Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

 
Ej20f, reduktor r01 250km, butla... choć w sumie bojler 72l brutto. Sterownik qbox basic. Węże 8mm. 
Ponawiam to, co napisałem, hanki i w03 w tej samej cenie. Muszę wybrać. Za propozycję barracud dziękuję, to wolnossący, dość prosty silnik :upside-down-face_1f643-small:
Qbox obsługuje Barracudy. To są wtryski dobre zarówno do wolnossaka jak i do mało wysilonego turbo - tak do 60 KM z cylindra.

W03 nie są wiele tańsze a uchodzą za gorsze jakościowo. Plusem jest to, że są tego samego producenta co sterownik.

Jeśli jednak nie masz innej opcji bierz W03 - byle nie Hana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem, że mowa tutaj o części, która kosztuje około 100 zł, a więc różnica na komplecie w liczbie sztuk czterech, to jest jakieś 100 - 150 zł?

Jeśli Barracudy najlepsze, to chyba nie ma się nad czym zastanawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie myślę taka różnica. W moim ej20f gazownik powiedział, że umocowanie wtrysków jest starego typu (2 listwy po 2, choć nie jestem pewien czy o to chodziło) i przeskoczenie na inne, nowsze wtryski byłoby operacją za dobre 600-1000zl (nie pamiętam na 100% ile powiedział) 

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie myślę taka różnica. W moim ej20f gazownik powiedział, że umocowanie wtrysków jest starego typu (2 listwy po 2, choć nie jestem pewien czy o to chodziło) i przeskoczenie na inne, nowsze wtryski byłoby operacją za dobre 600-1000zl (nie pamiętam na 100% ile powiedział) 
A co gość chce sterownik wymieniać? To pare wężyków, przedłużyć przewody do wtrysków i nowe wtryski. Chyba że masz jakiś włoski wynalazek wsadzony....
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ewemarkam napisał:
5 minut temu, Danko napisał:
No niekoniecznie myślę taka różnica. W moim ej20f gazownik powiedział, że umocowanie wtrysków jest starego typu (2 listwy po 2, choć nie jestem pewien czy o to chodziło) i przeskoczenie na inne, nowsze wtryski byłoby operacją za dobre 600-1000zl (nie pamiętam na 100% ile powiedział) 

A co gość chce sterownik wymieniać? To pare wężyków, przedłużyć przewody do wtrysków i nowe wtryski. Chyba że masz jakiś włoski wynalazek wsadzony....

Bardzo mozliwe, bo trafiłeś z krajem. Samochód jest z Włoch :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach zabawy producent wtryskiwaczy baracuda po przebiegu 80 tyś km w WRX 265 kM sprawdził jak z dokładnością dawki i czasy otwarcia, na stole wyszło że są igła, tylko w jednym delikatnie zmieniły się parametry.


Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie myślę taka różnica. W moim ej20f gazownik powiedział, że umocowanie wtrysków jest starego typu (2 listwy po 2, choć nie jestem pewien czy o to chodziło) i przeskoczenie na inne, nowsze wtryski byłoby operacją za dobre 600-1000zl (nie pamiętam na 100% ile powiedział) 
Masz fotki spod maski?
Lepiej włożyć pojedynczo niż 2x2 wtryski ale jeśli to jest włoska instalacja o jest tam ładnie zrobione miejsce i nie trzeba przerabiać to może i ma sens.

Jest też możliwe, że gazownik nie ma certyfikacji/homologacji na montaż produktów danej firmy i stąd taki wybór. Może jest warsztatem autoryzowanym STAGa np.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dać wtryski na środek silnika i wężyki 60cm default_wink.png

 

Jak Ci już wtryski siądą. To wymień na takie jakie masz. BRC nie robi złych wtrysków, tylko są one drogie, dużo droższe niż wspomniane Baracudy czy AC.

BRC nie jest zła instalacją, tylko często jest to po prostu wrzucone pod maskę. Pakują wszędzie lubryfikacje, która wtedy kiedy ma działać to nie działa. A montaż jak u Ciebie mógłby być zrobiony lepiej. Wtryski można przecież dać zaraz obok wtryskiwaczy PB. Ale się komuś nie chciało. Źle nie ma.

 

Jeśli Ci to jeździ to nic ma co grzebać. Jak sterownik padnie to można wtedy faktycznie myśleć o wymianie przodu instalacji.

BRC nie "naprawi" Ci każdy warsztat. Bo musi mieć licencję na oprogramowanie. Dlatego lepiej już zawsze szukać gazownika który Ci założy coś polskiego, np STAGa.

 

Miałem kiedyś BRC w dwóch samochodach. Jednym w zasadzie zrobiłem ok 60 tys bez problemów. Tylko 2 razy wracałem na poprawki po montażu. Samemu poprawiałem wkrętki w kolektorze, bo były zerwane gwinty. Drugim ok 10 tys i w zasadzie bez ceregieli. Ale drażniło mnie to że nie mogłem sobie podglądając samemu co się dzieje. Tylko trzeba było jechać do serwisu i być zdanym na łaskę i wiedzę bądź niewiedzę instalatora.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wrzucić 1 listwę. W zasadzie nie czuję takiej potrzeby, ale ciekawi mnie, czy wy też macie filtr pod dolotem? Tak, że trzeba rurę odkręcić? 

