Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Kurczę, Panowie, zaraz się pobijecie o żarówki. Chyba ten temat nie powinien budzić aż takich emocji. No bez przesady. ;)

Zgadzasz się z twierdzeniem że brak paciorków to zacofanie technologiczne?  ;)

 

No jasne, konsultowałem z Masajami :D

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

:)

proponuje żeby niektórzy z kolegów założyli sobie wątek " co mamy w domu " i tam prowadzili dalej żywiołową dyskusję

Nie bardzo rozumiem, po co kolega @@TyrTyr wyjechał z źródłami domowymi, ale skoro zapytał odpowiedziałem :).

 

 

Tak na prawdę to obchodzi mnie mało czy w domu siedzisz przy "kwarcówce" czy łuczywie.

I masz racje że nie jest to tematem dysputy.

Ciekawi mnie jednak czy wszystkich traktujesz/wymagasz tak samo.

Czy tylko Subaru jest zacofane czy może Ty też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia :)

 

siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo.  Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? 

 

Warto brać ? :)

Tegoroczne wakacje, 2 tygodnie temu: Opole - Toskania - Garda - Opole, ponad 4 000km, średnia 8,8l z całej trasy ( ponad 1000km na miejscu ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kurczę, Panowie, zaraz się pobijecie o żarówki. Chyba ten temat nie powinien budzić aż takich emocji. No bez przesady. ;)

Zgadzasz się z twierdzeniem że brak paciorków to zacofanie technologiczne?  ;)

 

No jasne, konsultowałem z Masajami :D

 

No  to będzie konflikt, bo Matabele mają odmienną opinie ..... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia :)

 

siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo.  Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? 

 

Warto brać ? :)

Mnie podczas jazd testowych spalił 20.Koledzy tu mówią ,że pali im 10 ,to nie wiem,średnią sobie musisz wyciągnąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia :)

 

siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo.  Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? 

 

Warto brać ? :)

Mnie podczas jazd testowych spalił 20.Koledzy tu mówią ,że pali im 10 ,to nie wiem,średnią sobie musisz wyciągnąć

 

Różnica wynika stąd, że my jeździmy w realu samochodami, a madox jedynie wirtualnie na konsoli :coffee:

 

 

A tak na poważnie - trasa "superemerycko" - potrafi zamknąć się poniżej 7. Spokojna, normalna jazda w trasie z prędkością przelotową do ok 110 -  120 km/h - ok 8,2- 8,5, jazda dynamiczna - w zależności od warunków i ilości przyspieszeń/hamowań - 10-13. Autostrada 140-150 km/h - 9,5-11,5 głównie zależy od wiatru;) Szybka (tzn zdecydowanie ponad dopuszczalne w PL prędkości) jazda autostradą - 17-18. Po mieście jeżdżę zbyt mało, niech wypowiadają się inni.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jednak czy wszystkich traktujesz/wymagasz tak samo.

Czy tylko Subaru jest zacofane czy może Ty też.

Nie mam facebooka - to chyba jestem zacofany :rolleyes:.

 

Dlaczego nie masz pretensji do Subaru, że sprzedaje nowe samochody z ksenonami, a Ty chciałbyś żarówki H4?

 

Ktoś próbuje zmienić dywaniki fabryczne, bo mu nie pasują - źle.

Ktoś próbuje zmienić żarówki fabryczne na inne - źle.

 

Normalnie strach się bać B).

 

Peace B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia :)

 

siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo. Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ?

 

Warto brać ? :)

Mnie podczas jazd testowych spalił 20.Koledzy tu mówią ,że pali im 10 ,to nie wiem,średnią sobie musisz wyciągnąć

Średnia wyniesie tak na oko ... 10,05 l ;)

 

Realne spalanie jest takie jak napisał @sjak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia :)

 

siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo.  Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? 

 

Warto brać ? :)

 

Jeżeli siostra nie boi się kilku nowych guzików, przełączanie skrzyni tylko góra dól i multimedialnych gadżetów to będzie zadowolona.

