sjak Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 co to znaczy bardzo szybka ? o jakiej stałej prędkości FXT mowa ? 190-205 (do tylu rozpędza się mój OBK) licznikowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Nasz Forester 2.0 NA CVT na trasie Wro - Monachium przy średniej 135 km/h (pomiar po 710 km) spala 11.5 l wg lejka. Muszę tankować w D. OBK dyszel w tych samych warunkach 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 no to Legacy SBD MT jest ostatnim oszczednym SBD bo mi srednio 8 l/100km pali jak sie poruszam 160-180 km/h max dochodzi do 9 wikszej sredniej nie zanotowalem. Vmax z GPS to 210 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 To jest podprogowe pozycjonowanie produktu. Idąc tym tropem to mamy Legacy XV i Legacy STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Jak by nie patrzeć SBD to jakieś 3,5-4 l/100 mniejsze spalanie niż benzyna turbo i niech każdy sobie policzyć co mu się opłaca. absolutnie nie ma takich różnic w spalaniu aktualny Forester diesel przy niecałych 150 km/h wg. prędkościomierza pali 8,5-9 l/100km o ile nie wieje mu w twarz jeśli w tych samych warunkach FXT spali 9,5 czy 10 l/100 km to są to różnice można by powiedzieć znikome pewnie większa różnica będzie w przypadku jazdy ze stała 90 czy 60 km/h choć jak wiemy w tym wypadku FXT też potrafi ograniczyć swój apetyt na paliwo Rzeczywistość można zaklinać na różne sposoby snujac takie dziwne opowieści. Niech właściciel FXT napisze jaką ma średnią z ostatniego pół roku,a wiem że to wartość oscylujaca między 9,5-10,0 L/100. Z mojego licznika nie ruszanego od bardzo dawna jest 6,2-6,4 L/100. Więc jeśli chcesz to możesz dalej snuć akademickie wywody co nie zmieni faktu,że różnice w spalaniu SBD i DIT (jakiegokolwiek) będzie ok. 4L/100(zakładając nawet błędy wskazania u obydwu jednakowe). I to jest praktyka a nie nagle cudownie odbyta podróż z dziwnie niskim spalaniem DIT lub rozważania na podstawie wskazań komputera. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Niech właściciel FXT napisze jaką ma średnią z ostatniego pół roku,a wiem że to wartość oscylujaca między 9,5-10,0 L/100. Tak się składa, że mi stuknęło 6 miesięcy oraz 11.800km i mam 9.2 realnie to jest ok. 9.4l. Z mojego licznika nie ruszanego od bardzo dawna jest 6,2-6,4 L/100. mojego w OBK MY10 nie ruszałem przez dwa lata i było 6.4l ale realnie to trochę ponad 7l. Warunki jazdy takie same. Polskie drogi oraz autobana do Frankfurtu plus wypady na ryby Jedyna zmiana to, że 240koni potrafi sporo wypić jak wykorzystujemy ich pełne możliwości ale to jest normalne w benzynie. Edytowane 9 Listopada 2015 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Listopada 2015 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 różnice w spalaniu SBD i DIT (jakiegokolwiek) będzie ok. 4L/100(zakładając nawet błędy wskazania u obydwu jednakowe). Z mojego doświadczenia z tymi samochodami ( XT / SBD CVT ) różnica w spalaniu wychodzi na poziomi ok 2 l / 100 km. Inna rzecz, że w mieście, czy na dłuższej trasie nie osiągam SBD CVT wyników na podanym przez Pana poziomie. Może jeżdżę nieco bardziej dynamicznie ? Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Wyniki spalania na motostat dla Subaru od 2013: http://www.motostat.pl/search?type_id=1&make_id=77&model_id=0&fuel_type_id=0&year_from=2013&year_to=2015&gearing_type=0&power_from=&power_to=&club=0&search=Szukaj Są bardzo skrajne, te początkowe po kilku tankowaniach są też wyjątkowo wysokie. Może z czasem się wyrównają i pokażą rzeczywisty poziom spalania z 30-40 tys. km. Dla mojego samochodu - ale ja jestem w innym kraju i na innym paliwie jeżdżę - średnia z tankowania, a więc nie z komputera przy 50.000 km wynosi 6,33. Ale są też wybitne jednostki, którym SBD pali tyle ile FXT, albo odwrotnie. PS: nie tankuję już paliw premium, bo auto więcej pali Mam nadzieję, że spalanie w Levorgu, będzie się sukcesywnie zmniejszało w miarę przebiegu samochodów i takie wyniki będą bardziej miarodajne. Na to też liczę, bo jak na razie w większości testów na YT słychać dużo pozytywnych opinii nie tylko o