obk_user Opublikowano 28 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Witam wszystkich Mam taki sam problem. Zajrzałem na forum by coś więcej dowiedzieś się o gwarancji na perforację (warunki, okres i tp.) by temat szybko załatwić w ASO. I jakie było moje zdziwienie i zdenerwowanie gdy przeczytałem ten post i jemu podobne, że sprawa oczywista taką może wcale nie być. Nie bedę wchodził w dywagacje na temat czy to wewnętrzna czy zewnętrzna strona blachy czy może jest to wina powłoki lakierniczej, a może warunków atmosferycznych czy faktu, że samochód jeździ ;-) itd. Wiem jedno, że użytkując auto którego wartość zakupu to ok.140 tys.zł nie sądziłem, że po 4 latach zobaczę na nim rdzę!!! To się nie dzieje!! Sam nie mogę jeszcze w to uwierzyć, że spotkało to właśnie mnie. Zagorzałego sympatyka Subaru, który przekonywał innych do tej marki. Tym bardziej, że planuję zakup tego samego modelu po lifcie w automacie. Teraz już nie wiem co na ten temat sądzić. Mój Outback to rocznik 2009 (rok modelowy 2010), diesel kupiony z SIP, garażowany, serwisowany cały czas w ASO (obecnie ma 180 tys.km) nie miał wymienianej szyby etc. a lakier i tak puchnie!!. I to nie jest tylko problem jednego miejsca. Sprawa dotyczy jeszcze maski i lewego słupka. Niezaleznie od tego czy SIP uzna reklamację czy nie, jedno jest pewne, że przy sprzedaży spotkam sie z dużą utratą jego wartości z powodu lakierowania tych elementów lub z powodu rdzy na dachu. A to nie powinno mieć miejsca. Sami osądzicie. Ciekaw jestem waszej opini. W tym tygodniu podjadę do ASO. Cudów się nie spodziewam. Wcześniej zrobiłem 320 tys.Toyotą Avensis i nic podobnego nie miało miejsca. Co tu porównywać z Toyotą, wcześniej był też Fiat i Daewoo i pierwszy raz się spotkałem z taką rdzą po 4 latach użytkowania auta. Pierwsze dwa zdjęcia dot. 2 z 3 ognisk rdzy na dachu przy przedniej szybie tak jak u kolegi. Trzecie zdjęcie to maska a czwarte to lewy słupek Twoja rdza to pikuś U mnie po wycięciu szyby trzeba było piaskować całą blachę pod uszczelką. Teraz mam polakierowany dach i straciłem nie tylko płacąc za naprawę ale jak dobrze zauważyłeś na wartości samochodu też. Też mam toyotę. Ponad 10 lat i zero rdzy . Też poradziłem znajomym subaru więc SIP sprzedał auto nie tylko mnie ale jeszcze cztery inne (impreza, wrx, 2x outback). Ciekawi mnie co odpowie SIP tym razem. Ja otrzymałem tylko zdawkową odpowiedź odsyłającą do odpowiedniej strony książki gwarancyjnej. To, że jesteś Zagorzałym Sympatykiem subaru nic nie znaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lokus Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 "To, że jesteś Zagorzałym Sympatykiem subaru nic nie znaczy" dla SIP może nie, ale jest taka zasada, że każdy zadowolony klient z produktu lub usługi wyrazi swoją opinię i zadowolenie 3-5 innym osobom. Każdy nie zadowolony klient z produktu lub usługi powie to 10-15 innym osobom. To co w moim przekonaniu stanowi o sile marketingowej subaru to, że dobra opinia krąży z ust do ust - najlepsza reklama i nie trzeba na nią krocie wydawać by się towar sprzedawał. Tylko jeden warunek musi to być towar, produkt, usługa najlepszej jakości. Myślę, że takich przypadków jest więcej (to samo miejsce, takie same objawy) - tylko SIP wie ile otrzymał listów w tej sprawie. A wiele osób jest takich którzy posiadają ale nie identyfikują się tak bardzo z marką - nie spotykają się na Plejadach nie znają tego forum, nie będą wysyłać listów itd. Dziś z zazdrością przypatrzyłem się innym autom stojącym przed firmą różnych marek, 5,10 a nawet 13 letnie. I myślę sobie o co tu chodzi? Jeżeli to nie jest moja wina, a sprzedawca nie będzie poczuwał się do naprawy w ramach gwarancji to znaczy, że produkt jest poprostu kiepskiej jakości. I na nic wspaniały silnik i jeszcze lepszy układ napędowy skoro auto będzie gniło. A jeżeli są to odosobnione przypadki, czy "choroby wieku dziecięcego" to tym bardziej nie rozumiem zachowania Ja otrzymałem tylko zdawkową odpowiedź odsyłającą do odpowiedniej strony książki gwarancyjnej. Wiem też, że po mimo różnych wpadek danych usług lub produktów odpowiednie pokierowanie i uznanie reklamacji wbrew pozorom będzie stanowiło o sile i zaufaniu do danego produktu czy marki. Pozdrawiam Zawiedziony Zagorzały Sympatyk Subaru.;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torello Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Dziś właśnie odebrałem swojego Outbacka z serwisu. Pomalowano mi tylną klapę w miejscu w którym stykała się po zamknięciu z uszczelką. Jakże byłem zdziwiony gdy odkryłem w niespełna 3 letnim samochodzie tak zaawansowaną korozję. Do dziś też sądziłem że to pojedyńczy przypadek... Dodam tylko że cały zabieg wykonano mi na szczęście w ramach gwarancji która na elementy malowane wynosi o ile się nie mylę 10 lat. W skutek tak przykrych rozczarowań moja miłość do Subaru "szarzeje dzień za dniem jak skóra umarłego człowieka" jak to śpiewał Pink Floyd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Jestem posiadaczem tej gorszej, amerykanskiej wersji outbacka. Nie zauwazylem najmniejszych sladow korozji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lokus Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Ja przez pierwsze 3 lata też nic nie zauważyłem. A może ta gorsza -jak piszesz wersja amerykańska pod tym względem jest lepsza ;-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msjk Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Odgrzebuję wątek. Jak sie sprawa rozwiązała ? Żona ma legacy 2.0 diesel, 2009r , kupione w 2010.05 w Salonie Subaru w Polsce i po 3 latach ( w 2013r) użytkowania ten sam problem z rdzą nad przednią szybą, jednak to nie jest wyjątek.