Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Są nowe ceny Forestera MY2015, niestety wcale nie niższe... :(

500 euro w plecy

czy rocznik 2015 różni się od 2014 ? próbowałem przeszukać forum i nie trafiłem na zestawienie. Chyba automat dla diesla jest najważniejszą nowością. Na subaru.org pisali że przednia atrapa i światła były poprawiane. Foteli nie ruszyli a świat o tym pisał najczęściej. Ale 'partia wie lepiej' i żaden wichrzyciel nie będzie mówił co mają robić. Nadal w tej cenie takich osiągów nigdzie się nie kupi, ale mazda cx5 goni a ostatnio kaszkaj dostał motorek na 190koni. Mogliby w trzecim roku puścić jakiegoś STI czy coś tam limited jak inni w ramach promocji a najlepiej gdyby na Żeraniu zaczęli montować dla Europy !.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nowa konsola środkowa z nową stacją multimedialną, są srebrne obwódki wokół nawiewów oraz troszkę inne sterowanie przy kierownicy. Grill jest teraz matowy, a nie błyszczący (choć nie wiem, czy w dieslu taki nie był wcżeśniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Są nowe ceny Forestera MY2015, niestety wcale nie niższe... :(

500 euro w plecy

czy rocznik 2015 różni się od 2014 ? próbowałem przeszukać forum i nie trafiłem na zestawienie. Chyba automat dla diesla jest najważniejszą nowością. Na subaru.org pisali że przednia atrapa i światła były poprawiane. Foteli nie ruszyli a świat o tym pisał najczęściej. Ale 'partia wie lepiej' i żaden wichrzyciel nie będzie mówił co mają robić. Nadal w tej cenie takich osiągów nigdzie się nie kupi, ale mazda cx5 goni a ostatnio kaszkaj dostał motorek na 190koni. Mogliby w trzecim roku puścić jakiegoś STI czy coś tam limited jak inni w ramach promocji a najlepiej gdyby na Żeraniu zaczęli montować dla Europy !.
Z tym Zeraniem to zajebisty pomysł...szkoda, ze nierealny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wcześniej pytał o możliwość montażu systemu Eyesight - w weekend byłem w salonie i oglądałem nowego Outbacka z tym systemem. Przy okazji uciełem sobie pogawędkę z pracownikiem serwisu. Z rozmowy wynikło, że system jest bardzo wrażliwy - na obudowie jest nawet odpowiednie oznaczenie "nie dotykać". Dodatkowo na wyposażeniu są osłonki do montażu na okoliczność czyszczenia przedniej szyby. Przy takiej wrażliwości istnieje duże ryzyko uszkodzenia kamer np przy wymianie szyby, a sam koszt systemu to ok. 30 tys. zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe która pierwsza firma da konsolę z możliwością wczytywania map jakie komu pasują. Myślę że te firmowe nawigacje już dawno się przeżyły i najwyższy czas na nowoczesne uniwersalne konsole z ekranem HD, z kilkoma systemami (win/android) maksymalnie nastawione na adaptację przez użytkownika. Wtedy może te sufitowe ceny za fabryczną nawigację i nieaktualnymi aktualizacjami miałyby sens. Niech Fuji się spiknie z jakimś sony i da przełom w świecie konsol multimedialnych dla motoryzacji. Tu można cuda zdziałać, jak jeszcze się doda łączność z komendami na krótkich falach 10 do 30 metrów AM - można się porozumieć z autem z pominięciem sieci GSM i WiFi na parę tyś kilometrów wybranymi kodami.

P.S. Jednak pokazali w 2014 Forysia4 STI ok. 290 KM z 2.0 z WRC!. Krótki wypust pewnie dla wkurzenia BMW - BurakMaWóz, pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy.

 

I wałachy: zgadzam się, że te konie są strasznie wykastrowywane. Przy pomiarach nijak nie można było dojść do setki w deklarowanych wartościach z broszurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy.

 

I wałachy: zgadzam się, że te konie są strasznie wykastrowywane. Przy pomiarach nijak nie można było dojść do setki w deklarowanych wartościach z broszurek.

 

 

 

Zapraszam na testy a dla pewności drag race z Forkiem...  :twisted:

 

Zwykły diesel. 

