Skocz do zawartości

Żywotność silnika 2,5 STI - żenujący temat


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze zeby wiedziec ile olej ma stopni trzeba miec zegar do tego a nie wrozyc z pogody. Po drugie zalezy jaki olej jest wlany, jakim stylem jezdzisz, ile tego oleju masz wlanego. Po trzecie zalezy czy na polu jest stopni 5 czy 25...Olej dluzej sie rozgrzewa niz plyn chlodzacy, cieply silnik czyli temperatura robocza a olej dopiero zaczyna sie rozgrzewac...

 

I mozna porownywac STI do RS bo w jednym i drugim przypadku silniki generuja duze moce, RS nawet wieksze...ale tylko STI to patatajnia i nie co sobie tlumaczyc, ze ten silnik jest dobry, jest, dopoki jezdzi...Palowany RS czy Megane wytrzyma wiecej niz palowany STI. Ba, palowany RS wytrzyma wiecej niz nie palonway STI. :D

Edytowane przez ponton500
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

o masz coś bardzo źle podłączone. Po 12 minutach temp oleju ledwo podnosi się powyżej 60 stC

 

Zeby być pewnym sprawdziłem. 

 

Po 4 minutach z małym kawałkiem mam 60 st

Po 5 minutach jest prawie 70st

 

Nie wiem co z tymi 12 minutami u Ciebie... 

 

http://marcin79marcin.wrzuta.pl/film/828bViwgaok/20141001_080352

 

Auto stało całą noc na dworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do statystyk: hawk STI, do 50kkm dwa razy wymieniany kpl. blok w ASO Krk, przy 70kkm kolejny raz pęknięty tłok już po gwarancji, zakuty u Carfita i do dziś lata :) już go takiego kupiłem w 1.5 roku zrobiłem 25kkm bezproblemowo. Aktualny przebieg 130kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do statystyk: hawk STI, do 50kkm dwa razy wymieniany kpl. blok w ASO Krk, przy 70kkm kolejny raz pęknięty tłok już po gwarancji

eh, niektórzy to wszystko potrafia popsuć

 

BTW te tłoki pękają bo? za duży moment czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te tłoki "pękają", bo są zrobione z plasteliny a seryjna mapa jest cholernie biedna, poza tym to nie do końca tak, że to tłok pęka na pół - poprawnie wg utartych standardów to się nazywa "ringland failure". Czy komuś aftermarketowy tłok tak samo pękł? (nie mówię "spłynął", ale pękł w okolicy pierścieni - jak w seryjnym przypadku?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale specjalnie nie klepie. Wszystko zależy, jakie tłoki użyto. Owszem, słyszałem również zakute silniki pracujące jak padające Ursusy :)

U mnie dźwięk nie odbiegał znacznie od serii. Nie pamiętam już jakie tłoki wsadzał Carfit.

Wymiana na kuciznę po pęknięciu seryjnego tłoka :( , który pękł bez powodu i auto zaczęło żłopać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pasowanie 0,6mm

Przy takim pasowaniu,lekkie klepanie na zimno,to cud.  ;)

Można spasować kute tłoki tak ciasno ja serię i wtedy klepać nie będzie.Ale to tylko przy pewnych założeniach eksploatacyjnych silnika i doboru odpowiednich tłoków i ich producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...