Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo rozumiem twoje stwierdzenie (pytanie?).
Jak masz BRC w formie metalowej puszki zamykanej na oring to kup wkład certoolsa o odpowiednich wymiarach i tyle.

Jak chcesz czaja żeby pójść po taniości to może rozważ FL03P.

FL02 wygląda ciekawie ale mój gazownik z jakiegoś powodu go odradził.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie. Do wszystkiego założysz. Wejdź w dział LPG. Tam jest pewnie info co i jak. Niestety cena założenia jest mało atrakcyjna ponieważ nowy XV ma wtrysk bezpośredni i trzeba założyć instalację dedykowaną do takiego wtrysku jest dużo droższa ( obecnych cen nie znam ale instalka do Forka XT kosztowała w okolicach 10k PLN ) . Takie instalacje zazwyczaj nie jeżdżą tylko na LPG i wymagają dotrysku Pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Karas napisał:

pewnie. Do wszystkiego założysz. Wejdź w dział LPG. Tam jest pewnie info co i jak. Niestety cena założenia jest mało atrakcyjna ponieważ nowy XV ma wtrysk bezpośredni i trzeba założyć instalację dedykowaną do takiego wtrysku jest dużo droższa ( obecnych cen nie znam ale instalka do Forka XT kosztowała w okolicach 10k PLN ) . Takie instalacje zazwyczaj nie jeżdżą tylko na LPG i wymagają dotrysku Pb

V generacja ciekłego wymagała dotrysku, w VI generacji jeździ się na samym gazie nawet podczas rozruchu odpala z gazu, w V gen. chyba też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2020 o 16:27, ewemarkam napisał:

Tutaj po partyzancku :biglol:

 

Na ile to jest bezpieczne dla silnika i dla wykonującego tą operację i jak ze skutecznością vs. czyszczenie każdego wtrysku z osobna po uprzednim zdemontowaniu? Bo widzę że nie robiłeś tego na Subaru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, yaroz napisał:

Na ile to jest bezpieczne dla silnika i dla wykonującego tą operację i jak ze skutecznością vs. czyszczenie każdego wtrysku z osobna po uprzednim zdemontowaniu? Bo widzę że nie robiłeś tego na Subaru ;)

Ale to nie moje autorstwo :) Film znaleziony w czeluściach internetu. Mam różne pomysły ale na taki bym nie wpadł.

Ja demontowałem każdy wtryskiwacz i osobno czyściłem.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dobry wieczór Wszystkim,

 

dawno nie czytałem wątku więc sporo rozrósł się a na ostatnich stronach nie znalazłem nic na temat.

 

Zastanawiam nad zakupem Forestera XT 2014 - czy jest w nim obecnie sensowna możliwość założenia LPG? Jeśli tak, to czy warto? Macie doświadczenia, wskazówki?

 

Obecnie jeżdżę SG 2.5XT My2007, Hany niebieskie, Zenith, 2 reduktory i wszystko jest OK, raz tylko wymieniałem wtryski niektóre, a tak 60.000km przejechane, instalacja za 3500. Domyślam się, że instalacją w XT z 2014 tak kolorowo nie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, RadziejS napisał:

Dobry wieczór Wszystkim,

 

dawno nie czytałem wątku więc sporo rozrósł się a na ostatnich stronach nie znalazłem nic na temat.

 

Zastanawiam nad zakupem Forestera XT 2014 - czy jest w nim obecnie sensowna możliwość założenia LPG? Jeśli tak, to czy warto? Macie doświadczenia, wskazówki?

 

Obecnie jeżdżę SG 2.5XT My2007, Hany niebieskie, Zenith, 2 reduktory i wszystko jest OK, raz tylko wymieniałem wtryski niektóre, a tak 60.000km przejechane, instalacja za 3500. Domyślam się, że instalacją w XT z 2014 tak kolorowo nie jest?

