Skocz do zawartości

g-man

Użytkownik
  • Zawartość

    74
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O g-man

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań
  • Auto
    Seat Alhambra 4drive
    Forester SBD 2013
  1. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Nic nie wystawi bo nie ma swojego stoiska.... co mieliby tam pokazać jak sami nie wiedzą co będą mogli sprzedawać w przyszłym roku? Ogólnie tym roku na targach to tak jakoś biedniej niż w ubiegłym.... Dzisiaj oglądałem to na targach... z tym silnikiem to było coś ok 200tys... i powiem tak. Jak zobaczyłem czym wyłożone są kieszenie w drzwiach to powiem Wam, że szmatka nad kierownicą to himalaje wzornictwa... wygląda to jak zwykły filc z gumiaków... porażka... a nawiewy od klimy przywodzą mi na myśl pewien organ kobiecy...
  2. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Jest na nowej płycie podłogowej, wyższa sztywność, środek będzie totalnie odmieniony... módlmy się że UE dopuściła silniki.... będzie dobrze...
  3. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2019

    Ja zajechałem 2 tygodnie temu do swojego salonu i powiedzieli mi że jak chcę XT to teraz albo nie wiadomo co to będzie... ostatnie rejestracje nowych sztuk przewidują na sierpień i koniec w tym roku. Sami nie wiedzą czym będą handlować. Czekają na nowe przepisy unijne odnośnie spalin. Może trochę w tym propagandy żeby nabić sprzedaż...
  4. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    Dokładnie, tm bardziej,żeJapończycy potrafią robić świetne fotele, i wyposażyć je w podane wyżej opcje nie tylko w Lexusie ale np w Hondach. Elektryka foteli bez pamięci ustawień to jakiś żart który sprawia, że elektryka traci sens. to również dziwna groszow oszczędność, to prawda, też mnie to irytuje - połowa lutego, i nie można sprawdzić cen zwyczajnie w necie tylko kontaktować się indywidualnie z dealerem. Wrażeniu, że mamy tu do czynienia z jakąś klauzulą tajności trudno się oprzeć - do tej pory nikt z Forumowiczów nie podaje cen które poznał w salonie. Podane byly w odpowiednim wątku i właśnie o to mi chodzi: w odpowiednim wątku, były podane itd. wiedza tajemna. Cenniki już dano powinny być na stronie www skoro są znane i przyjmowane są zamówienia! Przykład z piątku. Widziałem się z jednym z moich dostawców. Kotlina Kłodzka, obecne auto Audi A4 allroad, przymierza się do zmiany. Jego wybór to Grand Cherokee, max wersja Summit, pod 300tys. Kręci nosem że trochę drogo ale dają rabaty więc chyba się skusi. Pytam : a może nowy Outback? Niedługo będzie dostepny. No i pytanie : a ile on kosztuje? No to odpowiadam : nie wiem, trzeba dzwonić do dealerów ale w 200 tys się zmieści. Pytanie : a na stronie nie ma? A no nie ma. Ludzie, to są klasyczne błędy marketingowe. W mediach dostrzegam bardzo ciekawą kampanię reklamową Subaru, gazety, pozycjonowanie na stronach itd. Jako ktoś kto zupełnie nie zna marki, wchodzę na stronę, która nawiasem mówiąc poza mikrostronami (podstronami) OBK i Forester jest totalną porażką na tle konkurencji, i szukam informacji o cenach. A tam co? Są ceny ale modeli 2013, 2014 a 2015 nie ma. Po cholerę wydawać pieniądze na reklamę jak skutecznie zniechęca się klientów. Ten gość to facet, który ma swój biznes, obraca się wśród podobnych osób, własne firmy, wolne zawody itd. Potencjalni najlepsi klienci, jeszcze idealny region gdzie Subaru na pewno udowodniłoby swoją wartość. Subaru chyba nie liczy na firmy, sprzedaż flotową czy emerytów (przy całej sympatii)? Gość jeszcze się pyta nie czy nie mam problemów ze sprzęgłem i z silnikiem bo coś słyszał, że padały w dieslach. Zaprzeczam i polecam kontakt z dealerem bo to są dobre auta ale wątpię czy on to zrobi. Nie piszę tego żeby komuś dokopać tylko zwrócić uwagę co można zrobić lepiej.
