Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

To teraz ja mam pytanie odnośnie felg i prośbę o poradę:

Mam komplet felg 17' Rial Murago Graphit 7,5x17 ET35, które kupiłem na wiosnę do Legacy SBD i po sprzedaży auta mi zostały. Chciałem je przełożyć do Imprezy żony, ale niestety nie mieściły się w nadkolach i opony przycierały o ich brzeg.

Felgi były dobierane wg katalogu Rial, mimo że w Legacy były felgi 7x17 ET55 więc różnica jest dość spora. W tym samym katalogu nie ma żadnych felg pasujących do Forestera (nie wiem czy nie jest zaktualizowany, czy faktycznie nie pasują).

 

I teraz moje pytanie czy mogę je założyć, czy nie. Wiem, że fizycznie się da, natomiast nie wiem jaka jest tolerancja dla Subaru jeśli chodzi o ET. Skoro pasowały do Legacy przy ET55 to ET 48 w Foresterze jest mniejszą różnicą i wg obliczeń opona będzie wysunięta na zewnątrz o 13mm względem oryginalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Polskie drogi felgi 19" to jakieś szaleństwo, szczególnie w samochodzie który jest klekotem + nie służy do jazdy po torze.

 

Co ciekawe w standardzie pug GT ma 18"

 

No ale kupuj tego puga bo cena świetna i auto fajne (bez sarkazmu) a podłe Subaru nie da Ci tego co chcesz

 

Czy wie ktoś może z jakich danych komputer w XT wylicza zasięg? Do żadnych cyferek ze spalania mi nie pasuje. Ani przebieg A, ani B, ani ostatnia trasa, ani aktualne. Nic.

 

Jeśli nic się nie zmieniło od starego modelu to na podstawie Twojego spalania z ostatniego czasu jazdy. Tak jest u mnie w Legacy, Przy tym samym średnim spalaniu można mieć inny zasięg. Szczególnie przy dużych przebiegach na podliczniku km:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wie ktoś może z jakich danych komputer w XT wylicza zasięg? Do żadnych cyferek ze spalania mi nie pasuje. Ani przebieg A, ani B, ani ostatnia trasa, ani aktualne. Nic.

W nowszych Subaru jest to liczone na podstawie średniego spalania z ostatnich, bodajże 15 kilometrów (choć rzeczywisty algorytm może być trochę bardziej skomplikowany niż prosta średnia arytmetyczna). Nie jest to w ogóle związane z przebiegami bieżącymi A, B lecz tylko z aktualną ilością paliwa oraz aktualnym stylem jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualne spalanie też się ma nijak do zasięgu, jak i spalanie z ostatniej trasy. Z ostatnich kilometrów (15) może miałoby to sens, tylko średniej takiej komputer nigdzie nie pokazuje. O ile pamiętam w poprzednim aucie, Foresterze Diesel, średnia była z ostatnich 30 km, więc może i też tu tak jakoś jest to wykombinowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałem parę wpisów wcześniej pytanie dotyczące felg do mojego Forka licząc na pomoc kolegów forumowiczów, jednak dzięki "koledze" madoxowi zajęliście się doborem felg do aut francuskich :facepalm: i moje pytanie zeszło na drugi plan .

Jeśli ktoś mógłby mi pomóc to będę wdzięczny. Może być na PW.

 

 

Czy wie ktoś może z jakich danych komputer w XT wylicza zasięg? Do żadnych cyferek ze spalania mi nie pasuje. Ani przebieg A, ani B, ani ostatnia trasa, ani aktualne. Nic.

 

Chyba gdzieś to widziałem w instrukcji, że bierze średnie spalanie z ostatnich 30km, ale pewny nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdury gadacie,jezdziłem tym Pugiem na 19 i nie ma żadnego problemu.A ja nie znoszę jak jest twardo i dobija.

Tak se przeglądam używki z ciekawości Subaru i co nie popatrzę to nowy silnik np

http://otomoto.pl/su...-C29301619.html

http://solo-kielce.o...-C30280218.html

Jeju ,a ja na przełomie 2008/2009 mało nie kupiłem Forestera lub Outbacka,ale skusiła mnie Lala III z mega rabatem (jakieś 50%ceny Forestera wtedy chyba).