 

 

Biorąc do tego pod uwagę spalanie, przy jeździe na ostatniego sylwestra na poziomie 5,2L nazywanie koni BMW wykastrowanymi jest wyjątkowo krzywdzące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subiektywnie szedl jak moj SBD ( moze troche lepiej ale te 2-3 sekundy w codziennej jezdzie nie robia roznicy) poza tym bylo z gorki i to niezle (szczegolnie tam gdzie licznik pokazywal powyzej 200) :)

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subiektywnie szedl jak moj SBD ( moze troche lepiej ale te 2-3 sekundy w codziennej jezdzie nie robia roznicy) poza tym bylo z gorki i to niezle (szczegolnie tam gdzie licznik pokazywal powyzej 200)

 

Mając możliwość jazdy jednym i drugim...  nie, SBD tak nie "idzie" a te 2-3 sekundy to w brew pozorom bardzo dużo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 2-3 sekundy to w brew pozorom bardzo dużo

2-3 sekundy to przepasc , niecala 1 sekunda nie robi rożnicy. Panowie nie ma co sie oszukiwac europejscy producenci sa mistrzami w robieniu diesli - w sumie nie ma co sie dziwic bo to paliwo jest u nas bardzo popularne. Jedyny diesel lepszy od europejskich to Hondowski 2.2 - widac olbrzymie doswiadczenie Hondy w robieniu silików - zrobila pierwszy silnik diesla ktory okazal sie niezawodna ( jak na diesla) jednostką,w dodatku z fajna charakterystyka pracy tzn wbija w fotel w calym zakresie obrotów a nie uderzenie w plecy przy 2k obr a poznij nic.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

subiektywnie szedl jak moj SBD ( moze troche lepiej ale te 2-3 sekundy w codziennej jezdzie nie robia roznicy) poza tym bylo z gorki i to niezle (szczegolnie tam gdzie licznik pokazywal powyzej 200)

 

Mając możliwość jazdy jednym i drugim...  nie, SBD tak nie "idzie" a te 2-3 sekundy to w brew pozorom bardzo dużo. 

 

Tak tylko nie wiemy czy ten F30 nie byl po Chipie ? SBD po czipie 180 KM i 400 MN tez sie fajnie zbiera szczegolnie powyzej 180 km/h. Jezdzilem duzo manualna C-Klassa 200 CDI i ona tez fajnie szla powyzej 180. Te auta sa o 10 cm nizsze od Legacy. Co przy duzych predkosciach ma duze znaczenie. Honda tez ma jak Mesio 2,2 L  SBD z 2,2 L tez by "fajnie" szedl. Faktem jest, ze FHI przysnelo i nie oferuje silniejszych jednostek SBD tak powiedzmy +-200KM

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy.

I wałachy: zgadzam się, że te konie są strasznie wykastrowywane. Przy pomiarach nijak nie można było dojść do setki w deklarowanych wartościach z broszurek.

 

Zapraszam na testy a dla pewności drag race z Forkiem... :twisted:

 

Zwykły diesel.

 

 

Biorąc do tego pod uwagę spalanie, przy jeździe na ostatniego sylwestra na poziomie 5,2L nazywanie koni BMW wykastrowanymi jest wyjątkowo krzywdzące.

Och, ups, zapomnialem ;) Tzn. zagalopowalem :D. Wyjasniam:

 

Znajomy ma trojke 2.0 d z pakietem m-performance i tam ma dwie moce 184 i 204. Przy drugiej mocy uzyskiwane byly takie same przyspieszenia jak dla mocy nizszej. Ciezko powiedziec ale cos nie gralo w tym wszystkim. Troche tak jak w trybie #S w FXT: reakcja szybka na depniecie ale cala reszta gorsza niz w trybie S lub I. Ale wiecej zabawy.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Znajomy ma trojke 2.0 d z pakietem m-performance i tam ma dwie moce 184 i 204. Przy drugiej mocy uzyskiwane byly takie same przyspieszenia jak dla mocy nizszej. Ciezko powiedziec ale cos nie gralo w tym wszystkim.

 

Właśnie rozmawiałem z serwisem i nie ma takiej opcji. Seryjnie masz 184 a z power packiem 204 i nie ma możliwości wyboru przez użytkownika pomiędzy mapami czy parametrami.

 

Kolega prawdopodobnie prezentował Ci przełącznik trybów pracy pomiędzy ECO-Comfort-Sport-Sport+.

 

Każdy z tych trybów można sobie skonfigurować, tzn. określić jakich elementów samochodu ma dotyczyć zmiana trybu. Zmiany te są również uzależnione od posiadanego zawieszenia, układu kierowniczego oraz skrzyni biegów.

 

Pełną możliwość zmiany konfiguracji ustawień samochodu można przeprowadzić, jeżeli auto posiada:

 

  • Adaptacyjne zawieszenie sportowe M
  • Zmienny sportowy układ kierowniczy M
  • Sportowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic, 8-biegow

 

Przestawienie powyższych elementów z trybu comfort na sport zmienia samochód diametralnie, w tym reakcje na "gaz" i zdecydowanie poprawia żwawość samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On coś klikał w tym swoim komputerku i miał wybór mocy. Po wyłączeniu silnika sam wracał do mocy standardowej. Z ciekawości dopytam się.

