noviczek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witam szanownych forumowiczów! Mam założone LPG IV gen. firmy VERSUS, Legacy MY05 kombi 101 KW w automacie. W ostatnim czasie gaśnie mi na wolnych obrotach, zarówno na benzynie jak i na gazie, jaka może być przyczyna? Dodam, że najczęściej dzieje się to na zimnym silniku, ale dopiero po spadku obrotów ze ssania automatycznego, natomiast przy rozgrzanym silniku bardzo rzadko gaśnie ale za to nierówno pracuje (rzuca silnikiem na wolnych obrotach). Co powininem zrobić? Z góry dzięki za podpowiedzi. Dodam tylko, że wymieniłem świece trzy miesiące temu na NGK (założyli mi jakieś irydowe) i wszystko było OK, żadnych problemów. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 noviczek, sprawdź głowice - jest niestety szansa, że masz popodpierane zawory. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
007lawyer Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 U mnie występuje ten sam objaw. Według mechanika (nie mogę napisać jakiego - moderator czuwa) to nie kwestia zaworów. Profilaktycznie umówiłem się na ich regulację na 10.08, przebieg 90 kkm. Po serwisie zamelduję o diagnozie. Z pozdrowieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Według mechanika (nie mogę napisać jakiego - moderator czuwa) to nie kwestia zaworów. No to nie pisz jakiego mechanika, tylko co to może być, jeżeli to nie są zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noviczek Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Właśnie wróciłem od mechanika z niczym. Samochód był nagrzany i chodził poprostu jak zegarek... Sam nie wiem co robić... Gdzie ewentualnie w Wawie można ustawić tanio i pewnie zawory?Bardzo proszę o info na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomBerry Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Zastanawiam się czy nie warto by było zainstalować sobie w samochodzie Instalacji gazowej V-tej generacji. Wtrysk gazu w fazie ciekłej wydaje się być atrakcyjny po pierwsze dlatego ze nie mamy reduktora gazu (i wszystkich tych rurek do jego podgrzewania, nie trzeba się wpinać w układ chłodzenia samochodu), po drugie rozprężanie gazu zachodzi w kolektorze i ochładza powietrze taki "darmowy intercooler" (trudno mi ocenić jaka jest skala tego zjawiska ale napewno działa na plus). Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z instalacją tego typu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 TomBerry, z drugiej zaś strony wydaje się być mało atrakcyjny z poniższych powodów : 1) waga i rozmiar butli do CNG, 2) liczba stacji tankowania CNG (zazwyczaj najprawdziwsze gazownie :-) - co w kontekście pkt. 1 wydaje się być bardzo uciążliwe. No bo jak mało butli to trza co chwila podjeżdzać na zatankowanie. :wink: Wpięcie w układ chłodzenia auta nie jest problemem. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 i. Wtrysk gazu w fazie ciekłej chodzi o LPG bo CNG to gaz w fazie lotnej ja mam samochod z cng i na dzien dzisiejszy nie ma sensu tego montowac po 1 znikoma ilosc stacji ( tylko w duzych miastach i trzeba ich szukac ) 2 maly zasieg 3 cena chyba juz drozej od lpg 4 znaczny spadek mocy 5 duza i ciezka butla mam ten gaz w clio i dalem sie nabrac na slogany reklamowe zakladu gazowniczego w olsztynie z tym ze jak ja go zakladalem to mi zwrocili czesc kosztow instalacji a wtedy metr szescienny ( odpowiednik litra paliwa ) kosztowal cos ok 1 PLN przy 1.7 PLN LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomBerry Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Chodzi oczywiscie o zwykły LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 TomBerry, uderz do jako ja u niego pare tygodni temu zakladalem bigasa w moim wrx i mysle ze w 100 % cos ci zaradzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
