Kukson Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Akurat w trasie nie trzeba walczyć ze stopą aby zejść poniżej 9 chyba, że ktoś potrafi jeździć tylko systemem zero jedynkowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Nie zauważyłem jej też po wymianie oleju po 5000 km na jaki namówił mnie serwis-twierdza że fabrycznie jest lany "gorszy"olej i dopiero po wymianie na "lepszy" spada spalanie..... czemu mialby byc lany gorszy olej? Manuala napewno w reku miales i czytales dla jakich silnikow wymiana oleju po 5k km jest konieczna. Serwisy naciagaja i bajki opowiadaja bo z tego zyja... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Nie zauważyłem jej też po wymianie oleju po 5000 km na jaki namówił mnie serwis-twierdza że fabrycznie jest lany "gorszy"olej i dopiero po wymianie na "lepszy" spada spalanie..... czemu mialby byc lany gorszy olej? Manuala napewno w reku miales i czytales dla jakich silnikow wymiana oleju po 5k km jest konieczna. Serwisy naciagaja i bajki opowiadaja bo z tego zyja... Może nie gorszy, tylko odpowiedni dla docierania. Kiedy ten proces się zakończy (zwykle ok. 5tys.km),należy go wymienić na ten właściwy dla normalnej eksploatacji. To nie jest naciąganie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 skoro tak twierdzisz ja w swoim xv oleju po 5k km nie wymienialem, silnik nie wybuchl, nie zatarl sie, oleju ani kropli nie bierze , chodzi wzorowo... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 W Levorgu przy 15 właśnie wymieniony i silnik jeszcze żyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 po wymianie oleju po 5000 km na jaki namówił mnie serwis-twierdza że fabrycznie jest lany "gorszy"olej i dopiero po wymianie na "lepszy" spada spalanie..... Co to wogóle znaczy lepszy/gorszy olej Przypuszczam, że chodzio im o to, że fabrycznie zalewany jest olej 0W20, bardzo rzadki, (mówiac potocznym językiem), i nie jest gorszy, zapewnia naprzykład prawidłowe sarowanie silnika już przy zimnym starcie, wadą może być to, że silnik może go troche skonsumawać. Serwis prawdopodobnie przy wymianie nalał 5W30, olej już nie tak rzadki jak 0W20 (moim zdaniem FHI przesadziło z tą gęstością). Konsumpcja tego oleju będzie mniejsza. Nie można jednak powiedzieć jeden lepszy drugi gorszy. Może nie gorszy, tylko odpowiedni dla docierania. bzdura Kiedy ten proces się zakończy (zwykle ok. 5tys.km),należy go wymienić na ten właściwy dla normalnej eksploatacji. stanowczo nie trzeba, ale ... można wymianiac i codziennie To nie jest naciąganie . rozumiem że wymieniono go za free, olej też 'free of charge' ja w swoim xv oleju po 5k km nie wymienialem, silnik nie wybuchl, nie zatarl sie, oleju ani kropli nie bierze , chodzi wzorowo... Ależ oczywiście i nie może byc inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profil Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 mnie nie pytajcie co to znaczy gorszy olej - jakby co to mam nagraną cała rozmowę z sewisem..... mój też przeżył tą wymianę - i o dziwo nadal jeździ tak tu szydzimy z tej wymiany, ale chyba mniej pali, piszę chyba bo to jeszcze muszę potestować.... ale wydaje się że spalanie uspokoiło się - a może to poprostu ucze się tego auta.... a za free to w serwisie to i w ryj nie dostaniesz - bo nie mają takiej procedury....