Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

tanie, ale za ceną idzie jakość tych klocków. bardzo dużo ludzi się nad ebc zachwyca, jako super klocki, ja natomiast miałem okazję porównać red stuffy z ds2500(czyli odpowiednikiem) - no i w mojej ocenie red stuffy są dużo gorsze. stosunek ceny do jakości w ich przypadku się bardzo sprawdza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam te green stuffy w Forku - nic specjalnego. Ale siedzą tam takie od zakupu więc może to sam układ jest rozczarowujący. Impreza na czterotłoczku i TRW hamuje znacznie lepiej (choć wiadomo, zupełnie inne auto).

Chciałem do Gorka OMP R&S Ale do Forkowego dwutłoczka ponoć już nie produkują..

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

260 to były stare imprezy i legace n/a.

Czyli wygląda na to, że właśnie taka tarcza siedzi u mnie. Muszę w takim razie pokombinować z zimówkami, albo używać dwóch zestawów hamulców - letnich i zimowych :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

277 2-tłok to minimum 15, 294 2-tłok to minimum 16. W NA GC mam te 277 i dla mnie jest wystarczająco dobrze ;)

 

Jak chcesz to mam komplet brzydkich ale prostych 15 za półdarmo :P Właśnie kiedyś pod 277 kupione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak chcesz to mam komplet brzydkich ale prostych 15 za półdarmo Właśnie kiedyś pod 277 kupione.
 

Felg to ja mam w nadmiarze :D

Co prawda nie wszystkie j jednym miejscu, ale po trzy komplety na dziada i turbodziada... Chyba czas na porządki  :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zakładaj 15' a 14' goń, 277 to fajny upgrade :P

 

 

Z innej beczki i innego kalibru problemu - od kilku tygodni intensywnie myślę nad swapem hamulców do SVX. Rozstaw śrub to 5x114.3, ale niestety Brembo z STi nie pasują P&P. Z tego względu, skoro i tak trzeba będzie motać adaptery można poszukać tańszej/lepszej opcji. Jedyny problem jest taki, że bardzo chcę zostać na zimę przy OEM feldze (16', ET55, 7.5 szerokości). Czy możecie polecić jakiś fajny zacisk, najlepiej 4-tłoczkowy, najlepiej monoblok, najlepiej aluminiowy, który można upchnąć w 16'? Oczywiście dystanse są w tym przypadku jedyną opcją, myślałem o 20mm na stronę (wyjdzie ET35 w feldze). Na lato będzie 17' BBS z STi albo inna, nie powinno być w każdym razie problemu.

 

Jaki zacisk łatwiej "wrzeźbić" - z prostopadłymi czy równoległymi do koła śrubami mocującymi?

 

Rozważam opcje:

- Lexus LS400 UCF20 (równoległe śruby, 4-tłok, aluminium, tarcza 315mm 5x114.3)

- Lexus LS430 UCF30 (prostopadłe śruby, 4-tłok, aluminium, tarcza 315mm 5x114.3)

- Alfa Romeo 166 3.0 V6 (równoległe śruby, 4-tłok Brembo, tarcza 320mm 5x114.3 z Nissana Murano albo taka z Lexa)

- Fiat Coupe 20VT Turbo (równoległe śruby, 4-tłok Brembo <mniejszy od tego z Alfy), tarcza jak wyżej)

 

Ktoś ma inne, lepsze pomysły? :P

Uprzedzę pytania o cel - do SVX w praktyce nie ma dostępnych sensownych tarcz i klocków, a moje zaciski są w tragicznym stanie. Chodzi więc o dostępność części eksploatacyjnych, lepsze hamowanie i wygląd są sprawą drugorzędną - ale jak już robić, to robić na porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakie brembo masz na myśli? Te Green Stuff to chyba tanie klocki są.

nie wiem czy takie tanie, najtańsze są "czarne", także te są niby półka wyżej.

Chyba pójdę za głosem rozsądku i innych, pójdę w gładkie Brembo, zobaczę jak się będą sprawowały z moimi obecnymi klockami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakie brembo masz na myśli? Te Green Stuff to chyba tanie klocki są.

 

Takie z allegro za grosze...

