Skocz do zawartości

Żywotność silnika 2,5 STI - żenujący temat


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry,

 

Nie zgadzam się, że STI nie da się robić 50k rocznie. Da się, do tego z dużą przyjemnością, bo dojazd do pracy/z pracy jest najprzyjemniejszą częścią dnia :-) STI 2012 od nowości, jeżdżone codziennie i bez oszczędzania, choć bez upalania też, panewka przy 108kkm, więc przebieg uważam za lepiej niż godny przy takim, a nie innym charakterze auta.

 

Nadal w serii, na dotarciu, zobaczymy na ile wystarczy teraz :-)

 

A tak poważnie, to stosunek kosztów do przyjemności uważam za uczciwy ;-)

 

PS.

Najgorsze jest to, że teraz żadne inne mi się nie podoba, a to się nie zbiera, a to Recaro nie ma, a to choinka się nie mieści, albo kręgosłup boli po 100 km. Także póki co - STI :-)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panewka przy 108kkm, więc przebieg uważam za lepiej niż godny przy takim, a nie innym charakterze auta.

 

Klasa, 100tys km i remont silnika to chyba nie jest godny wynik. W autach o podobnym charakterze (focus RS, meganka RS, grupa VAG 2.0 turbo) panewki nie padaja przy 100tys km przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

panewka przy 108kkm, więc przebieg uważam za lepiej niż godny przy takim, a nie innym charakterze auta.

 Klasa, 100tys km i remont silnika to chyba nie jest godny wynik. W autach o podobnym charakterze (focus RS, meganka RS, grupa VAG 2.0 turbo) panewki nie padaja przy 100tys km przebiegu.

Nie dyskutuję o gustach. Każdy wybiera to co mu się podoba :-) Wątek jest o tym ile przejechał silnik bez remontu, o tym że nie jest najtrwalszy wiemy wszyscy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forach amerykańskich pojawiają się już tematy właścicieli nowych STI MY2015 z padniętym silnikiem 2,5, które nie zdążyły nawet 3 tys. km przejechać :) Także nie wiem dlaczego nabijacie się z ko_cura. Ponad 100 tys. km tym autem bez remontu (do tej nieszczęsnej panewki) to naprawdę dobry wynik :) Ja swoim przejechałem już ponad 60 tys. bez problemu co będzie dalej czas pokaże .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

olej potrzebuje 15 min minimum aby złapać jakąś temperaturę. Ile osób tak cieniuje ze swoim STI?

a jaka to temperatura wg Ciebie? Bo u mnie po jakichś 3-5 min (na oko) jest ~65st.

to masz coś bardzo źle podłączone. Po 12 minutach temp oleju ledwo podnosi się powyżej 60 stC

Temp wody rośnie bardoz szybko a oleju zdecydowaine wlniej. Wg mnie ten fakt sprawia, mocne zużycie silnika bo userowi szczególnie który zalał silnik bardzo lepkim olejem może się wydawać, że może dać ognia. Nic bardziej mylnego.

typowa temp oleu podczas zwykłej jazdy to około 80-90stC a ja mam jeszcze wymiennik ciepła który dodatkowo ten olej podgrzewa lub chłodzi. teraz taki olej nawet 5w40 przy 80 stC ma lepkość 23cst a 23 cst odopwada olejowi xw60 http://www.bobistheoilguy.com/viscosity-charts/

 

a czy olej xw60 odpowiednio przepływa przez silnik subaru?

 

a teraz olej 5w30 w 80 stC ma około 16.7 cst czyli już się łapie na xw50

 

a teraz zapytajmy tych co uwalili silniki jak dobrze rozgrzali olej zanim mocniej przycisnęli pedał po prawej.

 

natryki na zawory mają tak małą średnicę, że aż dziw bierze. Zupełnie sobie ego nie wyobrażam jak ten silnik jest smarowany na samym początku po uruchomieniu w przypadku bardzo lepkiego oleju.

 

te wszystkie wywody sprawiły, że leje tylko 0w40

 

ba niską lepkość przy niskiej temp co pozwala szybko dotrzeć do zakamarków,

 

gęstość (motule 8100)

0w40 0.841

5w40 0.850

 

najlepiej to widać przy rozgrzanym oleju i ciśnieniach

 

0w40 płynność ma jak 5w30 ale chroni jak xw40 no i xmax jest full saps czyli nieekologiczy=niewykastrowany

 

ja na wskaźniku widzę jeszcze jedno zachowanie podczas jazy z tempomatem. Minimalne inne ciśnienie ponieżej 3200 rpm i powyżej 3200 rpm co onacza reakcje zaworu relif a zatem świetnego przepływy oleju przez silnik.

 

łopatologicznie w odwrotnej sytuacji

 

jak mamy dom i ogrzewanie centralne to co z tego zee na wejściu na rurze wchodzącej do mieszkania jest temp 60 stC. Przy zapchanych filtrach nie ma odp przepływu do mieszkania i ledwo kaloryfer jest ciepły. ro samo 60stC przy pełnym przepływie zapewnia cieplo we wszystkichkaloryferach

 

a teraz nasz silnik i pompa z zawoerem bezpieczeństwa.

co z tego, że mam lepki olej skoro jego przepływ jest na tyle słaby, że w niektórych miejscacholej tak wolno się wymienia, że powoduje jego przegrzanie co jest rórwne ze zmniejszeniem się ciśnienia w danej gałęzi.

