Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, ewemarkam napisał:

Wymieniasz wtryskiwacze, czy coś sie teraz już dzieje? Przy wtryskach powinna być tabelka. Wymieniałem u Siebie na ACW03, dałem rozmiar jak powinien być, to żeby mi nie pętliło przy obciążeniu to musiałem dołożyć ciśnienia do 1.15bara. Im bliżej 1 bara tym wtryski dłużej pożyją. Nie chciało mi się znów rozbierać i rozwierać o wymiar wyżej, więc tak jeżdże. Pamiętaj że zawsze lepiej zrobić mniejszą średnice, żeby później dołożyć. Można zawsze w drugą stronę, ale wtedy bawienie się w lutowanie dyszy i ponowne rozwiercanie. 

 

Tak, wymieniłem na nowe ale zamiast rozwiercić dysze na szybko podkręciłem ciśnienie do 1,35 ale mnożnik i tak jest wysoko chociaż chodzi dobrze dlatego rozwiercę i zobaczę jak będzie dalej.

A przy okazji jaką masz przerwę na świecach? Zauważyłem, że zmniejszając na 0,7mm chodzi sporo lepiej na gazie i myślę czy jeszcze zejść do 0,6.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie, szybkie pytanie : )

Forek 2009r. 2.0 b+g 150 KM, oryginalna instalacja LPG.

 Gdzie mogę się spodziewać filtrów gazu? Jeden namierzyłem fazy lotnej jest na widoku jakby w obudowie, gdzie wchodzi jeden wąż, a wychodzą cztery. Fazy ciekłej nie jestem w stanie namierzyć, bo w zasadzie od reduktora wychodzi miedziany przewód i wchodzi w grodź i to na tyle. Proszę o podpowiedzi, pozdrawiam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nosssfers napisał:

Panowie i Panie, szybkie pytanie : )

Forek 2009r. 2.0 b+g 150 KM, oryginalna instalacja LPG.

 Gdzie mogę się spodziewać filtrów gazu? Jeden namierzyłem fazy lotnej jest na widoku jakby w obudowie, gdzie wchodzi jeden wąż, a wychodzą cztery. Fazy ciekłej nie jestem w stanie namierzyć, bo w zasadzie od reduktora wychodzi miedziany przewód i wchodzi w grodź i to na tyle. Proszę o podpowiedzi, pozdrawiam :) 

Reduktor mógłby być już wymieniany. Ale np Tomesseto ma reduktory zintegrowane z filtrem i zaworem

https://jacus.pl/reduktor-tomasetto-at-09-nordic-170km-p-1530.html

Filtr jest pod klapką na 3 śruby. A poniżej zawór z niebieską cewką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMG_20201105_121428612.thumb.jpg.36b27915eeec548fd8dbcfa89a8ad04b.jpg

Tutaj myśle że jest filtr fazy ciekłej, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia bez tej szmaty to było by widać reduktor.

 

IMG_20201105_121437404.thumb.jpg.10e8c74301a8a3c91a4d2df32bb424b1.jpg

W tym myślę że jest filtr fazy lotnej.

 

IMG_20201105_115616485.thumb.jpg.93a54c9b703445f7b132e58b05bce42d.jpg

 

Tak wygląda sytuacja w butli, brak fizycznego zaworu butli, chyba tam jest elektroniczny.

 

 

IMG_20201105_121441958.thumb.jpg.1c3b84d5d61e2608e4b34ca87f737f85.jpg

 

A to drugie zdjęcie miejsca na filtr fazy lotnej.

 

Jak wy myślicie?

Edytowane przez Nosssfers
Brak opisu zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2020 o 17:36, ewemarkam napisał:

Ja mam 0.9mm. Ale mam zwykle świece, irydowych nie wolno niczym metalowym dotykać elektrod. Ciekawe, może znajde czas i jeszcze zmniejsze :)

Jak krótkie masz weżyki od wtrysków?

Około 10cm, rozwierciłem wtryski na 2.3 ide kalibrować zobaczymy co będzie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Nosssfers napisał:

IMG_20201105_121428612.thumb.jpg.36b27915eeec548fd8dbcfa89a8ad04b.jpg

Tutaj myśle że jest filtr fazy ciekłej, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia bez tej szmaty to było by widać reduktor.

 

IMG_20201105_121437404.thumb.jpg.10e8c74301a8a3c91a4d2df32bb424b1.jpg

W tym myślę że jest filtr fazy lotnej.

