Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Prom kosmiczny ;)

 

No to trzeba tak: Houston mamy problem! Guzik nie działa.

                          Jak guzik to nie działa, rozumie się samo przez się.

A nie tak: ASO, do roboty! Guzik nie działa.

                A, psze Pana, trzeba umieć naciskać.

;):biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prom kosmiczny ;)

 

No to trzeba tak: Houston mamy problem! Guzik nie działa.

                          Jak guzik to nie działa, rozumie się samo przez się.

A nie tak: ASO, do roboty! Guzik nie działa.

                A, psze Pana, trzeba umieć naciskać.

;):biglol:

 

 

 

Zawsze mogą odpowiedzieć śpiewająco  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kilka fajnych tuningów XT. Podobają mi się te srebrne listwy na progach drzwi w połączeniu z czarnym.
Ale te listwy to nie tuning. Jest to wyposażenie seryjne na niektórych rynkach - np Australia. Też mi się podobają, szkoda, ze u nas nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jestem ciekawy czy da się założyć w NA podwójny wydech i jaki dźwięk wygeneruje ;)

 

Takiego dźwięku jak u bakuma raczej nie uzyskasz samymi tłumikami. W XT-ku są dwa, a dźwięk nie powala. :)
Z tego co wiem to nie ilość tłumików decyduje, a raczej jego rodzaj oraz konstrukcja układu wydechowego. W nowych Forkach jeden tłumik, czy dwa w XT to raczej kwestia estetyki, czy inaczej 'designu'. W poprzedniej generacji po lifcie w 2010 wszystkie wersje miały dwa tłumiki.

Jeśli zaś chodzi o bulgot to można by go wydobyć i to łatwiej w N/A niż w nowym XT, ze względu na to, FA to konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem (a tego typu konstrukcja jest dość hałaśliwa i nie nadaje silnikowi ładnego dźwięku) - było o tym w którymś numerze plejad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego dźwięku jak u bakuma raczej nie uzyskasz samymi tłumikami. W XT-ku są dwa, a dźwięk nie powala. :)

(...) Jeśli zaś chodzi o bulgot to można by go wydobyć i to łatwiej w N/A niż w nowym XT, ze względu na to, FA to konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem (a tego typu konstrukcja jest dość hałaśliwa i nie nadaje silnikowi ładnego dźwięku) - było o tym w którymś numerze plejad.

WRX ma ten sam silnik, tą samą skrzynie, też dwa tłumiki a troszkę bulgocze, na pewno lepiej niż Forester. Pytanie jak dedykowane tłumiki STI wpłynęłyby na dźwięk. W USA do WRX są oferowane i wyglądają i brzmią o wiele lepiej od standardowych.

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę odbiegając od tematu wydechu. Zrobiłem trochę ponad 3600 km w tydzień plus dzień i był to pierwszy poważny wyjazd nowym forkiem. Wczesniejsze trasy raczej na miejscu. W tej za jednym przejazdem udało mi sie zrobić 1700 km z przerwami na tankowanie. Spostrzeżenia:

- fotele (było juz o tym), jestem raczej lżejszej budowy - sa ok. Wygodne i można podróżować kilkanaście godzin.

- przy wyższych prędkościach słychać opływające powietrze. Do 150 km/h jest ok

- światła bardzo dobre

- pakowność auta bardzo dobra

- ekonomia: cała trasa średnia 8.8 litra, średnia prędkość z odczytu 91 km/h. Cała trasa to 8 dni. Było wszystko, niemieckie autostrady, Szwajcaria, wysokie góry w Francji i trochę korków.

 

podsumowując daje radę, nawet bardzo, a traktowany bez skrajności nie rujnuje portfela....

Edytowane przez luki266
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 220 km/h i bez bocznego wiatru jest dobrze. Trzyma się drogi i czuje się co się dzieje. Swoja drogą XT-eki mają jakąś blokadę elektroniczną. Jak zawieje z boku to potrafi porzucać po pasie (przy 170 km/h - więcej nie próbowałem). Jak zmienię opony na typowo letnie to sprawdzę czy jest duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się. Wysokość auta robi swoje.