 

inaczej jeszcze bardziej łopatologicznie, kompresor do kół wytwarza ogromne ciśnienie ale weź tym napompuj ponton. W manualu serwisowym jest napisane jak dużo przepływa oleju przez silnik w ciągu minuty.

 

a teraz sedno użytkowania STI = bez czujników ciśnienia i temp oleju użytkowanie tego auta w trybie "sportowym" to głupota. Skoro możesz kupić sti konieczniedokum wskaźniki bo to one powiedzą, czy olej który zalałeś pasuje do Twojego stylu jazdy.

 

pozdrawiam

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się ręcyma i nogami pod postem powyżej. Dodam tylko od siebie, że 300V 15W50 sprawiało, że zakuty silnik na zimnym klepał bardzo głośno zaraz po rozruchu, na 5W40 tego nie było. Do EX zmodzonego na 400KM też będę zalewał 5W40 300V.

Edytowane przez Ayu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to masz coś bardzo źle podłączone

 

Nie podejrzewałbym tej osoby o złe podłączenie ;)

 

 W lato u mnie po odpaleniu zimnego temperatura oleju podażą prawie tak samo jak temp wody tyle ze 20 st niżej. Dzieje sie tak do temp 80st wody.

 

 

W takim razie powiedz mi jakie masz ciśnienie oleju na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu i jak się rozgrzeje całkowicie? To samo jaka masz temperature oleju po powiedzmy 30 minutach jazdy?

 

No i jaka wg ciebie temperatura oleju jest juz bezpieczna do normalnej jazdy, nie upalania?

 

 

Minimalne inne ciśnienie poniżej 3200 rpm i powyżej 3200 rpm co oznacza reakcje zaworu relif

 

Ale przecież ciśnienie się zmienia wraz z obrotami  w całym zakresie.... Przynajmniej u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owadku, Ciekawe rzeczy opisujesz :)

 

temp wody u mnie jest już 90 stC po paru minutach a temp oleju leży jeszcze kupę czasu. Czujnik mam w kanale głowicy

 

co do ciśnienia to już od bodaj 1500-1750 rpm jest 5-6,5 bar w zależności od tem oleju. Na zimnym 6,5 bar na ciepłym na idle niecałe 2 bar może 1,7 - teraz już nie pamiętam

 

czujnik mam na głównej magistrali czyli na po drugiej stronie od czujnika OEM

 

16220d1274494362-oil-filter-use-5212010_

a tak wygląda schemat blokowy układu smarowania i słynny zawór zwrotny. Olej jest nie sciśliwy a pompa to pompa zębatkowa o wydajności liniowej. skoro zawór reguluje ciśnienie to czym bardziej gęsty/lepki płyn to więcej go wraca do miski. Czy o to chodzi w smarowaniu?

 

rys1.jpg
 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

olej potrzebuje 15 min minimum aby złapać jakąś temperaturę

Trochę sporo, jeżdżę na 5W-40 i w obecnych temp. zew. osiągnięcie 80 stopni temp. oleju to jakieś 7-8min.

No i żeby nie było wątpliwości, czujniki temp. oleju podłączone jak Pan Bóg przykazał przez takiego jednego Górala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ciekawe rzeczy opisujesz
 

np?

 

chyba  wydaje  ci sie   ze uważam ze  np  15w50 jest  lepszy  niz  np 5W40 do  normalnej  jazdy    bo  cos o   tym  piszesz
 
   no  to jaka ta temperatura wg Ciebie
 

 

temp wody u mnie jest już 90 stC po paru minutach a temp oleju leży jeszcze kupę czasu

 a  nie  bierzesz pod  uwage  roznej  wydajnosci  ukl  chlodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

olej potrzebuje 15 min minimum aby złapać jakąś temperaturę

Trochę sporo, jeżdżę na 5W-40 i w obecnych temp. zew. osiągnięcie 80 stopni temp. oleju to jakieś 7-8min.

No i żeby nie było wątpliwości, czujniki temp. oleju podłączone jak Pan Bóg przykazał przez takiego jednego Górala ;)

 

Dokładnie. Czas nagrzania oleju do temp 65-80 stopni, uzależniony też jest od stylu jazdy (korki, postoje, ciągła jazda, szybkość). 15 minut latem to już pełną dzidą i upalać można, przy założeniu, że auto rozgrzane w ruchu. Nie przesadzałbym z tą długością nagrzewania oleju, choć w 3 minuty nie uwierzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały temat można podsumować jednym pytaniem: czy jest święty gral czyli 2.5T bez naprawy UPG i z przebiegiem ponad 100k km ? :)

Jak znam kilku/kilkanaście egzemplarzy WRX/STI i żaden się nie łapie. :)

 

Jest i to całkiem niemało... :) Sam znam kilka egzemplarzy.

Był nawet taki WRX kombi niebieski z przebiegiem ponad 200tys. km i się gość tutaj chwalił na forum, że taki przebieg bez remontu, po czym mu się silnik wysypał przy ok. 230 tys. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...