Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie czytam i czytam

Leasing czy wynajem

A6 w cenie Insigni

Szukanie kosztów

Wizyty w SIP

Porównywanie cen aut z różnych półek, 

I tak sobie myślę, że nie ma Insigni w cenie A6 przy podobnym wyposażeniu i silniku

Słabo widzę leasing z wykupem 60%

Wynajem z niska płatnością to limit roczny np 15kkm

Ja jakoś nigdy nie uzasadniałem kupowałem auta szukaniem kosztów. Ale może jakiś dziwny jestem

Jeżdżę z uśmiechem FXT. Gdybym miał większy budżet kupiłbym np. disco. A może X6?

Póki co nie mam takich dylematów

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MKK napisał:

Tak sobie czytam i czytam

Leasing czy wynajem

A6 w cenie Insigni

Szukanie kosztów

Wizyty w SIP

Porównywanie cen aut z różnych półek, 

I tak sobie myślę, że nie ma Insigni w cenie A6 przy podobnym wyposażeniu i silniku

Słabo widzę leasing z wykupem 60%

Wynajem z niska płatnością to limit roczny np 15kkm

Ja jakoś nigdy nie uzasadniałem kupowałem auta szukaniem kosztów. Ale może jakiś dziwny jestem

Jeżdżę z uśmiechem FXT. Gdybym miał większy budżet kupiłbym np. disco. A może X6?

Póki co nie mam takich dylematów

 

 

 

No nie ma Insigni  w cenie  A6, ale handlowcy pracują nad klientem i wabią. Byłem mamiony wysokością raty. Za 2000 circa jeżdżę od jutra A6 Avant. Natomiast Insignia z napędem od Focus RS w cenie Levorga? 260 kucy? Deal done 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gratuluję

Kryterium wysokości raty jest ok. Te ok 2000 to raczej ponad 2000 i netto

Daj info jaką wersję udało się nabyć, bo w tych autach za każdy dodatek życzą sobie kosmiczne stawki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tsunetomo napisał:

A mnie takie podejście śmieszy. To po co cennik? Powinni napisać: "przyjdź i zaproponuj cenę, na pewno się dogadamy" :)

Trochę tak to wygląda. Nie rozumiem oferowania rabatu na samym początku, od progu właściwie. I tak przy zakupie drogich rzeczy zawsze próbuję negocjować cenę (lub gratisy) ale robię to jak już podejmę decyzję o zakupie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, msi napisał:

Trochę tak to wygląda. Nie rozumiem oferowania rabatu na samym początku, od progu właściwie. I tak przy zakupie drogich rzeczy zawsze próbuję negocjować cenę (lub gratisy) ale robię to jak już podejmę decyzję o zakupie :)

No jasne ze zapytać trzeba. Ja lubię jadnak pracować z firmami,

ktore maja jasna politykę cenowa i rabatowa. Kupujesz 1 masz x, kupujesz 10 masz x-10, kupując 100 masz x-15 etc. Unikam "bazarów" gdzie krzykacz kupujący 1 otrzyma lepsze warunki niż ktos kupujący więcej. Nie mam czasu i ochoty na takie zakupy. A jak ktos wystawia cenę 100 a na starcie schodzi do 80 to cennik ma "na pokaz dla sąsiada", a przysłowiowy Kowalski przez pol roku opowiada jak to świetnie kupił, bo z dużym rabatem. Można tak, można inaczej. 

Fajnie jest, jak mamy dość środków żeby kupić auto takie, które daje frajdę z jazdy. Gdyby każdy tylko "trzeźwo kalkulował" zapewnię na naszych ulicach byłby z 1 Levorg, a już Mx-5 czy Lambo zero. Bo ma 2 miejsca, mały bagażnik, brak prześwitu, drogi serwis i na wartości traci 30% w rok ;)

I z ta myślą idę wyciągnąć Mercedesa z garażu i przelecieć się Top down z bananem na twarzy do Biedronki po bułeczki na śniadanie dla Rodzinki :)

Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych motoryzacją, a ze tylko tacy tu są to każdego. Udanego weekendu!

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, TP_S napisał:

Natomiast Insignia z napędem od Focus RS

 

 

powiesz coś bliżej?

