Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

http://aqicn.org/map/china/#@g/30.2361/113.2662/4z

 

polecam mapkę z porównaniem jakości powietrza w Chnach, Polsce, USA czy innych krajach

 

http://tvn24bis.pl/surowce,78/chiny-zredukuja-zuzycie-wegla-by-walczyc-z-zanieczyszczeniami,521775.html

 

 

- D4 6AT 181KM AWD - kosztuje 42.300EUR, emituje 158g CO2/km, więc stawka NoVA - 13,6% czyli ok. 14%

OBK 2.0D - 150KM, emisja CO2 - ok. 158g/km - stawka 14%, cena 46.990EUR.

 

obydwa auta z napędem na 4 mają podobna emisje, czyli zużywają porównywalną ilość paliwa

porównywanie ich z "zielonym" modelem nie ma sensu choćby dlatego, że tamten nie ma 4x4

 

żaden system opłat nie jest do końca sprawiedliwy natomiast każdy z nas emitując coś do środowiska z niego korzysta czy tego chcemy czy nie jest to dobro wspólne którego stan ma wpływ na wszystkich zamieszkujących dany teren

rozwiązanie tego problemu czyli jak żyć na "wysokim poziomie" w dużych skupiskach, które niechybnie nas czekają bez dramatycznej szkody dla środowiska jest dla naszego gatunku można by powiedzieć dziejowym wyzwaniem, kolejną barierą w rozwoju ludzkości jaka musimy pokonać

to właśnie użycie paliw kopalnych umożliwiło gatunkowi ludzkiemu tak szybką ekspansję w ostatnich latach

 

dla przypomnienia około 1930 roku na ziemi żyło 2 mld ludzi dzisiaj 7 mld a około 2025 roku ma przekroczyć 8 mld

 

cały czas żyjąc na tej samej planecie dysponując tymi samymi zasobami

Jak przejadę 5.000 km rocznie autem o większej emisji, a ktoś pojazdem o mniejszej emisji przejedzie 50.000km to kto więcej wyemituje ? Brawo. To jest ten "wolny" świat ?

 

"Tragedia wspólnego pastwiska[1] (ang. Tragedy of the commons) – koncepcja mikroekonomiczna omawiająca pułapkę społeczną, w której indywidualny zysk jednego z uczestników społeczności prowadzi do strat dla społeczności jako całości.

...

Hardin opisał tragedię na przykładzie wiejskich wspólnot, które wypasały mleczne krowy na wspólnych pastwiskach (ang. The commons). Krów pasło się akurat tyle (np. 100), aby trawa na pastwisku mogła odrastać. Ale jeden z rolników stwierdził, że doda do takiego stada jeszcze jedną swoją krowę, co pozwoliło mu na większe przychody z mleka. Krów od tego czasu było 101, a rolnik był zadowolony, bo wypasał kolejną krowę. Efekt dla całego pastwiska, które zaczęło mieć więcej krów niż mogło wyżywić, nie był jeszcze widoczny. Gdy dowiedzieli się o tym inni mieszkańcy wioski, wyprowadzili na wspólne pastwisko kolejne krowy: 102. i następne. Po jakimś czasie trawa na pastwisku przestała odrastać, a pastwisko ostatecznie zostało wyjałowione. Mieszkańcy stracili pastwisko, a ich krowy przestały dawać mleko. Nieprzestrzeganie umowy korzystania z pastwiska przez kilka osób doprowadziło do jego zniszczenia."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Tragedia_wsp%C3%B3lnego_pastwiska

 

najprostszą opłatą byłaby opłata w paliwie w prosty sposób uzależniająca opłatę za korzystanie ze środowiska od rzeczywistej konsumpcji ale jak się okazuje to jedna strona medalu gdyż starsze konstrukcje mają emisję bardziej toksyczną nawet przy podobnym zużyciu paliwa

np. silniki o dużej pojemności pracujące na niskich obrotach stąd potrzeba nowych konstrukcji, które zużywają paliwa mniej toksycznie w większości sytuacji drogowych jakich doświadczamy każdego dnia

Tvn Klamie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szczerze, po dzisiejszej przejażdżce Outbackiem, zamiast A6 Allroad 320KM wolałbym do codziennej jazdy oraz wyjazdów wakacyjnych nowego Outbacka (z dowolnym silnikiem), a za resztę pieniędzy ... STI MY2015.

 

 

+1

ja tak zrobiłem OBK 2.5 zamiast 3.6 i WRX 15 2.0T

i chwalę (STI za drogi -$25k vs $37k :(

.....i syn mi go coraz częściej podbiera....WRXa oczywiście :)

Edytowane przez piosar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do klapy to wg info z salonu mechanizm działa inaczej niż w Forku i wg mnie gorzej, gdyż nie ma możliwości otwarcia i zamknięcia jej w sposób "manualny".

Też mnie to bardzo zdenerwowało bo system z Forestera jest idealny. Ponoć jednak można w Outbacku zamknąć ręcznie, tylko więcej siły potrzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do klapy to wg info z salonu mechanizm działa inaczej niż w Forku i wg mnie gorzej, gdyż nie ma możliwości otwarcia i zamknięcia jej w sposób "manualny".

Też mnie to bardzo zdenerwowało bo system z Forestera jest idealny. Ponoć jednak można w Outbacku zamknąć ręcznie, tylko więcej siły potrzeba. 