A powiedzcie mnie krótko, bo jakieś demo xv widziałem,jakbym to kupił jako drugie auto ,by w końcu jednak zapisać się do grona wybrańców losu,to jak się to ma do np poprzedniego Forestera ,dużo mniejsze?Gorzej to jezdzi ,czy porównywalnie

Edytowane przez madox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Forester XT - na słupku na naklejce jest 7jx17 ET 48, natomiast nie wiem czy jest dopuszczalna jakaś tolerancja, bo w wyszukiwarkach producentów/dystrybutorów felg są dobierane do danego modelu felgi o sporej rozbieżności np 7,5' zamiast 7' oraz różne ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam komplet felg 17' Rial Murago Graphit 7,5x17 ET35, kt
Ja miałem takie w moim forku i do tego 215/65/r16 a jazda według mnie lepsza niż ma OEMach, z tym że to były zimowe więc nie szalałem na zakrętach. Ale gdyby wziąć szerszy rozstaw vs wyższy profil to być może efekt się znosi i nie byłoby tak źle na zakrętach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nałożyć nowy silikon. Niestety po półrocznym leżeniu opona potrafi się od felgi odkleić.

Ale tam nie ma zadnego silikonu i nic się nie odkleja. To czym się smaruje to pasta nadająca poślizg przy montażu. Czasami faktycznie uzywa się pasty uszczelniającej ale to przy starych pordzewiałych felgach z wżerami. Przy sprawnych felgach i oponach nic się nie rozszelnia i nie klei, nawet przy agresywnej jeździe.

 

Nowy Forester XT - na słupku na naklejce jest 7jx17 ET 48, natomiast nie wiem czy jest dopuszczalna jakaś tolerancja, bo w wyszukiwarkach producentów/dystrybutorów felg są dobierane do danego modelu felgi o sporej rozbieżności np 7,5' zamiast 7' oraz różne ET

Felga 7.5 z ET 35 w stosunku do oryginału 7 z ET48 będzie wystawać 19mm na zewnątrz. Jeżeli wzrokowo w nadkolach jest te 2cm zapasu, a podejrzewam że Forek raczej je ma to nie powinno byc - żaden katalog, czy homologacja producenta nic Ci tu nie pomoże, to trzeba sprawdzic samemu. Skoro felgi masz, a i tak decydujesz się na zmaine na 225/60R17 na zimę to niczym nie ryzykujesz - najwyżej te felgi sprzedasz i kupisz inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie wiem, że warto oponę przełożyć żeby wyczyścić brzeg opony i felgi i nałożyć nowy silikon. Niestety po półrocznym leżeniu opona potrafi się od felgi odkleić. Zwłaszcza jak ktoś lubi ostro cisnąć autem.

 

przekładanie nie wpływa korzystnie na opony, a w skrajnych przypadkach potrafią niestety partacze uszkodzić oponę przy przekładce (żonie rok temu się tak zdarzyło...)

 

Nowy Forester XT - na słupku na naklejce jest 7jx17 ET 48, natomiast nie wiem czy jest dopuszczalna jakaś tolerancja, bo w wyszukiwarkach producentów/dystrybutorów felg są dobierane do danego modelu felgi o sporej rozbieżności np 7,5' zamiast 7' oraz różne ET.

 

Sprawdź sobie, na ile ci będzie większa felga wystawać niż fabryczna i będzie łatwiej ocenić, czy się zmieści

 

http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytałem rozważań nt opon od początku ale radzę zwracać uwagę na homologację. Jeśli założysz opony inne niż te które są podane przez producenta w homologacji to w przypadku wypadku, stłuczki ubezpieczyciel może nie zgodzić się na wypłatę odszkodowania... uzna że złe opony mogły wpłynąć na wydłużenie drogi hamowania itd.

generalnie będzie miał haka żeby nie wypłacić odszkodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...