Ten silnik w połączeniu z CVT jest bardzo oszczędny. Wątpię żeby przekroczyła średnią w okolicach 9.5 -10l. Chyba, że dużo stoi w korkach lub ma ciężką nogę. Z tym ostatnim to trzeba uważać bo forek wygląda jak duża szafa a zbiera się bardzo żwawo.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ,zawsze o tym zapominam ,jedna b.fajna rzecz jest w XT-zmiana trybu z I na S i S# w kierownicy.Paluszek pyk i zmnienione.W np vw ,skodzie ,seacie ,jakiś ćwierć mózg wymyślił ,żeby zmieniać to gdzieś w menu komputera ,łażąc po opcjach.Fatalnie tragiczno idiotyczno debilne rozwiązanie.Rozumiem ,że trzeba wejść w menu i zaprogramować sobie tryb indyvidual (tego akurat Subaru nie ma) ale już same tryby powinno się zmmieniać tak jak w Subaru.No ,ale znów tam też można zmieniać charakterystykę zawieszenia.Ale obojętne,sam sposób zmiany w Subaru jest extra u innych często do d..py

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlaczego nie masz pretensji do Subaru, że sprzedaje nowe samochody z ksenonami, a Ty chciałbyś żarówki H4?

W moim nie ma ksenonów. Ale ja mam staruszka.

Żona ma prawie nowego, i też bez ksenonów.

Nie muszę więc mieć pretensji.

 

Chciałbym jednak wiedzieć czy w domu masz już wyłącznie LED.

Bo wiesz naprawianie świata trzeba zaczynać od siebie samego.

 

W kwestii dywaników; obawiam się że to narzekanie dla "fasonu".

 

 

Że samochód nie pasuje ci do spinek,
Że dzień jasny i noce ciemne,
Ze to wszystko nie twoja wina...
Przyjacielu, skończ tę nowennę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj tankowałem pod korek. Jazda mieszana Warszawa w różnych porach i do domu pod Warszawę (odcinki od 5 do 20 km).

Połowa przejechana na klimie. Przynajmniej 2x dziennie kontrolny test przyspieszenia:)

Komputer pokazał 8,4 a realnie wyszło 8,8l i to w trybie mieszanym jest u mnie latem spalanie powtarzalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaskakująco małe wartości tu podajecie ? czyżby subaru turbo stały się w końcu oszczędne ? :) Szukają czegoś zamiast forka diesla i zatoczyli już tak wielkie koło szukając zamiennika że wrócili do forka i biorą go mocno pod uwagę. Na tapecie były już tak różne auta jak : wrangler, Q5, evoque, cx5, glk itd itd :) 

forka lubią ale ma już trochę km na budziku i pora wymianę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia :)

 

siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo.  Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? 

 

Warto brać ? :)

Mnie podczas jazd testowych spalił 20.Koledzy tu mówią ,że pali im 10 ,to nie wiem,średnią sobie musisz wyciągnąć

 

Dziś wracałem z Gdańska, odpaliłem auto w outlecie na Szadółkach, tam zaraz obwodnica, potem zjazd na południową. Niestety za kilkanaście km trafiamy na starą 7 - kto latem jechał siódemką Gda - Elb ten wie ....(dwa sznury samochodów w obu kierunkach, dobrze jak korka nie ma). W każdym razie na dwupasmówce tak 130-140, potem na siódemce eko jazda bez wyprzedzania (bo i po co), tempomat, kolumna jechała tak 70-90, ja tak samo. Efekt po zgaszeniu w garażu komp pokazał 8,1.\

Madox na doszkalanie idź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba zasługa nowego silnika FA20 zamiast poczciwego EJ20/EJ25, do tego w połączeniu ze skrzynią CVT... faktycznie te 240KM podobno pali znacznie mniej niż poprzedni Forek, chociaż dzięki/przez CVT nie czuć już tak bardzo kopnięcia turbo... a do 100 rozpędza się (katalogowo) w 7.5 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaskakująco małe wartości tu podajecie ? czyżby subaru turbo stały się w końcu oszczędne ? :) Szukają czegoś zamiast forka diesla i zatoczyli już tak wielkie koło szukając zamiennika że wrócili do forka i biorą go mocno pod uwagę. Na tapecie były już tak różne auta jak : wrangler, Q5, evoque, cx5, glk itd itd :)

forka lubią ale ma już trochę km na budziku i pora wymianę

Powiem tak. Spalanie jest na tyle akceptowalne, że biorąc pod uwagę fun z jazdy, kupno diesla jest mocno dyskusyjne.

