Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

ceny Outbacka 2,5i będą o 2000 Euro niższe od SBD CVT dla tej samej wersji.

 

na pewno nie nas. Akcyza robi swoje.

 

 

 

Osiągi porównywalne. raptem o 2 l większe spalanie.

 

na papierze może i 2l w praktyce to jest całkiem inaczej.

 

 

 

Brak problemów w niskich temeraturach

 

jakoś nie miałem kłopotów nawet przy mniej niż minus 25st. SBD odpalał dokładnie tak samo jak 2/5N/A którego miałem MY06-10.

 

 

 

Pewnie nizsze koszty serwisu i przeglądu (świece, kalibracja wtrysków etc)

 

koszty przeglądów są identyczne. Jedyna różnica to 1l więcej oleju i filtr paliwa przy 60k km. Wtryski do 100k km są na gwarancji a ewentualne profilaktyczne czyszczenie w ASO kosztuje 250pln.

W kwestii świec to niektórzy robią 150k km a niektórzy, tak jak np. ja 90k km. 

 

 

 

Nie wiem czy tak będzie ale słyszałem

 

 

 

Pewnie

 

 

jak ja to lubię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ceny Outbacka 2,5i będą o 2000 Euro niższe od SBD CVT dla tej samej wersji.

 

na pewno nie nas. Akcyza robi swoje.

 

 

 

Osiągi porównywalne. raptem o 2 l większe spalanie.

 

na papierze może i 2l w praktyce to jest całkiem inaczej.

 

 

 

Brak problemów w niskich temeraturach

 

jakoś nie miałem kłopotów nawet przy mniej niż minus 25st. SBD odpalał dokładnie tak samo jak 2/5N/A którego miałem MY06-10.

 

 

 

Pewnie nizsze koszty serwisu i przeglądu (świece, kalibracja wtrysków etc)

 

koszty przeglądów są identyczne. Jedyna różnica to 1l więcej oleju i filtr paliwa przy 60k km. Wtryski do 100k km są na gwarancji a ewentualne profilaktyczne czyszczenie w ASO kosztuje 250pln.

W kwestii świec to niektórzy robią 150k km a niektórzy, tak jak np. ja 90k km. 

 

 

 

Nie wiem czy tak będzie ale słyszałem

 

 

 

Pewnie

 

 

jak ja to lubię :)

 

@Adam12 Bronisz SBD jak Olbrychski Jasnej Góry w Potopie ;)  ale faktycznie argumenty dobre.A może jednak cena benzyniaka nie będzie zabijająca, Dyrekcja coś o jakiś niespodziankach wspominała,chyba że to taki żarcik miał być fajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

ceny Outbacka 2,5i będą o 2000 Euro niższe od SBD CVT dla tej samej wersji.

na pewno nie nas. Akcyza robi swoje.

 

 

Osiągi porównywalne. raptem o 2 l większe spalanie.

na papierze może i 2l w praktyce to jest całkiem inaczej.

 

 

Brak problemów w niskich temeraturach

jakoś nie miałem kłopotów nawet przy mniej niż minus 25st. SBD odpalał dokładnie tak samo jak 2/5N/A którego miałem MY06-10.

 

 

Pewnie nizsze koszty serwisu i przeglądu (świece, kalibracja wtrysków etc)

koszty przeglądów są identyczne. Jedyna różnica to 1l więcej oleju i filtr paliwa przy 60k km. Wtryski do 100k km są na gwarancji a ewentualne profilaktyczne czyszczenie w ASO kosztuje 250pln.

W kwestii świec to niektórzy robią 150k km a niektórzy, tak jak np. ja 90k km.

 

 

Nie wiem czy tak będzie ale słyszałem

 

Pewnie

 

jak ja to lubię :)

@Adam12 Bronisz SBD jak Olbrychski Jasnej Góry w Potopie ;) ale faktycznie argumenty dobre.A może jednak cena benzyniaka nie będzie zabijająca, Dyrekcja coś o jakiś niespodziankach wspominała,chyba że to taki żarcik miał być fajny.

Na stronie auto świata są ceny nowego OBK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adam12 Bronisz SBD jak Olbrychski Jasnej Góry w Potopie ;)

 

 

jestem ładniejszy od Olbryskiego i mam większego psa :)

A tak na poważnie.

Niczego nie bronię tylko piszę jakie są fakty. SBD ma swoje wady i zalety jak ....... każdy silnik.