 

Przymierzam się powoli do założenia LPG do XT 2016. Najlepszy gość od gazu w Subaru czyli Jako miał wziąć się za temat gazowania Subaru z bezpośrednim wtryskim. koszt 5-6tys . Polski producent KME ma w ofercie instalacje Sky Direct którą to już sporo Subaraków zostało zagazowanych.  Dotrysk paliwa min 20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebicie się przez  350 stron, nawet z szukajką, jest trochę ciężkie - jaki jest generalny konsensus na LPG w 3.0 H6? Będę dzisiaj prawdopodobnie oglądał Outbacka z 3.0 H6 i instalacją ICOM JTG (V generacja, wtrysk w fazie ciekłej?). Pytania są dwa:

1. Co ile wymagana jest regulacja luzów zaworowych w H6 na LPG

2. Czy (chyba dość stara) instalacja V generacji (faza ciekła) ma jakikolwiek pozytywny wpływ na luzy zaworowe, czy też taka egzotyczna instalacja z trudnym serwisem będzie jedynie kamieniem młyńskim u szyi kamienia młyńskiego, jakim jest H6 (w LPG)?

 

Czemu Subaru nie pozostało przy hydraulice (jak w SVXowym EG33) przekracza moje pojęcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydraulika powoduje opóźnienie w jakiś tam sposób względem np. szklanek przy silnikach z wysokim stopniem sprężania, zmiennymi fazami lub doładowaniem - w efekcie daje to ponoć nieco gorsze osiągi.

Co do fazy ciekłej - praktycznych doświadczeń nie mam. W teorii ochrona gniazd większa niż przy benzynie o ile skład mieszanki ok. Problemem w tych instalacjach była awaryjność pompy i wydajność tych układów w okolicach 260 KM. Ja bym taką instalację postrzegał jako plus. Sprawdź czy się check nie świeci, jak potrafisz to sprawdź korekty w czasie jazdy na LPG oraz AFR i już.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Będę gazował Forka SH wolnossącego, gazownik w tej samej cenie oferuje wtryski pojedyncze Hana i Stagowskie W03. Ma ktoś doświadczenie, które wybrać i dlaczego? Ale bardziej na zasadzie doświadczenia, niż "mam więc polecam" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,
Będę gazował Forka SH wolnossącego, gazownik w tej samej cenie oferuje wtryski pojedyncze Hana i Stagowskie W03. Ma ktoś doświadczenie, które wybrać i dlaczego? Ale bardziej na zasadzie doświadczenia, niż "mam więc polecam"
Jak wyżej. Hany były kiedyś bardzo dobre, teraz już nie. Mam jeszcze u Siebie i dają radę już 8 rok. Nie wiem ile nakulane maja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak baracudy, ale acw03 można rozebrać i złożyć. Ponoć nie trzeba ich kalibrować. Tak się chwali producent.
Można, są też trochę tańsze. Pytanie czy ta różnica w cenie i zabawa w czyszczenie jest warta tych pieniędzy. Dobre filtry i powinny Barracudy 80-100 tys oblecieć.

Co to za silnik? Jakie pozostałe komponenty zaproponowali?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dr.elich napisał:

Można, są też trochę tańsze. Pytanie czy ta różnica w cenie i zabawa w czyszczenie jest warta tych pieniędzy. Dobre filtry i powinny Barracudy 80-100 tys oblecieć.

Co to za silnik? Jakie pozostałe komponenty zaproponowali?

 

Ej20f, reduktor r01 250km, butla... choć w sumie bojler 72l brutto. Sterownik qbox basic. Węże 8mm. 

Ponawiam to, co napisałem, hanki i w03 w tej samej cenie. Muszę wybrać. Za propozycję barracud dziękuję, to wolnossący, dość prosty silnik :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.05.2020 o 23:56, RadziejS napisał:

Obecnie jeżdżę SG 2.5XT My2007, Hany niebieskie, Zenith, 2 reduktory i wszystko jest OK, raz tylko wymieniałem wtryski niektóre, a tak 60.000km przejechane, instalacja za 3500. Domyślam się, że instalacją w XT z 2014 tak kolorowo nie jest?

Będziesz sprzedawał Forka? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...