Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

I moje też świeciły w ziemię. Przestawiałem je sam, nocą w drodze, bo jechać dało sie tylko na drogowych. Po kilku dniach pojechałem do stacji diagnostycznej, by ustawili dokładnie i .... okazało się, że ustawiłem w punkt. Ma sie to oko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzieliście w TVN24 tego Forestera co go świsnęli na A1? Złodziej uciekajac przed blokadą policyjną zmykał na przełaj i nawet staranował dwie bramy techniczne, ale go złapali.

Nie wiadomo tylko czy to Forester nie dał rady w terenie czy młody złodziej-kierowca słabo jechał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzieliście w TVN24 tego Forestera co go świsnęli na A1? Złodziej uciekajac przed blokadą policyjną zmykał na przełaj i nawet staranował dwie bramy techniczne, ale go złapali.

Nie wiadomo tylko czy to Forester nie dał rady w terenie czy młody złodziej-kierowca słabo jechał...

Tak widziałem, właśnie dowiedziałem sie o tym na Forum :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne felgi mają bardzo ciekawy wzór ale mi bardzo nie podoba się ich szerokość (7x18), dlatego zorganizowałem drugi komplet felg (na lato). Są to felgi ENKEI model RAIJIN (Hyper Silver), parametry 8x18 ET45. Jak widać na zdjęciach felga mieści się wraz z oponą (na razie standardowa 225) w błotniku i nic nie wystaje w przeciwieństwie do przymierzanej felgi OZ ET35. Na samochodzie prezentują się jak na poniższych zdjęciach. Do zestawu trzeba było dokupić pierścienie centrujące (56,1mm na 72,6mm) oraz nowe nakrętki (12x1.25x35). Może najpiękniej to zestawienie nie wygląda, szczególnie, że wolałem trochę ciemniejsze felgi (Matte Gunmetal) niestety nie były dostępne. Chwilowe połączenie szerszej felgi i standardowej opony współpracuje nieźle i nigdzie nie obciera. Na przyszłe lato będzie szersza opona i wtedy będzie wszystko wiadomo. ENKEI ma jeszcze do Subaru (bez WRX i STI) 8.5x18 ET45 oraz 9.5x18 ET45 ale nie odważyłem się, bojąc się małej ilości miejsca, chociaż na sucho 8.5x18 ET45 powinno wejść.

 

Więcej w Galerii^^

 

gallery_13044_480_146727.jpg
 

gallery_13044_480_191477.jpg

 

gallery_13044_480_21569.jpg

 

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wolę Forka na oryginalnych felgach.

Zresztą inne oryginalne też nie prezentują się źle. 

 

Forek na AT-kach 17'

 

post-3997-0-88806400-1409041472_thumb.jpg

 

Forek na zimówkach (sorry a jakość, ale niestety to jedyne zdjęcie jakie mam)

 

post-3997-0-98066600-1409041480_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek ma dość masywną sylwetkę, i wg mnie trudno jest dobrać do niego felgę z cienkimi "szprychami", która będzie spójna. No chyba, że będzie w ciemno grafitowym kolorze, wtedy się tak nie wyróżnia i lepiej pasuje. IMO oczywiście. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Mój ojciec dostał list na Forka SH, siostra na XV, a do mnie nic nie przyszło o XT-ka i w wykazie też go nie znalazłem. 

Hmm ja tez nic nie dostalem... O jakim wykazie piszesz? Masz jakis link moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dostałem liścik z wezwaniem do "reperacji" przewodów hamulcowych ;):)

 

No właśnie, żadnego SJ nie ma na tym wykazie.

Uff :rolleyes:

 

 

Są to felgi ENKEI model RAIJIN (Hyper Silver), parametry 8x18 ET45. Jak widać na zdjęciach felga mieści się wraz z oponą (na razie standardowa 225) w błotniku i nic nie wystaje

Jak najbardziej rzecz gustu, fele ładne, ale oryginały w XT uważam za bardzo udane stylistycznie, pasujące do auta. Szkoda, że nie ma ich w wersji 17'' dla osób lubiących jazdę w terenie.

 

 

Acz kolwiek od mojego wolnego ssaka oryginały mniej mi się podobają.

Fakt, szału nie ma, zwłaszcza w porównaniu do tych z XT. Ale wymieniać nie mam zamiaru - wolę w komplecie z autem za jakiś czas ;)

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga Dyrekcjo,

jako, że przez te parę lat miałem do czynienia z różnymi wersjami Subaraków, ale jak by nie liczyć, to w porze zimowej wyłącznie w wersji z MT, to korci mnie o pytanie - jak Forek XT z nową skrzynią ogarnia się w śniegu? Kiedyś moja przygoda z GT-kiem i sprawdzaniem "dlaczego to nie jedzie po śniegu pod górę????" skończyła się dość przykro (nie kierowca słaby, tylko lód pod śniegiem ;) ), więc teraz pada pytanie - jak zachowa się napęd, który jest jednak dość mocno wspomagany komputerem i czy "jak nie jedzie to wysiadać i sprawdzać dlaczego" ;) ?

Czy X-Drive faktycznie "załatwi wszystko", czy to jednak zbytnia wiara w elektronikę? Czy SIP miał okazję do testów i porównań w tym zakresie?

 

pozdrawiam

Szymon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pumex1, przecież i tak napiszą, że jest idealnie ;-)

Nikt nie narzekał na możliwości XT'eka w zimę. Jedyne do czego można się przyczepić w tym zakresie, i dotyczy to całego modelu Forester 2013 i wyżej to brak możliwości wyłączenia w 100% kontroli trakcji. A było by tak fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze nie wiem, czekam na śnieg, ale na luźnej, szutrowej nawierzchni zachowuje się zaskakująco dobrze. Przypomina mi trochę moje dawne auto z torsenem w centralnym dyfrze - choć mniejsza skłonność do nadsterowności, ale podobne uczucie stałej pracy 4 kół. Cały czas jednak przyzwyczajam się to CVT i nie mogę nauczyć przewidywania co ona zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy SIP miał okazję do testów i porównań w tym zakresie?

 

Nie wiem jak SIP i oficjalne testy ale na I Subariadzie, w Rumuńskich górach gdzie przedzieraliśmy się przez łachy śniegu, póki prześwitu starczało Forek szedł jak kozica przez śnieg.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy X-Drive

 

 

chyba drobne  przejęzyczenie - X Mode pewnie

No to plamę dałem... ;)

 

Swoją drogą w porównaniach, testach X-Drive rzadko występuje, bo jednak skojarzenie dla BMW to tylny napęd, a jednak w głowie siedzi.

 

Czy SIP miał okazję do testów i porównań w tym zakresie?

 

 

Nie wiem jak SIP i oficjalne testy ale na I Subariadzie, w Rumuńskich górach gdzie przedzieraliśmy się przez łachy śniegu, póki prześwitu starczało Forek szedł jak kozica przez śnieg.  ;)

Widziałem.... Zwłaszcze te kozice pchające z tyłu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...