Przed kupnem FXT mocno analizowałem rynek, na tapecie były głównie q5 i x3. Wyboru nie żałuję. Obecnie (po dokładnie roku doświadczeń) dokonałbym tego samego wyboru.

Edytowane przez sjak
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaskakująco małe wartości tu podajecie ?

 

przy normalnej jeździe naprawdę pali stosunkowo mało.  W warunkach miejsko podmiejskich SBD w OBK MY10 konsumował. ok. 7l a Forek ok.9.

Największe różnice są na autostradzie powyżej 150km/h. Forek "wciąga" jak każdy bokser z turbo.  :)

O przyjemności z jazdy nie będę pisał bo to dwa różne światy.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wątku paliwowym - na trasie Suwałki - Ryga spalił mi 6,8 (przyznam - był wiatr w plecy), ale na powrocie 8,0 (inny styl jazdy i koszmarna pogoda). Średnio Suwałki - Warszawa spalam ok. 8. Zwykle do 8 podchodzi z 7.8 dopiero w czasie jazdy przez miasto. Dla mnie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaskakująco małe wartości tu podajecie ? czyżby subaru turbo stały się w końcu oszczędne ? :) Szukają czegoś zamiast forka diesla i zatoczyli już tak wielkie koło szukając zamiennika że wrócili do forka i biorą go mocno pod uwagę. Na tapecie były już tak różne auta jak : wrangler, Q5, evoque, cx5, glk itd itd :) 

forka lubią ale ma już trochę km na budziku i pora wymianę

Na dzien dzisiejszy dlugo zastanawialbym sie nad FXT lub FSBD z CVT. Dwa lata temu wybor byl prosty: FXT. A ze w domu byl paliwozerny Infiniti to FXT wygladal ze spalaniem na baaaaardzo oszczedne auto. W trasie spalanie waha sie od 8,6 do 11,6 no chyba, ze jedziemy do Wawy albo do Berlina, to wtedy 12,6. Masto od 11,6 do 13,6. Teren: 44,9 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zaskakująco małe wartości tu podajecie ? czyżby subaru turbo stały się w końcu oszczędne ? :) Szukają czegoś zamiast forka diesla i zatoczyli już tak wielkie koło szukając zamiennika że wrócili do forka i biorą go mocno pod uwagę. Na tapecie były już tak różne auta jak : wrangler, Q5, evoque, cx5, glk itd itd :) 

forka lubią ale ma już trochę km na budziku i pora wymianę

Na dzien dzisiejszy dlugo zastanawialbym sie nad FXT lub FSBD z CVT. Dwa lata temu wybor byl prosty: FXT. A ze w domu byl paliwozerny Infiniti to FXT wygladal ze spalaniem na baaaaardzo oszczedne auto. W trasie spalanie waha sie od 8,6 do 11,6 no chyba, ze jedziemy do Wawy albo do Berlina, to wtedy 12,6. Masto od 11,6 do 13,6. Teren: 44,9 ;)

No i w to mogę uwierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forester XT jest raczej na dłuższe trasy, bo tutaj potrafi robić śmieszne wyniki jak na takie warunki. Krótkie odcinki i duże różnice wysokości terenu znacznie wpływają na spalanie. W mieście za to bardzo odczuwalna jest różnica poruszania się z prędkością 70 km/h a 60 km/h (ok. 1 litra), z 50 km/h nie próbowałem  :lol:. Dodatkowo temperatury znacznie wpływają na spalanie (2-3 litrów lato/zima na starcie zimnego silnika). Generalnie świetne auto ale trzeba mieć bardzo, bardzo delikatną stopę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Największe różnice są na autostradzie powyżej 150km/h. Forek "wciąga" jak każdy bokser z turbo. 

Pozwolę sobie polemizować z tą tezą.

 

Nie dlatego że podobno wszystko wiem lepiej ....  ;)

 

Nie jest tu odpowiedzialny ani boxer ani turbo.

Opory powietrza graja pierwsze skrzypce (prześwit i wysokość).

Moim zdaniem to i Forester i Outback pala bardzo przyzwoicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...