wyglądzie, ale przede wszystkim o bardzo dobrych właściwościach jezdnych Levorga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Z ostatniego półrocza, te same trasy, ci sami kierowcy. OBK SBD CVT - pokazuje 7,2, z lejka 7,7. FXT - 9,8. I pokazuje i z lejka Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 różnice w spalaniu SBD i DIT (jakiegokolwiek) będzie ok. 4L/100(zakładając nawet błędy wskazania u obydwu jednakowe). Z mojego doświadczenia z tymi samochodami ( XT / SBD CVT ) różnica w spalaniu wychodzi na poziomi ok 2 l / 100 km.Inna rzecz, że w mieście, czy na dłuższej trasie nie osiągam SBD CVT wyników na podanym przez Pana poziomie. Może jeżdżę nieco bardziej dynamicznie ? Pozdrowienia Z pewnością ja jeżdżę jak emeryt a Pan jak Kubica.Rozumiem,że komputer w pańskim FXT permanentnie wskazuje 8,5 l/100? Jeśli tak to faktycznie jeździ Pan demonicznie. Ponadto opisuje Pan SBD CVT a ja jeżdżę manualem a w dodatku Legacy.Dodatkowo CVT podbija spalanie w SBD O ok.1l(potwierdzone w salonie) więc ww zasadzie wszystko się zgadza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitalista Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Jazda po Poznaniu FXT, samo miasto, bez wciskania powyżej 3.500 obrotów wyszło mi po pierwszych 1.500km 12.2l wg komputera czyli 12.6l według lejka. W Levorgu dołuje mnie jedna rzecz: spalanie vs pojemność. 1.6DIT powinien palić stanowczo mniej niż 2.0DIT, a z tego co tu czytam różnice są rzędu 1 litra, a przecież bryła FXT jest dużo mniej aerodynamiczna niż Levorga i tylko przez to powinno być mniej, a gdzie dopiero wpływ o 20% mniejszej pojemności ? Przy ostrej jeździe po mieście w silniku1.6 z 2015 roku nie powinno być więcej niż 10l, a jest 13-14l (sprawdźcie liczniki ciśniętych democarów). Dodatkowo patrząc już na inne auta, to boxer 1.6DIT pali w realu niewiele mniej niż 2.0TSI 300KM. W mojej ocenie Subaru ma poważny problem z ekonomicznoscią Boxerów. W USA gdzie paliwo jest o połowę tańsze może nie ma to znaczenia czy auto pali 8 czy 12, ale w Europie już tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 1.6DIT nie bydzie palił mniej niż 2.0DIT, bo trzeba go bardziej pobudzać do życia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Jazda po Poznaniu FXT, samo miasto, bez wciskania powyżej 3.500 obrotów wyszło mi po pierwszych 1.500km 12.2l wg komputera czyli 12.6l według lejka. W Levorgu dołuje mnie jedna rzecz: spalanie vs pojemność. 1.6DIT powinien palić stanowczo mniej niż 2.0DIT, a z tego co tu czytam różnice są rzędu 1 litra, a przecież bryła FXT jest dużo mniej aerodynamiczna niż Levorga i tylko przez to powinno być mniej, a gdzie dopiero wpływ o 20% mniejszej pojemności ? Przy ostrej jeździe po mieście w silniku1.6 z 2015 roku nie powinno być więcej niż 10l, a jest 13-14l (sprawdźcie liczniki ciśniętych democarów). Dodatkowo patrząc już na inne auta, to boxer 1.6DIT pali w realu niewiele mniej niż 2.0TSI 300KM. W mojej ocenie Subaru ma poważny problem z ekonomicznoscią Boxerów. W USA gdzie paliwo jest o połowę tańsze może nie ma to znaczenia czy auto pali 8 czy 12, ale w Europie już tak. Może boxer nie jest mistrzem oszczędności, ale kiedy byłem na jeździe próbnej nowym Mini 1.5t to spalanie oscylowało w okolicy 10l/100km, przy bardzo dynamicznej jeździe Nie prowadzę szczegółowych statystyk, ale czy auta innych producentów z 1.6-1.8t o podobnej mocy i masie auta palą znacząco mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 1.6DIT nie bydzie palił mniej niż 2.0DIT, bo trzeba go bardziej pobudzać do życia No chyba, że emerycko po mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Widzę, że temat spalania wiecznie żywy. Niestety 1,6DIT nie jest aż tak oszczędny, jak podają dane fabryczne (abstrahując od ich wiarygodności czy odniesienia do rzeczywistości). Dziś trasa Kraków Katowice A4 spalanie 9,5l (prędkości na autostradzie 130-150), w drodze powrotnej jechałem w trybie S i spalanie 9,8l. I kilka spostrzeżeń. W trybie S skrzynia trzyma wyższe obroty o 300-400. Nie spadają obroty po zdjęciu nogi z gazu, co jest fajne przy zjazdach, bo auto