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jakie macie w swoich samochodach temperatury oleju silnikowego? Proponuję, a propos mojego pytania, spojrzeć na karty katalogowe olejów np. tego 0W20 i 5W30 - lepkość w wysokich temperaturach HTHS. Jak ktoś z Was dużo jeździ po autostradach to zastanowiłbym nad olejem o większej lepkości. Jak ktoś więcej wędruje po mieście to może zostać na 0W20: auto łatwiej odpala, szybciej uzyskuje właściwe parametry normalnej pracy i mniej go ubywa. Rzadszy olej jest łatwiej usunąć z powierzchni niż gęstszy. Można to sprawdzić w domu. Przez to auto powinno mniej palić uzyskując szybciej właściwe smarowanie. Oczywiście przy wysokich temperaturach olej o niższej lepkości w temperaturach będzie miało gorsze parametry smarujące więc tarcie też wzrośnie. Wg mnie olej należy dobrać do charakterystyki obciążeń i liczyć się z zaletami i wadami przyjętego rozwiązania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Maks. 102 st. Z reguły poniżej 100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 No to nie ma co świrować z tymi olejami. Przyjąć to co zaleca ASO. Częstsze wymiany oleju co najwyżej zaszkodzą portfelowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 (edytowane) No to nie ma co świrować z tymi olejami. Przyjąć to co zaleca ASO raczej to co zaleca manual bo aso to najchetniej wymienialoby Ci olej co wlasnie 5k km albo i czesciej Jakie macie w swoich samochodach temperatury oleju silnikowego? juz gdzies pisalem to na forum. Na seryjnym 0w20 temp wahala sie w granicach 92-105 ( miasto autostrada) na quazarze 5w30 jest o 10stopni wieksza i potrafi skoczyc nawet do 115st. C ale zazwyczaj jest to 100. W kazdym razie roznica temp pomiedzy 0w20 a 5w30 zauwazalna Edytowane 17 Czerwca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Ja mam 5W40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 (edytowane) raczej to co zaleca manual bo aso to najchetniej wymienialoby Ci olej co wlasnie 5k km albo i czesciej Nie przesadzaj. Nie znam takiego ASO, które będzie łamać zalecenia sieci. juz gdzies pisalem to na forum. Na seryjnym 0w20 temp wahala sie w granicach 92-105 ( miasto autostrada) na quazarze 5w30 jest o 10stopni wieksza i potrafi skoczyc nawet do 115st. C ale zazwyczaj jest to 100. W kazdym razie roznica temp pomiedzy 0w20 a 5w30 zauwazalna Jezu, skąd takie informacje? Mając aktualnie w FXT Motul 10W40 Chrono mam taką samą temperaturę oleju jak przy zalecanym przez manual - jak wolisz do tego się odwoływać. Przykład przemekka: 5W40 a temperatury takie same jak do 0W20: około 100 st. C. Edytowane 17 Czerwca 2016 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stalot Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 A propo wrażeń, niestety muszę to napisać, to poza wyciszeniem (nad którym pracuję właśnie;-)), to niemile mnie zaskoczyła podatność na boczny wiatr przy dużych prędkościach:-( Zauważyliście to? Według mnie za bardzo buja się na boki, układ kierowniczy powinien być bardziej sztywny wtedy... Wcześniej jeżdziłem S-Maxem i spodziewałem się zmiany tutaj na +, a jest na -. Co do spalania to po 8000 km wychodzi 10,6. Walczyłem kiedyś z zejściem poniżej 10 i dało się ale uznałem że to nie ma sensu: nie po to kupiłem Levorga żeby nim jeździć jak 70 letni emeryt dieslem Marcedesa spod świateł. Nie oszukujmy się: lejemy do niego z 2 litry więcej na każde 100/km niż leje 90% porównywalnych klasowo rywali, ale to jest ceną którą akceptujemy za frajdę jazdy Levo:-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profil Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 I to jest dobre podsumowanie spalania, 2 litry akceptacji za radoche z jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 (edytowane) Jezu, skąd takie informacje? Mając aktualnie w FXT Motul 10W40 Chrono mam taką samą temperaturę oleju jak przy zalecanym przez manual - jak wolisz do tego się odwoływać. Przykład przemekka: 5W40 a temperatury takie same jak do 0W20: około 100 st. C. a autopsji bo w Xv mialem 0w20 a teraz mam 5w30 Edytowane 17 Czerwca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jezu, skąd