ewemarkam Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Tak śmiało bierz, LPG wcale takim paliwem złym nie jest. Szykuj się na wydatek wymiany tzw przodu instalacji, co by to holenderskie badziewie wywalić. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoobie24 Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 11 godzin temu, ewemarkam napisał: Wymieniasz wtryskiwacze, czy coś sie teraz już dzieje? Przy wtryskach powinna być tabelka. Wymieniałem u Siebie na ACW03, dałem rozmiar jak powinien być, to żeby mi nie pętliło przy obciążeniu to musiałem dołożyć ciśnienia do 1.15bara. Im bliżej 1 bara tym wtryski dłużej pożyją. Nie chciało mi się znów rozbierać i rozwierać o wymiar wyżej, więc tak jeżdże. Pamiętaj że zawsze lepiej zrobić mniejszą średnice, żeby później dołożyć. Można zawsze w drugą stronę, ale wtedy bawienie się w lutowanie dyszy i ponowne rozwiercanie. Tak, wymieniłem na nowe ale zamiast rozwiercić dysze na szybko podkręciłem ciśnienie do 1,35 ale mnożnik i tak jest wysoko chociaż chodzi dobrze dlatego rozwiercę i zobaczę jak będzie dalej. A przy okazji jaką masz przerwę na świecach? Zauważyłem, że zmniejszając na 0,7mm chodzi sporo lepiej na gazie i myślę czy jeszcze zejść do 0,6. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Ja mam 0.9mm. Ale mam zwykle świece, irydowych nie wolno niczym metalowym dotykać elektrod. Ciekawe, może znajde czas i jeszcze zmniejsze Jak krótkie masz weżyki od wtrysków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosssfers Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 Panowie i Panie, szybkie pytanie : ) Forek 2009r. 2.0 b+g 150 KM, oryginalna instalacja LPG. Gdzie mogę się spodziewać filtrów gazu? Jeden namierzyłem fazy lotnej jest na widoku jakby w obudowie, gdzie wchodzi jeden wąż, a wychodzą cztery. Fazy ciekłej nie jestem w stanie namierzyć, bo w zasadzie od reduktora wychodzi miedziany przewód i wchodzi w grodź i to na tyle. Proszę o podpowiedzi, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2020 1 godzinę temu, Nosssfers napisał: Panowie i Panie, szybkie pytanie : ) Forek 2009r. 2.0 b+g 150 KM, oryginalna instalacja LPG. Gdzie mogę się spodziewać filtrów gazu? Jeden namierzyłem fazy lotnej jest na widoku jakby w obudowie, gdzie wchodzi jeden wąż, a wychodzą cztery. Fazy ciekłej nie jestem w stanie namierzyć, bo w zasadzie od reduktora wychodzi miedziany przewód i wchodzi w grodź i to na tyle. Proszę o podpowiedzi, pozdrawiam Reduktor mógłby być już wymieniany. Ale np Tomesseto ma reduktory zintegrowane z filtrem i zaworem https://jacus.pl/reduktor-tomasetto-at-09-nordic-170km-p-1530.html Filtr jest pod klapką na 3 śruby. A poniżej zawór z niebieską cewką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosssfers Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 (edytowane) Tutaj myśle że jest filtr fazy ciekłej, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia bez tej szmaty to było by widać reduktor. W tym myślę że jest filtr fazy lotnej. Tak wygląda sytuacja w butli, brak fizycznego zaworu butli, chyba tam jest elektroniczny. A to drugie zdjęcie miejsca na filtr fazy lotnej. Jak wy myślicie? Edytowane 5 Listopada 2020 przez Nosssfers Brak opisu zdjęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoobie24 Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 W dniu 4.11.2020 o 17:36, ewemarkam napisał: Ja mam 0.9mm. Ale mam zwykle świece, irydowych nie wolno niczym metalowym dotykać elektrod. Ciekawe, może znajde czas i jeszcze zmniejsze Jak krótkie masz weżyki od wtrysków? Około 10cm, rozwierciłem wtryski na 2.3 ide kalibrować zobaczymy co będzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Nosssfers napisał: Tutaj myśle że jest filtr fazy ciekłej, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia bez tej szmaty to było by widać reduktor. W tym myślę że jest filtr fazy lotnej. Tak wygląda sytuacja w butli, brak fizycznego zaworu butli, chyba tam jest elektroniczny. A to drugie zdjęcie miejsca na filtr fazy lotnej. Jak wy myślicie? Czyli masz holenderskie badziewie, i faktycznie nie ma tam zaworu aby to zakręcić. Trzeba by zdjąć zasilanie cewki, żeby nie było gazu z przodu instalacji. Filtr fazy ciekłej masz na 1 zdjęciu przed zaworem. A lotnej to na 2 zdjęciu. Edytowane 5 Listopada 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 1 godzinę temu, scoobie24 napisał: Około 10cm, rozwierciłem wtryski na 2.3 ide kalibrować zobaczymy co będzie. Mi się udało upchać je na ok 3cm. Wkrętki zaraz obok wtrysków benzynowych. Praktycznie tylko tyle żeby opaski zakręcić. Ale do montażu zdejmowałem kolektor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papciak10 Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Co powiecie na modernizację instalacji holenderskiej w outbacku 2.5 165km na taki zestaw: - wtryskiwacze Hercules - reduktor Magic III compact - 2 filtry fazy lotnej Czaja blaster - KME Diego G3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosssfers Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 10 godzin temu, ewemarkam napisał: Czyli masz holenderskie badziewie, i faktycznie