Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

W starszych też nie ma ;)

 

Ja mam  ;)

 

 

Fakt, ale Twój ma o dwa cylindry za dużo. :P

 

 

Myślałem, że ogólnie o wolnossące chodzi, no i przy okazji się chciałem pochwalić  :lol:

 

Swoją drogą, jak się chce to można porządnie komorę silnika zabezpieczyć - w żonowozie Outlanderze diesel po 120kkm pod maską wszystko wygląda jakby auto wczoraj wyjechało z salonu, szok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ponownie  przymierzam sie do kupna auta marki Subaru i stąd chciałbym zadac parę pytań. Szukam kompromisu czyli auta i do miasta(90%) i na trasę.( 2x3 w miesiacu weekendowe wyjazdy po 200-300km).Ja pracuję w domu,żona do pracy dojezdza ok.12km,odwozi syna do szkoły,troche kreci sie po miescie i to byłby żonowóz z funkcja auta rodzinnego na weekendy.Nie chcę pakowac żony i dzieciaka do malego miejskiego autka, niech jada czyms wiekszym i bezpieczniejszym .Obecnie rolę głównego srodka transportu pełni honda crv i jak wspominał dealer " jak kobieta wsiadzie do crv to kijem jej pan nie wygonisz" i miał racje.Na civica juz nie spojrzy, ten jest niski i do miejskiej dzungli z wysokimi kraweznikami,dziurami nie pasuje.Od lat jezdzimy wyłącznie  hondami  ( z wyboru}i zlego slowa na te marke nie powiem,natomiast niskie zawieszenie w miescie i na moim "peryferyjnym" osiedlu to spore utrapienie,szczegolnie gdy zima i snieg,koleiny.Ciekaw jestem nowego civica 2017 r ale to juz inny wątek.Pare lat temu chcielismy nabyc cos wyzszego z napedem na 4 i ogladalismy xv ( wtedy troche za ciasny,zbyt maly bagaznik,troche twardawy i głosny w srodku i odpadł) choc poza tym zrobil na mnie fajne wrazenie , oraz mielismy jazde probna foresterem 2.0 benzyną (i tu troszke przeszkadzała mała dynamika auta,oraz kiepskie fotele a wlasciwie "tragiczny" jak dla nas (subiektywna opinia)  fotel pasazera, co przeważylo nad odstapieniem od zakupu.Czy nowszy, najnowszy,rocznik 2017 model xt posiada inne fotele, z jakąś regulacja fotela pasazera poza przod tył?Generalnie nie jestem fanem suvów i wole klasyczne auta,dobrze gdyby mialy lekko zwiekszony przeswit i dlatego mysle o zamianie crv na podwyzszone kombi z napedem 4x4 i tu outback pojawia sie w sposob naturalny .Dotychczas siedzialem w nim tylko w salonie, bez jazdy,fotele wygladaja na wygodne,auto przestronne,robi dobre wrazenie.Obawiam sie tylko dwoch rzeczy : promien skretu czy nie za duzy i klopotliwy do miasta (porownuje do crv,ktory w miescie jest zwrotniejszy i latwiejszy do parkowania niz civic sedan,duzy promien skretu skreslil kiedys fajne auto jak skoda superb,} oraz czy silnik 2.5 z przekladnia cvt daje rade tak ciezkiemu autu na trasie (nie na autostradzie},gdzie czasem trzeba szybko cos wyprzedzic,oczywiscie jazda spokojna.Bo chyba nie ma outbacka z wersja 2.0 DIT?Ale to auto ma zasadniczo byc komfortym,cichym,z niezbyt twardym zawieszeniem,wygodnym i bezpiecznym wozidlem dop spokojnej jazdy po miescie i poza.Za rady posiadaczy i uzytkowników bylbym bardzo wdzieczny,bo nawetpo 30 min jezdzie probnej w miejskich korkach za wiele o nim sie nie dowiemy.Biore tez pod uwage inne auta typu podwyzszone kombi jak skoda scout,vw golf alltrack,volvo v60cc, choc z pewna dozą obaw,bo dotychczas japonskie marki {honda,toyota w rodzinie} daly sie poznac z dobrej strony.Czy forester xt jest mniej komfortowy {glosniejszy,twardszy} od outbacka i czy wyrazniej czuc w prowadzeniu jego wysokosc,w porownaniu do outbacka?Miedzy crv a civic sedan roznica w prowadzeniu na trasie jest bardzo zaznaczona.Za jakiekolwiek uwagi bede wdzieczny.Ach, jeszcze jedno,zeby nie otwierac nowego watku, czy levorg ma jakąś opcje z wyzszym zawieszeniem,chocby na 16 cm, to bylby swietny kompromis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od nowego roku OBKa będę używał tylko na trasy z kilku powodów:

- zimą w mieście mino garażowania zaczął palić 11,3l,

- po roku jeżdżenia po wrocławskiej kostce już mi coś trzeszczy w tapicerce,

- na parkingach nikt nie patrzy przy wysiadaniu i już mam dwa obicia, które strasznie mnie w....ją. Lakiernik w Aso powiedział, że ten metalik jest perłowy i trzeba poł boku malować,

- jest to duże auto i co by nie mówić trzeba się dłużej naszukać miejsca parkingowego:)

Ale plus jest taki, że tam gdie jest 20 cm granitowego krawężnika wjeżdżasz bez problemu:)

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

A w ogóle to polecam obejrzeć sobie np Kie Niro w hybrydzie, sAmochód za niecałe 100tys a na pokładzie ma wszystkie dostępne gadżety włącznie z podgrzewaną kierownicą.

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na miescie obecnie w crv tez 11 l z hakiem,wiec jesli 2.5 pali podobnie, to nie jest najgorzej.Kia Niro widzialem,gabaryty,srodek wygladaja dla mnie ok., przeswit tez jest lekko podniesiony,do miasta jak znalazł,to ciekawa propozycja.Ale to lekki eksperyment i na trasę wolałbym cos mocniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andrzejek jedź do salonu w Al. Krakowskiej lub na Puławkiej i na pewno nikt z Tobą nie pojedzie na jazdę próbną w korki. W obydwu salonach jeździłem różnymi Subaru z możliwością przejechania się po obwodnicy.

Nie wiem, może ja jakiś inny jestem ale nie mam problemów z parkowaniem OBK w Warszawie.

Tu masz listę gdzie znajdziesz interesujące Cię auto demo: http://www.subaru.pl/docs/demo.pdf

 

Levorg nie ma wersji podwyższonych.

Edytowane przez Ayu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat dwa miesiące temu. Wcześniej SantaFe i XTrail, trochę GLK i CRV. Skończyło się na Legacy 2.0i, o OBK myślę nadal ale więcej mam jazdy po normalnych trasach, rodzinnie, i z boxem na dachu. Levorg mnie zniechęcił umiarkowanym komfortem no i jest mniejszy. Jestem bardzo zadowolony. Bagaż i dwójka dzieci i jedziemy wygodnie. Zapakować mogę tyle co w XTraila, który był dla mnie wzorem pakowności. Fotele wygodne, regulacja wystarczająca. Z tyłu bardzo dużo miejsca. Teraz na święta zrobiłem juz 2000km po rodzinie. Aha, mieszkam w górzystej okolicy i nadal na okazjonalne wyjazdy w weekendy uważam Legacy za super auto. W zaspy się nie pcham, trzeba uważać na przedni zderzak jak krawężniki są wysokie. Jak chcesz zostać przy większym prześwicie, Outback będzie super wyborem IMHO. Tylko jeżeli planujesz wozić box, cześć garaży i parkingów ma limit 200cm. Legacy z moim Atlantisem 780 ma 195cm na bardzo niskich belkach Whispbar, wiec z OBK można gdzieniegdzie nie wjechać.