 

IMG_20201105_115616485.thumb.jpg.93a54c9b703445f7b132e58b05bce42d.jpg

 

Tak wygląda sytuacja w butli, brak fizycznego zaworu butli, chyba tam jest elektroniczny.

 

 

IMG_20201105_121441958.thumb.jpg.1c3b84d5d61e2608e4b34ca87f737f85.jpg

 

A to drugie zdjęcie miejsca na filtr fazy lotnej.

 

Jak wy myślicie?

Czyli masz holenderskie badziewie, i faktycznie nie ma tam zaworu aby to zakręcić. Trzeba by zdjąć zasilanie cewki, żeby nie było gazu z przodu instalacji.

 Filtr fazy ciekłej masz na 1 zdjęciu przed zaworem. A lotnej to na 2 zdjęciu. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, scoobie24 napisał:

Około 10cm, rozwierciłem wtryski na 2.3 ide kalibrować zobaczymy co będzie.

Mi się udało upchać je na ok 3cm. Wkrętki zaraz obok wtrysków benzynowych. Praktycznie tylko tyle żeby opaski zakręcić. Ale do montażu zdejmowałem kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ewemarkam napisał:

Czyli masz holenderskie badziewie, i faktycznie nie ma tam zaworu aby to zakręcić. Trzeba by zdjąć zasilanie cewki, żeby nie było gazu z przodu instalacji.

 Filtr fazy ciekłej masz na 1 zdjęciu przed zaworem. A lotnej to na 2 zdjęciu. 

Teraz już rozumiem, problem polega ze fazy ciekłej na klucz 22/24 z tego co pamiętam - nie chce się dać odkręcić. Nie ma tam jakiegoś lewego gwintu, albo patentu na to? Bo to wszystko tam pracuję i nie chce zaraz jakiejś miedzianej rurki urwać w parowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Nosssfers napisał:

he he, rozumiem jutro święto to może w czwartek będę z tym walczyć, chodzi o to ze chcę zmierzyć filtr i dopiero zamówić więc podwójna robota niestety :/

Taki już urok instalacji montowanych zagranicą.

Jednak może warto rozważyć wymianę całego zaworu bo ceny nowych zaczynają się od 39 złotych plus ewentualna wysyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem na zaworze OMB. Udarem poszło w sekundę. Tylko nie trzymaj długo elektrycznym szczotkowym bo lecą iskry... Ryzyko pęknięcia nakrętki w teorii jednak jest, mosiądz to nie stal. Udar ma mniejsze szanse uszkodzenia całości, trudno stabilnie trzymać obudowę filtra kluczem.

Edytowane przez buc niskopienny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Forumowiczów. Noszę się z zamiarem założenia instalacji LPG do mojego Legacy 2.5, ale zupełnie nie wiem czym się kierować. Czy zlecić to po prostu warsztatowi, czy sam zakupić komponenty. Chciałbym pojeździć dobre kilka lat tym autem, więc zależy mi na poprawnym montażu i zejstrojeniu. Producentów jest wielu, ale z tego co widziałem, to u mnie (Kraków) najczęściej używają STAGa albo Landi. Czytając ten wątek wspominacie też o BRC, a gdzieś indziej znalazłem dobre opinie o KME...Czy ktoś, kto już kilka lat jeździ na gazie w Subaru albo zna się na rzeczy, mógłby mi coś podpowiedzieć, ewentualnie zaproponować jakąś instalację? Z góry dzięki, za wszystkie sugestie. Pozdrawiam, Paweł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty są ważne, ale ważniejsze jest to kto Ci to wsadzi pod maskę. Polece Ci KME albo STAGa. Ale gratów nie kupuj samemu, zostaw to instalatorowi. Wtryski AC albo baracudy. Reduktor w zasadzie obojętne. Filtr odstojnikowy też nie zaszkodzi. Grunt żeby zdeli kolektor do montażu wkretek i dali jak najkrótsze wężyki od wtrysku do wkrętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem przeciwnikiem lubry. Bo nie działa wtedy kiedy powinna. Leje się olej na wolnych obrotach i przy mało otwartej przepustnicy, czyli wtedy kiedy nie musi. Lepiej przy wyższych obrotach dotryskiwać PB. Ale znów jeśli instalacja jest dobrze dostrojona to i to jest zbędne. Temperatura spalin między PB a LPG przy dobrze wystrojonej instalacji jest prawie taka sama. Kolektor przy jeździe z lubryfikakacja jest tak samo zawalony jak w silnikach z bezpośrednim wtryskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...