nie ma tam zaworu aby to zakręcić. Trzeba by zdjąć zasilanie cewki, żeby nie było gazu z przodu instalacji. Filtr fazy ciekłej masz na 1 zdjęciu przed zaworem. A lotnej to na 2 zdjęciu. Teraz już rozumiem, problem polega ze fazy ciekłej na klucz 22/24 z tego co pamiętam - nie chce się dać odkręcić. Nie ma tam jakiegoś lewego gwintu, albo patentu na to? Bo to wszystko tam pracuję i nie chce zaraz jakiejś miedzianej rurki urwać w parowniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 49 minut temu, Nosssfers napisał: klucz 22/24 z tego co pamiętam - nie chce się dać odkręcić. Przytrzymaj jakąś żabą hydrauliczną i potem odkrecaj, a najlepiej w dwie osoby - jedna trzyma żabę, druga odkręca 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosssfers Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 1 godzinę temu, yaroz napisał: Przytrzymaj jakąś żabą hydrauliczną i potem odkrecaj, a najlepiej w dwie osoby - jedna trzyma żabę, druga odkręca Zrozumiałem, spróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 Zrozumiałem, spróbuję.Jak przytrzymacie to, to zapnij klucz na nakrętkę i klepnij młotkiem zamiast ciągnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosssfers Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 A jakby to udarem? Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 1 minutę temu, Nosssfers napisał: A jakby to udarem? Co o tym myślicie? Może potem nie być co skręcać Ja to robiłem sam, jedna ręką żabką nastawną przytrzymalem, a drugą odkręcałem. Też było ciężko ale dało radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 14 minut temu, Nosssfers napisał: A jakby to udarem? Co o tym myślicie? Możesz tylko kup wcześniej drugi zawór z filtrem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nosssfers Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 he he, rozumiem jutro święto to może w czwartek będę z tym walczyć, chodzi o to ze chcę zmierzyć filtr i dopiero zamówić więc podwójna robota niestety :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 2 godziny temu, Nosssfers napisał: he he, rozumiem jutro święto to może w czwartek będę z tym walczyć, chodzi o to ze chcę zmierzyć filtr i dopiero zamówić więc podwójna robota niestety :/ Taki już urok instalacji montowanych zagranicą. Jednak może warto rozważyć wymianę całego zaworu bo ceny nowych zaczynają się od 39 złotych plus ewentualna wysyłka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 10 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2020 (edytowane) Miałem podobny problem na zaworze OMB. Udarem poszło w sekundę. Tylko nie trzymaj długo elektrycznym szczotkowym bo lecą iskry... Ryzyko pęknięcia nakrętki w teorii jednak jest, mosiądz to nie stal. Udar ma mniejsze szanse uszkodzenia całości, trudno stabilnie trzymać obudowę filtra kluczem. Edytowane 10 Listopada 2020 przez buc niskopienny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Witam Forumowiczów. Noszę się z zamiarem założenia instalacji LPG do mojego Legacy 2.5, ale zupełnie nie wiem czym się kierować. Czy zlecić to po prostu warsztatowi, czy sam zakupić komponenty. Chciałbym pojeździć dobre kilka lat tym autem, więc zależy mi na poprawnym montażu i zejstrojeniu. Producentów jest wielu, ale z tego co widziałem, to u mnie (Kraków) najczęściej używają STAGa albo Landi. Czytając ten wątek wspominacie też o BRC, a gdzieś indziej znalazłem dobre opinie o KME...Czy ktoś, kto już kilka lat jeździ na gazie w Subaru albo zna się na rzeczy, mógłby mi coś podpowiedzieć, ewentualnie zaproponować jakąś instalację? Z góry dzięki, za wszystkie sugestie. Pozdrawiam, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Graty są ważne, ale ważniejsze jest to kto Ci to wsadzi pod maskę. Polece Ci KME albo STAGa. Ale gratów nie kupuj samemu, zostaw to instalatorowi. Wtryski AC albo baracudy. Reduktor w zasadzie obojętne. Filtr odstojnikowy też nie zaszkodzi. Grunt żeby zdeli kolektor do montażu wkretek i dali jak najkrótsze wężyki od wtrysku do wkrętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 @ewemarkam Właśnie, zwracam uwagę na to, żeby zdejmowali kolektor i jest kilka firm, które deklarują na swoich stronach, że tak robią. Najlepiej będzie chyba podpytać, jakich wtrysków użyją i w ten sposób wybrać, bo konkurencja jest ogromna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawson89 Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 A czy w przypadku tego silnika lubryfikacja jest potrzebna, czy raczej nie dać się na to naciągnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 21 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2020 Ja jestem przeciwnikiem lubry. Bo nie działa wtedy kiedy powinna. Leje się olej na wolnych obrotach i przy mało otwartej przepustnicy, czyli wtedy kiedy nie musi. Lepiej przy wyższych obrotach dotryskiwać PB. Ale znów jeśli instalacja jest dobrze dostrojona to i to jest zbędne. Temperatura spalin między PB a LPG przy dobrze wystrojonej instalacji jest prawie taka sama. Kolektor przy jeździe z lubryfikakacja jest tak samo zawalony jak w silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się