Na spalanie nie patrzyłem wybierając auto, chciałem benzynę po kilku latach przygód z DPFami.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outbackiem do tej pory nie jezdziłem, a te pol godziny w korkach to kiedys jazda xv i foresterem.Boxów na dachu nie woże,wózek dzieciecy to juz dawno passe,syn zmienil dyscypline sportowa i juz nie ma potrzeby duzego kufra na torby,sprzet i czeste wyjazdy.Obecna crv jesli chodzi o npojemnosc wnetrza i bagaznik rozpieszcza,do dobrego sie czlowiek szyblo przyzwyczaja i na sobotnie zakupy na rynku jak znalazł.Legacy chyba nie ma obecnie w ofercie subaru w Polsce (chyba,ze sie mylę} i ten przeswit chyba troche za mały.?Ad meritum: czy ktoś ma porownanie dotyczace komfortu ukladu jezdnego,wyciszenia,manewrowalnosci i parkowania oraz praktycznych wrazen i osiągów  outbacka 2.5 i forestera xt zarowno w miescie jak i na trasie( trasy to raczej lokalne,żadko autostrady,predkosci przepisowe,jazda spokojna i "bezpieczna".Auto ma byc uniwersalne i jezdzic codziennie po miescie, bo jesli mialoby byc uzywane tylko na trasy,to bylby to "zbytek" stojacy przez wiekszosc czasu w garażu.Szkoda, że levorg jest tak nisko zawieszony bo inaczej bylby calkiem rozsadna alternatywa i do miasta, i poza.Człowiek sie starzeje i zaczyna szukac powoli komfortu,miekkiego wybierania nierownosci,ciszy i relaksacyjnego sposobu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obk mam, 2.5, foresterem xt jechałem, głownie w miescie. Obk jest pojemniejsze i bardziej dorosłe, wydaje mi się że cichsze i lepiej wybiera nierówności. Mnie do jazdy, spokojnej podkreślam, zdecydowanie bardziej przekonał obk. XT mnie rozczarowało tym ze kombinacja 2.0 DIT z z CVT nie daje sportowych osiągów ani wrażeń z jazdy, dle ktorych warto by było poświęcić funkcjonalność i komfort obk. Przyznam ze nie jechałem xt szybko po zakretach, ale poprzednia generacja (2009 r.) mocno mnie rozczarowała, w porównaniu do jeszcze wcześniejszej (2006) Obk 15 jest bardzo dobrym autem, pod warunkiem że nie szukasz emocji. Do spokojnej jest idealny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszedł XT na rynek to znalazłem opinię zupełnie odmienną, tzn klient miał OBK (co prawda poprzedniej generacji) i zamienił go na XT, szeroko opisał swoje wrażenia na forum. Musisz sam się przejechać i zobaczyć który model bardziej przypasuje. Moja żona np. twierdzi że XT to najlepsze auto do miasta ever.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Outbackiem do tej pory nie jezdziłem, a te pol godziny w korkach to kiedys jazda xv i foresterem.Boxów na dachu nie woże,wózek dzieciecy to juz dawno passe,syn zmienil dyscypline sportowa i juz nie ma potrzeby duzego kufra na torby,sprzet i czeste wyjazdy.Obecna crv jesli chodzi o npojemnosc wnetrza i bagaznik rozpieszcza,do dobrego sie czlowiek szyblo przyzwyczaja i na sobotnie zakupy na rynku jak znalazł.Legacy chyba nie ma obecnie w ofercie subaru w Polsce (chyba,ze sie mylę} i ten przeswit chyba troche za mały.?Ad meritum: czy ktoś ma porownanie dotyczace komfortu ukladu jezdnego,wyciszenia,manewrowalnosci i parkowania oraz praktycznych wrazen i osiągów  outbacka 2.5 i forestera xt zarowno w miescie jak i na trasie( trasy to raczej lokalne,żadko autostrady,predkosci przepisowe,jazda spokojna i "bezpieczna".Auto ma byc uniwersalne i jezdzic codziennie po miescie, bo jesli mialoby byc uzywane tylko na trasy,to bylby to "zbytek" stojacy przez wiekszosc czasu w garażu.Szkoda, że levorg jest tak nisko zawieszony bo inaczej bylby calkiem rozsadna alternatywa i do miasta, i poza.Człowiek sie starzeje i zaczyna szukac powoli komfortu,miekkiego wybierania nierownosci,ciszy i relaksacyjnego sposobu jazdy.