Jechałeś może trochę dłużej nową Insygnią? Poprzednia w kwestii prowadzenia to był dramat w porównaniu np. z Passatem o Levorgu nie wspominając. 

Nie mniej nowa ma całkiem inne wymiary, rozstaw osi więc powinno być znacznie lepiej.

Wczoraj widziałem pierwszy raz na żywo białego sedana. Tył, boki design bez zarzutu. Przód jakiś taki dziwny ale to kwestia gustu. Co ciekawe miała Brembo z przodu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zbyt duże uproszczenie: z artykułu autocar można jedynie wywnioskować, ze ich wersja country Tourer bedzie miała AWD działające na podobnej zasadzie jak to z Foki RS

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-frankfurt-motor-show/vauxhall-insignia-country-tourer-use-ford-focus-rs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Than_Junior napisał:

To chyba zbyt duże uproszczenie: z artykułu autocar można jedynie wywnioskować, ze ich wersja country Tourer bedzie miała AWD działające na podobnej zasadzie jak to z Foki RS

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-frankfurt-motor-show/vauxhall-insignia-country-tourer-use-ford-focus-rs

 

sam Ford tego AWD nie produkuje, kupuje rozwiązanie od GKN, które wcześniej było stosowane w RR Evoque

oczywiście każdy producent auta ma swoiste oprogramowanie "własne" ale znaczna część rozwiązań konstrukcyjnych może być podobna

 

 

 

co do porównania Levorg vs. Insignia czy A6 to spoko można sobie porównywać ale to jednak całkiem różne segmenty rynku 

 

osobiście gdybym szukał auta typu Levorg czyli kompakt kombi to bez wątpienia nie zainteresowała by mnie Insignia a już tym bardziej A6 bo to oznacza rezygnacje z "cech auta kompaktowego" 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał:

 

sam Ford tego AWD nie produkuje, kupuje rozwiązanie od GKN, które wcześniej było stosowane w RR Evoque

oczywiście każdy producent auta ma swoiste oprogramowanie "własne" ale znaczna część rozwiązań konstrukcyjnych może być podobna

 

 

 

co do porównania Levorg vs. Insignia czy A6 to spoko można sobie porównywać ale to jednak całkiem różne segmenty rynku 

 

osobiście gdybym szukał auta typu Levorg czyli kompakt kombi to bez wątpienia nie zainteresowała by mnie Insignia a już tym bardziej A6 bo to oznacza rezygnacje z "cech auta kompaktowego" 

 

 

W ostatnim Motorze jest test AWD Subaru vs Haldex w Seacie. Przewaga AWD Subaru wciąż jest, ale z testu wynika, że to już nie jest przepaść. Podobno to torque vectoring w Insigni daje radę lepiej niż Haldex, a czy to prawda?

 

Co do klas - kiedyś w cenie wypasionego kompakta miałeś gołą klasę średnią. Teraz w cenie Levorga, który jest deczko większym kompaktem, mam super wypasioną Insignię, która jest w klasie wyżej. Faktem jest, że tej nowej Insigni trochę się boję - emocje opadają i zaczynam zastanawiać się nad chorobami wieku dziecięcego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TP_S napisał:

odobno to torque vectoring w Insigni daje radę lepiej niż Haldex, a czy to prawda?

 

torque vectoring nie musi występować z napędem AWD, może i występuje w autach z napędem na jedną oś

 

tu akurat w przypadku wspomnianej Isigni mowa o rozwiązaniu firmy GKN czyli dwa sprzęgła po jednym dla każdej półosi tylnego napędu (rozwiązanie od wielu lat znane z Nissana Juke 4x4) stąd dość łatwo można tam zaimplementować "torque vectoring" 

 

 

10 minut temu, TP_S napisał:

Co do klas - kiedyś w cenie wypasionego kompakta miałeś gołą klasę średnią. Teraz w cenie Levorga, który jest deczko większym kompaktem, mam super wypasioną Insignię, która jest w klasie wyżej. Faktem jest, że tej nowej Insigni trochę się boję - emocje opadają i zaczynam zastanawiać się nad chorobami wieku dziecięcego.

