Mazda_CX_5_2_2_SKYACTIV_D_Center_Line_DPF/Mazda_CX_5_2_2_SKYACTIV_D_Center_Line_DPF.pdf

No to mnie zaskoczyles - faktycznie pisalem o subiektywnym odbiorze hamulców bo i nie hamuje awaryjnie kazdym autem ze 100 dla porównania ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak system "skręcających świateł' działa w Subaru miałem w Skodzie i:

- dynamiczne doświetlanie realizowane poprzez lampy bi-ksenonowe działo rewelacyjnie w pełni automatycznie powyżej prędkości 40 km/h 

- poniżej 40 km/h realizowane było doświetlanie statyczne realizowane przez halogeny 

 

jedno z drugim się uzupełniało działając naprzemiennie, oczywiście dynamiczne działało dla światłe mijania jak i drogowych

 

pełna automatyka bez możliwości deaktywacji tego systemu z poziomu kierowcy (natomiast można było bez problemu przestawiać światła z ruchu prawostronnego na lewostronny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak system "skręcających świateł' działa w Subaru miałem w Skodzie i:

- dynamiczne doświetlanie realizowane poprzez lampy bi-ksenonowe działo rewelacyjnie w pełni automatycznie powyżej prędkości 40 km/h 

- poniżej 40 km/h realizowane było doświetlanie statyczne realizowane przez halogeny 

 

jedno z drugim się uzupełniało działając naprzemiennie, oczywiście dynamiczne działało dla światłe mijania jak i drogowych

 

pełna automatyka bez możliwości deaktywacji tego systemu z poziomu kierowcy (natomiast można było bez problemu przestawiać światła z ruchu prawostronnego na lewostronny)

 

ketivv

 

Nie wiem jak u Ciebie w Skodzie ale u mnie:

- poniżej 40 km/h realizowane było doświetlanie statyczne realizowane przez halogeny  - funkcja nazywa się "corner" i koncern życzył sobie 500 zł a wystarczy przez VCDS zaznaczyć ikonę ...i działa.

 

- dynamiczne doświetlanie realizowane poprzez lampy bi-ksenonowe działo rewelacyjnie w pełni automatycznie powyżej prędkości 40 km/h  -  w ustawieniach komputera pokładowego jest kategoria komfort - oświetlenie - świtała kierowane --- odznaczasz, zaznaczasz

 

Dodam, że vcds'em wyłączyłem także dźwięk nie zapiętych pasów  ^_^ 

 

Może również ciekawe funkcje dodatkowe można wykonać, dołożyć w Subaru przez SSM, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- poniżej 40 km/h realizowane było doświetlanie statyczne realizowane przez halogeny  - funkcja nazywa się "corner" i koncern życzył sobie 500 zł a wystarczy przez VCDS zaznaczyć ikonę ...i działa.
 

 

mniej więcej wiem co mozna VCDS-em zrobić, układ statycznego doświetlania dostałem, że tak powiem w komplecie z autem

 

- dynamiczne doświetlanie realizowane poprzez lampy bi-ksenonowe działo rewelacyjnie w pełni automatycznie powyżej prędkości 40 km/h  -  w ustawieniach komputera pokładowego jest kategoria komfort - oświetlenie - świtała kierowane --- odznaczasz, zaznaczasz

 

możliwe, choć może to własnie jest zmiana z ruchu prawostronnego na lewostronny 


 

 

Może również ciekawe funkcje dodatkowe można wykonać, dołożyć w Subaru przez SSM, 
 

 

miałem okazje rzucić okiem i szalu nie było zresztą podobnie jak skodowski program jaki mają w ASO w większości przypadków nie puści opcji jaka nie została zakupiona z autem stąd tez wspierają się VCDS-ami  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- poniżej 40 km/h realizowane było doświetlanie statyczne realizowane przez halogeny  - funkcja nazywa się "corner" i koncern życzył sobie 500 zł a wystarczy przez VCDS zaznaczyć ikonę ...i działa.
 

