Skocz do zawartości

obk_user

Nowy
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Kraków
  • Auto
    Outback D '09

Ostatnie wizyty

325 wyświetleń profilu

Osiągnięcia obk_user

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

1

Reputacja

  1. - nie nie w zależności od wersji ( pomarańczowe ) Nie wiem, ale wątpię, gdyż nie jest wymienione na liście zmian Nie. Ale postaramy się przygotować ( podobnie jak dla OBK ) taką ofertę w after sales. Hmm, nasza wersja niczym się nie różni od wersji np. w Niemczech. Stąd stwierdzenie o "zubożeniu" wersji dla PL jest chybione. Podłokietnik będzie w droższych wersjach. Nie wiem Jak uprzednio - tak jak generalnie dla EU W połowie stycznie oczekujemy dostawy pierwszych egzemplarzy, wówczas sprawdzimy też te punkty, na które dziś nie mogę jeszcze udzielić odpowiedzi. Nie odbieram tego w ten sposób. Tylko sugestia, jakoby "wersje PL" były "zubożone" są po prostu błędne. Nie wiem, czy zamawianie części do wersji US jest możliwe ( zasadniczo ... powinno tak być ). Sprawdzę w DT i dam znać. Pozdrowienia To już prawie wszystko wiemy. Proszę jeszcze o info na temat zmian w tylnym zawieszeniu (na czym będą polegać ?) oraz czy jest planowane lepsze wyciszenie. Ukłony.
  2. obk_user

    XV 2016

    Czy to możliwe żeby na 2016 produkowali takie same dla USA i Japonii a inne dla Europy ? http://www.subaru.com/vehicles/crosstrek/index.html http://www.subaru.jp/xv/special/
  3. Lift po lifcie zatem. Pysznie. Choroby wieku dziecięcego mamy więc za sobą. No to jak to teraz nie jest 16MY to się zamknę. W sobie. https://youtu.be/FYdPIG7UUe4
  4. Proszę : http://www.subaru.ch/de/1049/Interieur.htm A tu dla porównania wnętrze 14MY http://subaru.pl/2014xv_in.html
  5. Niestety nie będzie takiej wersji. Nie mamy jeszcze pełnej specyfikacji. Zmiany generalnie są niewielkie ( nowy system audio i nawigacji ), drobne zmiany stylistyczne ( zauważalne, gdy dobrze znamy XV), małe zmiany w tuningu zawieszenia, w automacie ma być wprowadzony system symulacji zmiany przełożeń ( jak w OBK, czy Levorgu ). Produkcja dla nas zacznie się od stycznia 2016. Będziemy się starali nie później niż w styczniu właśnie opublikować szczegóły ( jeżeli będą wcześniej znane, zrobimy to wcześniej). Możliwe też, że będę więcej wiedział po planowanej na koniec miesiąca wizycie w Japonii. Pozdrowienia XV po lifcie można już oglądać na subaru.ch
  6. Niestety odpowiedź na obydwa pytania jest negatywna. Pozdrowienia Szkoda. Dziękuję. Ukłony
  7. Czy jest szansa na ręczną skrzynię biegów w 1.6 ? Czy jest szansa na diesla też w manualu ? Jeśli tak to kiedy ?
  8. obk_user