 

 

Na stronie auto świata są ceny nowego OBK :)

 

a napisali, że są to ceny z rynku zachodniego według przelicznika kursu dnia :)

Często tak robią.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O faktach to będzie można podyskutować, jak się końcu oficjalny cennik pokaże  ;)

 

Na stronie auto świata są ceny nowego OBK :)

 

 

Jeśli się potwierdzą te z AŚ to nie jest źle. Chociaż nie rozumiem dlaczego diesel jest 2k€ droższy od benzyny, mimo że ma o 15% niższą akcyzę. Wygląda jakby ktoś podniósł cenę diesla żeby się benzyna też sprzedawała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to podpowie, jak będą się kształtowały ceny - tu obowiązujące od 01.01.2015 wziąłem je z magazynu Sixstars - czasopismo dla klientów - na stronie subaru.at jeszcze są ceny z października. 

 

Ceny Outbacka w AT są takie (netto / brutto - czyli NoVA (14%) + podatek (20%) ):

Outback 2.0D CVT Comfort - 30.142 / 39.900€

Outback 2.0D CVT Superior - 32.381 / 42.990€

Outback 2.0D CVT Exclusive - 35.366 / 46.990€

Outback 2.5i CVT Exclusive - 34.619 / 45.990€

 

Takie są w Austrii - oficjalny cennik z 1.01.2015 zawarty w czasopiśmie Subaru - czyli w PL będzie pewnie podobnie. Przy porównaniu ceny netto wersji exclusive - diesel / benzyna - różnica nie przekracza 1.000€. Ceny brutto to już kwestia haraczy i podatków, ale w dalszym ciągu różnica w cenie brutto jest porównywalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ceny już dawno wiadome! Otrzymałem cennik od ASO juz kilka tygodni temu. Z tego co pamietam 2,5i najdroższy 170tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ceny już dawno wiadome! Otrzymałem cennik od ASO juz kilka tygodni temu. Z tego co pamietam 2,5i najdroższy 170tys

Ale dalej nie ma ich tutaj:

http://www.subaru.pl/2015outback.html

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ma ale ja mam takie coś :

MODEL

Cena zł

Cena automat

Cena w Euro

 

 

 

 

 

 

 

OUTBACK MY15

Manual

Automat

Manual

Automat

2.5 Active

-

151 390

-

35 900

2.5 Comfort

-

161 932

-

38 400

2.5 S (Exclusive)

 

 

-

170 366

-

40 400

 

 

2.5 XT

 

 

 

 

2.0 D Trend

145 064

-

34 400

-

2.0 D Active

151 390

159 824

35 900

37 900

2.0 D Comfort

161 932

170 366

38 400

40 400

2.0 D S (Exclusive)

-

178 800

-

42 400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.magazynauto.pl/testy/pierwsze-jazdy/news-subaru-outback-pierwsza-jazda,nId,1599002

 

Wrzuciłem link na szybko, jak tylko znalazłem ten artykuł - zapowiadał się ciekawie ale jak go teraz na spokojnie analizuję, to widzę w nim błędy i nieścisłości.

 

Prędkość maksymalna dla silnika 2,5l jest niższa o 12 km/h niż ta podawana przez SIP, koni mechanicznych też mniej o 5 szt.

 

Cytuję: "Pojemność bagażnika względem poprzednika wzrosła z 490 do 512 l"

 

To ciekawe, bo według SIP poprzednik ma bagażnik o pojemności 526l a nowy model 559.

 

I jeszcze to: "Do zrelaksowanego charakteru Subaru pasuje bezstopniowa przekładnia Lineartronic (standard w turbodieslu, opcja w jednostce benzynowej)."

 

Chyba jednak jest odwrotnie?

 
W związku z powyższym wszelkie inne zawarte w tym artykule informacje traktuję z dużym dystansem. Taki redaktor motoryzacyjny, to musi mieć strasznie ciężkie życie. :angry:
 
P.S. I jeszcze jeden hit - po analizie tabeli z danymi technicznymi  - nowy OBK według redaktora ma silnik R4. 
Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ciekawe, ta sama informacja odnośnie wielkości bagażnika, co w podanym wcześniej linku.

 

7 wirtualnych biegów w CVT - piosar - ile jest u Ciebie?

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie 6 wirtualnych

i trochę te ceny powalajace......

ja dałem za limited,skóra,navi,eyesight ....USD 30k +7.25% podatku(zależny od miejsca zamieszkania)

Edytowane przez piosar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak policzysz cenę po aktualnym kursie dolara plus koszty transportu, opłaty i brak gwarancji to wyjdzie podobnie. ;)

Właśnie policzyłem, ze wyjdzie około 200 tys. Zł.

 

A zeby tylko dla SUBARU przeprowadzać sie do stanów? Wolę kupić w SIP :D;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na kilku portalach motoryzacyjnych pojawiła się informacja, że Subaru opublikowało ceny OBK. Niestety na stronie SIP dalej cisza w tej kwestii.