 

 

Cechy które powodują, ż OBK to  uniwersalne użytkowe auto (moim skromnym zdaniem):

 

 

- większy prześwit przy zachowaniu rozsądnego kompromisu w stosunku do proporcji i własności jezdnych. Czyli pokonasz dziury, krawężniki i progi bez obaw o stan zawieszenia i felg. Pomaga w tym profil opony 65 przy 17" kołach. Przy okazji jeśli chodzi o własności jezdne OBK zachowuje się nie gorzej od przeciętnego kombi, a napęd 4x4 sprawia, że w wielu sytuacjach o niebo lepiej. 

- istotną sprawą jest wielkość OBK - sporej wielkości jegomość (186cm, 100kg) mieści się be problemu i wygodnie za kierownicą a także na miejscu za nim bez zmiany położenia siedzenia. Fotele dla mnie są wystarczająco wygodne. Natomiast pokonałem 700 km w BMW 5GT z komfortowymi fotelami i jak wsiadłem do OBK to miałem wrażenie, że siedzę na taborecie. Wszystko jest tutaj względne. 

- jednym z najważniejszych czynników, w zasadzie decydujący o wyborze tego auta to odpowiedź na pytanie czego oczekujesz od OBK. Jeśli chcesz wygodnego, nietuzinkowego i z pozoru nudnego a po bliższym poznaniu, bardzo ciekawego auta to taki właśnie on jest. Jeśli oczekujesz, że będziesz zawsze pierwszy spod świateł, samochód po muśnięciu gazu będzie wyjeżdżał ci spod zadka - to poszukaj innego samochodu. Moje spostrzeżenie jest takie - na skrzyżowaniu objedzie cię większość współczesnych 2.0 TDi (pod warunkiem, że nie zaśpią, bo CVT jest naprawdę szybkie). Sytuacja zmienia się przy wyższych prędkościach, auto robi się żywsze, co nie oznacza, że powala osiągami. Jeśli chcesz auta do wożenia rodziny na wakacje z rozsądnym prędkościami w przedziale 0 - 160km/h to jest to trafny wybór. Silnik jest wystarczająco mocny na trasę, da się nim wyprzedzić BEZPIECZNIE na zwykłej drodze krajowej. Ja ciągnę czasem za nim przyczepę z quadem - w sumie 500 kg i auto radzi sobie swietnie, naturalnie z prędkościami mniej więcej przepisowymi. Na autostradzie nie ma absolutnie żadnego problemu - rozpędzasz się do np. 140 czy 160 i jedziesz. Dla mnie na autostradzie nie ma to absolutnie znaczenia czy to trwa 13,5 s czy 14 czy 16 (ale wiem, że są tacy, dla których ma). 

- weź pod uwagę, że OBK jest jednym z niewielu samochodów, w których dostaniesz zwykły prosty i w miarę rzetelny silnik 2.5. W dobie downsizingu gdzie z 1,2 Tri Turbo Eco Power Drenaż Kieszeni Klienta Przy Naprawie 300KM - 2.5 jest ostatnim bastionem oporu (jest jeszcze Mazda 6 z 2.5 i drogie V6/8 premium).

- wyposażenie jest o niebo lepsze od poprzednika. U mnie po 45k km wszystko działa bez zarzutu. Fotel trochę skrzypi od czasu do czasu - ale to drobiazg. 

- jest zagadnienie zużywania oleju przez 2.5 - nie słyszałem, żeby się ktoś na forum skarżył. U mnie spada o 2-3 mm na bagnecie pomiędzy przeglądami (15.000km) - bez konieczności dolewek. Raczej bym się tym nie przejmował. 

- spalanie (w stopce wynik z 45k km - rejestruje każdą fakturę) - coś około 9,7. Miasto dycha - 11, trasa krajowa 7-8, autostrada 130 - 8-9, powyżej więcej. 

 

MINUSY:

- elektryczna klapa utrudnia załadowanie bagażnika na maksa - dopychanie jej ręcznie przy pękającym w szwach bagażniku mnie denerwuje. 

- współpraca Navi z iPhonem jest pod zdechłym azorkiem - np. zapisanie ulubionych numerów w Navi jest awykonalne. Poza tym navi działa OK - ale wiem, ze koledzy nie są zachwyceni. 