  5. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    czyli fotel jest ok..... jest ok pod warunkiem że kierowca nie ma więcej niż 160cm wzrostu.... to miał być samochód dla mnie a doszło do tego, że niechętnie nim jeżdżę..... jeśli ktoś chce kupić MY2015 to polecam opcję tylko z CVT.... jak tylko pojawią się ceny bo na razie w połowie lutego to wiemy ile kosztował Forek MY 13... podobnie jak OBK... tak, wiem, wiem ceny są u dealerów ale na razie jest to wiedza tajemna, którą na forum nie można sie dzielić a to wszystko w trosce o potencjalnych nabywców w imieniu których negocjujemy cały czas stawki.... ale jakby co już można zamawiać...
  6. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    dziwny jest ten świat, ja Octavią II zrobiłem jakieś 130tys i to był fotel który gdybym mógł to bym wstawił do Forka. Fakt, że to była wersja Elegance a fotel niby jakiś komfort. Może za te wszystkie utyskiwania na komfort fotela odpowiada po prostu inna pozycja za kierownicą ? Siedzi się wyżej, inaczej? Nie mam za bardzo porównania. Nie miałem wcześniej SUV-a. Jeździełm tylko jako pasażera w poprzedniej CRV i siedziało się wygodnie. A Co ma silnik do skrzypiącego fotela i narastającej frustracji z nim związanej ? a to, że o ile ten fotel jeszcze jakoś ujdzie w wersji wolnossącej lub na gnojówkę co do których nikt nie ma złudzeń, to już w wersji XT która ma reprezentować coś więcej z racji, nazwijmy to górnolotnie : dziedzictwa modelu, wygląda po prostu biednie i nie spełnia swojej funkcji. Xt ma mieć mocniejszy silnik i inne nastawy zawieszenia ... nic więcej... Nie jest to jakaś limitowana wersja, ani nic w tym stylu. Tak samo w samochodach innych marek ... Rozumiem, że to nie jest STI i nie oczekuję kubłów RECARO ale jest jeden z elementów tego modelu na którym muszą popracować. Żeby oddać sprawiedliwość to przyznam, że mojej żonie z kolei ten fotel bardzo pasuje, ma jakieś 160cm wzrostu i to jest pierwszy samochód w którym ma idealnie dobraną długość siedziska. Może mój skrót myślowy był zbyt daleko idący. Co miałem na myśli pisząc że gdyby kupił XT z tym fotelem to szlag by mnie trafił ? Przy wyborze wersji bardzo długo myślałem nad XT ale zdrowy rozsądek zwyciężył. Koszt zakupu to było jedno ale spalanie w skali roku to był argument który zaważył. No i teraz załóżmy, że jednak wziąlem XT, jest super silnik, świetny automat (którego mi bardzo brakuje w SBD) pali co prawda 3l więcej ale olać to, warto było. Warto by było gdyby nie ten niewygodny fotel... Rozumiesz co miałem na mysli? Nie zgodzę się z Tobą że wersja XT to powinien być tylko mocniejszy silnik + zmienione nastawy zawieszenia. Trudno mi znaleźć bezpośrednią konkurencję w rodzinie SUV-ów z mocną turbo benzyną. Porównywanie do Q5 czy SQ5 jest nie fair wobec Forka. VW Tiguan 2.0 TSI? To też nie to samo ale tam masz możliwość wybór innego fotela niż seria. Jedyne co mi przychodzi na myśl to porównanie z mocniejszymi wersjami zwykłych kompaktów : - megane RS 220 - focus ST - golf GTI - octavia RS Każdy z tych modeli ma zupełnie inny fotel niż seria. Może to porównanie nie jest do końca uprawnione ale pokazuje, że można podejść do tematu inaczej.