    2-letni XV i rdza

    A to nic nowego http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/64836-rdza-zzera-mojego-outbacka/?p=1870272 Spadnie śnieg i przestanie przeszkadzać .
  9. dokładnie ale po "kosmetycznych" zmianach SIP nazywa te MY14. W sumie słusznie. weź pod uwagę, że zawias po takim przebiegu jest daleko od stanu "pierwotnego". Amortyzatory, sprężyny itd zachowują się inaczej. Zwłaszcza amortyzatory potrafią znacznie zmienić swoją charakterystykę. Kolejna kwestia to koła/opony. Co prawda My13/14 nie jeździłem ale po przesiadce cztery lata temu z MY06 na MY10 też miałem podobne wrażenie Odnośnie samego Legacy vs. OBK to w OBK amortyzatory mają dłuższy skok, inne sprężyny i elementy gumowe zawiasu. Mam na myśli "normalne" Legacy. Spec B i GT mają całkiem inny zawias. Do tego koła 215/45/17 vs. 225/60/17. To jednoznacznie wskazuje jaka jest charakterystyka zawieszenia. Amortyzatory są nowe (zmienione w ASO, orginalne). Jeździ jak poszynach .
  10. Odbyłem pierwszą jazdę Outbackiem my14 z dieslem w manualu. Jeżdżę poprzednim modelem. Też z dieslem. W nowym modelu nie ma już zgrabnej kierownicy Momo ani ręcznego hamulca (trudno w to uwierzyć). ESP nie daje się całkowicie wyłączyć (niewiarygodne:) a okno dachowe ma rozmiar przysłowiowego "lufcika". Szkoda. Pierwsze wrażenie po zajęcia miejsca za kierownica to tak trochę jak bym był w Passacie. A może jak w Avensisie ? Duuużo miejsca wewnątrz. Ruszam. Silnik ten sam, może troche lepiej wygłuszony. 6-sty bieg ekstra . Wyjeżdżam na zwykłą, nierówną drogę i tu zaskocznie. W porównaniu z poprzednim modelem którym zrobiłem 120kkm zawieszenie jest znacznie mniej komfortowe. To dobre na niemieckie autostrady. Wybierając poprzedni samochód podobnie zachowywał się Legacy. Był bardziej sztywny, sportowy. Może ktoś miał możliwość porównania aktualnego zawieszenia Outback vs Legacy ? Podobno teraz jest odwrotnie tzn Legacy jest bardzie komfortowy niż Outback który prowadzi się bardziej jak Forester. Nie mogę tego jednak sprawdzić sam. Ze względu na wysoką cenę Legacy samochody te są podobno sprowadzane w śladowych ilościach. Będę wdzięczny za Wasze obserwacje.
  11. Twoja rdza to pikuś U mnie po wycięciu szyby trzeba było piaskować całą blachę pod uszczelką. Teraz mam polakierowany dach i straciłem nie tylko płacąc za naprawę ale jak dobrze zauważyłeś na wartości samochodu też. Też mam toyotę. Ponad 10 lat i zero rdzy . Też poradziłem znajomym subaru więc SIP sprzedał auto nie tylko mnie ale jeszcze cztery inne (impreza, wrx, 2x outback). Ciekawi mnie co odpowie SIP tym razem. Ja otrzymałem tylko zdawkową odpowiedź odsyłającą do odpowiedniej strony książki gwarancyjnej. To, że jesteś Zagorzałym Sympatykiem subaru nic nie znaczy.
  12. No to kolejne zaskoczenie... Chcesz mi powiedzieć, że po 5tys km tarcze hamulcowe zostały zużyte/uszkodzone przy zielonych klockach? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Akurat będę miał okazję to sprawdzić - ciekawe czy ja będę miał podobne spostrzeżenia jak Ty. Może miałeś jakieś kiepskie tarcze po prostu? Z opinią, że hamulce są za małe do masy samochodu, też się nie zgodzę (w kontekście ich uszkodzeń, nie drogi hamowania), bo w moim Pajero hamulce były mniejsze, koła większe, a samochód cięższy i szybszy od OBK i nigdy nie miałem żadnych problemów z hamulcami. Oczywiście droga hamowania była dłuższa niż w samochodzie sportowym, ale nic się nie przegrzewało ani tym bardziej krzywiło. Co