- zbyt mały zakres ruchu kierownicy IN/OUT - czyli jeśli odsunę fotel tak, żeby było naturalnie i wygodnie dla nóg, to nie sięgam nadgarstkiem do kierownicy (raczej na kierownicy ląduje nasada dłoni) - nie jest to dramat i udało mi się wypracować wygodny kompromis.  

 

To mój drugi OBK - kupiłbym trzeci. Marzę o OBK z H6 250KM. 

 

Na koniec moja prywatna rada, subiektywna - trzymaj się z daleka od boxera-diesla.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andrzejek

Tak się składa, ze mamy w domu OBK MY15 2,5i oraz Volvo CC V60 D4 AWD geartronic. Porównywałem te dwa auta gdzieś wcześniej, zatem tylko krotki komentarz - moja Żona preferuje jazdę Volvo. A w sumie nie jazdę, ale łatwiejsze parkowanie. To co w OBK wymaga z jej perspektywy przyzwyczajenia jak się przesiada to bardzo szybka reakcja na nawet niewielkie wciśnięcie gazu (ważne przy parkowaniu) i zasadniczo trudniej jej OBK parkować - Volvo jest jednak nieco mniejsze i w Wawie ma to znaczenie. Co więcej, czujniki cofania w Volvo z wizualizacja na ekranie są pomocne, w OBK (przynajmniej moim) wyją od 30 cm odległości niemiłosiernie (pewnie da się to poprawić, ale nie ma kiedy na razie) i bardziej przeszkadzają niż pomagaj. Kamera zaś bez zarzutu.

Natomiast miejsce w środku na duży plus dla OBK -ale ja czasem zabieram 3 dorosłe osoby, 4latka i dwa koty po 10kg każdy :) rodzinkę 2+1 spokojnie da się do Volvo.

Jesli to Żona ma jeździć, odwiedźcie i Volvo. Moja Zonka preferuje Volvo. Ja natomiast osobiście wole jazdę OBK :)

Natomiast oba wozy to w mojej ocenie udane i dające radość z jazdy auta.

Powodzenia w zakupach i bezproblemowej jazdy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.Auto ma dawać: komfort,lagodne wybieranie nierownosci, wyciszenie,niezawodnosc,bezpieczenstwo czynne i bierne,dobre prowadzenie ,dobrą widocznosc i osiągi ,by cos bezpiecznie wyprzedzic.żadnego ostrego pokonywania zakretów,sprintów spod swiateł itpAuto dla kobiety,dziecka,rodziny,tyle i az tyle.Jesli gabaryty i promień skretu okazują się {okażą} nie gorsze, niz np. avensis,mondeo,mazda 6,accord to powinno byc ok.Na pewno lepiej sie wsiada i wysiada z outbacka, niz z wymienionych, jest wiekszy prześwit i s-awd i za to moim zdaniem warto doplacic.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci jeszcze tak, jechałem w marcu na narty do włoch, przez Zwardoń, śnieżyca sakramencka, auta latały po drodze i rowach, od strony słowackiej podjazd zablokowany, obk jechał jak po szynach, naprawdę byłem pod wrażeniem. Dla tych chwil kiedy mondeo czy avensis wymiekaja warto mieć w rodzinie subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od nowego roku OBKa będę używał tylko na trasy z kilku powodów:

- zimą w mieście mino garażowania zaczął palić 11,3l...

W moim dyszlu spalanie w mieście podskoczyło do 8.5 ale ja jeżdzę po Wro okazjonalnie.

Generalnie OBK do miasta to średni pomysł. Jak napisałeś jest po prostu za duży.

W mieście dużo lepiej jeździło mi się forkiem a najlepiej XV.

 

 

@andrzejek

OBK to super auto ale na trasy. Jak przeżyjesz większe chlanie to bierz 2.5.

Jak nie, szukaj czegoś mniejszego albo zaryzykuj diesla masz 5 lat gwary.