  7. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    Trochę w tym prawdy jest. Mam świeże porównanie: fotel z OBK-a w porównaniu z Forkiem żony czy moim ex-XV to ergo-Recaro Natomiast Forko-fotela nie nazwałbym mega tragicznym a co najwyżej słabym. Każdy ma własne odczucia. Mam 178 cm / 90 kg. ok, zgodze się, mega tragiczny nie jest ale słaby na pewno
  8. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    A Co ma silnik do skrzypiącego fotela i narastającej frustracji z nim związanej ? a to, że o ile ten fotel jeszcze jakoś ujdzie w wersji wolnossącej lub na gnojówkę co do których nikt nie ma złudzeń, to już w wersji XT która ma reprezentować coś więcej z racji, nazwijmy to górnolotnie : dziedzictwa modelu, wygląda po prostu biednie i nie spełnia swojej funkcji.
  9. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    no to ja dorzucę swoje 3 grosze. SBD, przebieg 35000km od marca 2014. Wiedziałem na co się decydowałem więc jakość plastików, szmatka za kierownicą (której nie widać w codziennym użytkowaniu) nie były dla mnie zaskoczeniem dlatego skrzypienie plastików które miało pojawić się prędzej czy później nie było czymś niespodziewanym. Co skrzypi : - ramka wokół zegarów - im zimniej tym bardziej - coś w drzwiach kierowcy - nie wiem czy to uszczelka, czy boczki drzwi lub coś w okolicach słupka B - jeszcze kilka niezidentyfikowanych odgłosów ale nie są jakoś mega upierdliwe - potwierdzam, że brak rolety powoduje narastanie hałasów dochodzących z bagażnika. Te wszystkie niedogodności niweluje mi napęd, świetna trakcja i odpowiednio podkręcona muzyka Subaru to nie jest i nie będzie premium, gdybym kupił Audi i musiał słuchać tego wszystkiego to bym się wku... Natomiast to z czym nie mogę się do dziś pogodzić to jest mega tragiczny fotel, który na dodatek w ostatnim czasie zaczął skrzypięc jak w polonezie caro. Na prawdę nie marudzę żeby marudzić tylko obiektywnie stwierdzam fakt. Jak czytam, że ktoś przejeżdża 1000km i wychodzi bez bólu pleców to wierzyć mi się nie chce. Kombinowałem z tym fotelem na róże sposoby, nisko, wysoko, przysunięty, odsunięty, oparcie 90stopni lub na taksówkarza.... Nic to nie daje. Zrobię 2-3 h i prawa noga drętwieje, dupa zaczyna boleć. Nie jestem jakimś zasiedziałym grzybem, który ma problemy z krążeniem i się nagle dziwi że mu giry drętwieją. Co do skrzypiącego fotela to również wrzucę filmik. To już nie jest śmieszne ale zapewne mnie wyśmieją. Ostatnio jak spadł śnieg to przejechałem się taką drogą przez las, bez dziur bo wszystko pokrył śnieg ale spore różnice poziomów więc wykrzyż się przydał. Odgłosy jakie wydawał wtedy fotel to była jakaś masakra a toczyłem się na dwójce. Dla porządku, waga kierownika 103kg więc nie jakaś tragedia. Jestem przekonany, że wszystkie te odgłosy są również powodowane przez nasze tragiczne drogi. Ostatnie 500m do domu to jest klasyka w polskim wydaniu. Droga polna z niezliczoną ilością dziur i dołów. Trzeba jechać wolno i auto wygina się na wszystkie strony więc to wybaczam ale fotel to jest porażka. Ciesze się, że nie wziąłem XT bo tam fotel jest ten sam i wtedy to w ogóle by mnie szlag trafiał.
  10. g-man