do tej procedury hartowania hamulców, to zasięgnąłem opinii u fachowca i podobno tę metodę można stosować w przypadku amerykańskich samochodów, których klocki hamulcowe mają inny skład niż przeznaczone na rynek europejski, które po takim potraktowaniu zazwyczaj nadają się tylko do wymiany, gdyż następuje proces, który nieodwracalnie zmienia ich właściwości na gorsze niestety. Zatem ja docieram zgodnie z europejską instrukcją znalezioną w pudełku z tarczami hamulcowymi, czyli delikatnie:) Dokładnie tak się stało po 5 tys. Klocki całe, tarcze też miały pełną grubość tylko pogięte. Były montowane przez ASO. Skontaktowałem się z EBC i zasugerowali zmianę na żółte plus wymianę tarcz oczywiście. Na razie jest spokój (+- 20 tys.) W Twoim przypadku może mieć jeszcze znaczenie silnik. Skuteczność hamowania silnikiem 2,5 benzyna vs. 2.0 diesel jest znacząco różna i ma to niewątpliwie wpływ na obciążenie układu hamulcowego. Z tym, że w passacie czy avensisie (też diesle) zawsze zmieniałem klocki po 35-40 tys a tarcze 70-80 tys. Mój outback zszedł z desek kreślarskich wtedy kiedy jeszcze nie było diesla i zapewne stąd te problemy. W wrx'09 było to samo. ASO zamontowało brembo z przodu. Problemy się skończyły. Pytałem w salonie czy w nowym outbacku jest dalej ten probem. Podobno już nie. Hamulce są większe. W kwestii procedury - sprowadza się ona do 5 hamowań z 50 do 20 km/h, 5x 100 do 50 i 3x 130 do 50. Normalka na niemieckich autostradach więc klocki żadnej firmy nie powinny mieć z tym problemu. Avensis i passat na fabrycznych częściach dają radę
  13. albo egzemplarz...był trafiany..... Oglądnołem dokładnie cały smochód. Wszelkie zakamarki. Nigdzie nie ma najmniejszego nawet śladu ogniska rdzy. Tylko wzdłuż całej długości górnej krawędzi przedniej szyby. Uszkodzenie mechaniczne na takim odcinku jest wykluczone. No może w myjni automatycznej ale samochód takowej "nie widział". Widać, że nie jest to przypadek wyjątkowy. ASO nic przy przeglądach nie znalazło. SIP milczy. Pozostaje wizyta u lakiernika na własny koszt. I trzeba przeprosić się z Haldexem. PS Pewnym ułatwieniem jest tylko fakt, że w nowym outbacku nie ma ręcznego, ESP nie daje się całkowicie wyłączyć, zawieszenie jest twardsze niż w WRX '09 a okno dachowe ma wielkość lufcika .
  14. Pierwszą odmowę naprawy otrzymałem z ASO które zasłania się decyzją SIP. Napisałem więc bezpośrednio (centrala@subaru.pl) i czekam grzecznie od 14-go sierpnia przez ustawowe dwa tygodnie na odpowiedź ...
  15. Ooo, tego nie znałem. A jak się ma ta procedura, do zaleceń aby przez pierwsze 300km unikać gwałtownego hamowania? Czy tę procedurę mogę bezpiecznie zastosować dla zwykłych hamulców, czy to się dotyczy tylko sportowych klocków/tarcz? Właśnie założyłem do siebie zestaw ATE + EBC Green Stuff i jeśli taka procedura miałaby poprawić jakość hamowania, to chętnie bym ją zastosował, ale mam obawy, czy nie uszkodzę klocków? Czy stosowałeś to u siebie i faktycznie były odczuwalne pozytywne efekty? Zielone klocki znam od lat. Są świetne ale do aut w których hamulce mają stosowny rozmiar do masy samochodu. W outbacku tak nie jest i jest to jedyna wada tego samochodu (oprócz tego, że rdzewieje . Niestety obawiam się, że ta procedura nic nie pomoże ze wzgledu na zbyt niską temperaturę pracy zielonych klocków. Moje tarcze na "zielonych" wytrzymały 5 tys. Na zółtych mam już zrobione 15 tys i wszystko odpukać jest ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...