Ja tam się nie boję diesla z cvt ;) ale większość latam po autostradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady.Wychodzi na to, ze silnik 2.5 daje radę a jesli chodzi o wielkosc auta i promien skretu to i tak trzeba zapakować kierowniczkę do auta, by osobiscie poczuła pedały,kierownice,parkowanie, wjazd z i do garażu.Kierowniczka nie lubi zmieniać aut i zdaje sie na mnie,ale to co dla mnie ok. jej moze przeszkadzac, czy to pedały za daleko, czy siedzisko uwiera itp.Jak wspominałem wczesniej, probowalismy kiedyś skodziankę  superba, i auto bylo znakomite,ale duzy  promien skretu je przekreslił przy probach parkowania, wjazdu z garazu itp.Acha, jeszcze jedna dosc istotna rzecz : jak zachowuja sie nawiewy z klimatyzacja i bez klimy, czy mozemy sobie ustawic np. nawiew tylko na szybę i dmucha powoli i jednostajnie?W Hondach wlasnie tak sobie ustawiam latem nawiew na szybe i czy z klima czy bez mam łagodnie dzialajacy nadmuch.W toyocie ravce np. jest jakis dziwny algorytm i nawiew najpierw wali mocno lodowatym powietrzem, by potem zwolnic, co mi sie wybitnie nie podoba. Jak to jest w subaru outback, ?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andrzejek w subaru klima żyje własnym życiem, więc z tych przykładów które podałeś spodziewaj się raczej czegoś bliżej toyoty niż hondy

 

 

Wprawdzie nie miałem problemów z klimą ani w poprzednim, ani w obecnym, ale jestem ciekaw jak to się objawia? 

Edytowane przez bardzozlymisio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

OBK w dieslu ma 5 lat gwarancji??

 

Kiedyś Raju pisał coś takiego o wszystkich SBD:

 

kupując Subaru z jednostką napędową Boxer Diesel auto objęte jest gwarancją producenta 3 lat lub 100.000 km a sam silnik i jego osprzęt  ubezpieczony jest na 5 lat lub 200.000 km licząc od daty pierwszej rejestracji

Chyba od MY2015 ale tego nie jestem pewien.

Za to jestem pewien że mój MY14 nie załapał się ;)


 

 

w subaru klima żyje własnym życiem

 

Nie potwierdzam w OBK-u.

Od zakupu mam ustawiony klimatronik na 'full auto' i nie zauważyłem żeby pracował chociaż raz nieprawidłowo.

Za to w XV i forku w zimie co jakiś czas pojawiały się wahnięcia temperatury typu ciepło/zimno ale nie było to upierdliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OBK w dieslu ma 5 lat gwarancji??

 

 

Kiedyś Raju pisał coś takiego o wszystkich SBD:

 

kupując Subaru z jednostką napędową Boxer Diesel auto objęte jest gwarancją producenta 3 lat lub 100.000 km a sam silnik i jego osprzęt  ubezpieczony jest na 5 lat lub 200.000 km licząc od daty pierwszej rejestracji

 

Chyba od MY2015 ale tego nie jestem pewien.

Za to jestem pewien że mój MY14 nie załapał się ;)

w subaru klima żyje własnym życiem

 

 

Nie potwierdzam w OBK-u.

Od zakupu mam ustawiony klimatronik na 'full auto' i nie zauważyłem żeby pracował chociaż raz nieprawidłowo.

Za to w XV i forku w zimie co jakiś czas pojawiały się wahnięcia temperatury typu ciepło/zimno ale nie było to upierdliwe.

Ja rownież nie mam problemów z klima. Jeżdzę od początku na auto. Zima jak nagrzewa przez chwile słychać szum nawiewów, ale to i tak cisza w porównaniu chociażby z VW passat. Nie ma się do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mielismy jazde probna foresterem 2.0 benzyną (i tu troszke przeszkadzała mała dynamika auta,oraz kiepskie fotele a wlasciwie "tragiczny" jak dla nas (subiektywna opinia)  fotel pasazera, co przeważylo nad odstapieniem od zakupu.Czy nowszy, najnowszy,rocznik 2017 model xt posiada inne fotele, z jakąś regulacja fotela pasazera poza przod tył?

 

Faktycznie, fotel pasażera w forku jest specyficzny ;) - na szczęście ja tam prawie nigdy nie jeżdżę a mojej żonie to nie przeszkadza. W nowym chyba nic się nie zmieniło.