bardziej trzyma stałą prędkość. Pomijam reakcję na gaz, która jest dużo fajniejsza. W trybie S na autostradzie temp. oleju była o 5-6 st. wyższa niż w trybie I na tym samym odcinku. Maks. temp. 99 st. Na tej trasie XT palił w podobnych warunkach około 10-10,5l, więc różnicy praktycznie nie ma. Inna sprawa, że przy tej masie i napędzie 4x4 nie jest to chyba aż tak zły wynik. Tankowanie po 475km weszło do baku 50,4l - czyli spalanie 10,6. Komputer pokazał 10L Natomiast wracając do spalania XT przy 140km/h (rzeczywistym) mój palił około 11l. Być może w rocznikach 2014 i 2015 coś zmienili w skrzyni, bo wasze wyniki są o dużo niższe. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wielki Szu Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 czyli spalanie 10,6. Komputer pokazał 10 L Zaniżają dane. Będzie afera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Na tej trasie XT palił w podobnych warunkach około 10-10,5l, więc różnicy praktycznie nie ma. to jest najciekawsze w ramach porównania Levorg 1.6 vs. FXT zarazem największe zaskoczenie jak dla mnie Inna sprawa, że przy tej masie i napędzie 4x4 nie jest to chyba aż tak zły wynik. normalnie można by rzec czyli okolice 10 l na tle tych naszych dyskusji spalanie FXT jawi się jako niskie biorąc pod uwagę rodzaj pojazdu Edytowane 9 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Porównując spalanie to nawet obk 2.5 cvt wypada korzystnie na tle levorga. Dziwne, byłem przekonany że 1.6t to bedzie co najmniej 1,5-2 litry mniej, a z tego co piszecie to pali identycznie o ile nie więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 ja zawsze staram sie nie kupowac nowych modeli aut, ponniewaz moga byc one niedopracowane konstrukcyjnie - tak np było w przypadku Sbd czy pierwszych XV. Pewnie po pierwszym lifcie gdzies za jakies 2-3 lata zmienia cos w silniku, soft, wycisza auto ( jak stalo sie z XV) , nastawy zawieszenia i bedzie to ulepszone auto palace porownywalne ilosci paliwa co auta konkurencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 palace porownywalne ilosci paliwa co auta konkurencji. konkurencja to chyba nie odstaje za bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) ale mimo wszystko auta typu yeti 1,4tsi pala mniej ( tak wiem Skoda )pomimo ze jest autem wyzszym i mniej aerodynamicznym podobnie jak XV 2.0i tez pali mniej . Mam nadzieje ze Levorgi sie dotra i spalanie spadnie użytkownikom o jakies 2 litry bo w chwili obecnej to poprostu odstrasza . Jak w przypadku np. forka XT spalanie jak na tak duze, mocne i wysokie auto jest bardzo przyzwoite tak w Levorgu, który jest niski, aerodynamiczny i srednio mocny niebardzo. Edytowane 9 Listopada 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Mam nadzieje ze Levorgi sie dotra i spalanie spadnie użytkownikom o jakies 2 litry Nie no błagam,bądźmy choć trochę realistami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Na to bym chyba nie liczył, tym bardziej,że fabrycznie silnik jest chyba zalany 0W20,więc po wymianie na 5W30 lub 5W40 mniej palić chyba nie będzie. No chyba że jakiś nowy soft Japończycy napiszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 A dlaczego wymieniamy na te inne, a nie zostajemy przy 0w20? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitalista Opublikowano 9 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2015 Porównując spalanie Forestera i Levorga musimy pamiętać że wszystko zależy od oporu aerodynamicznego, który jest proporcjonalny do powierzchni czołowej samochodu oraz do kwadratu prędkości, z którą w danym momencie wasz Subarak jedzie. Tak więc gdy podwajamy prędkość, opór aerodynamiczny zwiększa się poczwórnie. Biorąc pod uwagę jedynie fizykę to Forester powinien palić przy tej samej prędkości nieproporcjonalnie więcej paliwa niż Levorg. Forester posiada znacznie większą powierzchnię czołową niż Levorg, a co za tym idzie jego słaba aerodynamika POWINNA przekładać się na wysokie spalanie. Niestety wcale tak nie jest. Można wiec postawić tezę że to z silnikiem Levorga jest coś nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się