 

mniej więcej wiem co mozna VCDS-em zrobić, układ statycznego doświetlania dostałem, że tak powiem w komplecie z autem

 

- dynamiczne doświetlanie realizowane poprzez lampy bi-ksenonowe działo rewelacyjnie w pełni automatycznie powyżej prędkości 40 km/h  -  w ustawieniach komputera pokładowego jest kategoria komfort - oświetlenie - świtała kierowane --- odznaczasz, zaznaczasz

 

możliwe, choć może to własnie jest zmiana z ruchu prawostronnego na lewostronny 

 

 

Raczej nie. Po zaznaczeniu widać wyraźnie jak światła, soczewka podąża za ruchem kierownicy   ...ale to już nieistotne. Skupmy się na możliwościach w Subaru  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"polnocne" wersje Forka po FL (poza podstawowymi wersjami wypos.) otrzymaly nie tylko pogrzewanie tylnej kanapy, ale rowniez i grzanie kierownicy - kosmos! :o:D

No i znowu to samo. Ogrzewanie tylnych zewnętrznych miejsc niedostępne u nas niewiadomo dlaczego to teraz jeszcze to! A ogrzewanie kierownicy to bardzo fajny gadżet.

O lusterka fotochromatyczne aż strach pytać - kolega ma w Maździe Cx5 w jednej z podstawowych wersji.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ogrzewanie tylnych zewnętrznych miejsc niedostępne u nas niewiadomo dlaczego to teraz jeszcze to! A ogrzewanie kierownicy to bardzo fajny gadżet. O lusterka fotochromatyczne aż strach pytać - kolega ma w Maździe Cx5 w jednej z podstawowych wersji.

w Subaru na EU moze sie pojawi w wersjach MY19 :biglol:

Ja  szczerze mowiac nie potrafie tego zrozumiec. Skoro Subaraki na rynek EU, rynki polnocne czy rosyjskie produkowane sa w jednej fabryce w Japonii to dlaczego SIP nie moze zamowic zeby takie wersje przyplynely rowniez do pl? Przeciez takie  dodatkowe podgrzewanie ( z lusterkami nie wiem jak sytuacja wyglada) nie wymaga zadnej dodatkowej homologacji - co wynika z wypowiedzi dyrekcji jest glownym problemem przy checi sprzedazy tych samochodow. Jeszcze zrozumialbym gdyby wyprodukowane juz Subaraki staly u dealerow na podworkch - wtedy ok byc moze "nie da sie" doposazyc auta w te bajery, ale tak nie jest i na kazde auto czeka sie zazwyczaj z 2 miesiace.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoje pytanie pewnie padna dwie tradycyjne odpowiedzi:

1.SIP nic moze w JP bo jego wolumen sprzedazy jest znikomy

2.FHI nie ma mocy produkcyjnych a odstepstwa od normy w produkcji poprzez modyfikacje istniejacych wersji na dane rynki to koszt na ktorych nie moga sobie pozwolic.Musza produkowac jak najwiecej i jak najszybciej zeby przetrwac.

Czytam to forum 13 lat i ciagle ta sama spiewka.

Czy klient idacy do salonu innej marki niz Subaru jest wtajemniczany w bolaczki ekonomiczne producenta?

W salonie zadnej innej marki nie bylem proszony o pozalowanie producenta i zrozumienia jego trudnej sytuacji ekonomicznej...

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadwyżka popytu (zamówień) nad podażą (zdolności produkcyjne) świadczy raczej dokładnie o czymś odwrotnym, niż trudna sytuacja ekonomiczna producenta ;)

 

Ale fakt wlasnie dlatego odstępstwa od normy są niedopuszczanie i nieopłacalne - niestety dla nas, klientów końcowych, to zła wiadomość, bo dostajemy produkt w 3 predefiniowanych wersjach bez możliwości zamówień spersonalizowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

FHI nie ma mocy produkcyjnych a odstepstwa od normy w produkcji poprzez modyfikacje istniejacych wersji na dane rynki to koszt na ktorych nie moga sobie pozwolic.Musza produkowac jak najwiecej i jak najszybciej zeby przetrwac.

Ależ FHI właśnie to robi. Pomimo obciążenia mocy produkcyjnych przedłuża i komplikuje proces poprzez tu cytuję Ciebie 'odstepstwa i modyfikowanie istniejących wersji'. Czym zaslużyliśmy sobie wobec tego, na wyróżnienie, że przeciążona fabryka zadaje sobie nieustannie dodatkowy trud by JEDYNIE w autach na nasz rynek montować sterowanie foteli pozbawienia regulacji odcinka lędźwiowego, nie montować mat ogrzewających tylne siedzenia, pozbawić XV relingów?