 

Ooo, bardzo niedobrze. Myślę, że będą z tym problemy. Nie ukrywam, że nam w FXT czasami elektryka klapy bagażnika, z niewyjaśnionych powodów, sporadycznie buntuje się głównie w przypadku gdy chce się otworzyć bagażnik z kluczyka. Pewnie jest jakiś błąd odczytania impulsu ale jak to komuś przydarzy się w nowym OBK to będzie lament :biglol:;)

 

To co Przemku, teraz czas na test FSBD+CVT. Myślę, że to też będzie kolejny powód "zmartwień" przy zakupie nowego samochodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masz na myśli filtry, świece, i ew. pasek klinowy?

 

 

Tak, miałem na myśli materiały eksploatacyjne, bo nawet rozrząd jest na łańcuszku i chyba przy 180 tys dopiero wymiana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Masz na myśli filtry, świece, i ew. pasek klinowy?

 

 

Tak, miałem na myśli materiały eksploatacyjne, bo nawet rozrząd jest na łańcuszku i chyba przy 180 tys dopiero wymiana. 

 

A jest jakiś limit na łańcuch? Nawet się nie dopytałem co do FXT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masz na myśli filtry, świece, i ew. pasek klinowy?

 

 

Tak, miałem na myśli materiały eksploatacyjne, bo nawet rozrząd jest na łańcuszku i chyba przy 180 tys dopiero wymiana. 

 

A jest jakiś limit na łańcuch? Nawet się nie dopytałem co do FXT.

 

 

Teoretycznie nie ma limitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie dotyczące nowego OBK. Byłem w salonie i mieli tylko wersje Comfort i Exlusive. Obie wersje miały przyciemniane tylne szyby. Czy ktoś wie czy wersja Active też ma przyciemniane szyby? W broszurze nic nie ma na ten temat.

 

Cz@rt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się wybieram na dzień otwarty dla nowego Outback-a! :) Dobrze że wydziałem dlatego że nie dostałem żadnego maila że będzie coś takiego. Oczekiwałbym jak zakupiłem samochód w ASO to każdy kto zrobi tak samo dostanie mail jak nowy model będzie prezentowane. Nie kosztuje nic...albo się mylę! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj się wybieram na dzień otwarty dla nowego Outback-a! :) Dobrze że wydziałem dlatego że nie dostałem żadnego maila że będzie coś takiego. Oczekiwałbym jak zakupiłem samochód w ASO to każdy kto zrobi tak samo dostanie mail jak nowy model będzie prezentowane. Nie kosztuje nic...albo się mylę! :)

Ja maila dostałem. Jeśli była zgoda na dostarczanie materiałów marketingowych to wysyłają. U mnie trafiło do spamu, ale odnalazłem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest w Exclusive. Activ, którym jeździłem tego nie miał. Czy jest w wersji Comfort - nie wiem.

Czy można zmieniać kolor w ustawieniach, tego nie wiem, natomiast w tym  Exclusive w pewnych sytuacjach pierścienie zmieniają kolor samoczynnie na czerwony, żeby zwrócić uwagę kierowcy na konkretną sytuację / stan w jakim w danym momencie znajduje się samochód. Szczegółów nie pamiętam, bo to była bardzo krótka i pośpieszna jazda próbna. Trzeba zapytać u źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest w Exclusive. Activ, którym jeździłem tego nie miał. Czy jest w wersji Comfort - nie wiem.

Czy można zmieniać kolor w ustawieniach, tego nie wiem, natomiast w tym  Exclusive w pewnych sytuacjach pierścienie zmieniają kolor samoczynnie na czerwony, żeby zwrócić uwagę kierowcy na konkretną sytuację / stan w jakim w danym momencie znajduje się samochód. Szczegółów nie pamiętam, bo to była bardzo krótka i pośpieszna jazda próbna. Trzeba zapytać u źródła.

Dziekuje.

 

Cz@rt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie Subaru się skończyło, tylko motoryzacja ewoluuje, a gusty i oczekiwania większości wymuszają określony kierunek.

 

Akurat Subaru jest dość "oporne" na wodotryski proponowane przez konkurencję, a "nowoczesność" jest dozowana sensownie i z umiarem.

 

Tak naprawdę jedyna rzecz, której mi brakuję z dawnych Subaru to drzwi bez ramek szyb. Fajnie byłoby też, żeby w modelach wolnossących był choćby dyskretny bulgot. Reszta zmian to po prostu znak czasu.

 

Odbyłem dziś jazdę testową Outbackiem 2.5. Muszę powiedzieć, że silnik miło mnie zaskoczył. Oczywiście jakiekolwiek porównywanie do Forestera XT nie ma żadnego sensu, jednak auto porusza się bardzo sprawnie. W ruchu miejskim naprawdę nie brakuje mu dynamiki, dodatkowo komfort jaki oferuje powoduje, że odczucie prędkości trzeba weryfikować z prędkościomierzem, gdyż jej po prostu nie czuć. Nie miałem okazji potestować go z prędkościami autostradowymi, natomiast wg relacji osoby, która przejechała zarówno benzyną jak i SBD dłuższe dystanse, w trasie nie ma dramatycznej różnicy w elastyczności między oboma silnikami.

 

Znów wrażenie zrobił na mnie układ jezdny i kierowniczy. Jest bardzo precyzyjny i bezpośredni, a moja żona stwierdziła jednocześnie, że komfort jest wyższy niż w XT-ku.

 

Jak dla mnie prawdziwe nowoczesne Subaru. :)

 

Aha, wrażenia z jazdy spowodowały, że nie pomyślałem o testowaniu stacji multimedialnej. ;) Natomiast fajnym gadżetem jest kompas wyświetlany na wyświetlaczu między "zegarami".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...