limeryk Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Są nowe ceny Forestera MY2015, niestety wcale nie niższe... 500 euro w plecy czy rocznik 2015 różni się od 2014 ? próbowałem przeszukać forum i nie trafiłem na zestawienie. Chyba automat dla diesla jest najważniejszą nowością. Na subaru.org pisali że przednia atrapa i światła były poprawiane. Foteli nie ruszyli a świat o tym pisał najczęściej. Ale 'partia wie lepiej' i żaden wichrzyciel nie będzie mówił co mają robić. Nadal w tej cenie takich osiągów nigdzie się nie kupi, ale mazda cx5 goni a ostatnio kaszkaj dostał motorek na 190koni. Mogliby w trzecim roku puścić jakiegoś STI czy coś tam limited jak inni w ramach promocji a najlepiej gdyby na Żeraniu zaczęli montować dla Europy !. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Jest nowa konsola środkowa z nową stacją multimedialną, są srebrne obwódki wokół nawiewów oraz troszkę inne sterowanie przy kierownicy. Grill jest teraz matowy, a nie błyszczący (choć nie wiem, czy w dieslu taki nie był wcżeśniej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Są nowe ceny Forestera MY2015, niestety wcale nie niższe... 500 euro w plecy czy rocznik 2015 różni się od 2014 ? próbowałem przeszukać forum i nie trafiłem na zestawienie. Chyba automat dla diesla jest najważniejszą nowością. Na subaru.org pisali że przednia atrapa i światła były poprawiane. Foteli nie ruszyli a świat o tym pisał najczęściej. Ale 'partia wie lepiej' i żaden wichrzyciel nie będzie mówił co mają robić. Nadal w tej cenie takich osiągów nigdzie się nie kupi, ale mazda cx5 goni a ostatnio kaszkaj dostał motorek na 190koni. Mogliby w trzecim roku puścić jakiegoś STI czy coś tam limited jak inni w ramach promocji a najlepiej gdyby na Żeraniu zaczęli montować dla Europy !.Z tym Zeraniem to zajebisty pomysł...szkoda, ze nierealny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Ktoś wcześniej pytał o możliwość montażu systemu Eyesight - w weekend byłem w salonie i oglądałem nowego Outbacka z tym systemem. Przy okazji uciełem sobie pogawędkę z pracownikiem serwisu. Z rozmowy wynikło, że system jest bardzo wrażliwy - na obudowie jest nawet odpowiednie oznaczenie "nie dotykać". Dodatkowo na wyposażeniu są osłonki do montażu na okoliczność czyszczenia przedniej szyby. Przy takiej wrażliwości istnieje duże ryzyko uszkodzenia kamer np przy wymianie szyby, a sam koszt systemu to ok. 30 tys. zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Ciekawe która pierwsza firma da konsolę z możliwością wczytywania map jakie komu pasują. Myślę że te firmowe nawigacje już dawno się przeżyły i najwyższy czas na nowoczesne uniwersalne konsole z ekranem HD, z kilkoma systemami (win/android) maksymalnie nastawione na adaptację przez użytkownika. Wtedy może te sufitowe ceny za fabryczną nawigację i nieaktualnymi aktualizacjami miałyby sens. Niech Fuji się spiknie z jakimś sony i da przełom w świecie konsol multimedialnych dla motoryzacji. Tu można cuda zdziałać, jak jeszcze się doda łączność z komendami na krótkich falach 10 do 30 metrów AM - można się porozumieć z autem z pominięciem sieci GSM i WiFi na parę tyś kilometrów wybranymi kodami. P.S. Jednak pokazali w 2014 Forysia4 STI ok. 290 KM z 2.0 z WRC!. Krótki wypust pewnie dla wkurzenia BMW - BurakMaWóz, pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 najwyższy czas na nowoczesne uniwersalne konsole z ekranem HD, z kilkoma systemami (win/android) maksymalnie nastawione na adaptację przez użytkownika polac mu!! pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy. I wałachy: zgadzam się, że te konie są strasznie wykastrowywane. Przy pomiarach nijak nie można było dojść do setki w deklarowanych wartościach z broszurek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy. I wałachy: zgadzam się, że te konie są strasznie wykastrowywane. Przy pomiarach nijak nie można było dojść do setki w deklarowanych wartościach z broszurek. Zapraszam na testy a dla pewności drag race z Forkiem... Zwykły diesel. Biorąc do tego pod uwagę spalanie, przy jeździe na ostatniego sylwestra na poziomie 5,2L nazywanie koni BMW wykastrowanymi jest wyjątkowo krzywdzące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) subiektywnie szedl jak moj SBD ( moze troche lepiej ale te 2-3 sekundy w codziennej jezdzie nie robia roznicy) poza