Teoria którą przytaczasz jest prawdziwa i znana jednak analizując wyposażenie modeli Subaru na nasz rynek wniosek jest taki że producent zachowuje się wprost przeciwnie. Pytanie WHY?

 

 

Czy klient idacy do salonu innej marki niz Subaru jest wtajemniczany w bolaczki ekonomiczne producenta? W salonie zadnej innej marki nie bylem proszony o pozalowanie producenta i zrozumienia jego trudnej sytuacji ekonomicznej...

A to ma być zaleta?  -_-  Komu to potrzebne? :huh::rolleyes: Sytuacja producenta może faktyczie interesować fana marki, jednak od czgo internet, wujek google, czy portale branżowe? Zwykłemu klientowi tłumaczenie zawiłości problemów logistyczno ekonomicznych fabryki nie jest potrzebne. Lubię gdy w restauracji kelner podaje danie zamiast tłumaczyć jakie to kuchnia i właściciel ma problemy, którym muszą sprostać i być

 

proszony o pozalowanie producenta i zrozumienia

 

Ogólnie jestem zwolennikiem samochodów skonfigurowanych przez producenta gdyż zawsze taka strategia oznacza szybki odbiór auta. Nawet kupując auto premium - wybiorę auto dostepne od ręki. Jednak, by nie zchodzić z tematu - problem to nie skonfigurowane wcześniej wersje, a pozbawianie modeli elementów wyposażenia w tych predefiniowanych wersjach jedynie na nasz rynek, co stanowi dla producenta dodatkowy koszt, czas oraz finalnie powoduje oczywiste niezadowolenie konsumenta.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostala poruszona ciekawa kwestia: kto wlasciwie decyduje (przyjmuje ostateczna decyzje) co do konkretnych wersji wyposazenia na poszczegolne rynki - sami Japonczycy, lokalni importerzy czy ktos jeszcze: ze w US maja otrzymac podparcie ledzwi, a w Skandynawii grzanie tylnej kanapy i kierownicy... sa jakies pomysly? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym zaslużyliśmy sobie wobec tego, na wyróżnienie, że przeciążona fabryka zadaje sobie nieustannie dodatkowy trud by JEDYNIE w autach na nasz rynek montować sterowanie foteli pozbawienia regulacji odcinka lędźwiowego, nie montować mat ogrzewających tylne siedzenia, pozbawić XV relingów?

dokladnie tak  co wiecej XV na rynek wloski relingi mial :facepalm:

http://www.subaru.it/docs/news/188/SUBARU%20XV%20Adventure_Il%20crossover%20off%20road%20di%20Subaru.pdf

czyli na rynek PL idzie jeszcze inny produkt

Ja nie wiem byc moze problem dotyczny jeszcze innych podzespolow np  dodatkowego wygluszenia?  Dziwna ta polityka FHI. Zamiast sobie produkcje upraszczać utrudniają. No chyba ze to centrala importera ustala dana specyfikacje auta i takie auta zamawia w FHI wtedy byłoby to logiczne tylko wtedy po co to cale otoczka  ze sie nie da ze moce produkcyjne za male itp itd...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

kto wlasciwie decyduje (przyjmuje ostateczna decyzje) co do konkretnych wersji wyposazenia na poszczegolne rynki - sami Japonczycy, lokalni importerzy czy ktos jeszcze

to jest dobre pytanie do wątku "Pytania do Dyrekcji" :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pierwszy raz ostro pocisnalem Forka w trasie. Zauważyłem ze zdarza mu sie (zwłaszcza na s#) wydawać dźwięki dość dziwne. Przyrownalbym to do... Dziurawego/obluzowanego tłumika. Wcześniej tez śmigał po czerwonym polu ale nie było takich przygód. Co prawda w czwartek wziąłem go w teren ale nie przypominam sobie zeby coś huknęło spod spodu. Na oko nic pod spodem nie widzę. Martwić sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy: chrapliwe dźwięki przy nagłym przyspieszaniu, jakby dziurawy tłumik, co jakiś czas, podczas deszczu jakoś było je wyraźniej słychać.