takie informacje? Mając aktualnie w FXT Motul 10W40 Chrono mam taką samą temperaturę oleju jak przy zalecanym przez manual - jak wolisz do tego się odwoływać. Przykład przemekka: 5W40 a temperatury takie same jak do 0W20: około 100 st. C.a autopsji bo w Xv mialem 0w20 a teraz mam 5w30Ale @Izotom ma rację. Może na zauważone przez Ciebie różnice ma wpływ co innego, pora roku itd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Kuzyna octavia 1.8tsi dsg 4x4 z dystansu ponad 10kkm ma 10.3 srednie spalanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 (edytowane) Ale @Izotom ma rację. Może na zauważone przez Ciebie różnice ma wpływ co innego, pora roku itd.. nie ten sam okres ta sama trasa, te same temperatury zewnetrzne tzn na 0w20 podroz do Cro w lipcu 2014 na 5w30 podroz do Cro w lipcu 2015, co prawda w 2014 auto bylo nowe i "nie dotarte" ale watpie zeby to mialo wplyw na temp oleju. Nawet moja partnerka,ktora prowadzila mniejsza polowe drogi zauwazyla ze temp na wyswietlaczu jest wyzsza niz w zeszlym roku, w ktorym tez prowadzila to auto. Panowie nie mam powodu zeby wprowadzac was w blad. Edytowane 17 Czerwca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Jednak pogoda mogła być rożna, inna wilgotność, inna temperatura zewnętrzna, ciut wyższa prędkość itp. tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 predkosc 130-140 zapieta na tempomacie, a pogoda jak to w Cro w lipcu czyli skwar bez kropli deszczu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 predkosc 130-140 zapieta na tempomacie, a pogoda jak to w Cro w lipcu czyli skwar bez kropli deszczu...Z tym różnie bywa tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Wystarczy, że raz z było z wiatrem, a drugim razem pod wiatr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profil Opublikowano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2016 Oszaleliscie, temperatura będzie się wachac jak będziesz jechał, ja w dsg Skody zima potrafiłem mieć temp oleju na poziomie 58stC, a i zdarzało się 124stC latem, więc cała ta temperatura oleju to taki gadżet do niczego niepotrzebny, no chyba ze faktycznie widzisz że temp jest na poziomie 150, to wtedy rzucasz wszystko i zwiewasz.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2016 (edytowane) Zawsze mnie bawi jak szanowne gremium wszystkowiedzące bedzie na sile wciskać innym użytkownikom ze nie widzieli tego co widzieli ja w swoim XT po 5000 wymieniłem olej bo teki mam zwyczaj w nowych autach. Zalano mi w ASO inny niż OEMowy olej (nie pamietam jego parametrów - miałabym na FV sprawdzić) i od razu widać było spora różnice - grzał sie szybciej i wyżej niż fabryczny ENEOS. Na autostradzie ochoczo wskakiwał na 105 co mnie mocno zdziwiło i przy pierwszej wizycie w ASO zapytałem czy tak ma byc. Powiedziano mi ze martwić to sie powinienem jak bedzie 130, a poniżej tego "jest w normie" i jakoś w trakcie tej rozmowy odebrałem przekaz ze jednak ENEOS byłby lepszym rozwiązaniem. Po kolejnych 10.000 km poprosiłem o wymianę na Eneosa i rzeczywiscie temperatura w odczuwalny sposób jest niższa - zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Nie wiem czy to lepiej czy gorzej ze średnio rzeczywiscie jest o ok 7-8 stopni niższa. Ale spoko, pewnie wilgotność jest inna bo na tym oleju grzał sie bardziej zima niż ENEOS latem. Pewnie tez autostradę podnieśli trochę do góry żebym miał większe opory a do tego zaczęli rozrzedzać powietrze. Słyszałem tez o potwierdzonych przypadkach kiedy to ludzie znajdowali pod maska karasnokudki, które in chuchaly na silnik zeby sie bardziej grzał. Edytowane 19 Czerwca 2016 przez Czarne_Koronkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się