    Subaru Outback MY15

    Kia, o której piszesz kosztuje ponad 180 tys zł tak na marginesie. mylisz się, kosztuje dokładnie tyle ile napisał.
  11. g-man

    Subaru Outback MY15

    co by nie mówić to jest to żenada że jeszcze nie ma cen na stronie SIP.. jest koniec stycznia! jak ktoś pierwszy raz styka się z marką i nie wie, że ten "typ tak ma" jeśli chodzi o politykę cenową to musi być mocno zaskoczony
  12. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    Zamontowałem wypinany hak Westfalii z dedykowaną do Forestera wiązką ( plug and play, bez ingerencji w instalację elektryczną ) - koszt razem z usługą montażową 1900zł brutto. Montaż w firmie specjalizującej się w hakach. @@g-man,nakładki pasowały w 100% czy serwis coś dodatkowo rzeźbił ? Ogólnie dobrze wyglądają. nie musieli nic rzeźbić z nakładkami, na jednej z nich Chińczyk zapomniał przykleić taśmy dwustronnej i tyle. Chłopaki w ASO podkleili i na razie się trzyma Jeśli chodzi i jakość montażu i spasowanie to bentley to nie jest ale trzyma ten sam poziom co samochód. Tak jak tu wszyscy wspominają kamerka wystarczy jak masz HK a to tylko najwyższe wersje wyposażenia. Ja mam Exclusive i powiem tyle, że bez czujników byłoby trudno. Tzn kiedyś w ogóle nie było czujników i można było jeździć no ale teraz jak już się człowiek przyzwyczaił do dobrego to trudno z tego zrezygnować. W moim, jak kamerka jest brudna lub zakurzona to słabo to widać. Ja i tak parkuję na lusterka + czujniki a kamerkę używam do sprawdzenia czy mi się jakieś dziecko nie czai za samochodem. A co z gwarancją? A blokada kierownicy nie liczy się? Pytam całkiem poważnie. niestety chyba nie. Przyznam szczerze, że dowiedziałem się o tym od gościa w salonie. Facet z leasingu nawet się nie zająknął bo o tym nie wiedział. Potem oczywiście jak sprzedawca go uświadomił to całą zasługę przypisał sobie a wszystko wyszło jak odbierałem samochód. Tak czy siak. Alarm muszę zainstalować. Wolałem aktywować keratronik za granicą ale nie ma takiej opcji. Tak a propos keratronika to jakieś 3 tygodnie temu płynąłem do Szwecji i nikt do mnie nie dzwonił czy wszystko ok z autem? Praktycznie auto im zniknęło na mapie gdzieś w porcie w Gdyni i nie wzbudziło to ich podejrzeń? Chyba że to działa jakoś inaczej?
  13. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    jak kupowałem to cena była taka sama tylko że odchodził koszt montażu jak zamówiłeś przed odbiorem. Zawsze łatwiej przełknąć ratę większą o parę złotych niż potem wywalić 4tys bo chcesz sobie rower powiesić... Jak planujesz jeździć za granicę to dokup alarm. Każdy ubezpieczyciel wymaga dwóch zabezpieczeń żeby w razie w (kradzież) wypłacić z AC odszkodowanie. Jednym jest immobiliser a drugim keratronik tylko że on działa tylko w Polsce i jak, nie daj Bóg, skubną auto w DE lub SK to już Ci nie wypłaca ani złotówki bo złamałeś warunki polisy - brak dwóch zabezpieczeń....
  14. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    ja wziąłem hak, przyciemniane szyby i czujniki parkowania p/t, jak bierzesz przy zakupie to nie płacisz za montaż..... potem jak się namyślisz to kasują nie ukrywam, że też się tego najbardziej obawiam.... zdam relację po lecie...
  15. g-man

    Nowy Subaru Forester MY2013

    Niestety w ASO nie mają takich nakładek. Kupiłem w chinach przez aliexpress. 2 tygodnie i były mnie. zakup 200usd + 4% cla + VAT. Wolałem zrobić to w ASO niż samemu a i tak olej wymieniałem więc przy okazji... przylegają w miarę porządnie. widać że chlapacz jest trochę z innej mieszanki niż nadkola. To czego się trochę obawiam to jak to zareaguje na słońce... rzeczywiście ten dzielony element na 3 wygląda najgorzej.
×