 

 

 

Obawiam sie tylko dwoch rzeczy : promien skretu czy nie za duzy i klopotliwy do miasta (porownuje do crv,ktory w miescie jest zwrotniejszy i latwiejszy do parkowania niz civic sedan,duzy promien skretu skreslil kiedys fajne auto jak skoda superb,}

 

OBK jest dosyć duży, ale jeździ się nim naprawdę łatwo - uważam, że jak na swoje gabaryty jest bardzo zwrotny. Mam bezpośrednie porównanie z foresterem MY14, którym jeżdżę kilka razy w tygodniu. Osobiście nie odczuwam dużej różnicy w trudności manewrowania w mieście. Bez problemu wjeżdżam do każdego garażu podziemnego w centrach handlowych i parkuję na raz. Znam kompakty, w których widoczność jest dużo gorsza i trudniej wyczuć gabaryty samochodu.

 

 

 

oraz czy silnik 2.5 z przekladnia cvt daje rade tak ciezkiemu autu na trasie (nie na autostradzie},gdzie czasem trzeba szybko cos wyprzedzic,oczywiscie jazda spokojna.Bo chyba nie ma outbacka z wersja 2.0 DIT?Ale to auto ma zasadniczo byc komfortym,cichym,z niezbyt twardym zawieszeniem,wygodnym i bezpiecznym wozidlem dop spokojnej jazdy po miescie i poza.

 

Tu trochę pisałem o dynamice:  https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/70712-subaru-outback-my15/?p=2474327

Generalnie nie mam z nią problemów w trasie, nawet z kompletem wakacyjnych pasażerów i 3 rowerami na haku.

W mojej ocenie skrzynia CVT działa doskonale i wyciska z tego silnika wszystko co możliwe. Zarówno pod względem osiągów, jak i oszczędności paliwa. Przy prędkościach autostradowych silnik kręci się z takimi samymi obrotami jak w dieslu.

 

 

Czy forester xt jest mniej komfortowy {glosniejszy,twardszy} od outbacka i czy wyrazniej czuc w prowadzeniu jego wysokosc,w porownaniu do outbacka?

 

Nie mam porównania do xt tylko do wolnego ssaka, który ma chyba bardziej miękkie nastawy zawieszenia od xt. W porównaniu do OBK forester nieco lepiej wybiera nierówności ale też o wiele bardziej "kładzie" się w zakręcie - cudów nie ma - coś za coś. Uważam, że jak na swoją masę i wysokość OBK bardzo dobrze prowadzi się w zakrętach.

 

Tutaj moje podsumowanie po roku użytkowania - teraz mam przejechane 40 kkm i w sumie niczego nowego nie mogę napisać. https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/70712-subaru-outback-my15/?p=2441559

 

 

Co do Twoich dylematów, to taki temat już był - miłej lektury: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/85925-dylemat-przy-zakupie-subaru-my15/?p=2391154

 

Jest jeszcze jeden element wyposażenia o którym nikt chyba do tej pory w dyskusji nie wspomniał - a w rodzinnowozie moim zdaniem bardzo istotny. Chodzi mianowicie o system Eyesight - jest w OBK, nie ma go w Foresterze. Moim skromnym zdaniem wielka szkoda. System działa rewelacyjnie i nie należy go postrzegać jako bajeru, czy niepotrzebnego gadżetu, bo po prostu jest bardzo dopracowany i spełnia postawione przed nim zadania. Kupując samochód nie był to dla mnie element decydujący, szczerze mówiąc nie wpłynął w żaden sposób na decyzję zakupową. Teraz z perspektywy mogę napisać, że to był błąd. Osobiście doświadczyłem jeden raz hamowania awaryjnego. Nie chcę więcej, bo wrażenie jest surrealistyczne ale system uratował mnie przed najechaniem na tył samochodu poprzedzającego zanim ja się zorientowałem, że trzeba działać (nie mówiąc już o czasie na moją reakcję) było po zawodach. Dwa razy ostrzegł mnie też o przechodniach, którzy w ostatniej chwili wyskakiwali po ciemku przed maskę samochodu. Nie mówiąc o funkcjach zwiększających komfort jazdy jaki daje ten system. Niezależne testy też doceniają skuteczność Eyesight - w wielu konkurencjach prześcignął bardziej doświadczonych w tej dziedzinie producentów - np. Volvo.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...