Po analizie w ASO (dwa podejścia) udało nam się to zlokalizować jako wpadająca w rezonans obudowa filtra powietrza (nie wiem z czym w ten rezonans wpadała). W każdym razie mechanik coś tam porobił, poregulował i jest spokój do dzisiaj (1,5 roku). Mam nadzieję, że to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy klient idacy do salonu innej marki niz Subaru jest wtajemniczany w bolaczki ekonomiczne producenta? W salonie zadnej innej marki nie bylem proszony o pozalowanie producenta i zrozumienia jego trudnej sytuacji ekonomicznej...

 

Wiesz co, taki argument to sobie mozesz ... ;) Bo inny producent powie Ci tak: "nie ma, koniec tematu". Po to wlasnie jest to forum, zeby istniala przejrzystosc i zebysmy my wszyscy mogli sie dowiadywac rzeczy "od zrodla". Nie rozumiem wiec, dlaczego denerwowac sie jak sa udzielane szczere odpowiedzi :rolleyes:  Rozumiem, ze Twoim zdaniem lepiej by bylo zamknac forum i po prostu nic nie odpowiadac klientom i przyjaciolom marki...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to ze Subaru w trudnej sytuacji ekonomicznej nie jest bo sprzedaż na świecie ma najwyższa od lat. Ja się częściowo zgadzam z Lisek bo szczerze mówiąc co mnie obchodzi ze producent sie nie wyrabia z produkcja? Jezeli tak jest to niech zrobi tak żeby się wyrabiał np. wybuduje dodatkowa fabryke. Byc moze informacje tego typu podawane w salonach maja na celu przekonac klienta do tego "ze nasze samochody sa tak dobre ze nie wyrabiamy sie z produkcja" ale wszystko ma swoje granice i w obecnych czasach jezeli klient nie jest traktowany na zasadzie : "klient nasz pan" to  potraktowany "po macoszemu" pójdzie do konkurencji . Co wiecej na forum dowiadujemy sie "od zrodla" ze FHI ma nasz rynek w glebokim powazaniu i cale moce produkcyjne ida na USA itp gdzie kompletnie nie musi sie wysilac bo malo wymagajacy klient kupi wszystko...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jezeli tak jest to niech zrobi tak żeby się wyrabiał np. wybuduje dodatkowa fabryke.

 

Po pierwsze, fabryki nie buduje sie "ot tak", caly proces niestety trwa lata, bo jest to inwestycja setek milionow... Po drugie: wlasnie w Indianie powiekszaja fabryke o 100.000 samochodow rocznie (koszt 400.000.000 USD) ;) W zwiazku z tym zostanie odciazona produkcja japonska, ktora bedzie sie mogla znow bardziej skupic na pozostalych rynkach.

http://www.autonews.com/article/20150921/OEM01/150929987/subaru-to-expand-capacity-by-100000-at-indiana-plant  

 

 

 

szczerze mówiąc co mnie obchodzi ze producent sie nie wyrabia z produkcja?

 

To czemu jestes na forum importera? :huh:  

 

 

 

w obecnych czasach jezeli klient nie jest traktowany na zasadzie : "klient nasz pan"

 

Moze to delikatna dygresja i wyrwana z kontekstu, ale TE czasy to juz sie dawno skonczyly ;)  Czy najlepiej zarabiajace firmy na swiecie tak wlasnie dzialaja? Gdy do Apple ustawiaja sie kolejki ludzi z gotowka w reku, chetni nocowac w namiotach przed sklepami, bijacy sie o nowe produkty, to kto jest "panem"? Czy przypadkiem nie Apple? ;) Gdy idziesz do salonu BMW albo Mercedesa i zamawiasz akcesoria, ktore podwajaja cene samochodu bazowego i w glebi duszy wiesz, ze robia Cie w balona, ale i tak wykladasz na to kase, bo tak bardzo chcesz miec to auto, to czy na pewno jestes krolem? ;)

 

Firma odnoszaca sukces to nie ta, ktora bedzie lizala cztery posladki klientowi, tylko ta ktora bedzie tworzyla na tyle dobre produkty, ze beda sie same sprzedawaly, bo w dzisiejszych czasach klient sam potrafi poprawic sobie samopoczucie i polechtac ego, nie musi tego robic zaden sprzedawca-slugus. Sorry za off-topic, mozna troche poczytac:

 

http://www.huffingtonpost.com/chandan-joshi/dont-think-customer-is-ki_b_9045854.html 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...