 

 

mniej więcej cały czas tak jest

 

porównując auta trzeba by było przeglądnąć całość wyposażenia jak też jego funkcjonalność 

 

zapytam inaczej ile znacie innych kompaktowych kombi AWD wielkości Levorg-a w jego cenie lub niższej ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, RoadRunner napisał:

Pytanie co w tej cenie oferują :) 

 

patrząc na ogólną funkcjonalność auta mniej więcej to samo 

 

 

17 minut temu, GREGG napisał:

Wszystko rozbija się o 4x4, które jest ciągle niszą

 

aż tak wielką nisza to nie jest, wybór aut z AWD jest bardzo duży 

w ramach samego Golfa kombi z DSG są do dyspozycji 3 silniki 1.8 i 2.0 TSI oraz jeden Diesel, do tego słabszy Diesel z manualem

Octavia czy Leon też coś tam ma do wyboru 

podobnie się ma sytuacja idąc z ceną w górę, niemalże każda marka ma ofertę z AWD i to wcale nie ubogą ;)

 

 

 

 

17 minut temu, GREGG napisał:

jak wiadomo wszystko niszowe kosztuje więcej niż masówka...

 

napędy AWD nie są niszowe, czy to w Subaru czy gdzie indziej koszty dla klienta są podobne, ja do tego podchodzę jak do "wyposażenia dodatkowego" 

 

Subaru to też masówka milion aut rocznie tłuką :-) 

ja im (choć bardziej klientom na Starym Kontynencie) życzę żeby produkowali rocznie 2 mln i tak z 300 tyś. niech się sprzedaje w EU z tego 1/10 w PL 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, ketivv napisał:

aż tak wielką nisza to nie jest, wybór aut z AWD jest bardzo duży 

 

Nie zgodzę się, w segmencie kompaktów wybór aut z 4x4 wcale nie jest taki duży. Kupisz Astrę, Focusa, Kia z 4x4? Tylko VAG daje w wielu modelach opcję 4x4, ale to odbija się na cenie, a o tym była dyskusja... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem AWD odbija sie na cenie w przypadku kompaktow kombi VAG ale mowimy o kwotach tożsamych z Levorg-iem

Levorg w EU chyba się za bardzo nie przyjął, sprzedaż niewysoka bo obecnie zainteresowanie klientów skierowane jest w stronę crossover, SUV

pewnie to też jest powodem "ubogiej" oferty AWD w przypadku kompaktów
dlatego we wspomnianym Oplu występuje Mokka a w Fordzie EcoSport czy jakos tak

kompakty z tzw. premium maja AWD w szerszej ofercie


tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ketivv napisał:

 

patrząc na ogólną funkcjonalność auta mniej więcej to samo 

 

 

 

aż tak wielką nisza to nie jest, wybór aut z AWD jest bardzo duży 

w ramach samego Golfa kombi z DSG są do dyspozycji 3 silniki 1.8 i 2.0 TSI oraz jeden Diesel, do tego słabszy Diesel z manualem

Octavia czy Leon też coś tam ma do wyboru 

podobnie się ma sytuacja idąc z ceną w górę, niemalże każda marka ma ofertę z AWD i to wcale nie ubogą ;)

 

 

 

 

 

napędy AWD nie są niszowe, czy to w Subaru czy gdzie indziej koszty dla klienta są podobne, ja do tego podchodzę jak do "wyposażenia dodatkowego" 

 

Subaru to też masówka milion aut rocznie tłuką :-) 

ja im (choć bardziej klientom na Starym Kontynencie) życzę żeby produkowali rocznie 2 mln i tak z 300 tyś. niech się sprzedaje w EU z tego 1/10 w PL 

 

 

 

Subaru PL sprzedało rok temu 1487 aut. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kambol napisał:

Weź już tą Insignię... :P

 

Raczej wszystko wskazuje, że wezmę Audi A4 Avant 252 kuce Quattro. Jutro wszystko się wyjaśni. Będę tęsknić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, TP_S napisał:

 

Raczej wszystko wskazuje, że wezmę Audi A4 Avant 252 kuce Quattro. Jutro wszystko się wyjaśni. Będę tęsknić :D

Gdyby nie ta cena tez bym wziol, w jakim kolorze bierzesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...