Skocz do zawartości

Ceramizer


FILIP2010

Rekomendowane odpowiedzi

3 lata temu , potrzebowałem na 2-3 miesiące większego auta- kupiłem Voyagera 3,3 benzyna- silnik był już trochę zmęczony- miał ok 350 tyś km.

Olej kapał dość intensywnie- zmieniłem olej i dolałem uszczelniacz lucasa- fakt nie wyeliminował wszystkiego, ale później w ciągu 3 miesięcy zrobiłem 12 tyś , z czego prawie 6 w podróży do Hiszpanii. 

Silnika, do tej pory nie trzeba było  rozbierać, w tej chwili , co prawda nie jest już w moich rękach, ale naprawiany jest w tym samym warsztacie co moje , i ma ponad  400 tyś. 

W kolejnych autach dolewałem tego stabilizatora oleju - czy pomaga ? chyba tak, bo na pewno nie szkodzi.

 

Może robię to by poprawić sobie samopoczucie, nie wiem , ale w żadnym z aut którymi jeżdżę, nie musiałem robić żadnych remontów itp- 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andre82 powłoka ceramiczna tworzy się wypełniając nierówności na powierzchanich tarcia do mometu ich zaniku. nie ma przyrostu ponad nominalną geometrię - tzn naddatku warstwy. ona przestaje się tworzyć w momencie gdy geometria powierzchni jest bliska nominałowi. :]
Poszperalem trochę i na stronie ceramizer.pl jest filmik jak to działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ona przestaje się tworzyć w momencie gdy geometria powierzchni jest bliska nominałowi

Ciekawe skąd to cudo wie jakie są nominalne wymiary? Może ma manuala wgranego :facepalm:  :mrgreen: , jednym słowem upadek warsztatów remontujących silniki nadchodzi :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedys dolalem do oleju w jeepie preparat militec i musze przyznac ze silnik pracowal ciszej i w zimie po odpaleniu prawie nie bylo slychac klekotu diesla od tej pory auto zrobilo ze dwadziescia tysiecy mil i nic zlego sie nie dzieje z reszta wiele osob na forum jeepa stosowalo ten srodek i z tego co pamietam w wiekszosci przypadkow jakosc pracy silnika sie poprawiala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiek007  Ty to na poważnie ? Naprawdę wierzysz że ceramizer wie kiedy przestać dokładać powłokę  :facepalm: ?

 

Chyba po prostu jest tak że ten środek wypełnia ubytki - tam gdzie nie ma tarcia bo jest "dziura". Dlatego poprawia się kompresja. Nie nałoży więcej warstwy niż nominał, bo po prostu pierścień ściera ten naddatek... tak to rozumiem :-)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytać wystarczy zamiast kombinować, wymyślać, powielać opinie o produktach, których nigdy się nie widziało ani nie stosowało...

http://www.technologia-ceramizacji.pl/

Co nie oznacza oczywiście, że każdy taki produkt jest super i wszystkie z nich działają tak samo bo jak każda dziedzina - także trybologia i ceramizacja się rozwija i już przynajmniej 3 generacje tych preparatów są na rynku. LM najnowocześniejszy nie jest ale też firma spod ogona nie wypadła skoro ludzie zalewają ich oleje nawet do drogich nowych aut  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja kiedys dolalem do oleju w jeepie preparat militec i musze przyznac ze silnik pracowal ciszej i w zimie po odpaleniu prawie nie bylo slychac klekotu diesla od tej pory auto zrobilo ze dwadziescia tysiecy mil i nic zlego sie nie dzieje z reszta wiele osob na forum jeepa stosowalo ten srodek i z tego co pamietam w wiekszosci przypadkow jakosc pracy silnika sie poprawiala

 

Posiadłeś też niebywałą sztukę opowiadania historii bez użycia dużych liter. kropek, przecinków i innych dziwactw językowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiek007  Ty to na poważnie ? Naprawdę wierzysz że ceramizer wie kiedy przestać dokładać powłokę  :facepalm: ?

Zastanawialem sie nad tym, jestem czlowiekiem, ktory zanim cos uzyje sprawdzi na wiele sposobow i poczyta.

Uzupelnione zostają te powierzchnie gdzie był ubytek, przynajmniej tak to rozumiem, to nie jest tak ze tworzyc sie bedzie bez konca. Na stronie ceramizer.pl jest animacja o ktorej pisalem troche mi rozjasnila..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Uzupelnione zostają te powierzchnie gdzie był ubytek

 

A skąd ceramizer wie gdzie jest ubytek ?

 

 

 

to nie jest tak ze tworzyc sie bedzie bez konca.

 

Ależ oczywiście, kiedyś się szuwaks wyczerpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a co z miejscami gdzie nie ma tarcia ? filtr, miska, kanały olejowe w bloku i głowicy ... też się odkłada czy nie ?

nie

 

Powłoka ceramiczna powstaje tylko tam gdzie występują jednocześnie podwyższone tarcie i podwyższona temp (co jest dla podwyższonego tarcia normalne).

Ceramika powstaje na metalu a nie sama na sobie - stąd brak efektu nagromadzenia a tylko wypełnienie zużytych miejsc.

Kiedy powłoka zużyta zostaje uzupełniona to w tym miejscu nadmierne tarcie znika jak i nadmierna temp z jego powodu i wtedy przestaje w tym miejscu odkładać się ceramika.

 

Proste...

 

Jest jednak pewien warunek o którym należy pamiętać - silnik musi być czysty (szczególnie diesel) aby ceramika nie "utonęłą" w syfie bo wtedy zmarnujemy cenny preparat i będziemy niesłusznie marudzić że nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powłoka ceramiczna powstaje tylko tam gdzie występują jednocześnie podwyższone tarcie i podwyższona temp

 

A jak wygląda sprawa z pierścieniami tłokowymi ? Nie zalepia ich ?

 

No przecież chyba rozróżnia ubytki od pierścieni tłokowych :D

 

Inteligentne molekuły to w proszku do prania, myślisz że w ceramizerach tez są ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...