sjak Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Kurczę, Panowie, zaraz się pobijecie o żarówki. Chyba ten temat nie powinien budzić aż takich emocji. No bez przesady. Zgadzasz się z twierdzeniem że brak paciorków to zacofanie technologiczne? No jasne, konsultowałem z Masajami Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 proponuje żeby niektórzy z kolegów założyli sobie wątek " co mamy w domu " i tam prowadzili dalej żywiołową dyskusję Nie bardzo rozumiem, po co kolega @@TyrTyr wyjechał z źródłami domowymi, ale skoro zapytał odpowiedziałem . Tak na prawdę to obchodzi mnie mało czy w domu siedzisz przy "kwarcówce" czy łuczywie. I masz racje że nie jest to tematem dysputy. Ciekawi mnie jednak czy wszystkich traktujesz/wymagasz tak samo. Czy tylko Subaru jest zacofane czy może Ty też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo. Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? Warto brać ? Tegoroczne wakacje, 2 tygodnie temu: Opole - Toskania - Garda - Opole, ponad 4 000km, średnia 8,8l z całej trasy ( ponad 1000km na miejscu ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Kurczę, Panowie, zaraz się pobijecie o żarówki. Chyba ten temat nie powinien budzić aż takich emocji. No bez przesady. Zgadzasz się z twierdzeniem że brak paciorków to zacofanie technologiczne? No jasne, konsultowałem z Masajami No to będzie konflikt, bo Matabele mają odmienną opinie ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo. Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? Warto brać ? Mnie podczas jazd testowych spalił 20.Koledzy tu mówią ,że pali im 10 ,to nie wiem,średnią sobie musisz wyciągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo. Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? Warto brać ? Mnie podczas jazd testowych spalił 20.Koledzy tu mówią ,że pali im 10 ,to nie wiem,średnią sobie musisz wyciągnąć Różnica wynika stąd, że my jeździmy w realu samochodami, a madox jedynie wirtualnie na konsoli A tak na poważnie - trasa "superemerycko" - potrafi zamknąć się poniżej 7. Spokojna, normalna jazda w trasie z prędkością przelotową do ok 110 - 120 km/h - ok 8,2- 8,5, jazda dynamiczna - w zależności od warunków i ilości przyspieszeń/hamowań - 10-13. Autostrada 140-150 km/h - 9,5-11,5 głównie zależy od wiatru;) Szybka (tzn zdecydowanie ponad dopuszczalne w PL prędkości) jazda autostradą - 17-18. Po mieście jeżdżę zbyt mało, niech wypowiadają się inni. Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Ciekawi mnie jednak czy wszystkich traktujesz/wymagasz tak samo. Czy tylko Subaru jest zacofane czy może Ty też. Nie mam facebooka - to chyba jestem zacofany . Dlaczego nie masz pretensji do Subaru, że sprzedaje nowe samochody z ksenonami, a Ty chciałbyś żarówki H4? Ktoś próbuje zmienić dywaniki fabryczne, bo mu nie pasują - źle. Ktoś próbuje zmienić żarówki fabryczne na inne - źle. Normalnie strach się bać . Peace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo. Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? Warto brać ? Mnie podczas jazd testowych spalił 20.Koledzy tu mówią ,że pali im 10 ,to nie wiem,średnią sobie musisz wyciągnąć Średnia wyniesie tak na oko ... 10,05 l Realne spalanie jest takie jak napisał @sjak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo. Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? Warto brać ? Jeżeli siostra nie boi się kilku nowych guzików, przełączanie skrzyni tylko góra dól i multimedialnych gadżetów to będzie zadowolona. Ten silnik w połączeniu z CVT jest bardzo oszczędny. Wątpię żeby przekroczyła średnią w okolicach 9.5 -10l. Chyba, że dużo stoi w korkach lub ma ciężką nogę. Z tym ostatnim to trzeba uważać bo forek wygląda jak duża szafa a zbiera się bardzo żwawo. Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Ale ,zawsze o tym zapominam ,jedna b.fajna rzecz jest w XT-zmiana trybu z I na S i S# w kierownicy.Paluszek pyk i zmnienione.W np vw ,skodzie ,seacie ,jakiś ćwierć mózg wymyślił ,żeby zmieniać to gdzieś w menu komputera ,łażąc po opcjach.Fatalnie tragiczno idiotyczno debilne rozwiązanie.Rozumiem ,że trzeba wejść w menu i zaprogramować sobie tryb indyvidual (tego akurat Subaru nie ma) ale już same tryby powinno się zmmieniać tak jak w Subaru.No ,ale znów tam też można zmieniać charakterystykę zawieszenia.Ale obojętne,sam sposób zmiany w Subaru jest extra u innych często do d..py Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Dlaczego nie masz pretensji do Subaru, że sprzedaje nowe samochody z ksenonami, a Ty chciałbyś żarówki H4? W moim nie ma ksenonów. Ale ja mam staruszka. Żona ma prawie nowego, i też bez ksenonów. Nie muszę więc mieć pretensji. Chciałbym jednak wiedzieć czy w domu masz już wyłącznie LED. Bo wiesz naprawianie świata trzeba zaczynać od siebie samego. W kwestii dywaników; obawiam się że to narzekanie dla "fasonu". Że samochód nie pasuje ci do spinek,Że dzień jasny i noce ciemne,Ze to wszystko nie twoja wina...Przyjacielu, skończ tę nowennę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Wczoraj tankowałem pod korek. Jazda mieszana Warszawa w różnych porach i do domu pod Warszawę (odcinki od 5 do 20 km). Połowa przejechana na klimie. Przynajmniej 2x dziennie kontrolny test przyspieszenia:) Komputer pokazał 8,4 a realnie wyszło 8,8l i to w trybie mieszanym jest u mnie latem spalanie powtarzalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 zaskakująco małe wartości tu podajecie ? czyżby subaru turbo stały się w końcu oszczędne ? Szukają czegoś zamiast forka diesla i zatoczyli już tak wielkie koło szukając zamiennika że wrócili do forka i biorą go mocno pod uwagę. Na tapecie były już tak różne auta jak : wrangler, Q5, evoque, cx5, glk itd itd forka lubią ale ma już trochę km na budziku i pora wymianę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 wiem że pewnie było z milion razy ..... ale tu jest ponad 500 stron do przejrzenia siostra rozważa wymianę swojego diesla 2011 na nowego forka xt, ale jest z tych co nie lubią puszczać w komin za dużo. Ile ten diabeł realnie pali w różnych konfiguracjach miasto, trasa ? Warto brać ? Mnie podczas jazd testowych spalił 20.Koledzy tu mówią ,że pali im 10 ,to nie wiem,średnią sobie musisz wyciągnąć Dziś wracałem z Gdańska, odpaliłem auto w outlecie na Szadółkach, tam zaraz obwodnica, potem zjazd na południową. Niestety za kilkanaście km trafiamy na starą 7 - kto latem jechał siódemką Gda - Elb ten wie ....(dwa sznury samochodów w obu kierunkach, dobrze jak korka nie ma). W każdym razie na dwupasmówce tak 130-140, potem na siódemce eko jazda bez wyprzedzania (bo i po co), tempomat, kolumna jechała tak 70-90, ja tak samo. Efekt po zgaszeniu w garażu komp pokazał 8,1.\ Madox na doszkalanie idź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 to chyba zasługa nowego silnika FA20 zamiast poczciwego EJ20/EJ25, do tego w połączeniu ze skrzynią CVT... faktycznie te 240KM podobno pali znacznie mniej niż poprzedni Forek, chociaż dzięki/przez CVT nie czuć już tak bardzo kopnięcia turbo... a do 100 rozpędza się (katalogowo) w 7.5 sek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) zaskakująco małe wartości tu podajecie ? czyżby subaru turbo stały się w końcu oszczędne ? Szukają czegoś zamiast forka diesla i zatoczyli już tak wielkie koło szukając zamiennika że wrócili do forka i biorą go mocno pod uwagę. Na tapecie były już tak różne auta jak : wrangler, Q5, evoque, cx5, glk itd itd forka lubią ale ma już trochę km na budziku i pora wymianę Powiem tak. Spalanie jest na tyle akceptowalne, że biorąc pod uwagę fun z jazdy, kupno diesla jest mocno dyskusyjne. Przed kupnem FXT mocno analizowałem rynek, na tapecie były głównie q5 i x3. Wyboru nie żałuję. Obecnie (po dokładnie roku doświadczeń) dokonałbym tego samego wyboru. Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez sjak 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) zaskakująco małe wartości tu podajecie ? przy normalnej jeździe naprawdę pali stosunkowo mało. W warunkach miejsko podmiejskich SBD w OBK MY10 konsumował. ok. 7l a Forek ok.9. Największe różnice są na autostradzie powyżej 150km/h. Forek "wciąga" jak każdy bokser z turbo. O przyjemności z jazdy nie będę pisał bo to dwa różne światy. Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Pisałem wątku paliwowym - na trasie Suwałki - Ryga spalił mi 6,8 (przyznam - był wiatr w plecy), ale na powrocie 8,0 (inny styl jazdy i koszmarna pogoda). Średnio Suwałki - Warszawa spalam ok. 8. Zwykle do 8 podchodzi z 7.8 dopiero w czasie jazdy przez miasto. Dla mnie wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 zaskakująco małe wartości tu podajecie ? czyżby subaru turbo stały się w końcu oszczędne ? Szukają czegoś zamiast forka diesla i zatoczyli już tak wielkie koło szukając zamiennika że wrócili do forka i biorą go mocno pod uwagę. Na tapecie były już tak różne auta jak : wrangler, Q5, evoque, cx5, glk itd itd forka lubią ale ma już trochę km na budziku i pora wymianę Na dzien dzisiejszy dlugo zastanawialbym sie nad FXT lub FSBD z CVT. Dwa lata temu wybor byl prosty: FXT. A ze w domu byl paliwozerny Infiniti to FXT wygladal ze spalaniem na baaaaardzo oszczedne auto. W trasie spalanie waha sie od 8,6 do 11,6 no chyba, ze jedziemy do Wawy albo do Berlina, to wtedy 12,6. Masto od 11,6 do 13,6. Teren: 44,9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 zaskakująco małe wartości tu podajecie ? czyżby subaru turbo stały się w końcu oszczędne ? Szukają czegoś zamiast forka diesla i zatoczyli już tak wielkie koło szukając zamiennika że wrócili do forka i biorą go mocno pod uwagę. Na tapecie były już tak różne auta jak : wrangler, Q5, evoque, cx5, glk itd itd forka lubią ale ma już trochę km na budziku i pora wymianę Na dzien dzisiejszy dlugo zastanawialbym sie nad FXT lub FSBD z CVT. Dwa lata temu wybor byl prosty: FXT. A ze w domu byl paliwozerny Infiniti to FXT wygladal ze spalaniem na baaaaardzo oszczedne auto. W trasie spalanie waha sie od 8,6 do 11,6 no chyba, ze jedziemy do Wawy albo do Berlina, to wtedy 12,6. Masto od 11,6 do 13,6. Teren: 44,9 No i w to mogę uwierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Forester XT jest raczej na dłuższe trasy, bo tutaj potrafi robić śmieszne wyniki jak na takie warunki. Krótkie odcinki i duże różnice wysokości terenu znacznie wpływają na spalanie. W mieście za to bardzo odczuwalna jest różnica poruszania się z prędkością 70 km/h a 60 km/h (ok. 1 litra), z 50 km/h nie próbowałem . Dodatkowo temperatury znacznie wpływają na spalanie (2-3 litrów lato/zima na starcie zimnego silnika). Generalnie świetne auto ale trzeba mieć bardzo, bardzo delikatną stopę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Największe różnice są na autostradzie powyżej 150km/h. Forek "wciąga" jak każdy bokser z turbo. Pozwolę sobie polemizować z tą tezą. Nie dlatego że podobno wszystko wiem lepiej .... Nie jest tu odpowiedzialny ani boxer ani turbo. Opory powietrza graja pierwsze skrzypce (prześwit i wysokość). Moim zdaniem to i Forester i Outback pala bardzo przyzwoicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 no chyba, ze jedziemy do Wawy albo do Berlina, to wtedy 12,6. jakie prędkości na autostradach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Staramy sie nie przekraczac 180 km/h. Wieksza czesc trasy przejezdzana z predkoscia okolo 160 km/h. Srednia waha sie okolo 100-110 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2015 (edytowane) Realne spalanie jest takie jak napisał @sjak. mój też popsuty bo pali tyle co napisał sjak czyli za mało Edytowane 6 Sierpnia 2015 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się