 

Krótki artykuł i film:

 

http://www.motofakty.pl/artykul/znamy-ceny-subaru-outback-video.html?subaru_outback_4&zdjecie=4#galeria

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem od ASO zamochód zastępczy Outback 2,5i CVT - auto z 2014, czyli poprzedni model. Przesiadka na automat nie sprawiła mi większych problemów, ale co do pracy skrzyni CVT mam nieco mieszane uczucia. Może to kwestia przyzwyczajenia, ale poza tym "tramwajowym" dźwiękiem i płynną jazdą po mieście, brakuje mi na razie czegoś, co mogło by mnie w niej szczególnie zachwycić.

 

Na pewno jest to rozwiązanie wygodne w mieście, ale na trasie brakuje mocy, silnik wyje, a auto wydaje się być napędzane naciągającą sie gumą. Długo trwa rozpędzanie, jeśli trzeba wyprzedzić a na autostradzie poza wyciem niewiele się zmienia. W Audi miałem skrzynię automatyczną pięciobiegową z Tiptronikiem oraz silnik o porównywalnych parametrach 2,4 V6 -165KM. Praca tradycyjnego automatu bardziej mi odpowiadała. 

 

Jeśli będę miał okazję to wypróbuję Diesla z CVT, bo według mnie ten silnik ma o wiele więcej wigoru i pasuje bardziej do CVT, gdyż skrzynia przy normalnych prędkościach pracuje w zakresie 2-3 tys. obrótów, a w 2,5i CVT brakuje "dołu". 

 

Outback 2,5i CVT to raczej spokojny emerytowóz, w żadnym wypadku usportowione kombi. Widziałbym tu dwie możliwości - większa lub turbodoładowana benzyna lub diesel, który mógłby być wreszcie mocniejszy. Wtedy rozważę, czy następny wóz to będzie Outback albo Forster XT. 

 

-----

 

Ten tekst u góry napisałem przed dwoma godzinami. W międzyczasie pokulałem się trochę po mieście, zrobiłem zakupy, przejechałem parę ośnieżonych dróżek i chciałbym mieć Outbacka, który w porównaniu z XV jest:

- lepsze wykonanie, 

- bardziej komfortowy - wyciszenie, fotele, itp. (chociaż w porównaniu do mojego XV po wyciszeniu nie porywa). 

- wyraźnie lepszy układ kierowniczy - daje więcej czucia. 

- ma automatyczną skrzynię, jak zwał, tak zwał - CVT, do której się chyba przekonam, bo płynne ruszanie i brak obawy o przypalenie sprzęgła w trudniejszym terenie - to plusy, które przeważają nad pewnymi makamentami CVT. 

 

Jedno, co mnie trochę zastanawia, to różnica z tradycyjnym automatem, którym jeździłem. Po puszczeniu hamulca na D automat nie pozwalał na stoczenie się samochodu na wzniesieniu. Przy CVT Outbacka parę razy zdziwiłem się, że mi auto "leci" zanim przełożyłem nogę z hamulca na gaz. - Pomogła aktywacja asystenta podjazdu, który uruchamia za każdym razem hamulec ręczny. Przy okazdji ten elektryczny ręczny - dla mnie to porażka jakich mało - wolę tradycyjną wajchę. 

 

Może ktoś podpowie, czy to staczanie się samochodu z lekkiego wzniesienia na D przy CVT po puszczeniu hamulca - to tak ma być, żeby np. móc bezpiecznie "rozbujać" samochód w zaspie lub terenie, czy to po prostu taka "uroda" skrzyni CVT. Na płaskim samochód bardzo powoli zabiera się za pełzanie, na R jest trochę lepiej, przynajmiej na tyle, że można wtoczyć się przez kilku centymetrowy próg do garażu. 

 

Natomiast zaparkowac tą krowę w garażu - to muszę się 10 razy nakręcić, by z chirurgiczną precyzją wjechać tyłem do garażu. Mam tak ciasno na placu, szczególnie przy tych zaspach śnieżnych, że bez czujników parkowania to chyba kiepsko będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy okazdji ten elektryczny ręczny - dla mnie to porażka jakich mało - wolę tradycyjną wajchę.

 

jak dłużej pojeździsz to się przekonasz. OBK to nie rajdówka i wajcha nie jest potrzebna a elektryczny ma swoje plusy.

 

 

 

Outback 2,5i CVT to raczej spokojny emerytowóz

 

dziękujemy :)


 

 

usportowione kombi.

 

tym OBK nigdy nie był i nie będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia przekonania, albo przyzwyczajenia. Lubię się "kulać" bo drogach i do łagodniej emeryckiej jazdy - było by to może i kompromisowe rozwiązanie. Ale w tej konfiguracji 2,5i CVT - to nie jest idealny samochód dla mnie, przynajmiej nie teraz, kiedy mam dość żwawą XV-kę z SBD. 

 

Nie umniejszając żadnej z zalet Outbacka, poczekam na nieco lepszą konfigurację dostępną w Austrii, ale wpierw chcę przejechać się Foresterem XT, bądź SBD z CVT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...