 

To się chętnie dowiem, bo serwis nie przewiduje takiej opcji, chyba że się Pan w ASO nie znał  ;)

 

Jeszcze mi przychodzi do głowy graficzny wyświetlacz, który pokazuje ilość aktualnie wykorzystywanej mocy i momentu. 

 

Ze dwa razy sobie włączyłem z ciekawości ;)

 

1017569_751679434851980_1011742351_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc: w trybie Pro Eco czy jakoś tak auto jedzie nisko obratami itd. W trybie pośrednim silnik wkręca się max do około 2100 obr uzyskując górny zakres momentu obrotowego i zmienia bieg i w tym trybie miałnie przekraczać mocy 184 KM - tak jak w katalogu. W trybie ostatnim, tym najmocniejszym, silnik wkręca się do 3000 obr i ma mieć pełen zakres mocy czyli te 200 KM - nie 204, poprawka. Przy sprawdzaniu tych dwóch trybów wyszło, że przyspiesznie jest takie samo - przyjęlismy, że różnica 0,2 sekundy to tolerancja na pomiar i różne warunki dorogowe: wiatr, z górki itd.

 

Jest to podobne jak w przypadku FXT: w trybie I i S są takie same przyspieszenia - różnica wynosi 0,1 sekundy. Z tym, że w trybie I biegi przełączają się w okolicy 5400 - 5500 obr, w w trybie S przy 6000 obr. W trybie S XT szybciej i reaguje na zmianę pedał gazu w trybie I jest nieco opóźniona reakcja. W trybie #S przyspieszenie jest gorsze zapewne z powodu większej liczby biegów i ich "wirtualnego przełączania".

 

Oczywiście skrzynie pracowały w trybie automatycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

że w trybie I biegi przełączają się w okolicy 5400 - 5500 obr,

 

aż tak wysoko ?

 

Przepraszam Was, małe uszczegółowienie: FXT był trybie manualnym ale sam przełączał biegi dochodząc do maksymalnych obrotów jakie były dedykowane dla danego trybu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc: w trybie Pro Eco czy jakoś tak auto jedzie nisko obratami itd. W trybie pośrednim silnik wkręca się max do około 2100 obr uzyskując górny zakres momentu obrotowego i zmienia bieg i w tym trybie miałnie przekraczać mocy 184 KM - tak jak w katalogu. W trybie ostatnim, tym najmocniejszym, silnik wkręca się do 3000 obr i ma mieć pełen zakres mocy czyli te 200 KM - nie 204, poprawka. Przy sprawdzaniu tych dwóch trybów wyszło, że przyspiesznie jest takie samo - przyjęlismy, że różnica 0,2 sekundy to tolerancja na pomiar i różne warunki dorogowe: wiatr, z górki itd.

 

 

Przy sprawdzaniu max. przyspieszenia w trybie Eco zmienia biegi przy 2100 a w trybie Sport przy 3000?   :huh:

 

Nie wiem co to za auto ale ewidentnie zepsute.

 

Nawet na filmiku, który zamieszczałem kręci do 4 000-4 500. 

 

 

Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jakie parametry pokazuje samochód na poszczególnych trybach pracy. 

 

 

I dalej nie wiem co powyższe wywody mają do rzeczy i zarzutu, że konie BMW są wykastrowane. 

 

 

Sądząc z podanych obrotów na testach maksymalnego przyspieszenia, przy jakich zmieniał wam samochód biegi, proponuję zamiast iść w tuning docisnąć pedał do końca  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że BMW zagościło w wątku o Foresterze. Nie wiem czy to dla Forestera dobrze czy źle.   :huh: ;)  :biglol:

 

Tak a propos byłem dziś w sklepie Puma i widziałem fajne sportowe buty sygnowane przez BMW. Zapytałem czy są też z logo Subaru - niestety nie było. :(

Pani nawet próbowała mnie przekonać, że BMW to dobre i fajne auta są. Jakoś jej się nie udało.  :rolleyes:  :biglol:


Aha, butów oczywiście nie kupiłem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pani nawet próbowała mnie przekonać, że BMW to dobre i fajne auta są. Jakoś jej się nie udało.

 

Oczekujesz, że pani w sklepie z butami zmieni Twoje zdanie na temat motoryzacji?  ;)

 

 

 

A buty są, są.... Tomka pytaj, sprowadzał sobie.  :)

 

3131780682_7687a13ede.jpg

 

 

nawet Subariadowe

 

5c6eb574a48e23097fba07ae7f742339.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...