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 U mnie rdza nad szybą pokazała się w 6 - tym roku eksploatacji. Nie jest tego dużo (3 małe ogniska) , ale jest. Nigdzie więcej nie zauważyłem Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafit77 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) Dołączę do tematu, tak żeby Was pocieszyć. Mam Mazdę 6 i jest to jedna kupa rdzy. Mechanicznie super. 200 tys. km na liczniku z tego ponad 100tys po polskich drogach i nic ale walka z rudą jest nie do wygrania. Dużo bym dał za pęcherze na lakierze U mnie zgniła kołyska i bierze już podłużnice. Dramat. Edytowane 26 Listopada 2014 przez grafit77 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Jak to możliwe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Dołączę do tematu, tak żeby Was pocieszyć. Mam Mazdę 6 i jest to jedna kupa rdzy. Brak rdzy byłby niepokojący w Twoim przypadku. Grubsze blachy są stosowane do produkcji piwnych puszek niż Mazd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimiasty Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Grubsze blachy są stosowane do produkcji piwnych puszek niż Mazd Myslalem, że nie da sie juz zlozyc samochodu z blach cienszych niz sa w OBKu, ale z tego co widze nie ma rzeczy niemożliwych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grafit77 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Są też plusy, moja Mazda z roku na rok jest lżejsza więc osiągi i spalanie na plus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemur Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Ciekawe ... Powtarzające się przypadki korozji charakterystycznych miejsc w nowiutkich samochodach. Wszystkie bez wyjątku kupione w PL w salonie. Do tego doniesienia o bezkorozyjnych autach z USA. Liczne informacje o ignorowaniu zrozpaczonych klientów przez ASO ... Wydaje się, że Dyrekcja powinna się włączyć w tę ciekawą dyskusję, dodać coś od siebie. A tu cisza ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Bo lepiej chyba zadać pytanie w stosownym dziale niż liczyć na przypadek zaglądnięcia tutaj?http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/5-pytania-do-dyrekcji/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2015 Powtarzające się przypadki korozji charakterystycznych miejsc w nowiutkich samochodach. Wszystkie bez wyjątku kupione w PL w salonie. Liczne informacje o ignorowaniu zrozpaczonych klientów przez ASO ... czy jest jeszcze coś o czym nie wiem a "lemur" wie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 W tym samym garażu co ja parkuje OBK z 2010 roku co ma też dwa purchle przy szybie. Auto przywiezione ze Szwecji i nie ma w rejestrze wymiany szyby. Tam wszystkie uszkodzenia są wpisane w książkę ubezpieczeń . To jest wada a nie uszkodzenie mechaniczne, bo nie ma śladu od kamienia (OGLĄDANE POD LUPĄ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yapco Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Ja bym okleił auto napisem "moje nowe Subaru rdzewieje" i postawił przed salonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2015 Ja bym okleił auto napisem "moje nowe Subaru rdzewieje" i postawił przed salonem. I co z tego dalej ma wyniknąć ? Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 To jest wada a nie uszkodzenie mechaniczne, bo nie ma śladu od kamienia (OGLĄDANE POD LUPĄ) ciekawe czy przy tylnej szybie też ta wada występuje......blacha niby ta sama.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 ciekawe czy przy tylnej szybie też ta wada występuje......blacha niby ta sama.... Z tyłu na górze nie, ale na słupku przednim już tak. A może to jest wina montażu fabrycznego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Poskładaj sobie prostą układankę. Mała podpowiedź. W którą stronę najczęściej, a i z większymi prędkościami poruszają się rzeczone Subaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 Poskładaj sobie prostą układankę. Mała podpowiedź. W którą stronę najczęściej, a i z większymi prędkościami poruszają się rzeczone Subaru? Tyle ze wyłazi z pod uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 To jest wada a nie uszkodzenie mechaniczne, bo nie ma śladu od kamienia (OGLĄDANE POD LUPĄ) ciekawe czy przy tylnej szybie też ta wada występuje......blacha niby ta sama.... O ile mnie pamięć nie myli, to w Legacy III rdzewiała maska przy zawiasach. Reszta maski nie rdzewiała, a blacha niby ta sama ... Przestało po lifcie i zmianie maski na alu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Jestem skłonny pochylić się nad teorią że rdza w okolicach przedniej szyby jest efektem uszkodzenia lakieru kamieniami. Pytanie tylko dlaczego inne samochody, które jeżdżą po tych samych drogach takiego problemu nie mają. Średnio to świadczy o zabezpieczeniu antykorozyjnym blachy. Niestety sygnały które docierają z rynku nowych samochodów nie nastrajają optymistycznie. Merecedesy rdzewieją, Subaru rdzewieją, Ople rdzewieją, Renault rdzewieją... itd. Ciekawe jest też to że często dotyczy to samochodów za grubo ponad 100tyś PLN, podczas gdy miejskie maluchy bez problemu rdzy się opierają. Edytowane 5 Stycznia 2015 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2015 To po prostu jest starannie obliczony proces biodegradacji Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się