tym bylo z gorki i to niezle (szczegolnie tam gdzie licznik pokazywal powyzej 200) Edytowane 17 Marca 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 subiektywnie szedl jak moj SBD ( moze troche lepiej ale te 2-3 sekundy w codziennej jezdzie nie robia roznicy) poza tym bylo z gorki i to niezle (szczegolnie tam gdzie licznik pokazywal powyzej 200) Mając możliwość jazdy jednym i drugim... nie, SBD tak nie "idzie" a te 2-3 sekundy to w brew pozorom bardzo dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) te 2-3 sekundy to w brew pozorom bardzo dużo 2-3 sekundy to przepasc , niecala 1 sekunda nie robi rożnicy. Panowie nie ma co sie oszukiwac europejscy producenci sa mistrzami w robieniu diesli - w sumie nie ma co sie dziwic bo to paliwo jest u nas bardzo popularne. Jedyny diesel lepszy od europejskich to Hondowski 2.2 - widac olbrzymie doswiadczenie Hondy w robieniu silików - zrobila pierwszy silnik diesla ktory okazal sie niezawodna ( jak na diesla) jednostką,w dodatku z fajna charakterystyka pracy tzn wbija w fotel w calym zakresie obrotów a nie uderzenie w plecy przy 2k obr a poznij nic. Edytowane 17 Marca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) subiektywnie szedl jak moj SBD ( moze troche lepiej ale te 2-3 sekundy w codziennej jezdzie nie robia roznicy) poza tym bylo z gorki i to niezle (szczegolnie tam gdzie licznik pokazywal powyzej 200) Mając możliwość jazdy jednym i drugim... nie, SBD tak nie "idzie" a te 2-3 sekundy to w brew pozorom bardzo dużo. Tak tylko nie wiemy czy ten F30 nie byl po Chipie ? SBD po czipie 180 KM i 400 MN tez sie fajnie zbiera szczegolnie powyzej 180 km/h. Jezdzilem duzo manualna C-Klassa 200 CDI i ona tez fajnie szla powyzej 180. Te auta sa o 10 cm nizsze od Legacy. Co przy duzych predkosciach ma duze znaczenie. Honda tez ma jak Mesio 2,2 L SBD z 2,2 L tez by "fajnie" szedl. Faktem jest, ze FHI przysnelo i nie oferuje silniejszych jednostek SBD tak powiedzmy +-200KM Edytowane 17 Marca 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 (edytowane) pomijając to że w silnikach BMW siedzą nie konie tylko alfonsy. I wałachy: zgadzam się, że te konie są strasznie wykastrowywane. Przy pomiarach nijak nie można było dojść do setki w deklarowanych wartościach z broszurek. Zapraszam na testy a dla pewności drag race z Forkiem... Zwykły diesel. Biorąc do tego pod uwagę spalanie, przy jeździe na ostatniego sylwestra na poziomie 5,2L nazywanie koni BMW wykastrowanymi jest wyjątkowo krzywdzące. Och, ups, zapomnialem Tzn. zagalopowalem . Wyjasniam: Znajomy ma trojke 2.0 d z pakietem m-performance i tam ma dwie moce 184 i 204. Przy drugiej mocy uzyskiwane byly takie same przyspieszenia jak dla mocy nizszej. Ciezko powiedziec ale cos nie gralo w tym wszystkim. Troche tak jak w trybie #S w FXT: reakcja szybka na depniecie ale cala reszta gorsza niz w trybie S lub I. Ale wiecej zabawy. Edytowane 17 Marca 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Prawie jak sławne PPP Nasze trzymają parametry, ba nawet jest lepiej niż być miało, choć w granatowym trzeba było silnik odrobaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Prawie jak sławne PPP Tak to chyba działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Znajomy ma trojke 2.0 d z pakietem m-performance i tam ma dwie moce 184 i 204. Przy drugiej mocy uzyskiwane byly takie same przyspieszenia jak dla mocy nizszej. Ciezko powiedziec ale cos nie gralo w tym wszystkim. Właśnie rozmawiałem z serwisem i nie ma takiej opcji. Seryjnie masz 184 a z power packiem 204 i nie ma możliwości wyboru przez użytkownika pomiędzy mapami czy parametrami. Kolega prawdopodobnie prezentował Ci przełącznik trybów pracy pomiędzy ECO-Comfort-Sport-Sport+. Każdy z tych trybów można sobie skonfigurować, tzn. określić jakich elementów samochodu ma dotyczyć zmiana trybu. Zmiany te są również uzależnione od posiadanego zawieszenia, układu kierowniczego oraz skrzyni biegów. Pełną możliwość zmiany konfiguracji ustawień samochodu można przeprowadzić, jeżeli auto posiada: Adaptacyjne zawieszenie sportowe M Zmienny sportowy układ kierowniczy M Sportowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic, 8-biegow Przestawienie powyższych elementów z trybu comfort na sport zmienia samochód diametralnie, w tym reakcje na "gaz" i zdecydowanie poprawia żwawość samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 On coś klikał w tym swoim komputerku i miał wybór mocy. Po wyłączeniu silnika sam wracał do mocy standardowej. Z ciekawości dopytam się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 On coś klikał w tym swoim komputerku i miał wybór mocy. Po wyłączeniu silnika sam wracał do mocy standardowej. Z ciekawości dopytam się. To się chętnie dowiem, bo serwis nie przewiduje takiej opcji, chyba że się Pan w ASO nie znał Jeszcze mi przychodzi do głowy graficzny wyświetlacz, który pokazuje ilość aktualnie wykorzystywanej mocy i momentu. Ze dwa razy sobie włączyłem z ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 A więc: w trybie Pro Eco czy jakoś tak auto jedzie nisko obratami itd. W trybie pośrednim silnik wkręca się max do około 2100 obr uzyskując górny zakres momentu obrotowego i zmienia bieg i w tym trybie miałnie przekraczać mocy 184 KM - tak jak w katalogu. W trybie ostatnim, tym najmocniejszym, silnik wkręca się do 3000 obr i ma mieć pełen zakres mocy czyli te 200 KM - nie 204, poprawka. Przy sprawdzaniu tych dwóch trybów wyszło, że przyspiesznie jest takie samo - przyjęlismy, że różnica 0,2 sekundy to tolerancja na pomiar i różne warunki dorogowe: wiatr, z górki itd. Jest to podobne jak w przypadku FXT: w trybie I i S są takie same przyspieszenia - różnica wynosi 0,1 sekundy. Z tym, że w trybie I biegi przełączają się w okolicy 5400 - 5500 obr, w w trybie S przy 6000 obr. W trybie S XT szybciej i reaguje na zmianę pedał gazu w trybie I jest nieco opóźniona reakcja. W trybie #S przyspieszenie jest gorsze zapewne z powodu większej liczby biegów i ich "wirtualnego przełączania". Oczywiście skrzynie pracowały w trybie automatycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 że w trybie I biegi przełączają się w okolicy 5400 - 5500 obr, aż tak wysoko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 że w trybie I biegi przełączają się w okolicy 5400 - 5500 obr, aż tak wysoko ? Przepraszam Was, małe uszczegółowienie: FXT był trybie manualnym ale sam przełączał biegi dochodząc do maksymalnych obrotów jakie były dedykowane dla danego trybu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 A więc: w trybie Pro Eco czy jakoś tak auto jedzie nisko obratami itd. W trybie pośrednim silnik wkręca się max do około 2100 obr uzyskując górny zakres momentu obrotowego i zmienia bieg i w tym trybie miałnie przekraczać mocy 184 KM - tak jak w katalogu. W trybie ostatnim, tym najmocniejszym, silnik wkręca się do 3000 obr i ma mieć pełen zakres mocy czyli te 200 KM - nie 204, poprawka. Przy sprawdzaniu tych dwóch trybów wyszło, że przyspiesznie jest takie samo - przyjęlismy, że różnica 0,2 sekundy to tolerancja na pomiar i różne warunki dorogowe: wiatr, z górki itd. Przy sprawdzaniu max. przyspieszenia w trybie Eco zmienia biegi przy 2100 a w trybie Sport przy 3000? Nie wiem co to za auto ale ewidentnie zepsute. Nawet na filmiku, który zamieszczałem kręci do 4 000-4 500. Z ciekawości sprawdzę dzisiaj jakie parametry pokazuje samochód na poszczególnych trybach pracy. I dalej nie wiem co powyższe wywody mają do rzeczy i zarzutu, że konie BMW są wykastrowane. Sądząc z podanych obrotów na testach maksymalnego przyspieszenia, przy jakich zmieniał wam samochód biegi, proponuję zamiast iść w tuning docisnąć pedał do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Widzę, że BMW zagościło w wątku o Foresterze. Nie wiem czy to dla Forestera dobrze czy źle. Tak a propos byłem dziś w sklepie Puma i widziałem fajne sportowe buty sygnowane przez BMW. Zapytałem czy są też z logo Subaru - niestety nie było. Pani nawet próbowała mnie przekonać, że BMW to dobre i fajne auta są. Jakoś jej się nie udało. Aha, butów oczywiście nie kupiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Pani nawet próbowała mnie przekonać, że BMW to dobre i fajne auta są. Jakoś jej się nie udało. Oczekujesz, że pani w sklepie z butami zmieni Twoje zdanie na temat motoryzacji? A buty są, są.... Tomka pytaj, sprowadzał sobie. nawet Subariadowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 Niestety marka Subaru wywołała u niej tyle emocji co marka BMW u mnie. Choć jest parę starych modeli, które mi się podobają. A butki fajne. Zresztą te BMW z Pumy też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się