 

Inna sprawa, że jak wracaliśmy z Gruzji mieliśmy burzę w Turcji z mocną ulewą i silnym bocznym wiatrem. Nie dało się jechać szybciej niż 110-120 km/h (ma oponach AT), bo autem rzucało po wszystkich pasach. . Jednak było bardzo niewiele aut, które nas wyprzedzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, wiem że było wałkowane... Silnik DIT już jest jakiś czas na rynku. Może obiło się wam o uszy o programie podwyższającej moc, lub o pozbyciu się kagańca i odblokowaniu go do wersji JP?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak zawieje z boku to potrafi porzucać po pasie (przy 170 km/h - więcej nie próbowałem). 

 

Chyba nie da się "oszukać" takiej budy nawet świetnym zawiasem.

 

Dzięki za opinię.

 

Przy 200 km/h przy wietrze bocznym do 40 km/h nic się nie dzieje. Przy nieco większym wietrze tak do 50 km/h auto już to odczuwa ale jeśli nie robi się nerwowych ruchów kierownicą to można spokojnie gonić - należy pamiętać o elektrycznym wspomaganiu co powoduje większą czułość na ruchy kierownicą, zwłaszcza w początkowej fazie skręcania. Przy wietrze powyżej 60 km/h, przy nieobciążonym aucie, prędkość 200 km/h jest już trochę męcząca i raczej nie da się nią gonić dłużej niż parę minut. Tu raczej prędkość 160-170 km/h wydaje się być bardziej optymalna. Jak auto jest bociążone (4 osoby + średni bagaż) to też nie ma problemu. Zawieszenie przy bardzo silnym wietrze nie pomoże nic: szytwniejsze, oczywiście, powoduje że auto mniej się przechyla ale powierzchnia boczna auta robi swoje - co łatwo policzyć. Zresztą czołowy silny wiatr - 70 i więcej km/h - też powoduje wężykowanie auta: efekt opływu kuli i powstanie wirów za autem. Ale w porównaniu np. z moim WRX kombi, Forek XT nie wypada źle powiedziałbym, że bardzo dobrze. Trochę tu pomaga masa samochodu. Generalnie sytuacja porównywalna do przeciętnego kombi z lekkim minusem dla Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pamięć nie myli, ktoś pisał, że w JP jest silnik programowany na 100oktanowe paliwo.

W Polsce jest zaprogramowane na PB95. Można lać 98 albo 100 albo nawet 103 (Aral DE) i myślę, że te 280KM i 380 Nm uciągnie bez problemu (od biedy nawet na PB95).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spostrzeżenia:

- światła bardzo dobre

Z resztą spostrzeżeń się zgadzam, ale w temacie świateł mamy już biksenony, reflektory skrętne, ...

Moje ksenony fabrycznie były ustawione sporo za nisko - po korekcie w górę mogę powiedzieć, że teraz świecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Spostrzeżenia:

- światła bardzo dobre

Z resztą spostrzeżeń się zgadzam, ale w temacie świateł mamy już biksenony, reflektory skrętne, ...

Moje ksenony fabrycznie były ustawione sporo za nisko - po korekcie w górę mogę powiedzieć, że teraz świecą.

 

 

Szczerze to niektóre z tych skrętnych biksenonów dzikich wężów chciałyby tak świecić jak HIDy w Foresterze.

 

Ja jestem zadowolony, choć również światła wymagały podniesienia wyżej, bo fabryka wycelowuje je chyba gdzieś w ziemię.

Jedynie bardzo ostre zakręty powodują,że na bokach wydaje się być ciemno, jednak tu skrętne światła raczej też nie pomagają, jeśli już to doświetlanie zakrętów jakąś dodatkową żarówką, bądź też przeciwmgłowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...