007lawyer Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Dlatego właśnie nie napisałem . Jak się dowiem co mu dolega to też napiszę - po 10.08. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Gdzie ewentualnie w Wawie można ustawić tanio i pewnie zawory? Już wiesz gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Już wiesz gdzie? tak wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 TomBerry, z tego co mówił Jako, łatwiej jest wystroić auto na IV generacji. Ale lepiej niech on się wypowie. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Z instalka V generacji moga byc u nas problemy z przyczyn nieczystosci gazu - lubia sie pompy zapychac syfem i trzeba je czyscic - a to koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 chodzi o LPG bo CNG to gaz w fazie lotnej A zakręciło mi się w głowie, przepraszam Co do porady u jako - najlepsze wyjście. :cool: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Z instalka V generacji moga byc u nas problemy z przyczyn nieczystosci gazu - lubia sie pompy zapychac syfem i trzeba je czyscic - a to koszty. Nie wystarczy częściej wymieniać filtra? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Z mojego punktu widzenia, Viale, kosztowna, opracowana do konkretnego modelu z konkretnym sterownikiem, bardzo droga w naprawach, nie zapewnia wydatku, który w wielu uturbionych subaru jest potrzebny, nie daje możliwości regulacji. JTG eksperyment producenta zbiorników na bazie pomp i wtrysków siemensa, zastosowany przez subaru IT, który zakończył się niepowodzeniem z uwagi na zawodność mechaniczną, oraz brak elektroniki umożliwiającej strojenie, regulacja tylko za pomocą kryz na wtryskiwaczach i ciśnieniem pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 ja czylem ze zuzywaja sie pompy gazu z racji pracy w niekorzystnych warunkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Ale... przecież pytanie dotyczy Imprezy 2.0 n/a więc skąd stwierdzenie o braku wydajności w turbo ? Wypowiem się co do Viale, bo mam fabrycznie założone w Volvie S60. Generalnie ta instalacja jest genialna, nie masz spadku mocy, nie czujesz zapachu gazu (nawet wąchając spaliny ), spala prawie tyle co benzyny. Natomiast, żeby nie było za wesoło - w końcu żyjemy w PL - to jedyna stacja z czystym gazem to Statoil i co lepsze ''flagowe'' Orleny. Ostatnio zatankowałem na BP i po 10km pompa się zatarła (w ciekłym wtrysku nie masz zewnętrznego filtra - jest on zintegrowany w butli z pompą). Uważam, że cena instalacji takiego gazu będzie nieopłacalna (ok 7.5tyś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Wątek o wtrysku w fazie ciekłej scaliłem do istniejącego wątku o LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Generalnie ta instalacja jest genialna, nie masz spadku mocy, nie czujesz zapachu gazu (nawet wąchając spaliny ), spala prawie tyle co benzyny. Uważasz, że to dobrze? Nie za ubogo? W wolnymssaku może się sprawdza. :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Uważasz, że to dobrze? Nie za ubogo?W wolnymssaku może się sprawdza. :cool: Silnik ma przelatane około 280 tyś. km i chodzi jak zegarek więc chyba go aż tak nie boli Całość oczywiście na LPG i bez żadnych remontów (i błędów też mi nie wyrzuca :cool: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Fx, Argument o zbyt małym wydatku viale w samochodach turbo jest jednym z pięciu, a użyłem go z powodu tego, że sporo subaru, które adaptuję jest w turbo wyposażone. Zatarcie pompy jest w 99% związane z przetankowaniem, które wypłukuje smarującą ją oliwę i nie zależy od jakości gazu. 007lawyer Koniecznie do mnie przyjedź. Skontroluję auto. Jeżeli wymagało regulacji zaworów, to jest możliwe, że coś w instalacji nie domaga. Może zapchany filtr fazy lotnej (chyba jednak zacznę go wymieniać co przegląd). Sprawdzimy AFR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Zatarcie pompy jest w 99% związane z przetankowaniem, które wypłukuje smarującą ją oliwę i nie zależy od jakości gazu. Trzeba mieć farta, żeby być w tym 1 % - bo jak inaczej wyjaśnić ciecz wodo-podobną w zbiorniku :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się