Co do brc. W innym aucie też na drugą instalacje wzięliśmy w domu brc (chyba po Prins - nie jestem pewien). Dodatkowo mam gościa, który jakoś je tam ogarnia w miarę, choć zależy jak leży u niego.. W Zielonej Górze też podobno ktoś ogarnięty jest. Więc - firmy się nie boję. Ciekaw natomiast jestem, czy od nowości jest to tak dziwnie zrobione. Bo butla na pewno jest druga, 10 lat minęło. Tam samo wiem, że reduktor był wymieniany jakieś 2 lata temu. O wtryski natomiast jakoś nie spytałem lub już nie pamiętam, co poprzedni właściciel powiedział. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Danko napisał:

czy wy też macie filtr pod dolotem?

Masz wielozawór na butli. Przy reduktorze masz filtr fazy ciekłej, a po reduktorze i przed wtryskiwaczami filtr fazy lotnej. To masz na myśli pisząc "przed dolotem"?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wrzucić 1 listwę. W zasadzie nie czuję takiej potrzeby, ale ciekawi mnie, czy wy też macie filtr pod dolotem? Tak, że trzeba rurę odkręcić? 
Co do brc. W innym aucie też na drugą instalacje wzięliśmy w domu brc (chyba po Prins - nie jestem pewien). Dodatkowo mam gościa, który jakoś je tam ogarnia w miarę, choć zależy jak leży u niego.. W Zielonej Górze też podobno ktoś ogarnięty jest. Więc - firmy się nie boję. Ciekaw natomiast jestem, czy od nowości jest to tak dziwnie zrobione. Bo butla na pewno jest druga, 10 lat minęło. Tam samo wiem, że reduktor był wymieniany jakieś 2 lata temu. O wtryski natomiast jakoś nie spytałem lub już nie pamiętam, co poprzedni właściciel powiedział. 
Przy układzie boxer montaż 4 wtrysków na 1 listwie to błąd. Tak jak masz jest w miarę ok.BRC są zwykle montowane niedbale,u Ciebie jest nieźle.
Podstawowa zasada to równa długość wężyków (bez tego auto może szarpać itp.) od wtryskiwacza do kolektora oraz możliwie jak najkrótsze wężyki.

Poczytaj - w tą listwę z adapterami chyba można Hana albo Barracuda zamontować . Zauważ, że w 1 z listew masz czujnik ciśnienia .

Ja bym nie generował kosztów i zostawil BRC jak jest zmieniając na bieżąco co potrzeba.
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkamPOD, nie PRZED :biglol:I chodzi fizycznie o miejsce pod maską

 

@dr.elichogólnie to racja. Nie mam zamiaru nic robić, póki reszta wtrysków działa.

Jedyny realny problem, to to, że mam emisję spalin 3 albo 4krotnie Wyższą od dopuszczalnej. Więc żeby wszystko było jak należy, podejrzewam, że musiałbym umówić się na strojenie instalacji na nowo, czy coś.. 

Na bene też przekroczlem emisję ale chyba 2 albo 3 krotnie "tylko". Więc biorę pod uwagę też kata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisane masz wyżej wszystko. Baracudy są bardzo dobre, ACW03 też są ok mają tą zaletę że możesz sobie je rozebrać np co 10-20 tys, wyczyścić i będzie ok. A Hany, to były kiedyś ok. Teraz to lipa, dużo reklamacji na nie było. Ale jak mi wtryski siądą to założe Baracudy. Tylko pytanie komu, sobie czy kolejnemu właścicielowi. Jeśli możesz to dopłać do Baracud i dobrego filtra LPG. A będziesz miał spokój. Dużo ludzi zaniedbuje LPG, a później narzeka że wtryski siadły po 40 tys km. A miały wyklepać 100 tys.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaproponowane w określonej cenie mam w03 i hany, dostaję tutaj propozycję barracud. Jest ktoś w stanie przedstawić wady w03/han względem barracud? Bo ok, mogę dopłacić, ale chciałbym wiedzieć za co.
Jak pisano wyżej (inna sprawa że scalilem dylemat Twój i@Danko w jeden):

Barracuda nieco droższe ale najlepsze jakościowo z całej trójki

Hana - kiedyś dobre obecnie bardzo awaryjne

W03 - tańsze od Barracuda, uchodzą za trochę gorsze jakościowo i mniej precyzyjne , rozbieralne czyli można je czyścić .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Dzięki za wypowiedzi, ale nadal są one mocno ogólnikowe i nadal jestem w punkcie wyjścia :)

Że barracudy lepsze od w03 i han - powiedzmy, że przyjmuję do wiadomości. Ale co kryje się pod lepszą jakością? Jakie ja, jako stosunkowo zielony użytkownik LPG, z tego tytułu poniosę potencjalne straty?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...