przemekka Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Prom kosmiczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Prom kosmiczny No to trzeba tak: Houston mamy problem! Guzik nie działa. Jak guzik to nie działa, rozumie się samo przez się. A nie tak: ASO, do roboty! Guzik nie działa. A, psze Pana, trzeba umieć naciskać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Prom kosmiczny No to trzeba tak: Houston mamy problem! Guzik nie działa. Jak guzik to nie działa, rozumie się samo przez się. A nie tak: ASO, do roboty! Guzik nie działa. A, psze Pana, trzeba umieć naciskać. Zawsze mogą odpowiedzieć śpiewająco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Ale chodzi Tobie o tą gimnastykę Właśnie sobie to wyobraziłem... :biglol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2014 Kilka fajnych tuningów XT. Podobają mi się te srebrne listwy na progach drzwi w połączeniu z czarnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkow Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Niektóre naprawdę bardzo ciekawe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Kilka fajnych tuningów XT. Podobają mi się te srebrne listwy na progach drzwi w połączeniu z czarnym. Ale te listwy to nie tuning. Jest to wyposażenie seryjne na niektórych rynkach - np Australia. Też mi się podobają, szkoda, ze u nas nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 (edytowane) Mnie intryguje wydech od wolnego ssaka, to tak odnośnie filmu. Edytowane 16 Sierpnia 2014 przez wilkor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MUrsus Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Jestem ciekawy czy da się założyć w NA podwójny wydech i jaki dźwięk wygeneruje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Takiego dźwięku jak u bakuma raczej nie uzyskasz samymi tłumikami. W XT-ku są dwa, a dźwięk nie powala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Jestem ciekawy czy da się założyć w NA podwójny wydech i jaki dźwięk wygeneruje Takiego dźwięku jak u bakuma raczej nie uzyskasz samymi tłumikami. W XT-ku są dwa, a dźwięk nie powala. Z tego co wiem to nie ilość tłumików decyduje, a raczej jego rodzaj oraz konstrukcja układu wydechowego. W nowych Forkach jeden tłumik, czy dwa w XT to raczej kwestia estetyki, czy inaczej 'designu'. W poprzedniej generacji po lifcie w 2010 wszystkie wersje miały dwa tłumiki.Jeśli zaś chodzi o bulgot to można by go wydobyć i to łatwiej w N/A niż w nowym XT, ze względu na to, FA to konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem (a tego typu konstrukcja jest dość hałaśliwa i nie nadaje silnikowi ładnego dźwięku) - było o tym w którymś numerze plejad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 (edytowane) Takiego dźwięku jak u bakuma raczej nie uzyskasz samymi tłumikami. W XT-ku są dwa, a dźwięk nie powala. (...) Jeśli zaś chodzi o bulgot to można by go wydobyć i to łatwiej w N/A niż w nowym XT, ze względu na to, FA to konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem (a tego typu konstrukcja jest dość hałaśliwa i nie nadaje silnikowi ładnego dźwięku) - było o tym w którymś numerze plejad. WRX ma ten sam silnik, tą samą skrzynie, też dwa tłumiki a troszkę bulgocze, na pewno lepiej niż Forester. Pytanie jak dedykowane tłumiki STI wpłynęłyby na dźwięk. W USA do WRX są oferowane i wyglądają i brzmią o wiele lepiej od standardowych. Edytowane 16 Sierpnia 2014 przez FilipBB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 (edytowane) Trochę odbiegając od tematu wydechu. Zrobiłem trochę ponad 3600 km w tydzień plus dzień i był to pierwszy poważny wyjazd nowym forkiem. Wczesniejsze trasy raczej na miejscu. W tej za jednym przejazdem udało mi sie zrobić 1700 km z przerwami na tankowanie. Spostrzeżenia: - fotele (było juz o tym), jestem raczej lżejszej budowy - sa ok. Wygodne i można podróżować kilkanaście godzin. - przy wyższych prędkościach słychać opływające powietrze. Do 150 km/h jest ok - światła bardzo dobre - pakowność auta bardzo dobra - ekonomia: cała trasa średnia 8.8 litra, średnia prędkość z odczytu 91 km/h. Cała trasa to 8 dni. Było wszystko, niemieckie autostrady, Szwajcaria, wysokie góry w Francji i trochę korków. podsumowując daje radę, nawet bardzo, a traktowany bez skrajności nie rujnuje portfela.... Edytowane 17 Sierpnia 2014 przez luki266 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 (edytowane) Ciekawy jestem czy będą jakieś zmiany na model MY15. Przemek,jak oceniasz stabilność forka przy dużych autostradowych prędkościach i przy bocznym wietrze? Edytowane 18 Sierpnia 2014 przez