 

 

 

a natomiast miałem okazję porównać red stuffy z ds2500(czyli odpowiednikiem) - no i w mojej ocenie red stuffy są dużo gorsze

 

A DS2500 to nie jest raczej odpowiednik yellow, albo i wyżej? Bo tak by to wychodziło cenowo. Akurat yellow stuff to moim zdaniem klocek na tym samym poziomie co ds2500, a tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest,bo zawsze myślałem, że red lepsze. Ale widziałem test, gdzie yellow wypadły lepiej.

 

Co do red stuff vs DS2500 - wszystkie opinie, jakie znalazłem wskazują, że DS lepsze.

 

Czy ktoś wie, jak z dostępnością OMP R&S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jakie brembo masz na myśli? Te Green Stuff to chyba tanie klocki są.

 

Takie z allegro za grosze...

 

 

 

a natomiast miałem okazję porównać red stuffy z ds2500(czyli odpowiednikiem) - no i w mojej ocenie red stuffy są dużo gorsze

 

A DS2500 to nie jest raczej odpowiednik yellow, albo i wyżej? Bo tak by to wychodziło cenowo. Akurat yellow stuff to moim zdaniem klocek na tym samym poziomie co ds2500, a tańszy.

 

a różnie mówią z tymi odpowiednikami... odpowiednik green stuff to podobno ds performance, red stuff to ds2500, yellow ds3000. a blue? nie wiem, ale chyba klocki endurance, a jak to wygląda w ofercie ferodo - nie wiem. zresztą odnośnie red i yellow vs ebc to info od osoby która w tej branży siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś pisał, że OMP nie ma już w ofercie klocków dla 4Pot i 2pot dla WRX

 

na stronie OMP są w katalogu, więc to chyba nie prawda

 

Oznaczenia

OT/8047
OT/8106

 

http://www.ompracing.com/en_gb/car-kart-parts/pastiglie-freno.html?marca_vettura=18334&modello_vettura=19840&versione_vettura=23089

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś pisał, że OMP nie ma już w ofercie klocków dla 4Pot i 2pot dla WRX

 

na stronie OMP są w katalogu, więc to chyba nie prawda

 

Oznaczenia

OT/8047

OT/8106

 

http://www.ompracing.com/en_gb/car-kart-parts/pastiglie-freno.html?marca_vettura=18334&modello_vettura=19840&versione_vettura=23089

 

to że w katalogu są , to nic nie znaczy , Włosi to włosi i nic Pan nie zrobisz ;) swoją drogą , ciekawi mnie od dawna dlaczego takie zaintresowanie tymi klockami skoro oni ich nie produkują , i moim skromnym zdaniem są zwyczajnie słabe :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie tam :) chyba dawno na premierach nie jeździłeś. Ja używam z zachwytem w darmowozie. Są drastycznie lepsze niż ferodo premier i typowe TRW do fiata. Kosztują ok 200 na przód i 130 na tył czyli super. Przed nimi miałem w darmowozie ferodo DSP i wystarczyły ekstremalnie długo i świetnie hamowały. Po założeniu OMP nie zauważyłem różnicy w hamowaniu ale duża różnica jest w żywotności.

 

Mój stilo seryjnie ma koła 17" opony 215/45r17 a mam potenza re050. średnica tarcz troszkę mniejsza niż w subaru ale masa auta to 1200 kg.OMP naprzód i tył i to auto dobrze hamuje, odczuwalnie lepiej niż na premierach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś pisał, że OMP nie ma już w ofercie klocków dla 4Pot i 2pot dla WRX

 

na stronie OMP są w katalogu, więc to chyba nie prawda

 

Oznaczenia

OT/8047

OT/8106

 

http://www.ompracing.com/en_gb/car-kart-parts/pastiglie-freno.html?marca_vettura=18334&modello_vettura=19840&versione_vettura=23089

Do Forka XT chciałem. W nieASO powiedzieli, że przestali produkować. Nie wiem, czy tylko tych konkretnych czy ogólnie R&S.

 

Do Imprezy po wtopie z TRW nie będę oszczędzał i wezmę DS2500. Choć OMP spróbować to kusząca alternatywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem tylko jak z klockami, czy ATE do tych tarcz Brembo dadzą radę? z modeli nie "sportowych" jest to chyba najdroższa propozycja, a jakoś nie mogę się przekonać do opcji typu OMP bo jednak głównie jeżdżę po mieście, mało poza trasą i upalać aż tak bardzo auta nie zamierzam bo w N/A nie ma co upalać :)

Edytowane przez markos007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...