Skocz do zawartości

Ceramizer


FILIP2010

Rekomendowane odpowiedzi

Wieś gminna niesie ze najnowsze siuwaxy do oleju maja nano kamery z nano podświetleniem led i widza ubytki metalu i wytarcia poprze wifi przekazują innym nano cząsteczkom gdzie maja sie zebrać w kupie coby wyrównać powierzchnie zużyta . LOL

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieś gminna niesie ze najnowsze siuwaxy do oleju maja nano kamery z nano podświetleniem led i widza ubytki metalu i wytarcia poprze wifi przekazują innym nano cząsteczkom gdzie maja sie zebrać w kupie coby wyrównać powierzchnie zużyta . LOL

Podobno mają im wszczepić taki system jak mają pszczoły ale inteligentniejszy . Będą się zwoływać przez rozpylanie feromonów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wieś gminna niesie ze najnowsze siuwaxy do oleju maja nano kamery z nano podświetleniem led i widza ubytki metalu i wytarcia poprze wifi przekazują innym nano cząsteczkom gdzie maja sie zebrać w kupie coby wyrównać powierzchnie zużyta . LOL

Też oglądałem ten odcinek Pingwinów z Madagaskaru ;)  :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie tłokowe zakleja zmieszany syf po spalonym oleju i paliwie, który się łączy. Ceramika sama w sobie to proszek, który się ze sobą nie łączy pływając w oleju - w wersji nano 10-20x drobniejszy od cząstek ZDDP, które macie w praktycznie w każdym stosowanym oleju silnikowym. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AR9200 jest głównie do tych celów ale to nie jest ceramika (jak w tym wątku) a nano WS2 i w motorsporcie to może nawet lepiej bo działa od razu (nie wymaga okresu ceramizacji). Generalnie nano WS2 w motorsporcie nie jest niczym nowym - także w RSMP ale jeśli chcesz coś więcej wiedzieć to myślę, że nie-ASO może podać więcej szczegółów jako oficjalny dealer Archoila stosujący AR9200.

p.s. ja znam ścigane EVO X na AR9200 i wystarcza jemu 5W-30 (niecałe 400KM) a Type-R (pod 300KM i 9k rpm) na AR9200 ściga się na 5W-20

 

Mieszając nano WS2 na 300V (najlepiej świeżym i po wypłukaniu) ze sporym pakietem molibdenu uzyskasz jeszcze coś prawie jak MoWS4 a to jest potężny modyfikator tarcia przewyższający jeszcze osiągnięcia molibdenu i nano WS2 oddzielnie.


 

 

Byłem ciekaw kiedy padnie to pytanie

To trzeba było samemu odpisać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja go zalałem w marcu, tylko nie wychylałem się, bo zaraz by znawcy napisaliby, że galaretę w silniku zrobiłem :)

Narazie z tego co zdążyłem zaobserwować po kilku pojeżdżawkach, to że spadły max temperatur, zarówno EGT (o jakieś 20st) oraz oleju o ok 10st. Raczej nie przez przypadek, bo na zewnątrz z tygodnia na tydzień cieplej. Poprzedni Motul 15W50 po ok 1500km jak wylewałem był czarny jak smoła i przy tym rzadki, dlatego zdecydowałem się na dolanie dodatku. W sumie niczego nie oczekiwałem, bo jestem pesymistą, ale chyba coś tam się dzieje, skoro serwuje inne parametry pracy.

 

---

Natomiast AR9300 (to jest chyba ceramizujący), zalany zostanie na dniach u znajomego do H6 z przebiegiem ponad 200tkm z pełnym zaleceniem producenta, czyli dodatek do paliwa, dodatek do oleju, płukanka i na koniec ceramizer. Jeszcze dojdzie regulacja zaworów przed wymianą płynów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam widzisz więc pytać nie musisz ;)

 

 

 

bo jestem pesymistą

Może GC8 pomoże to zmienić :)

 

 

 

nie wychylałem się, bo zaraz by znawcy napisaliby, że galaretę w silniku zrobiłem

żelatyny nie zawiera :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto do ust czegoś takiego by nie wzięło.

Trzymam się za łeb, bo zastanawiam się w jakich jednostkach mierzyłeś "rzadkość" rzeczonej cieczy, no chyba, że o "rarus corvus" chodziło - to się nie czepiam ;)

Edytowane przez Grzegorz Magdziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze trochę się za łeb potrzymasz, bo stan oleju stwierdziłem i wymieniłem wg. mojego kaprysu ;)

Przy ilości padających silników Subaru powinniście być pierwszą społecznością dążącą do testów podobnych specyfików, a nie tylko płakać, że to jest beeee. Lotosa też polecali swojego czasu, a nikt "wtajemniczony" go nie zalewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy ilości padających silników Subaru powinniście być pierwszą społecznością dążącą do testów podobnych specyfików, a nie tylko płakać, że to jest beeee.

Znosimy to z godnością i kulturą. :P 

 

 

to że spadły max temperatur, zarówno EGT (o jakieś 20st) oraz oleju o ok 10st.

O ile spadek temperatury oleju przyjmuję do wiadomości,to zastanawia mnie spadek EGT.Jakieś racjonalne wyjaśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś racjonalne wyjaśnienie?

Nie moja dziedzina, poczekajmy na opinie ekspertów.

Tak jak już wcześniej napisałem "niczego nie oczekiwałem po dodatku". Wyczytałem, że w motorsporcie jest stosowany, dlatego jeśli nie ma żadnych wyraźnych przeciwwskazań postanowiłem zalać i podzieliłem się moimi skromnymi spostrzeżeniami. Jako, że sam nigdy nie byłem zwolennikiem takich rozwiązań, doskonale Was rozumiem :)

 

 

Twoje kaprysy mnie nie interesują

GICIOR!

 

 

pytałem o "rzadkość" nie o stan, kapitanie ;)

A jednak interesują! :)

J.w., tj. wydał mi się przepalony i znacznie rzadszy od poprzednio zlewanego po znacznie większym przebiegu. No chyba, że padłem ofiarą podrabianych olejów, aczkolwiek ciężko podważać źródła zakupów.

 

Pzdr

Edytowane przez graft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowalam w firmie produkującej takie środki ... powiem że na własne oczy widziałam jak silnik (od poloneza) pracował na palecie 4,5h na targach w opolu i było to szokujące dla mnie bo nie wierzyłam w działanie takich ulepszaczy... sama nie stosuje bo nie mam problemu z silnikiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a co z miejscami gdzie nie ma tarcia ? filtr, miska, kanały olejowe w bloku i głowicy ... też się odkłada czy nie ?

nie

 

Powłoka ceramiczna powstaje tylko tam gdzie występują jednocześnie podwyższone tarcie i podwyższona temp (co jest dla podwyższonego tarcia normalne).

Ceramika powstaje na metalu a nie sama na sobie - stąd brak efektu nagromadzenia a tylko wypełnienie zużytych miejsc.

Kiedy powłoka zużyta zostaje uzupełniona to w tym miejscu nadmierne tarcie znika jak i nadmierna temp z jego powodu i wtedy przestaje w tym miejscu odkładać się ceramika.

 

 

Podwyższone tarcie i temperatura wystąpi jeśli smarowanie będzie niedostateczne. A na efekty złego smarowania długo nie trzeba czekać.  Silnik się zużywa więc i luzy są chyba większe.Tłoki latają po cylindrach jak chłop po pustym sklepie tyle luzu to skąd ma tam się większe tarcie wziąć. Więc jak to w końcu jest? Ceramizer  powoduje że tarcie jest większe, więc zaczyna się tworzyć powłoka ceramiczna na metalu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...