stach1111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Przy 220 km/h i bez bocznego wiatru jest dobrze. Trzyma się drogi i czuje się co się dzieje. Swoja drogą XT-eki mają jakąś blokadę elektroniczną. Jak zawieje z boku to potrafi porzucać po pasie (przy 170 km/h - więcej nie próbowałem). Jak zmienię opony na typowo letnie to sprawdzę czy jest duża różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Jak zawieje z boku to potrafi porzucać po pasie (przy 170 km/h - więcej nie próbowałem). Chyba nie da się "oszukać" takiej budy nawet świetnym zawiasem. Dzięki za opinię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Nie da się. Wysokość auta robi swoje. Inna sprawa, że jak wracaliśmy z Gruzji mieliśmy burzę w Turcji z mocną ulewą i silnym bocznym wiatrem. Nie dało się jechać szybciej niż 110-120 km/h (ma oponach AT), bo autem rzucało po wszystkich pasach. . Jednak było bardzo niewiele aut, które nas wyprzedzały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkow Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Mam pytanie, wiem że było wałkowane... Silnik DIT już jest jakiś czas na rynku. Może obiło się wam o uszy o programie podwyższającej moc, lub o pozbyciu się kagańca i odblokowaniu go do wersji JP? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Jeśli mnie pamięć nie myli, ktoś pisał, że w JP jest silnik programowany na 100oktanowe paliwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Jak zawieje z boku to potrafi porzucać po pasie (przy 170 km/h - więcej nie próbowałem). Chyba nie da się "oszukać" takiej budy nawet świetnym zawiasem. Dzięki za opinię. Przy 200 km/h przy wietrze bocznym do 40 km/h nic się nie dzieje. Przy nieco większym wietrze tak do 50 km/h auto już to odczuwa ale jeśli nie robi się nerwowych ruchów kierownicą to można spokojnie gonić - należy pamiętać o elektrycznym wspomaganiu co powoduje większą czułość na ruchy kierownicą, zwłaszcza w początkowej fazie skręcania. Przy wietrze powyżej 60 km/h, przy nieobciążonym aucie, prędkość 200 km/h jest już trochę męcząca i raczej nie da się nią gonić dłużej niż parę minut. Tu raczej prędkość 160-170 km/h wydaje się być bardziej optymalna. Jak auto jest bociążone (4 osoby + średni bagaż) to też nie ma problemu. Zawieszenie przy bardzo silnym wietrze nie pomoże nic: szytwniejsze, oczywiście, powoduje że auto mniej się przechyla ale powierzchnia boczna auta robi swoje - co łatwo policzyć. Zresztą czołowy silny wiatr - 70 i więcej km/h - też powoduje wężykowanie auta: efekt opływu kuli i powstanie wirów za autem. Ale w porównaniu np. z moim WRX kombi, Forek XT nie wypada źle powiedziałbym, że bardzo dobrze. Trochę tu pomaga masa samochodu. Generalnie sytuacja porównywalna do przeciętnego kombi z lekkim minusem dla Forka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 OK,dzięki za opinię. Byłem też ciekawy opinii Przemka,bo wcześniej miał legaca.Ciekawe jak wypada w porównaniu,bo moją honda mam zawsze stres a legacem szczerze mówiąc nigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Jeśli mnie pamięć nie myli, ktoś pisał, że w JP jest silnik programowany na 100oktanowe paliwo. W Polsce jest zaprogramowane na PB95. Można lać 98 albo 100 albo nawet 103 (Aral DE) i myślę, że te 280KM i 380 Nm uciągnie bez problemu (od biedy nawet na PB95). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Na pewno bardziej czuć wiatr niż w legacy, ale jak napisał Izotom tragedii nie ma. Inaczej, musi solidnie wiać, żeby to przeszkadzało w jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Spostrzeżenia: - światła bardzo dobre Z resztą spostrzeżeń się zgadzam, ale w temacie świateł mamy już biksenony, reflektory skrętne, ... Moje ksenony fabrycznie były ustawione sporo za nisko - po korekcie w górę mogę powiedzieć, że teraz świecą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cuban Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Spostrzeżenia: - światła bardzo dobre Z resztą spostrzeżeń się zgadzam, ale w temacie świateł mamy już biksenony, reflektory skrętne, ... Moje ksenony fabrycznie były ustawione sporo za nisko - po korekcie w górę mogę powiedzieć, że teraz świecą. Szczerze to niektóre z tych skrętnych biksenonów dzikich wężów chciałyby tak świecić jak HIDy w Foresterze. Ja jestem zadowolony, choć również światła wymagały podniesienia wyżej, bo fabryka wycelowuje je chyba gdzieś w ziemię. Jedynie bardzo ostre zakręty powodują,że na bokach wydaje się być ciemno, jednak tu skrętne światła raczej też nie pomagają, jeśli już to doświetlanie zakrętów jakąś dodatkową żarówką, bądź też przeciwmgłowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się